خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۴

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 ۸ آذر: تظاهرات و شادی مردم بعد از باخت تیم جمهوری اسلامی
اعتراضات شبانه آغاز شده است. امشب بازی فوتبال ایران و آمریکا به موضوع قرار و مدار های مردم برای ریختن به خیابانها و سردادن شعارهای مرگ بردیکتاتور تبدیل شده بود. قبل از شروع بازی در ولیعصر تهران جمعیت زیادی به خیابان آمده و شعار "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه" و مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در متروی تهران نیز شعاردهی جریان داشت. در سقز نیروهای سرکوب در خیابان به حرکت در آمده و مانع تجمعات مردم شدند.

در ارومیه مردم به خیابان آمده و آتش به پا کرده بودند. در پردیس کرمانشاه مردم خود را آماده تظاهرات شبانه میکردند و در و روانسر فریاد مرگ بر دیکتاتور از منازل و بامها سرداده شد. در ماهدشت کرج نیز جوانان بسوی دفتر امام جمعه کوکتل پرتاب کردند. امشب در هفت حوض نارمک تهران مردم از خانه ها و بامها شعار خامنه ای قاتله ولایتش باطله را سر دادند.
بعد از اولین گل آمریکا به تیم ایران جشن و خوشحالی ها در خیابان آغاز شد. مردم در سنندج با پخش صدای بلند موزیک و فریاد زدن ابراز شادی کردند بعد هم به خیابان آمدند و با برپا کردن آتش راهبندان کردند. بعد از اتمام بازی فوتبال و باخت تیم جمهوری اسلامی سوت زدن و شعار دادن و شادی کردن در محلات مختلف تهران از جمله در اکباتان، مختاری، باغ فیض، عبدل آباد، فلاح، ابوذر، پیروزی، میدان امام حسین، اشرفی، امیر آباد، یوسف آباد، نبردشمالی، پونک، تهرانپارس، سعادت آباد، قلعه حسن خان، صادقیه، مشیریه، نازی آباد، جمهوری و چیتگر و شهرهای مختلفی چون سقز، مشهد، ثلاث باباجانی، جاده ساوه گلستان، تبریز، پاوه، شاهین شهر، سر پل ذهاب، اسلام اباد غرب، قزوین، کرمانشاه، اصفهان، ارومیه، شیراز، اهواز، بندرعباس، بیجار، چهارمحال بختیاری، قائمشهر، کرج، جوانرود، مریوان، دزفول، ایوانغرب، گوهر دشت، زنجان، خرم آباد، مهاباد، و اراک و شهرهای دیگری به پا شد. در چیتگر مردم با شعار "ای رهبر وامانده قبرت شده آماده" به خیابان آمدند و شادی کردند. در سقز و مریوان و قزوین مردم آتش بازی راه انداختند و باخت ایران را جشن گرفتند و فریاد شادی شان بلند شد و در اراک فریاد مرگ بر دیکتاتور، و مرگ بر جمهوری اسلامی طنین انداز شد. در قلعه حسن خان و بلوار فردوس در صادقیه جوانان بیرون آمدند و شادی کردند و شعار دادند و خودرو ها با بوق زدن ممتد ابراز شادی کردند. در پونک تهران مردم با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه به خیابان آمدند و راهبندان کردند. در محمدشهر کرج مردم بیرون ریختند و با بوق زدن خوشحالی و پخش شیرینی و شعار مرگ بر دیکتاتور شادی کردند. در مارلیک، گلشهر و کمالشهر کرج نیز مردم به خیابان آمده بودند. در خیابان اشرفی اصفهان و خرم آباد مردم به خیابان آمده و با بوق ممتد و شعار دهی نفرت خود از جمهوری اسلامی را ابراز میکردند. در اهواز نیز مردم به خیابان آمدند و با فریاد و سوت زدن و شعار مرگ بر دیکتاتور باخت تیم ایران را جشن گرفتند. در گوهردشت کرج هم ترافیک و بوق و شادی مردم بر پا شد. در مهاباد نیز مردم به خیابان آمده و با خودروهایشان بوق میزنند و شادی میکردند. در زنجان مردم به خیابان آمده و زن و مرد رفصیدند و شادی کردند. در جوانرود مردم با فریاد شعارهایشان به خیابان آمدند و شادی کردند.
گفتنی است که پرستاران برای فردا فراخوان به تجمعات سراسری داده اند و فراخوانهایی از سوی جوانان محلات و دانشجویان در شهرهای مختلف برای اعتراضات و اعتصابات سراسری برای روزهای ۱۴ ؛ ۱۵ ؛ ۱۶ آذر در شهرهای سراسر کشور داده شده است. انقلاب با قدرت به جلو میرود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۳
۸ آذر: از فراخوان پرستاران به اعتصاب و تجمع روز ۹ آذر حمایت میکنیم
پرستاران برای روز ۹ آذر به مناسبت روز پرستار فراخوان به اعتصاب سراسری و برگزاری تجمعات اعتراضی داده اند. از این فراخوان باید وسیعا حمایت کرد و به آن پیوست. گفتنی است که امروز هشتم آذر نیز پرستاران در بیمارستان الزهرا در اصفهان و تهران و همچنین در بیمارستان خمینی دست به اعتصاب زدند و تجمع اعتراضی بر پا کردند. پرستاران طی بیانیه ای خواستهای فوری خود را در هفت بند اعلام کرده اند که عبارتند از:
۱. پایان دادن به صدمه زدن به هموطنانمان و گوش فرا دادن به نیاز‌های آنان
۲. پایان دادن به دخالت‌های بیجای نظامی در روند درمان بیماران
۳. پایان دادن به حضور فیزیکی و گسترده لباس شخصی‌ها
۴. پایان دادن به استفاده از آمبولانس‌ها به عنوان وسیله انتقال مجروحین به بازداشتگاه‌ها
۵. عذرخواهی و مقامات دولتی و مجازات تمامی افرادی که به هر نحوی مربوط هستند به کشتار کودکانمان، به کشتار جوانانمان، به پزشکان و پرستاران و کادر درمان آسیب دیده و زندانی
۶. به خاطرعدم رسیدگی به سیاست افشای مشخصات شخصی بیماران به نیروهای امنیتی در نتیجه دستگیری و محرومیت بخش عمده‌ای از مجروحین و صدمه دیدگان اعتراضات به حق مردمی اخیر از امکانات درمانی.
۷. جبران کمبود شدید و بحران دارو و امکانات درمانی
پرستاران همچنین در بیانیه خود با اعلام تحریم "هفته پرستار" حکومتی که امروز هشتم آذر اولین روز آن بود برای فردا نهم آذر فراخوان به اعتراض سراسری داده و بر آزادی فوری بازداشت شدگان تاکید کرده اند. پرستاران اعلام کرده اند که اگر به خواستهای اعلام شده آنها پاسخ داده نشود به اعتصابات سراسری خواهند پیوست. گفتنی است که حکومت به بهانه‌ نزدیکی روز پرستار و فضای شدید اعتراضی در میان پرستاران، مبالغی را علی‌الحساب به حساب آنان واریز کرده‌است و پرستاران اعلام کرده اند که این پول ربطی به طلب آنها بابت تعرفه گذاری های واقعی ندارد.
حزب کمونیست کارگری از خواستهای پرستاران کاملا حمایت میکند و بر اعتصابات سراسری کارگری بعنوان گامی در راستای فلج اقتصادی حکومت و کنترل آن بر اداره جامعه و تقویت انقلاب زن زندگی آزادی تاکید میکند. اعتصابات سراسری رانندگان کامیون وکامیونداران قدم اولیه ای در این راستا و اولتیماتوم از سوی پرستاران و دیگر بخش های کارگران برای اعتصابات سراسری حرکت در این جهت است.
جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۹ نوامبر۲۰۲۲

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۲

۸ آذر: انقلاب در هفتاد و پنجمین روز

اعتراضات مردمی در اشکال مختلف در خیابان و به شکل اعتصابات ادامه دارد. یک حرکت اعتراضی مهم امروز تجمع مجدد خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین بود. نکته جالب پذیرایی مردم با چای و نوشیدنی از خانواده ها و اعلام همبستگی با آنها بود. مقابل همه زندانها و بازداشتگاهها را به محل تجمعات بزرگ خود برای آزادی تمامی دستگیر شدگان تبدیل کنیم. وسیعا به تجمعات خانواده ها بپیوندیم و با آنها اعلام حمایت کنیم. با قدرت تجمعات میتوان در زندانها را گشود .

دانش آموزان فعالانه صف انقلاب را جلو میبرند. امروز در مدرسه ای در اردبیل دانش آموزان جمع شده و شعار میدادند:"اگه باهم یکی نشیم یکی یکی تموم می‌شیم". در مدرسه ای در سنندج دانش آموزان بعد از تعطیلی از مدرسه شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "زن، زندگی، آزادی"، "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه" را سردادند. در مدرسه ای در دهلران دانش آموزان دبیرستانی دخترانه با برداشتن حجاب و چرخاندن آن بر روی سرشان و شعار زن زندگی آزادی اعتراض خود را به ورود یک آخوند به مدرسه ابراز کردند. دانشجویان دختر و پسر در دانشکده ادبیات علامه طباطبایی دراعتراض به تفکیک جنسیتی در سلف با هم نشسته و غذا را صرف کردند. امروز همچنین در کوهدشت جوانان بسوی یک پایگاه بسجی کوکتل زدند. در بندرعباس تراکت‌هایی با مضمون"توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه" را بر خیابانها نصب کردند. شب گذشته نیز در اتوبان نیایش جوانان یک بنر حکومتی، در اهواز مجسمه خمینی، در بوشهر یک بیلبورد حکومتی و در سقز محل یکی از نیروهای سپاه ، را آتش زدند. گزارشاتی از فراخوانهای سراسری به تجمعات از سوی جوانان محلات و دانشجویان در شهرهای مختلف منتشر شده است. برای تقویت انقلاب باید اعتراضات و تجمعات را به شهرها و مناطق هر چه بیشتری گسترش داد.

یک خبر مسرت بخش امروز آزادی وریا غفوری این فوتبالیست معترض و محبوب بود. وریا غفوری عضو تیم فوتبال خوزستان زیر فشار اعتراضات جامعه و کارزاری جهانی آزاد شد. او با قرار وثیقه آزاد شده است. باید پرونده های تشکیل شده برای او و همه دستگیر شدگان لغو شود و دور انداخته شود. وریا صدای اعتراض مردم بود. و از آن روز که با پیراهن"دختر آبی" وارد زمین شد، از درد مردم آبادان گفت. گفت که وقتی حرف از مسائل مدنی است، برای من فوتبال اولویت ندارد. با این سخنان او خشم حکومتیان را بر انگیخت. او به جرم تبلیغ علیه نظام ، توهین به رهبری، به مجلس و تیم ملی خریداری شده فوتبال جمهوری اسلامی و همکاری با رسانه های غربی در سوم آذر بازداشت شد.. با قدرت انقلاب همه بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی را آزاد میکنیم.

همبستگی ها با انقلاب ایران گسترده است. تا کنون دهها اتحادیه کارگری بزرگ جهانی و در سطح کشورها ، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت ها و سلیبریتی های جهان از انقلاب زنانه ایران اعلام حمایت کرده ند. یک نمونه اخیر و جالب آن فراخوان به تجمع دانشگاهیان در بیش از ۱۵۰ دانشگاه از سرتاسر دنیا در همبستگی با خیزش مردم ایران در روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر است. در فراخوان این تجمع گفته شده است که : "به تجمعی در نزدیکی خود بپیوندید"

از سوی دیگر زیر فشار اعتراضات مردمی وهمبستگی های جهانی دولتها و مقامات و نهادهای دولتی نیز نسبت به انقلاب ایران واکنش نشان داده و نقض حقوق بشر را محکوم میکنند. یک گفتمان در این میان اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل است که درخواست آن به پیشنهاد دولت آمریکا به این بخش سازمان ملل متحد برده شده است و در مورد این موضوع یعنی اخراج یا ماندن جمهوری اسلامی در این کمیته در چهاردهم دسامبر تصمیم گیری خواهد شد. جمهوری اسلامی این حکومت ضد زن و آپارتاید جنسی به‌تازگی دوره عضویت ۴ ساله خود را در این کمیسیون ۴۵ عضوی آغاز کرده است. از سوی دیگر پارلمان فرانسه روز دوشنبه با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آرا بار دیگر از اعتراضات مردم ایران حمایت کرد. این قطعنامه از دولت‌های اروپایی خواستار فشار بیشتری روی جمهوری اسلامی برای تحقیق در خصوص قتل "مهسا امینی»" شده است.. حکومت اسلامی باید از تمام های نهادها و مراجع بین المللی اخراج شود و سفارتخانه هایش در تمام کشورها بسته شود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

 


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۱

۸ آذر: ‘گسترش بیشتر اعتصاب سراسری رانندگان کامیون، اعتصاب کارگران فولاد مادکوش هرمزگان، تجمع پرستاران در تهران و بیانیه معلمان مریوان

امروز هشتم آذرماه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران دامنه اش گسترده تر شد. این اعتصابات از روز پنجم آذر ماه و بنا بر فراخوانی سراسری آغاز شد. مناطقی که تا کنون در آنها رانندگان وارد اعتصاب شده اند عبارتند از: شیراز (پالایشگاه و دیگر نقاط)، کازرون، خرم آباد، کرمانشاه، اسلام‌آباد، شهرضا، همدان ، رانندگان غرب کشور (با پارک کامیونها در ورودی پارکینگ مرز سومار)، رانندگان کامیون‌های حمل بار در ذوب آهن ، اصفهان، شاهین شهر ، شاپور و دیگر نقاط اصفهان، کامیون‌داران و رانندگان سقز، رانندگان شرکت صنایع غذایی دینا (چی‌توز) کاشان، بومهن، کامیونداران معدن طلای موته اصفهان، مریوان، بندرعباس، تهران- آزادگان، مینودشت در استان گلستان، سنندج، همدان، قم، یزد، قروه، شهرضا، بزرگراه ساوه-همدان، قزوین، اسدآباد همدان، آزادراه خرم آباد - پل زال، ساوه، و اتوبان قزوین کرج، جاده گنبد و ...

طبق گزارشات رانندگان کل مرزهای غرب کشور در اعتصابند و کامیونها از هفته قبل در غرب کشور در ورودی پارکینگ مرز سومار به ردیف پارک شده و رانندگان آنها دست از کار کشیده اند. بنا به یک گزارش "این کامیون ها از هفته قبل اینجا پارک شده اند. در شیراز در نتیجه اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران حمل سوخت کار نقل و انتقال سوخت دچار مشکل شده است". قبلتر همین مشکل در بندرعباس پیش آمده بود و هیچ کامیونی از پالایشگاه نفت نتوانسته بود بارگیری کند. بنا بر گزارشهای دیگر در پی کاهش کامیون های حمل قطعات خودرو بخاطر اعتصاب، کارخانجات خودرو سازی و بسیاری از مراکز تولیدی دیگر دچار اختلال شده اند. از جمله امروز از هفت کارخانه ایران خودرو در ایران فقط کارخانه های تهران و بابل به اندازه نیمی از نیاز خود قطعات داشتند. این مشکلات در کارخانجات دیگر نیز ایجاد شده است. رانندگان کامیون و بخش حمل و نقل نقش مهمی در کارکرد کارخانجات و مراکز کاری دارند. برای همانطور که قبلا گزارش کردیم به دلیل اعتصاب کامیونهای بارگیری سوخت در بندرعباس هیچ کامیونی از پالایشگاه نفت نتوانسته بود بارگیری کند.

رانندگان و کامیون‌داران در سنندج از روز پنجم آذر دست به اعتصاب زده اند. بخش زیادی از این رانندگان حتی از حدود سە هفتە پیش در اعتصاب بسر میبرند و کامیونهای بسیاری در پایانە باربری سنندج و در جادەهای اطراف شهر متوقف شده اند. در جاده کمربندی تهران – آزادگان نیز کامیونی حرکت نمیکند. روز گذشته رانندگان کامیون در همدان بارشان را خالی کردند و علیرغم دادن اضافه کرایه و سوخت اضافی به آنها به اعتصاب ادامه دادند.

رانندگان کامیون و کامیون داران یک بخش معترض و هماهنگ جامعه هستند و به وضع بد معیشتی، شرایط دشوار کاری ، دریافتی های ناچیز و بی تامینی،‌ فشار مافیای حمل و نقل ،‌ دزدیها و اختلاسها، و به جاده های نا امن که هر روز قربانی می گیرد اعتراض دارند . یک معضل فوری آنها کمی سهمیه سوخت و بساط دزد بازار حاکم و توزیع سوخت در برخی موارد با سه برابر قیمت آنست. بعلاو کرایه های پایین، گرانتر شدن هر روز بیشتر سوخت، لاستیک، روغن، و لوازم یدکی معیشت آنها را با مشکلات جدی ای روبرو کرده است. این درحالیست که شغل آنها به عنوان کار سخت و زیان آور به رسمیت شناخته نمیشود و حتی حق بیمه و دفتر بیمه درمانی تامین اجتماعی این کارگران در بسیاری از مراکز درمانی پذیرفته نمی شود. در رابطه با این معضلات رانندگان کامیون بارها دست به اعتراض زده اند. یک نمونه درخشان آن اعتصاب یکماهه آنها در سال ۹۷ بود. اما علیرغم وعده های داده شده، اقدامی نشد و و هر روز وضع معیشتی آنها بدتر شده است.

اعتصاب رانندگان کامیون یک نمونه روشن از تاثیر اعتصابات کارگری بر فلج اقتصادی حکومت و نیرو بخشیدن به اعتراضات مردمی در کف خیابان است. در برابر اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خطاب به مدیران کل راهداری استان های کشور در پنجم آذر ماه خواستار اعزام ناوگان جهت حمل کالاهای اساسی در بندر خمینی شده است. در برابر این تدارکات حکومت برای عقب زدن اعتصاب، رانندگان کامیون متحدانه ایستاده اند و اعتصاب آنان ابعاد گسترده تری پیدا کرده است.

حزب کمونیست کارگری بر حمایت وسیع مردمی از اعتصابات رانندگان کامیون و کامیونداران و پیوستن دیگر شهرها به این اعتصاب تاکید دارد.

خبر دیگر اعتصاب کارکنان شرکت فولاد مادکوش در هرمزگان است. این مجتمع تولید کننده گندله سنگ آهن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس است. اعتراض این کارگران به وضعیت بد معیشتی و گرانی روز افزون هزینه های زندگیست.

امروز همچنین پرستاران بیمارستان خمینی دست به تجمع زدند. اعتراض آنها به وخامت هر روز بیشتر وضع زندگ، شرایط دشوار و فشار سنگین کاری، پایین بودن سطح ایمنی محیط کار و قرار داشتن دائم آنها در معرض بیماریهای خطرناک و مسری و نداشتن امنیت شغلی است. پرستاران در این تجمع شعار میدهند:" یه عمره وعده می‌دن، حق ما رو نمی‌دن". گفتنی است که اخیرا یک موضوع اعتراض پزشکان و کادر درمانی دخالت سپاه در پروسه درمان زخمی شدگان اعتراضات و دستگیری همکارانشان بود و در رابطه با آن چندین تجمع داشته اند.

در این روز شماری از معلمان مریوان نیز تجمع کردند و طی بیانیه ای بر آزادی همه بازداشت شدگان اعتراضات مردمی و امنیت مدارس و دانشگاه ها تاکید کردند. همچنین شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای شکنج و ضرب و شتم اسکندر لطفی سخنگوی این شورا و تایید حکم 5 سال حبس برای جعفر ابراهیمی یکی از اعضای هیات مدیره آنرا محکوم کرد. شورای هماهنگی ضمن ابراز ناخرسندی از بازداشت و زندانی کردن فله ای معلمان، دانش آموزان و آحاد مردم و توسل به زور و شکنجه با هدف اعتراف گیری هشدار داده و میگوید که در برابری این وضعیت سکوت نخواهند کرد و در این بیانیه بر آزادی فوری همه بازداشت شدگان تاکید شده است.

حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری تاکید کرده و آنرا یک حلقه مهم برای قدرت یابی انقلابی و فلج اقتصادی جمهوری اسلامی میداند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۹ نوامبر۲۰۲۲

 


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۰ امشب در هفتاد و چهارمین روز انقلاب اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران از جمله در چیتگر، جردن، تهرانپارس و منطقه پیامبر و در شهرهای دیگر چون مشهد، بیرجند، بوشهر، ایذه، سنندج جریان یافت. صبح امروز در متروی تهران نیز جمعیت پر شماری از مردم با پاکوبی شعارهای ضد حکومتی سر دادند. همچنین در باغ فیض دانش آموزان این نیروی پر شور انقلاب به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور، آزادی، آزادی، آزادی سر دادند.

در چیتگر جمعی از مردم به خیابان آمده و تظاهرات کردند و از درون خانه ها نیز مردم فریاد مرگ بر دیکتاتور سردادند. در منطقه پیامبر مردم شعار میدادند: "رهبر به این بی غیرتی، هرگز ندیده ملتی". در مشهد مردم از خانه ها شعار میدادند:" امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه"، "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه". درسنندج شعار دهی شبانه برقراربود و همچنین جمعی از مردم به خیابان آمده و در میدان نبوت تظاهرات کردند و آتش روشن کردند. در ایذه جوانان خودروهای حوزه علمیه، و در بابلسر بنر بسیج و در جردن تهران بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند. در مدرسه ای در کرج نیز امروز دانش آموزان به خیابان آمدند و تظاهرات کردند و شعارهای اعتراضی سردادند. یک شکل اعتراض شعارنویسی ها علیه حکومت و نوشتن شعار زن، زندگی آزادی بر در و دیوار و نصب بنرهای اعتراضی است. امروز در بزرگراه تهران مردم بنری با مضمون "از خاش تا مهاباد، مقاومت زنده باد" را نصب کرده بودند.

در کنار تجمعات خیابانی اعتصابات بازار و پیوستن کسبه به اعتراضات خیابانی خصوصا در شهرهای کردستان و شهرهایی چون کرمانشاه و مشهد و دیگر شهرها را شاهد بودیم. بنا بر خبری در کرمانشاه، مسئولان شهر مغازه های کسبه‌ای را که در اعتصابات حمایتی از مردم کُردستان شرکت کرده بودند، به مدت ۱۵ روز تا یک ماه پلمپ کرده‌اند که عمدتا در مناطق دولت آباد، مسکن، گاراژ، چهارراه اجاق، وزیری، جعفرآباد و شاطرآباد در این شهر واقع هستند. با حمایت وسیع از این کسبه باید جواب محکمی به سرکوبگری های حکومت داد.

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در دانشگاههای مختلف دانشجویان در اعتراض به سرکوب مردم کردستان و دانشگاهها دست به تجمع و اعتراض زدند. دانشگاههایی که در آن تجمع و اعتراض انجام شد عبارت بودند از: دانشگاه هنر تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه حکیم سبزواری خراسان، دانشکده‌ معماری و شهرسازی (توحیدخانه) دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بهشتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملی، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه ملی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دانشگاه شریف تهران.

امروز همچنین اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران ابعاد سراسری تری بخود گرفت و کارگران سیف خودرو بار دیگر دست به اعتصاب زدند. انقلاب با قدرت جلو میرود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران


۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۹

۷ آذر: گسترش اعتصاب رانندگان کامیون به شهرهای مختلف

روز هفتم آذر دامنه اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران به شهرهای دیگر کشیده شد. شهرهایی که اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران در آنها جریان دارد عبارتند از: قم، یزد، قروه، شاهین شهر اصفهان، شاپور اصفهان، شهرضا، بزرگراه ساوه-همدان، کرمانشاه، قزوین، اسدآباد همدان، آزادراه خرم آباد - پل زال، ساوه، و اتوبان قزوین کرج، جاده گنبد- مینودشت، استان گلستان،

بنا بر گراشات در پی اعتصابات کامیون داران تعداد کامیون های حمل قطعات خودرو کاهش یافته و برای کارخانجات خودرو سازی بطور جدی ایجاد مشکل کرده است. از جمله امروز از هفت کارخانه ایران خودرو در ایران فقط کارخانه های تهران و بابل به اندازه نیمی از نیاز خود قطعات داشتند. این مشکلات در کارخانجات دیگر نیز ایجاد شده است. رانندگان کامیون و بخش حمل و نقل نقش مهمی در کارکرد کارخانجات و مراکز کاری دارند. برای مثال قبلا گزارش کردیم بدلیل اعتصاب کامیونهای بارگیری سوخت در بندرعباس هیچ کامیونی از پالایشگاه نفت نتوانسته بود بارگیری کند.

حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و فلج کردن اقتصاد جمهوری اسلام به عنوان یک حلقه مهم قدرتیابی انقلاب تاکید دارد.

 

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۸ نوامبر۲۰۲۲

ضمیمه: لیستی از اعتصابات در جریان انقلاب علیه جمهوری اسلامی:

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران، اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان 3 آذر، اعتصاب شرکت صنعتی مرتب )سیف خودرو)، لوازم خانگی پارس البرز، شرکت سرما آفرین و کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق، اعتصاب کارگران و مهندسان شرکت زرنام هشتگرد (3 آذر)، اعلام اعتصاب معلمان در جوانرود(4 آذر)،اعتصاب کارگران ماشین سازی نیروی محرکه، اعتصاب کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اعتصاب کارگران بهمن دیزل در قزوین (2 آذر)، اعتصاب کارگران اتش نشانی مشهد(دوم آذر)، اعتصاب کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان ( ۲۹ و ۳۰ آبان)، اعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)، اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )، پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)، اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)، دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه ( ۲۶ و ۲۷ مهر)، اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)، کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه (۱۱ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)، اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه) اعتصاب و تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان ( ۱ و ۲ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین (۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند ( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع رانندگان پالایشگاه آبادان پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فاز ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و ۱۹ مهر) ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید.

 

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۷

۷ آذر: اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف، اعتصاب در سیف خودرو، نساجی مطهری

کارگران سیف خود رو به اعتصاب خود ادامه میدهند. امروز هفتم آذر کارگران سیف خودرو خودروسازی مرتب در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه دستمزد و سطح نازل حقوقهایشان وارد سومین روز اعتصاب خود شدند. کارگران با تجمع از جمله شعار میدهند: "کارگر داد بزن، حقتو فریاد بزن"، و " وعده‌وعید نمی‌خوایم ما حقمونو می‌خوایم" . سیف خودرو در کیلومتر ۲۰ جاده مخصوص کرج واقع است.

در این روز همچنین رانندگان کامیون و کامیونداران بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده به اعتصابات سراسری، برای سومین روز در اصفهان، قزوین، شیراز، کاشان، بندر عباس و منطقه شاپور اصفهان و لرستان و خوزستان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. رانندگان کامیون سلفچگان در استان قم، هاب ترانزیتی کشور و شهرضا نیز در این روز به اعتصاب پیوستند. رانندگان کامیون و کامیون داران به وضع بد معیشتی، شرایط دشوار کاری ، دریافتی های ناچیزو بی تامینی،‌ فشار مافیای حمل و نقل،‌ دزدی ها و اختلاسها، جاده های نا امن که هر روز قربانی میگیرد اعتراض دارند و قبلا نیز در رابطه با این خواستها اعتصاباتی داشته اند. مبارزات متحدانه رانندگان کامیون و کامیونداران نمونه های درخشانی از اعتصابات متحد سراسری را به نمایش گذاشته است.

امروز همچنین کارگران شرکت نساجی مطهری واقع در کیلومتر ۱۵ جاده قزوین به بوئین زهرا در اعتراض به وضع بد معیشتی و نداشتن امنیتی شغلی دست به اعتصاب زدند. حدود هفتصد کارگر در این شرکت به کار اشتغال دارند. این کارگران قبلا نیز علیه اخراجها دست به اعتراضاتی زده اند.

اعتصابات سراسری کارگری قدرت بخش اعتراضات خیابانی است. اعتصابات سراسری بویژه در مراکز کلیدی ای چون نفت و بخش خدمات و بخشهای حمل و نقل انقلاب مردم برای سرنگونی حکومت اسلامی را قدرت می بخشد. با پیشروی های انقلاب زمینه بیش از پیش برای اعتصابات سراسری فراهم شده است و باید وسیعا ابزار اعتصاب را بدست گرفت. ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در محیط های کار و برپایی صندوق های اعتصاب در همه این مراکز قدمهای مهمی در این جهت است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

۷ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۸ نوامبر۲۰۲۲

 

۷ آذر: ادامه تظاهرات و اعتراضات مردمی در هفتاد و چهارمین روز انقلاب

متروها به محل شعاردهی مردم در تهران علیه حکومت تبدیل شده است. امروز جمعیت زیادی از مردم در یکی از متروهای تهران شعار میدادند:"هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم". حمله به مراکز حکومتی و پایگاههای بسیج و پایین کشیدن نمادهای حکومتی یک شکل هر روزه اعتراضات مردم است. امروز در بوشهر جوانان یک بنر بزرگ حکومتی را پایین کشیدند.

بنا بر خبرها شب گذشته در شهرک بنفشه واقع در پل فردیس، مردم مثل شب های گذشته از خانه‌ها در حال شعار دادن بودند که نیروهای جمهوری‌اسلامی به خانه‌هایشان حمله کردند، داخل خانه‌ها گاز اشک‌آور انداختند، شیشه‌های ماشین‌ها را شکستند و تمام در و پنجره‌های مردم را تخریب کردند.

دانشجویان و دانش آموزان دو نیروی پرشور انقلابند. امروز نیز در دانشگاههای مختلف تجمع و اعتراض حاکم بود. از جمله دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی بهشتی در اعتراض به تعلیق و توبیخ شماری از اساتید دانشگاه به اسامی محمد راغب، نگار ذیلابی، نیلوفر رضوی، اسلام ناظمی، و نیز علیه برخوردهای امنیتی و سرکوبگرانه با دانشجویان تحصن کردند. در این تجمع دانشجویان با خواندن بیانیه‌ای اعلام کردند که در صورت ادامه این وضعیت، کلاس‌ها و امتحانات پایان ترم را تحریم خواهند کرد. در این تحصن ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی طی سخنرانی ای از اینکه قبلا توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه به محمد راغب اخطار داده شده بود که در صورت ادامه اعتصاب چاره‌ای جز برخورد انضباطی با وی نخواهند داشت، توضیح داد. این صحبت‌ها با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد. در این تجمع دانشجویان سرود یار دبستانی را همخوانی کردند و شعار میدادند:" دانشجو پشت استاد استاد با دانشجو". در این تحصن بیست نفر از استادان نیز شرکت داشتند. در این روز همچنین دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملی، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه ملی در اعتراض به سرکوبگری ها دست به تجمع و اعتراض زدند. امروز همچنین دانش آموزان در کرج به خیابان آمدند و شعار مرگ بر خامنه‌ای سردادند.

پر جمعیت شدن تجمعات، اعتراضات شبانه، گسترده شدن اعتصابات کارگری از جمله اعتصابات در موتورسازیها و اعتصابات سراسری رانندگان کامیون و در سطح جهانی همبستگی های وسیع از انقلاب از سوی نهادهای حقوق بشر و بزرگترین اتحادیه های کارگری همه و همه نشانه هایی از پیشروی انقلاب است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

 


دومین روز اعتصاب کارگران سیف خودرو و اعتصابات رانندگان کامیون و کامیونداران

امروز ششم آذر کارگران سیف خودرو، خودروسازی مرتب واقع در کیلومتر ۲۰ جاده مخصوص کرج برای دومین روز به اعتصاب و تجمعات خود ادامه دادند. کارگران شعار میدهند: "کارگر داد بزن، حقتو فریاد بزن"، "نون و پنیر و پونه ما همه گشنمونه"، " وعده‌وعید نمی‌خوایم ما حقمونو می‌خوایم" . اعتصاب این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه دستمزد و سطح نازل حقوقهاست.

همچنین بنا بر گزارشات اعتصابات در میان رانندگان کامیون و کامیونداران دامنه اش گسترده تر شده و تا کنون آنها در خوزستان، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان،‌ سقز، قزوین، کاشان، باشماق مریوان، شیراز، مرند و حومه، مریوان، معدن طلای موته، جاده بومهن به تهران و منطقه شاپور اصفهان دست به اعتصاب زده اند. همانطور که قبلا گزارش کردیم بدلیل اعتصاب کامیونهای بارگیری سوخت در بندرعباس هیچ کامیونی از پالایشگاه نفت نتوانسته بارگیری کند.

رانندگان یک بخش موثر در جابجایی بار و مواد سوختی بین مراکز تولیدی و کارخانجات هستند و اعتصاب آنها ادامه کار بسیاری از این مراکز را مختل کرده و در شرایط امروز میتواند به شکل گیری اعتصابات در میان کارگران در بخش های مختلف دامن بزند. این اعتصابات بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده صورت گرفته است و وضع بد معیشتی، دریافتی های ناچیز که کفاف زندگی شان را نمیدهد، مافیای حمل و نقل، ناامنی جاده ها از جمله موضوعات اعتراضات آنهاست . اعتصابات سراسری با خواستهای مختلف جنبش سرنگونی و انقلاب برای خلاصی از شر جمهوری اسلامی را تقویت میکند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

۶ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۷ نوامبر۲۰۲۲

 

ضمیمه: لیستی از اعتصابات در جریان انقلاب علیه جمهوری اسلامی:

اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان 3 آذر، اعتصاب شرکت صنعتی مرتب، لوازم خانگی پارس البرز، شرکت سرما آفرین و کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق، اعتصاب کارگران و مهندسان شرکت زرنام هشتگرد (3 آذر)، اعلام اعتصاب معلمان در جوانرود(4 آذر)،اعتصاب کارگران ماشین سازی نیروی محرکه، اعتصاب کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اعتصاب کارگران بهمن دیزل در قزوین (2 آذر)، اعتصاب کارگران اتش نشانی مشهد(دوم آذر)، اعتصاب کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان ( ۲۹ و ۳۰ آبان)، اعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)، اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )، پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)، اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)، دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه ( ۲۶ و ۲۷ مهر)، اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)، کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه (۱۱ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)، اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه) اعتصاب و تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان ( ۱ و ۲ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین (۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند ( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع رانندگان پالایشگاه آبادان پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فاز ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و ۱۹ مهر) ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید.

 

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۶

۶ آذر: ادامه تجمعات و اعتراضات در هفتاد و سومین روز انقلاب

آتش زدن نمادهای حکومت و پایگاههای بسیج به یکی از اشکال تعرض هر روزه مردم به حکومت تبدیل شده است. امروز در دهدشت در روستای الگن، در قلعه حسن خان در تهران و در رشت جوانان یک پایگاه بسیج را آتش زدند. همچنین در بندر عباس و یزد جوانان به خیابان آمده و بنر خامنه ای را به آتش کشیدند. از سوی دیگر مثل شب های گذشته در خیابانهای مختلف تهران از جمله در حبیب اللهی طرشت، ستارخان مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سردادند.

بنا بر خبرها فضای شهرهای استان کردستان و سیستان و بلوچستان شدیدا امنیتی است. در بوکان نیروهای سرکوب در سطح شهر به حرکت در آمده و مانور دادند. در خیابان طالقانی ایرانشهر نیز نیروی امنیتی بسیاری مستقر است. اما اعتراضات و تجمعات همچنان وسیعا جریان دارد. در سنندج دانش آموزان هنرستان به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و دانشجویان دانشگاه این شهر مثل روزهای قبل همراه با استادان خود تجمع داشتند و در این تجمع بیانیه اعتراضی اساتید قرائت شد و شعارهای ضد حکومتی سرداده شد.

جمعی از معلمان در مهاباد در حمایت از اسکندر لطفی، معلم زندانی و وریا غفوری از بازداشت شدگان اخیر بیانیه ای دادند. معلمان در بیانیه خود مینویسند:"کشتن، حبس و ضرب و شتم، نه اراده های شیفتهٔ آزادی را سست کرده و نه از بزرگی انسان های شرافتمند کاسته است". این معلمان در بیانیه خود خواستار آزادی بدون قید و شرط معلمان و معترضان و حق خواهان محبوس در زندان شده و ضرب و شتم اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را شدیدا محکوم کرده اند. آنها همچنین از باوان دختر فرشته احمدی که به دست جانیان اسلامی به قتل رسید دلجویی کرده و وریا غفوری را که در زندان بسر میبرد بعنوان معلم افتخاری شهر مهاباد اعلام کردند.

خبر دیگر اینکه امروز ششم آذرماه دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی حکم پنج سال حبس برای جعفر ابراهیمی معلم زندانی را تایید کرد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ضمن اعلام این خبر صدور این حکم برای جعفر ابراهیمی را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی، دانش آموزان زندانی و دیگر معلمان دربند شد. این شورا قبلا نیز در اعتراض به سرکوبگرانی های حکومت دو روز بیست و نهم و سی ام آبان را فراخوان به اعتصاب سراسری داد و در سوم آذر از اعتصابات و اعتراضات سراسری در اعتراض به سرکوبگری های حکومت در کردستان اعلام پشتیبانی نمود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲