حکم دو سال حبس سپیده قلیان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تجمعات بازنشستگان کشوری در چند شهر، کارگران پتروشیمی دهلران، مراسم خاکسپاری پیمان گلوانی و حکم دو سال حبس سپیده قلیان: روز ۲۰ تیر بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته در ادامه سه شنبه های اعتراض خود علیه فقر و گرانی و پیگیری خواستهایشان، دست به تجمع و اعتراض زدند. این اعتراضات و تجمعات بنا به گزارشات تاکنونی در شهرهای سنندج، کرج، یزد، اردبیل، کرمانشاه، ممسنی و دهلران برگزار شده است.

بازنشستگان با خشم شعارهای اعتراضی شان را فریاد میزدند که "بازنشسته داد بزن ، حقتو فریاد بزن"، "همسان سازی کامل ، حق مسلم ماست"، "معلم زندانی ، آزاد باید گردد"، "آموزش رایگان ، حق فرزند ایران"، و "می میریم می میریم ، ذلت نمی پذیریم". در این تجمعات بازنشستگان معترض بنرهایی در دست داشتند و خواستهایی چون "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، و "آموزش رایگان" برجسته بود. در کرمانشاه بازنشستگان همچنین شعار میدادند:" "میزنم فریاد، هرچه باداباد، وای از این طوفان وای از این بیداد".
همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیون تومانی، درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی، و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها، از جمله خواستهای اعلام شده معلمان بازنشسته در تجمعاتشان است.
دراین روز همچنین جمعی از کارگران پروژه‌ ای پتروشیمی دهلران در اعتراض به تعطیلی این پروژه و بیکاری حدود ۲۰۰۰ کارگر مقابل فرمانداری شهرستان دهلران دست به تجمع زدند.
امروز همچنین مراسم خاکسپاری یکی از جانباختگان انقلاب، پیمان گلوانی، با حضور گستردە مردم خشمگین در مهاباد برگزار شد. در این مراسم مردم با سردادن شعارهایی چون "شهید نمی‌میرد" و " آزادی خون می‌خواهد، فرزند نترس می‌خواهد" یاد جوان جانباخته پیمان گلوانی را گرامی داشته و بر ادامه راه او تاکید کردند.
پیمان گلوانی، ۲۴ ساله اهل مهاباد بود که در تاریخ ۴ تیر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و بر اثر شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه بقتل رسید. بر اساس گزارشات مهراب اکبر پور دادستان حنایتکار مهاباد در گفت‌وگو با رسانەهای حکومتی مرگ پیمان گلوانی را بر اثر "بیماری" اعلام کردە بود، اما تصاویر منتشر شده از وی حاکی از شدت شکنجە و خشونت بە کار رفتە علیە اوست. حزب کمونیست کارگری نفرت و انزجار عمیق خود را علیه حکومت مرگ و شکنجه ابراز میکند و مراتب همدردی و تسلیت خود را با خانواده این عزیز و مردم مهاباد و همگان اعلام میکند. ننگ و نفرت بر حاکمان کثیف اسلامی!
خبر دیگر در مورد سپیده قلیان زندانی سیاسی شناخته شده و محبوب و صدور حکم دو سال حبس برای وی است. سپیده قلیان در اسفند ماه برای چند ساعت آزاد شد و سپس بعلت شعار علیه رهبر جمهوری اسلامی مجددا بازداشت شد. علاوه بر دو سال حبس احکام دیگری چون منع عضویت در گروههای سیاسی- اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در تهرن و استانهای همسایه به مدت دو سال برای او صادر شده است. سپیده قلیان همواره در زندان نیز صدای اعتراض زندانیان بوده است. سپیده باید فورا و بدون قید و شرط آزاد و پرونده امنیتی وی مسدود گردد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱ اوت ۲۰۲۳

۱۹ تیر: تجمعات بازنشستگان مخابرات در چندین شهر
امروز ۱۹ تیرماه بازنشستگان مخابرات به روال دوشنبه های گذشته در چندین شهر تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای تهران، شیراز، سنندج، کرمانشاه، مشهد، در مقابل ساختمانهای مخابرات در این شهرها برگزار شد.
بازنشستگان شعار میدادند: "بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن"، "اجرای آیین نامه حق مسلم ماست"،"تا حق خود نگیریم هر روز همین بساط است"، "شاغل و بازنشسته اتحاد، اتحاد"، "بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض"، "بازنشسته می میرد، تبعیض نمی پذیرد"، "بازنشسته بیدار است از وعده ها بیزار است"، "جیره ی غیر نقدی پرداخت باید گردد"، "هزینه ی درمانی واریز باید گردد".
اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان دو خواست فوری و سراسری همه بازنشستگان است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر
ساعت ده صبح امروز امروز ۱۸ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود در چندین شهر مقابل ساختمان تامین اجتماعی تجمع کردند. این تجمعات از جمله در شهرهای کرمانشاه، شوش، هفت تپه و اهواز در اعتراض به وضع وخیم معیشتی و اختلاسها و دزدی ها از صندوق بازنشستگی صندوق تامین اجتماعی برگزار شد. همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر، درمان رایگان، پایان دادن به دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی از جمله خواستهای اعلام شده این بازنشستگان است. در این تجمعات بنرهایی با عنوان درمان رایگان حق مسلم ماست و اعتراض به حقوقهای چندین بار زیر خط فقر توجه ها را بخود جلب میکرد. مصوبه مزدی شورای عالی کار و برنامه توسعه هفتم از دیگر موضوع اعتراضات این بازنشستگان است.
بازنشستگان دراین تجمعات شعار میدادند:"بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است"، "خواسته ما این زمان معیشت است و درمان"، "حقوق نصفه نیمه، سکوت کنی همینه"، "اعتراض، اتحاد ، علیه فقر و فساد"، "بازنشسته به پا خیز علیه فقر و تبعیض"، "نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت"، و "حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون". در شوش و اهواز بازنشستگان در سطح شهر با شعار دادن دست به راهپیمایی زدند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۹ ژوئیه ۲۰۲۳