تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد اصفهان و چند خبر دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 اعتراضات بازنشستگان در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد. امروز ۴ تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی با فراخوانی از قبل اعلام شده و در ادامه یکشنبه های اعتراض در چندین شهر مقابل تامین اجتماعی تجمع و اعتراض کردند. این تجمعات در شهرهایی چون شوش، رشت، کرمانشاه، شوشتر و اهواز برگزار شد. در شوش بازنشستگان تامین اجتماعی در حالیکه شعارهای اعتراضی خود را سر میدادند از درب ورودی تامین اجتماعی بطرف اداره کار راهپیمایی کردند. و در آنجا با اعلام اعتراض به مصوبه مزدی شورایعالی کار پیگیر خواستهای اعلام شده خود شدند.

تجمعات بازنشستگان در شهرهای جنوب ایران در حالی برگزار شد که دمای هوا بالای ۴۵ درجه و بسیار طاقت فرسا بود. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: "تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم"، "بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد!"، "وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه"، "تورم اسفبار حاکم شده تو بازار"، "ننگ ما ننگ ما، وزیر الدنگ ما".

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد در مقابل صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند و خواهان دسترسی به درمان و معیشت مناسب شدند.

اعتراض علیه فقر و گرانی، وضع بد معیشتی و بی تامینی ، محرومیت از درمان رایگان، دزدی ها و اختلاسها، امنیتی شدن اعتراضات، اعتراض به مصوبه مزدی چند بار زیر خط فقر شورای عالی کار از جمله موضوعات مشترک اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان است.

در این روز علاوه بر بازنشستگان شماری از کارکنان تعاونی‌ های سهام عدالت از شهرستان‌ های مختلف کشور در مقابل ساختمان کانون شرکت های سرمایه‌ گذاری سهام عدالت در تهران، دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران برگزار شد.

روز گذشته سوم تیرماه نیز سرایداران و خدمتگزاران آموزش و پرورش از سراسر کشور با برپایی تجمعاتی مقابل سازمان استخدامی کشور و آموزش و پرورش، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. اعتراض تجمع کنندگان به سطح پایین حقوقها و تبعیض بین آنها و بقیه کارمندان، و وضع بد معیشتی شان بود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳

--

 


تجمعات بازنشستگان مخابرات در نزدیک به ده شهر و دو خبر دیگر
در ادامه اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان، امروز پنجم تیرماه بازنشستگان مخابرات نیز در چندین شهر دست به تجمع و اعتراض زدند. این تجمعات در ادامه دوشنبه های اعتراض علیه فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری مطالبات، در مقابل ادارات مخابرات انجام شد. بازنشستگان مخابرات از جمله در شهرهای ایلام، هرمزگان، خرم آباد، اراک، ساری، سنندج، اصفهان و شهر کرد برگزار گردید. در این تجمعات تجمع کنندگان خطاب به مسئولین اعلام داشتند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود و به حق و حقوق خود نرسند به تجمعاتشان ادامه خواهند داد. بازنشستگان مخابرات به عدم اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی و رفع مشکلات بیمه درمانی شان اعتراض دارند. افزایش حقوق ها به بالای خط فقرکه امروز رقم آن حداقل ۳۰ میلیون تومان است و درمان رایگان دو خواست فوری آنهاست.
در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند:"وعده و وعید کافیه، سفره ما خالیه"، "مدیر بی لیاقت استعفا استعفا"، "از بس دروغ شنیدیم،یک روز خوش ندیدیم. در اهواز بازنشستگان مخابرات با شعار بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد در سطح شهر راهپیمایی کردند و خیابان را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند.
در این روز همچنین کارگران رسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در خصوص عدم اجرای دقیق بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهایشان تجمع داشتند.
همچنین روز گذشته چهارم تیرماه معلمان بازنشسته در یزد در اعتراض به سطح نازل حقوقها و با خواست اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها در حد قابل قبول و درمان رایگان و دیگر مطالباتشان دست به تجمع زدند. یک شعار اعتراض معلمان بازنشسته در تجمعاتشان آزادی معلمان زندانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی بوده است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳