قبرس "حمله تروریستی سپاه پاسداران علیه اسرائیلی‌ها را خنثی کرد"

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

به گزارش رسانه‌های قبرس، نهادهای امنیتی این کشور توانسته‌اند یک حمله تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی و یهودیان را خنثی کنند. گفته می‌شود یکی از اعضای سپاه پاسداران سازماندهنده آن بوده که نتوانسته‌اند او را دستگیر کنند. به گزارش روزنامه اسرائیلی "هاآرتص"، رسانه‌های محلی قبرس خبر دادند که سرویس‌های امنیتی این کشور یک حمله تروریستی را روز یکشنبه ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان خنثی کردند. این حمله توسط یکی از اعضای سپاه پاسداران برنامه‌ریزی شده بود.

در این گزارش‌ها آمده است، این حمله با "هماهنگی میان نهادهای اطلاعاتی قبرس و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل" خنثی شده است، اما آنها نتوانستند مظنون اصلی سازماندهی آن را دستگیر کنند.

رسانه‌های قبرس می‌گویند، سرویس‌های امنیتی موفق شدند تجهیزات مظنون را که قرار بود در این حمله استفاده شود، پیدا کنند.

این دومین بار است که در دو سال گذشته یک حمله تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در قبرس خنثی می‌شود. در سال ۲۰۲۱، یک شهروند ۳۸ ساله آذربایجانی به دلیل هدف قرار دادن تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی-قبرسی دستگیر شد.

گفته می‌شود، در حمله خنثی شده تروریستی امروز یکشنبه، سوءقصدکننده متعلق به شاخه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال قبرس تعلق داشته که تحت کنترل ترکیه است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که این مرد حدود سه هفته پیش از روسیه وارد قبرس شده بود و از آن زمان تاکنون تحت نظر بوده است.

در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از نقش سپاه پاسداران در حمله به شهروندان اسرائیلی در دیگر کشورها از جمله ترکیه نیز منتشر شده است.

تاکنون بسیاری از سیاستمداران و پارلمان‌های کشورهای اروپایی و نیز ایرانیان خارج از کشور از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

دویچه وله