پخش شبکه ایران‌ اینترنشنال از لندن به‌زودی از سر گرفته خواهد شد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

یکی از سردبیران ارشد شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال اعلام کرد پخش این شبکه که به‌دلایل امنیتی از لندن متوقف شده، «به‌زودی از این شهر از سر گرفته خواهد شد». مهدی پرپنچی، روز یکشنبه ۳۰ بهمن در حساب توئیتری خود نوشت: «به‌زودی با تجهیزات و امکاناتی بسیار گسترده‌تر، پخش مجله‌ها و بولتن‌های خبری خود را از لندن از سرخواهیم گرفت.»ایران‌اینترنشنال بامداد شنبه، ۲۹ بهمن، اعلام کرد که پس از هشدار پلیس بریتانیا از وجود «یک تهدید جدی، آنی و مشخص علیه روزنامه‌نگاران و ساختمان» این شبکه، پخش برنامه‌های این شبکه از لندن را متوقف و ارائه بولتن‌های خبری را به دفتر واشینگتن ایران‌اینترنشنال منتقل کرده است.

ابراز «نگرانی جدی» پلیس درباره امنیت کارکنان ایران اینترنشنال
https://www.radiofarda.com/a/32277293.html
آقای پرپنچی تأکید کرد که انتقال پخش برنامه‌های ایران‌اینترنشنال از لندن به واشینگتن «یک تمهید موقت است» که «با اکراه» اتخاذ شد.
او اضافه کرد: «فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای در بریتانیا حق ماست و دولت بریتانیا موظف است امنیت شهروندان این کشور را برای زندگی و کار آزادانه تامین کند.»
هم‌زمان پل سیگرت، معاون رادیو تلویزیونی «اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران» بریتانیا (ان‌یوجی)، در این زمینه از پلیس و دولت بریتانیا انتقاد کرد.
او به بی‌بی‌سی فارسی گفت که راه‌حل تشدید تهدیدها علیه خبرنگاران «انتقال شبکه از بریتانیا به واشینگتن نیست» و «پلیس و دولت بریتانیا باید قاطع‌تر باشند و از امنیت روزنامه‌نگاران در این کشور حفاظت کنند».
پیشتر شعبه ضدتروریسم پلیس لندن بزرگ در بیانیه‌ای تأیید کرد که به اپراتور شبکه ایران‌اینترنشنال توصیه شده بود که دفتر خود در لندن را جابه‌جا کند.
پلیس ضدتروریسم لندن چند روز پیش هم خبر داد که محمدحسین دوتایف، یک شهروند روسی- اتریشی را در حال «گردآوری اطلاعاتی که برای انجام عملیات تروریستی مفید است»، در اطراف ساختمان ایران‌اینترنشنال در لندن بازداشت کرده است.
شبکه ایران‌اینترنشنال پاییز امسال در بیانیه‌ای در مورد «تهدید جانی فوری» علیه دو تن از روزنامه‌نگارانش در بریتانیا نوشت که پلیس ضد تروریسم لندن این شبکه را از تهدیدات مرتبط با سپاه پاسداران آگاه کرده بود.