تظاهرات بزرگ مردم در زاهدان و خاش

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۴ امروز ۲۸ بهمن مثل دیگر جمعه ها علیرغم امنیتی کردن فضای شهرها و ایجاد رعب مردم بسیاری در زاهدان و در شهر خاش به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. از جمله مردم شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت"، "مرگ بر سپاهی"، "مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی"، "بسییجی سپاهی داعش ما شمائید"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "امسال سال خونه سید علی سرنگونه"، "کرد و بلوچ و آذری برابری برادری".

بنا به یک گزارش دیگر زیر فشار انقلاب و قدرت اعتراضات مردم در سیستان و بلوچستان قوه قضاییه اعلام کرد که ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی سابق چابهار از بابت تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله در روستای صدیق زهی این شهرستان، توسط دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان به حبس و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. این اقدام جنایتکارانه فرمانده انتظامی چابهار اعتراضات گسترده مردم را در پی داشت.
امروز در شهر خاش همچنین کارگران کارخانه سیمان به دلیل پرداخت نشدن حقوق چند ماه خود تجمع کردند. این کارگران خواستار پرداخت فوری حقوق معوقه، رسمی شدن استخدامها و دیگر حقوق و مزایای خود هستند.
در سنندج نیز در این جمعه جمعی از مردم در منطقه ننله در اعتراض به دستگیری امام جماعت مسجد این روستا تجمع کردند. و شعارهای مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در این روز همچنین خانواده محمدرضا اسکندری، مادر سیاوش محمودی، خانواده علی سید، پدر علی روزبهانی و خانواده حمید رضا روحی و یلدا آقافاضلی بر سر مزار عزیزانشان جمع شدند و خشم و نفرت خود را علیه جانیان اسلامی اعلام کردند.
یک وجه مهم انقلاب بازتاب جهانی آنست. در ین هفته انجمن "روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان" جایزه بین‌المللی مطبوعات را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی در ایران اعطا کرد. در مراسم اعطای این جوایز مارگارت اتوود، نویسندهٔ نامدار کانادایی، در بخشی از سخنان خود دربارهٔ این دو روزنامه‌نگار گفت: "آنچه آن‌ها واقعاً انجام داده‌اند، گفتن واقعیت بوده است دربارهٔ دختر جوانی که نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرارش دادند برای اینکه کمی از مویش از روسری بیرون مانده بود". نیلوفر حامدی و الهه محمدی به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره جان‌باختن و مراسم خاک‌سپاری مهسا امینی در زندانند. و جالب اینجاست که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به‌تازگی و در مصاحبه با یک رادیوی آمریکایی مدعی شد هیچ روزنامه‌نگاری در جریان اعتراضات سراسری ایرانیان بازداشت نشده است.
خبردیگر اینکه روز چهارشنبه ۲۶ بهمن کارگران معدن کروم عاشورا منطقه آبدشت صوغان شهرستان اُرزوئیه برای اعتراض به سطح نازل دستمزد، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و شرایط سخت کاری خود دست به اعتصاب زدند و در این واحد معدنی در استان کرمان تجمع کردند. بنا بر خبر حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در این معدن در عمق ۷۰۰ متری کار میکنند و علیرغم فشار سنگین کار، دستمزد ناچیزی می‌گیرند.
و بالاخره امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلات مختلف تهران از جمله در نارمک و در شهرهای مختلف از جمله در کرج، مشهد، اصفهان جریان داشت. در این اعتراضات مردم شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "مرگ بر حکومت بچه‌کش"، "مرگ بر خامنه‌ای قاتل"، مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی"،""زن زندگی آزادی"

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵ فوریه ۲۰۲۳