سومین روز فراخوان سه روز اعتصاب و اعتراض در تداوم انقلاب، اطلاعیه شماره ۲۲۶-۲۲۷

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۶
امروز ۳۰ آذر به مناسبت شب یلدا مردم سنندج بر سر مزار دو تن از جانباختگان انقلاب پیمان منبری و رامین فاتحی گرد آمدند و یادشان را گرامی داشتند. به همین مناسبت در تهران مردم و بستگان محسن شکاری، جوان معترض اعدام‌شده مزار او را گل‌باران کردند. خانواده یلدا آقافضلی، دختر ۱۹ ساله‌ای که بعد از آزادی از زندان جان باخت، تولد او را در بر سر مزارش جشن گرفتند. مردم و بستگان حمیدرضا روحی نیز در بهشت زهرا جمع شده و و مزارش را گلباران کردند.

در نوشهر نیز به همین مناسبت شماری از مردم به مزار حنانه کیا و حسینعلی کیاکجوری رفتند و گل نثار کردند. حنانه کیا ۲۳ سال داشت و در روز ۳۰ شهریور بر اثر تیراندازی نیروهای سرکوب حکومت به قتل رسید. همینطور در بندر انزلی جمعی از مردم به مزار مهران سماک و امیر محمد نوروزی یادشان را گرامی داشتند و خشم و نفرت خود را علیه جانیان اسلامی اعلام داشتند.
به مناسبت یلدا همچنین زندانیان در قرچک در کمپین سرود خود همه زندانیان وهمه مردم در سراسر ایران را برای ساعت ده امشب به خواندن دو سرود اعتراضی "زن" و "خون ارغوانها" فراخوانده اند.
در این روز همچنین دانش آموزان مدرسه ای در اهواز و کرمانشاه دست به اعتراض زدند. دانش آموزان دخترانه مدرسه ای در اهواز شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "آزادی ... آزادی ... آزادی..."، "هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم و شعارهای دیگر. دانش آموزان دبیرستانی دخترانه در کرمانشاه نیز با شعار زن، زندگی، آزادی از مدرسه خارج شدند.
خبر دیگر اعتصاب کارگران شرکت طلایه داران مس در جیرفت بخاطر مشکلات معیشتی و شغلی در این روز است. روز گذشته نیز کارگران شرکت ایران ترانسفوری داخل شهرک صنعتی پرند دست به اعتصاب زدند.
امروز ۳۰ آذر جمعی از هنرمندان برای چهارمین روز متوالی، برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی و اعتراض به دستگیری او مقابل زندان اوین تجمع کردند. بابک کریمی، رضا درمیشیان، رضا اخلاقی‌راد، سپیده ابطحی، مینا اکبری، مهسا ابراهیم‌زادگان و ثمین مهاجرانی به همراه نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی از جمله تجمع کنندگان بودند. بنا بر خبرها از شب گذشته با هنرمندانی که در این روزها در مقابل زندان اوین تجمع می‌کردند، تماس‌های تهدیدآمیزی گرفته شده است و در تجمع این روز نیز نیروهای امنیتی آنها را تهدید به دستگیری کردند. بنا بر خبری به نقل از پدر ترانه علیدوستی ، او اکنون در سلول انفرادی است .
همچنین جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی ایران طی نامه ای به تاریخ ۲۹ آذر خطاب به آنتونیو گرترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اعزام نمایندگان ویژه به ایران و اقدامی فوری در قبال بازداشت شدگان اعتراضات مردمی شده اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: "... بدینوسیله از جنابعالی و دیگر مقامات ذیربط در امور حقوق بشر میخواهیم؛ برای اعزام نمایندگان ویژه به ایران جهت تحقیق پیرامون وضعیت زندانیان سیاسی بیشماری که در طی اعتراضات اخیر دستگیر شده، و در بدترین شرایط انسانی در زندانها و پادگانها و مراکز غیرقانونی نگهداری و شکنجه میشوند، "اقدام فوری" نمایید، تا از گرفتن اعترافات اجباری (که زمینه ساز اعدامهای بعدی است)، جلوگیری به عمل آمده، زمینه آزادی زندانیان سیاسی را فراهم آورند". رونوشت این نامه به جاوید رحمان گزارشگر ويژه حقوق بشر در ایران ارسال شده است. خانواده های امضا کننده این نامه عبارتند از:" خانوادهای زندانیان سیاسی ایران: نرگس محمدی، فاطمه سپهری، پوران ناظمی، گلرخ ایرایی، نرگس منصوری، صبا کرد افشاری، الناز اسلامی، الهه میرمهدی، نرگس ادیب، گلاره عباسی، عسل محمدی، زهره سرو، هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، عبدالرسول مرتضوی، محمدحسین سپهری، زرتشت احمدی راغب، یاشار تبریزی، سعید اقبال، علی موسی نژاد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!


نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۷
۳۰ آذر: ادامه تجمعات خیابانی و شعار دهی های شبانه
امشب در سومین روز فراخوان به اعتراضات سراسری در محلات مختلف تهران همچون امانیه، سعادت آباد، اتوبان همت، ولیعصر، خیابان انقلاب، و در شهرهایی چون سنندج، و سقز مردم به خیابان آمدند و یا از درون خانه ها شعارهای ضدحکومتی سر دادند. باز هم شعار مرگ بر دیکتاتور در بسیاری از خیابانها طنین انداز شده بود. در سعادت آباد تهران مردم شعار میدادند:" امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه". در چهارراه ولیعصر مردم به خیابان آمده و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، بسیجی سپاهی داعش ما شمایی سر دادند. در خیابان انقلاب جمعی از مردم شعار میدادند: " خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله" و در تئاتر شهر گروهی از مردم به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور میدادند. یک حرکت اعتراضی دیگر در تهران در شهرزیبا بود که مردم چراغها را خاموش و سرودهای اعتراضی را همخوانی کردند. درکرج نیز مثل شبهای قبل مردم به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. شعارهای دیگری که در این شب در کرج سرداده شده عبارت بودند از: "ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما "، "زنده باد آزادی"، "زن، زندگی، آزادی"، "مرگ بر خامنه ای". در سنندج و سقز نیز مردم به خیابان آمدند، آتش روشن کردند وشعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای سر دادند. در بلوار ۲۸ دی سنندج و در سقز در محله کریم آباد جوانان آتش روشن کرده و شعارهای اعتراضی سر دادند.
انقلاب ایران بازتاب جهانی بسیاری داشته است. از جمله ۲۳۸ تن از مقامهای فعلی و سابق سازمان ملل، قضات،‌ برندگان جایزه نوبل، کارشناسان حقوق بشر و سازمان‌های غیردولتی در رابطه با اعدام ها و سرکوبگری های حکومت اسلامی نامه سرگشاده ای به رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر انگلستان، رئیس شورای اروپا و نخست‌وزیر کانادا نوشتند. در این نامه بر نکاتی چون برقراری مکانیسم پاسخگویی مشترک برای اقدام سریع جمعی به منظور توقف اعدام و سرکوب معترضان در ایران، اعمال تحریم‌های شدید علیه رژیم ایران ، اخراج سفیران جمهوری اسلامی، قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، تاکید شده است. این موضعگیریها مهم است و میتواند به بایکوت کامل جمهوری نکبت اسلامی در دنیا منجر شود. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوانیم دولتهای جهان را به پای بایکوت همه جانبه بین المللی جمهوری اسلامی بکشانیم. همانطور که این حکومت از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شد باید از کنوانسیون حقوق کودک و نهادهایی چون سازمان جهانی کار و از تمامی مراجع بین المللی اخراج شود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲