«فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

آمار جان‌باختگان اعتراضات سراسری ایران به ۵۰۶ نفر افزایش یافت: پایگاه حقوق بشری هرانا که تحولات مربوط اعتراضات در ایران را رصد می‌کند، شمار جان‌باختگان اعتراضات اخیر را تا روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۵۰۶ نفر اعلام کرده است.این پایگاه خبری تاکید کرد، از ۲۶ شهریور ماه و آغاز موج اعتراضات در ایران تا این روز سه‌شنبه ۵۰۶ نفر کشته شده‌اند که ۶۶ نفر از آنها نیروهای امنیتی هستند.هرانا شمار جان‌باختگان زیر ۱۸ سال را نیز ۶۹ نفر اعلام کرده است. برخی از کشته شدگان نوجوان از جمله نیکا شاکرمی و کیان پیرفلک به نمادهای این اعتراضات بدل شده‌اند.

آمار قبلی هرانا که ۲۶ آذر منتشر شد، شمار جان‌باختگان این اعتراضات را دست‌کم ۴۹۶ نفر عنوان می‌کرد.
هرانا همچنین تخمین زده که بیش از ۱۸ هزار نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند که از این میان هویت بیش از چهار هزار نفر شناسایی شده است و ۶۵۲ نفر آنها نیز دانشجو هستند.
آمارهای هرانا حاکی است که ۱۶۱ شهر طی حدود سه ماه صحنه اعتراضات بوده و در مجموع حدود ۱۲۰۰ تجمع شهری و دانشگاهی نیز برگزار شده است.

تجمع‌های اعتراضی در نقاط مختلف تهران و کرج
تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شامگاه سه‌شنبه تجمع‌های اعتراضی در مناطق مختلف تهران و کرج برگزار شده است.
در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از معترضان در خیابان سلسبیل در غرب تهران شعارهایی مانند «مرگ برخامنه‌ای»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.
در شهرک اکباتان نیز شماری از معترضان ضمن راهپیمایی شعارهایی مانند:«وقتشه انقلابه، راهشم اعتصابه»، «اعتصاب، اعتراض، میرسه به انقلاب»، «فقر، فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» را فریاد زدند.
شماری از معترضان نیز در گوهردشت کرج در ۲۹ آذرماه درخیابان شعارهایی علیه حکومت سر دادند. آنها شعار می‌دادند «زن، زندگی، آزادی».

اینترنت سنندج دو روز است که قطع شده
نت‌بلاکز، نهاد غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، روز سه‌شنبه گزارش داد که ارتباطات اینترنتی در داخل و اطراف شهر سنندج، مرکز استان کردستان، ظرف دو روز گذشته قطع بوده است.
این نهاد در توئیتی نوشت: این تاییدی است بر گزارش‌های کاربران مبنی بر قطع اینترنت به سبک منع عبور و مرور شبانه در جریان اعتصابات در واکنش به جان باختن مهسا امینی.

آزادی موقت ملیکا قراگوزلو، دانشجوی معترض به حجاب اجباری
زهرا مینویی، وکیل دادگستری، روز سه‌شنبه از آزادی موقت ملیکا قراگوزلو، دانشجوی معترض به حجاب اجباری، خبر داد.
خانم مینویی در حساب توییتر خود نوشت: «بالاخره موكل ما مليكا قراگوزلو با توقف اجرای حكم موقتا امشب از بيمارستان روانپزشکی آزاد شد تا ادامه روند درمان و كميسيون‌های پزشكي طي شود». او افزود: «اين آزادی را مديون پيگيري‌هاي وكيل متعهد محمدعلي كامفيروزي هستيم كه اين روزها زندانی‌ست. به امید آزادی او».
رادیو فردا