خطر دیپورت دو فعال حقوق بشری و سیاسی توسط پلیس ترکیه!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

فراخوان گزارشگران: خطاب به نهادهای مدافع حقوق پناهندگان! روز پنج شنبه برابر با 15.12.2022 دو نفر از فعالین سیاسی و حقوق بشری ساکن کشور ترکیه که سالهای دراز رنج پناهجویی را در این کشور پشت سر داشتند باتفاق بیش از صد نفر دیگر توسط پلیس ترکیه بازداشت و به کمپ دیپورت منتقل شده اند. آرزو مولانائی و ناصر کمانگر باتفاق دو کودک خود هم اکنون در بازداشت بسر میبرند. همگان میدانند که بازگرداندن پناهجویان سیاسی به کشور استبداد زده توسط جمهوری اسلامی قطعا با خطرات جانی برای آنان مواجه خواهد شد.

بویژه آنکه در شرایط کنونی حاکمان از هیچ جنایتی در برابر معترضان کوتاهی نمی کند. آرزو مولانائی و ناصر کمانگر سیزده سال از عمر و زندگی پربار خود را در کشوری گذرانده اند که همه ما با وضعیت نگران کننده و اسفبار پناهجویان و ترورهای سیاسی سالهای اخیر در این کشور بخوبی آشنائی داریم.سیزده سال آوارگی و دربدری و سپس بازداشت و احتمال دیپورت آنان دردی است که در تا مغز استخوان تمامی وجدانهای بیدار و آگاه جامعه انسانی حس میشود و نمیتوان به آن حساس نبود. خواست و آرزوی آنان تنها و تنها رسیدن به مکانی امن و درخور زندگی انسانی است و برماست که به هر طریق ممکن از آن پشتیبانی نموده و از خطر بازگرداندن آنان جلو گیریم.
ما امضا کنندگان این نامه از تمامی سازمانهای حقوق بشری و نهادهای مدافعان حق پناهندگی و آزادی بیان درخواست می کنیم تا به این بازداشت ها واکنش نشان دهند و در برابر خطر دیپورت آرزو مولانائی و ناصر کمانگر و سایر بازداشتی ها بایستند.
بر همه ما روشن است که بازگرداندن ایندو فعال حقوق بشری و سیاسی بمعنی قرار گرفتن آنان در برابر شکنجه و بازجویی است و خطرات جانی عدیده ای آنها را تهدید میکند.

سایت گزارشگران
16.12.2022

www.gozareshgar.com
آدرس برای ارسال پشتیبانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید