فراخوان اعتراض علیه اعدام و برای آزادی دستگیر شدگان در۱۹ آذر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۹۹: فراخوان اعتراض علیه اعدام و برای آزادی دستگیر شدگان در۱۹ آذر، تجمعات بزرگ در سیستان و بلوچستان و مناطق دیگر! اعدام محسن شکاری و صدور احکام محاربه و اعدام برای شماری از بازداشت شدگان، فضایی پر التهاب از اعتراض و جنب و جوش اجتماعی را شکل داده است. امروز هجدهم آذر پیکر محسن شکاری، جوان معترضی که روز گذشته توسط حکومت اعدام شد در فضایی به شدت امنیتی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

بنا بر خبرها در اطراف بهشت زهرا برای جلوگیری از حضور مردم نیروی سرکوب بسیاری مستقر شده است. علیرغم این امروز در بهشت زهرا در چهلمین روز قتل علی سیدی که در روز چهار آبان به قتل رسید، مراسم یادبود بر پا شد.
در اعتراض به اعدام محسن شکاری و برای آزادی بازداشت شدگان حزب کمونیست کارگری برای نوزدهم آذر فراخوان اعتصاب عمومی و راهپیمائی های شهری در اعتراض به اعدام محسن شکاری را داده است. از سوی دیگر فراخوانهای مختلفی از سوی جوانان محلات در تهران و شهرستانها و دانشجویان از دانشگاههای مختلف در محکومیت اعدام محسن شکاری و علیه اعدام و برای آزادی بازداشت شدگان برای شنبه ۱۹ آذر داده شده است. این اعتراضات بصورت اعتصاب عمومی و راهپیمایی و تظاهرات بسوی میدان اصلی شهر خواهد بود. دانشگاههای فراخون دهنده اعتراضات سراسری روز شنبه عبارتند از: تشکل دانشجویان پیشرو، نهاد اتحاد دانشگاه صنعتی اصفهان، نهاد اتحاد دانشجویان شهر کرد، زنان مبارزو انقلابی کردستان، جوانان انقلابی محلات سنندج، هسته انقلابی جوانان زاهدان، جوانان انقلابی محلات کامیارن، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه آزاد فلاورجان، دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان، دانشگاه صنعتی اصفهان، جوانان انقلابی ژاورود، جوانان انقلابی دزلی، دانشگاه آزاد نجف آباد.
اعتصاب عمومی همراه با راهپیمایی و تظاهرات، اعتراضات را وارد فاز جدیدی میکند. به این فراخوانها باید وسیعا پاسخ داد. با اعتراضات سراسری در روز نوزدهم آذر داخل و خارج را باید بر سر حکومت اسلامی و بساط سرکوب و جنایتش خراب کرد.
در اعتراض به اعدام محسن شکاری همچنین از سوی نهادهای مختلف کارگران و اجتماعی و چهره های شناخته کارگری و فعالین اجتماعی پیامهایی داده شده است. از جمله نزدیک به ۴۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری در نامه‌ای سرگشاده به هیئت مدیره خانه سینما و کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران خواستار ارائه توضیحاتی درباره دلیل ادامه بازداشت هنرمندان شدند و اعلام کردند که آماده عمل به وعده خانه سینما برای تحصن مقابل سازمان سینمایی وزارت ارشاد هستند. همچنین اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان نیز در همراهی با فراخوان جهانی و سرسری ۱۹ آذر فراخوان تجمعات داده اند. سندیکای کارگران شرکت واحد طی بیانیه ای اعدام بی رحمانه محسن شکاری را تسلیت گفته و مینویسد: سندیکای کارگران شرکت واحد، همصدا با جنبش کارگری ایران و جهان، خواهان لغو مجازات اعدام است و احکام دادگاههای غیر قانونی را مردود میشمارد و‌ قویا محکوم میکند. جعفر عظیم زاده از فعالین شناخته شده کارگری نیز طی پیامی مینویسد: اعدام و تشدید سرکوب، شعله‌های انقلاب مردم ایران را بر افروخته‌تر خواهد کرد.
بنا به یک گزارش دیگر امروز برگزاری مراسم چهلمین روز قتل مومن زند کریمی در دهگلان بود. در این مراسم جمعیت زیادی شرکت داشته و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. همچنین صبح روز هفدهم آذر نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شادمان احمدی را در شهر دهگلان بازداشت کرده و سپس او را به پاسگاه نیروی انتظامی در میدان ساعت منتقل کردند. و بعد خبر مرگ او در زیر شکنجه به خانواده او داده شده است. در اعتراض به این جنایت برای امروز هجدهم و فردا نوزدهم مراسم یادبودی برگزار میشود. مراسم های یادبود محل اتحاد بیشتر مردم برای سرنگونی حکومت است.
همچنین امروز در سیستان و بلوچستان مثل جمعه های قبل بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده تجمعات اعتراضی برپا شد. در زاهدان جمعیت زیادی شرکت کرده بودند. یک صحنه با شکوه اعتراض مردم در زاهدان وصل شدن در جمع بزرگ از اجتماعی کنندگان به یکدیگر در وسط شهر و بلند شدن فریاد مرگ بر دیکتاتور بود. در اعتراضات مردم در استان سیستان و بلوچستان زن و مرد شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ی"، " مرگ بر بسیجی مرگ بر سپاهی"، " این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه"، "امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه"، " کُرد ، بلوچ ، تُرک ، لر ، عرب ، آذری ، بختیاری ، فارس، اتحاد اتحاد"، "ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما"، "تجاوز جنایت،‌ مرگ بر این ولایت"، " خامنه ای حیا کن مملکت را رها کن" و " مرگ بر بسیجی". در زاهدان مردم عکس محسن شکاری را در دست داشته و اعتراض خود را به اعدام او ابراز میکردند. در این روز در راسک نیز تجمع بود. یک بنر قابل توجه در تجمع بزرگ مردمی در زاهدان بنر"نه به قتل‌های حکومتی" با هشتگ #محسن_ شکاری بود.
اعتراضات دانشجویان در دانشگاهها ادامه دارد. دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در اعتراض به دستگیری ها بر تداوم اعتصاب خود تاکید کردند. ۱۳ دانشجوی این دانشگاه از جمله بازداشت شدگان اخیر هستند و فضای سنگین امنیتی بر دانشگاه ها حاکم است. بنا برگزارشات چند ده هزار نفر در طول انقلاب بازداشت شده اند و دستکم هزار نفر آنها دانش آموز هستند. کارزار برای آزادی فوری بازداشت شدگان یک فاکتور مهم در پیروزی انقلاب است.
امروز جوانان به پایگاه بسیج مارلیک در کرج، به حوزه جهلیه رضویه و به اداره اوقاف صدرا در شیراز کوکتل زدند. جامعه در اشکال مختلف اعتراضی میروند تا بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کنند. در کرمانشاه نیز مردم در بلوار طاق بستان راهپیمایی کردند و با نیروی سرکوب درگیر شدند که بنا بر خبرها هفت نفر از مردم مجروح و چند نفری بازداشت شدند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۹ دسامبر ۲۰۲۲