مجله ' ووگ' پنج زن فعال ایرانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در این برنامه ملالا یوسف زای سخنرانان را معرفی کرد و در مورد سرکوب در ایران نیز صحبت کرد. یکشنبه ۴ دسامبر مجله ' ووگ' از پنج زن فعال ایرانی از جمله شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی دعوت کرده بود که در مراسم ووگ شرکت کنند. اسامی زنان دیگر : مهسا علیمردانی، شادی صدر، رکسانا وطن دوست، الیکا آشوری . ووگ از طریق دعوت از این پنج زن از مبارزات و شجاعت زنان در ایران قدردانی کرد. این مراسم به دلیل حضور سلبرتیها و جایگاه مجله ووگ خیلی مهم بود چون صدای اعتراضات مردم در سطح وسیعتری شنیده میشد. هر پنج نفر صحبتهای کوتاهی ایراد کردند و در آخر شعار زن، زندگی، آزادی را به انگلیسی و فارسی و کردی گفته و تکه ای از موهایشان را در همبستگی با زنان قیچی کردند. شیوا محبوبی در صحبت کوتاهی که داشت به اعتراض مردم و زندانیان سیاسی اشاره کرد.

متن انگلیسی و ترجمه متن به فارسی:
" همین الان که با شما صحبت میکنم تعداد زیادی از جوانان در ایران هستند که مانند مهسا امینی ربوده شده، دستگیر و شکنجه شده اند. از جمله اینها زن جوانی به اسم آرمیتا عباسی که ربوده شده و بارها مورد تجاوز قرار گرفته است. ما حتی نمی‌دانیم او کجاست. بیش از ۶۰ کودک به دست رژیم اسلامی به قتل رسیده است. از جمله کودک ۹ ساله کیان پورفلک و کودک ۷ ساله هستی نارویی.
دهها هزار نفر از جمله کودکان در زندان هستند و به برخی از آنها حکم اعدام داده اند تنها به‌ این‌ دلیل که ابراز عقیده کرده‌اند.
من بسیار افتخار میکنم که اینجا صدای شجاعشان را تکرار میکنم و می‌گویم در ایران زنان نیروی تغییر هستند."