حمله جنایتکارانه به مردم در "حرم شاهچراغ" را محکوم می کنیم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی روز چهارشنبه چهارم آبان از "حمله مسلحانه" به داخل "حرم شاهچراغ" در شهر شیراز و کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر و مجروح شدن بیش از 21 نفر خبر دادند. بر اساس این گزارشات، تا کنون حداقل دو کودک در بین کشته شدگان این حمله شناسائی شده اند. همین واقعیت به خوبی نشان می دهد که حمله به"حرم شاهچراغ" یک اقدام جنایتکارانه بوده است که به هیچوجه نمی تواند از سوی نیروهای مردمی صورت گرفته باشد.

با توجه به تجربه دسیسه های این‌چنینی رژیم در گذشته، بسیاری این عمل تروریستی را کار خود دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی دانستند. در همین حین، رئیسی، رئیس جمهور دیکتاتوری حاکم مطرح کرد که : "داعشی‌ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده‌ایم". اما، چه این عمل تروریستی کار داعش باشد و چه اقدام داعشیان حاکم بر ایران، در واقعیت امر شکی در ماهیت ضد انقلابی و ضد مردمی این حرکت باقی نمی گذارد.
این، امر روشنی است که نیرو های انقلابی که به خاطر مردم و برای آزادی آنها از سلطه ظلم و ستم سلاح بر گرفته اند هرگز و در هیچ زمانی مردم عادی را آماج حملات خود قرار نمی دهند. تنها نیروهائی به چنین جنایاتی اقدام می کنند که برای پیشبرد اهداف ضد مردمی شان به هر کاری دست می زنند. برای آنان "هدف، وسیله را توجیه می کند". یک تجربه به جا مانده از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی به سال 1373 به زمان در قدرت بودن سعید امامی در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بر می گردد که در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد بمب کار گذاشتند ولی این عمل را به سازمان مجاهدین نسبت دادند. بعدها پس از بازداشت سعید امامی و رو شدن دست وزارت اطلاعات در ارتکاب به قتل های زنجیره ای، مشخص شد بمب گذاشتن در آن حرم نیز کار خود این دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای پیشبرد مقاصد ضد مردمی اش بوده است.
امروز در مورد اقدام تروریستی اخیر در "حرم شاهچراغ"، مسئولین جمهوری اسلامی به گونه ای به اظهارات ضد و نقیض پرداخته اند که به دست خود، انگشت اتهام را بسوی خودشان نشانه رفته اند. مثلاً ابراهیم رئیسی در جریان سفرش به زنجان گفت: "اغتشاش و بی‌نظمی زمینه حرکت‌های تروریستی را فراهم می‌کند." و به این نحو کشتار "حرم شاهچراغ" را به اعتراضات توده ای جاری در ایران نسبت داد. همچنین در شرایطی که بیش از چهل روز است نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی هر روز در خیابانهای شهر های مختلف، پیر و جوان و زن و مرد و کودک را به قتل می رسانند، خامنه ای، ولی وقیح جمهوری اسلامی هم در پیامش خواستار اتحاد مردم (بخوان تنها پایگاه وی یعنی نیروهای سرکوبگر) علیه کسانی شد که به قول او به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارند.
قابل توجه است که در این میان روزنامه کیهان که به بیت رهبر وابسته است نیز از مسئولین خواست که :"پس از این حمله، حکومت دیگر با معترضان «مماشات و مدارا» نکند". با توجه به این که "حکومت" تا جائی که می تواند با وحشیگری تمام توده های انقلابی یا به قول آنان "معترضان" را مورد حملات خود قرار می دهد، نویسنده روزنامه کیهان با این سخن تنها نهایت وقاحت خود را به نمایش گذاشته است. به طور کلی، مجموعه این اظهارات سوء استفاده جمهوری اسلامی از عمل تروریستی اخیر و منافع آن برای حکومت را نشان می دهد. آنها با دستاویز قرار دادن عمل تروریستی حمله به "حرم شاهچراغ" شیراز در مقابل مردمی که بیش از چهل روز است با چنگ و دندان در شهر های مختلف با نیرو های سرکوب جمهوری اسلامی در جنگند، به مردمی که تاکنون چند صد کشته و هزاران نفر مجروح و بازداشتی برای رسیدن به آزادی داده اند اخطار می کنند که با شدت بیشتری به قتل و جنایت خود ادامه خواهند داد.
چریکهای فدائی خلق ایران ضمن تاکید بر این واقعیت که پاسخ قهر ضد انقلابی جمهوری اسلامی اعمال قهر انقلابی از سوی جوانان و توده های بپاخاسته است و با تاکید بر این امر که بدون تشکل و تسلیح، راه انقلاب هموار نمی گردد، عمل تروریستی حمله به "حرم شاهچراغ" شیراز را محکوم کرده و بر این باورند که برای خلاصی از شر داعش و داعشیان حاکم بر ایران تنها راه، تداوم انقلاب تا نابودی نظام سرمایه داری وابسته حاکم و پایان دادن به تمامیت حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان حافظ این نظم ظالمانه می باشد.

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
پیروز باد مبارزات وفقه ناپذیر کارگران و توده های ستمدیده!
نان ،کار، مسکن ،آزادی و استقلال!
چریکهای فدائی خلق ایران
6 آبان 1401- برابر با 28 اکتبر 2022

مردم به پا خاسته، یاد ژینا امینی را در چهلمین روز جان باختنش
گرامی داشتند!
روز چهارشنبه ۴ آبان تعداد زیای از مردم سقز در آرامستان آیچی این شهر جمع شدند تا در چهلمین روز قتل ژینا (مهسا) امینی به دست گشت ارشاد در تهران، یاد و خاطره اش را گرامی داشته و بار دیگر فریاد زنند و بگویند که صدای آزادیخواهان همچنان رساست و تا انتقام خون ژیناها و دیگر جانباختگان را از نیروهای مسلح جنایت کار نگیرند، از پای نخواهند نشست.
نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تجمع مردم در آرامستان آیچی، محدودیت زیادی برای رسیدن به این مکان ایجاد کرده بودند اما مردم آزادیخواه سقز به هر طریقی که توانستند خود را به آرامستان آیچی رساندند و همراه با هم فریاد مرگ بر "رژیم بچه کش!" سر دادند. این شعاری بود که در این روز به کرات از سوی جمعیت فریاد زده شد. به این وسیله اهالی شهر سقز بار دیگر رو به همه ایران و جهان اعلام می کردند که تا نابودی جمهوری اسلامی و رسیدن به رفاه و آزادی از مبارزه دست بر نخواهند خاست.
با توجه به این واقعیت که "جاشها" یعنی کردهای خود فروخته در لباس بسیجی و مزدور، به هر وسیله ای برای مزاحمت در برگزاری این مراسم متوسل می شدند، شعار "مرگ بر جاش" به عنوان پاسخ دندان شکن مردم به این مزدوران در فضا طنین افکن شد. چرا که جاش به معنای "کره خر" در فرهنگ مبارزاتی خلق کرد به عناصر خودفروخته ای اطلاق می شود که آرمانهای خلق کرد را پایمال کسب یک سری امتیازات حقیر از دشمن می کنند و در صف دشمن علیه خلق کرد می جنگند.
مراسم بزرگداشت چهلمین روز قتل ژینا امینی در شرایطی چنین با شکوه و با حضور انبوده مردم برگزار شد که خبرگزاری ایسنا از قول استاندار دروغگوی کردستان گزارش داد که "هیچکس امروز سر مزار مهسا امینی نرفته است و مراسمی هم برگزار نکردند". این دروغ وقیحانه بیانگر آن است که همچون همیشه سیاست تبلیغاتی جمهوری اسلامی تنها بر بنیان دروغ بنا شده است. البته از رژیمی که بطور رسمی قتل ژینا امینی را به بیماری های دوران کودکی وی نسبت داد چنین دروغ های رذیلانه ای جای تعجب ندارد. اما برغم این دروغ ها در گرامیداشت خاطره ژینا در چهلمین روز کشته شدنش نه تنها در زادگاه وی بلکه در شهرهای دیگر ایران نیز بار دیگر تظاهرات های پرشور و قهرمانانه مردمی پا گرفت که توده ها با فریاد "مرگ بر جمهوری اسلامی" و " مرگ بر دیکتاتور" بر تداوم انقلاب تا رسیدن به آزادی پای فشردند. به گونه ای که در محله های مختلف تهران، قزوین، تبریز،کرمان، رشت و مشهد و ... شاهد حضور قهرمانانه مردم در خیابانها و تداوم جنگ با دستان خالی با دشمن سر تا پا مسلح بودیم. همچنین در این روز بازاریان بسیاری از شهر ها به اعتصاب برخاسته و دانشجویان در دانشگاههای مختلف به مبارزات اعتراضی خود علیه جمهوری اسلامی تداوم دادند. به این ترتیب توده های ستمدیده ما بار دیگر خاطره ژینا امینی را با تداوم رژم دلاورانه خود گرامی داشتند.
چریکهای فدائی خلق ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ژینا (مهسا) امینی تنها راه گرامیداشت واقعی او و خاطره صدها شهید این انقلاب را در تداوم انقلاب تا پیروزی دانسته و بار دیگر تاکید می کنند که سرنگونی انقلابی دیکتاتوری حاکم زمانی بار انقلابی واقعی می یابد که به جایگزینی رژیمی انقلابی که متعهد به تحقق "استقلال، نان،کار، مسکن و آزادی" و در یک نظام دمکراتیک و مردمی باشد، بینجامد.

جاودان باد خاطره همه شهدای جنبش انقلابی مردم ما!
مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر!
جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
چریکهای فدائی خلق ایران
5 آبان 1401، برابر با 27 اکتبر 2022