اعتراضات به بیش از ۳۰ شهر رسیده است

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۳: ۲۰ مهر اطلاعیه۲ : اعتراضات به بیش از ۳۰ شهر رسیده است. در اطلاعیه قبلی از تظاهرات و اعتراضات در ۲۰ شهر خبر دادیم. با ادامه اعتراضات شمار تعداد شهرها به یش از ۳۰ رسیده است. اسامی برخی شهرهایی که اعتراضات مردمی در آنها جریان یافته عبارتند از: تهران، سنندج، اصفهان،‌ شیراز، سقز، رشت، شاهین شهر، بوشهر، مشهد، چاه بهار، گرگان، گنبد کابوس، کرمانشاه، دیواندره، ساری، اردبیل، گوهر دشت، فردیس کرج ، گلشهر کرج، مشهد، اراک، بستان، حسین آباد، پیرانشهر، بوکان، بانه، ایلام، همدان، قزوین، دهگلان، سرپل ذهاب، و قم.

در این تظاهرات ها مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و زن آزادی زندگی سر دادند و شب نیز اعتراضات ادامه یافت. در تهران امشب مردم در محلات بسیاری از جمله ستارخان، چهار راه خسرو، تهران پارس کاشانی، مولوی، ولیعصر، خیام، شریعتی، شاهین شمالی، نارمک، و نازی آباد در خیابانها در اعتراض و تظاهرات هستند. در نازی آباد مردم نیروهای سرکوب را عقب رانده کنترل محله را در دست داشتند. در شهرهای دیگر نیز مردم در محلات مختلف به خیابان آمده و شعار میدهند. در دیواندره مردم دست به تجمع زده و خیابان را بستند. در مهاباد و بوکان مردم با روشن کردن آتش خیابان ها را بسته اند و شعار میدهند. زنان و دختران حجاب ها را دور انداخته و خودروها با بوق ممتد از آنها پشتیبانی میکردند. در نایسر در سنندج فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در محله قوخ سنندج نیز سرکوبگران حکومت بسوی مردم شلیک کردند. مردم با آنها درگیر شدند. در بانه مردم در خیابان آتش روشن کرده و تجمع و تظاهرات میکنند. در کرمانشاه و همدان خودرو ها بوق اعتراضی میزنند و مردم در خیابانهای شهر آتش به پا کرده اند. امشب مردم در ایلام نیز جمع هستند. در پیرانشهر مردم در خیابانها آتش روشن کرده و شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند. در سقز در محله کریم آباد شعار مرگ بر دیکتاتور داده میشود. در گنبد کاووس مردم شعار "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه" را سر میدهند. کرمانشاه مردم در محلات بسیاری از پشت بامها و منازل شعار مرگ بر دیکتاتور فریاد میزنند. در کرج نیز مردم در اعتراضند و نیروهای سرکوب به سمت خانه ها شلیک میکنند. در مریوان مردم از صبح به خیابان آمدند و با تاریک شدن هوا تجمعات گسترده تر و درگیریها شدیدتر شده است. در قزوین نیز تظاهرات جریان دارد.
دانش آموزان در شیراز عکس‌های سران حکومت را پاره کردند و شعار دادند. .
در اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف شمار زیادی از مردم و در میان آنها شمار زیادی از دانش آموزان و کودکان دستگیر شده اند. روز گذشته خانواده هاى بازداشت شدگان در مقابل ساختمان بازداشتگاه در شهر بستان تجمع داشته و پیگیر وضعیت عزیزانشان شدند. با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد صدای این خانواده ها باشیم. باید به همراه خانواده ها مقابل بازداشتگاه ها تجمع کرد و دستگیر شدگان را رها کرد. با قدرت انقلابمان وهمبستگی های جهانی در زندانهای را باز کنیم.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462
خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۱
۲۰ مهر : اعتصاب عمومی در برخی شهرها و شروع اعتراضات سراسری
امروز بیستم مهر ماه بیست و هفتمین روز انقلاب مردم است و از همان آغاز صبح بنا بر فراخوانهای از قبل اعلام شده در برخی از شهرها از جمله سنندج، سقز، بانه، مشهد، بوکان، مریوان، حسین آباد، سرپل ذهاب، دهگلان، و کرمانشاه، اعتصاب عمومی جریان دارد. اینترنت بسیار ضعیف و در برخی جاها از جمله در شهرهای کردستان قطع است. در سنندج سپاه در مناطق مختلف شهر مستقر است. در اغلب استانها، آماده باش اعلام شده و مدارس را از ساعت یازده صبح تعطیل کرده اند. برای امروز فراخوان های بسیاری جهت تجمعات سراسری داده شده است و مردم برای برپایی تجمعاتشان آماده می شوند. طبق گزارشات تا کنون تجمعات در تهران در لویزان، ولیعصر، صادقیه، سه راه جمهوری، پارک وی و در شهرهای سنندج، سقز، اصفهان، رشت، شیراز، شاهین شهر، گوهردشت کرج، فردیس کرج و گلشهر کرج، مشهد، چابهار و گرگان در جریان است. مردم در اصفهان در بهارستان و فاز یک اندیشه به خیابان آمده و شعار مرگ بر خامنه ای سر میدهند. مدارس هم تعطیل شده است نیروهای سرکوب نیز با شلیک گاز اشک‌آور در صدد متفرق‌کردن تظاهرکنندگان هستند. همچنین امروز صبح در مدارس بزرگمهر و مدرسه کاروان ادب در هشت بهشت دانش آموزان با فریاد شعارهای ضد حکومتی تجمع اعتراضی شان را آغاز کردند. در فردیس کرج نیز مردم وسیعا در خیابان هستند و حکومت بسوی آنها گاز اشک آوز شلیک میکند. در ‏شیراز سمت میدان دانشجو و در مشهد در بلوار کوثر و بلوار سجاد مردم معترض گرد آمده اند و تظاهرات میکنند. در رشت فضا به شدت امنیتی است. نیروهای موتور سوار با رفت و آمد در شهر تلاش کردند مانع تجمع شوند . اما مردم در خیابان معلم تجمع کردند. در گلشهر کرج نیز مردم با فریاد شعارهایشان راهپیمایی کردند.
طبق گزارشات در سنندج جنگ مردم با سرکوبگران حکومتی تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت و نیروهای سرکوبگر حکومت بصورت گله ای وارد محلات شده و بی هدف بسوی منازل مردم شلیک میکردند. در این شهر امروز بار دیگر دانش آموزان شهر با شعار "زن زندگی آزادی" وارد خیابان شدند. در این شهر فراخوانهایی برای تجمعات امروز بیستم مهرماه از سوی کمیته زنان و جوانان محلات منتشر شده است. شهر در اعتصاب عمومی است. امروز همچنین گروهی از وکلای دادگستری با شعارهای "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "زندگی، آزادی" و در همبستگی با مردم سنندج و زاهدان و علیه سرکوب حکومت در میدان آرژانتین تهران مقابل کانون وکلا تجمع کردند. .
دانشگاه ها همچنان در اعتصابند و برای امروز فراخوان به تجمع داده اند. دانشجویان دانشگاه رجایی تهران تجمع خود را آغاز کرده و شعار دانشجو، معلم اتحاد اتحاد سر میدهند. دانشجویان در پردیس مرکزی دانشگاه تهران نیز مقابل درب فنی مشرف به خیابان شانزده آذر جمع شده اند.
در ادامه گزارشات قبلی اضافه کنیم که شب گذشته در گرگان، طبس، و اهواز نیز اعتراضاتی صورت گرفت. در اهواز جوانان در خیابان نادری بنر خامنه ای را آتش زدند. در قم در خیابان آتش روشن کرده و خیابان ها را بستند، با سرکوبگران درگیر شدند و پایگاه بسیج را به آتش کشیدند. در ارومیه نیز مردم راه بندان اعتراضی به راه انداختند و به خیابان آمدند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان بیانیه ای در رابطه با وضعیت پر ابهام دانش آموزان دستگیر شده و ادامه شرایط سرکوب معترضان به ویژه وضعیت سنندج منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه به بازداشتهای وسیع از دانش آموزان اشاره داشته و می نویسد:" متاسفانه دانش آموزان زیادی تا کنون در شهرهای مختلف ایران دستگیر شدە که اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری آنها در دست نیست‌ و با کمال تأسف طبق اخبار دریافتی تا به حال دست کم ۲۸ دانش‌آموز در این اعتراضات به خاک و خون کشیده شده‌اند". شورای هماهنگی در این بیانیه ضمن اشاره به سرکوبگری های وحشیانه حکومت در سنندج خواستار پایان دادن به میلیتاریزه کردن فضای شهر شده و بار دیگر همبستگی خود را با اعتراضات مردمی در سراسر کشور اعلام کرده است.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲