پیام حزب کمونیست کارگری به ایرانیانی که روز اول اکتبر خیابان‌های جهان را تسخیر کردند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

به همه شما که در روز اول اکتبر در همبستگی با انقلاب علیه حکومت اسلامی در ۱۵۰ شهر جهان به خیابان آمدید درود میفرستیم. میتینگ ها و راهپیمایی های باشکوه چندصدهزار نفره شما فصل نوینی از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران را رقم زد و پشتوانه مهمی برای آنها بود. انقلاب ایران مرز نمی شناسد. میلیون ها ایرانی مقیم خارج نه فقط یک پشت جبهه مستحکم مبارزه در داخل، بلکه بخش جدایی ناپذیری از روند انقلابند. اگر جبهه اصلی انقلاب در داخل کشور است، ایرانیان مقیم خارج نیز جبهه دیگر انقلاب و پشتوانه سیاسی مهمی برای پیشروی آن هستند.

آنچه در روز شنبه اول اکتبر در نقاط مختلف جهان، با شعارهای زن، زندگی، آزادی و حکومت اسلامی نمی‌خواهیم از تورنتو تا پاریس، از توکیو تا واشنگتن و از بغداد تا سیدنی و بسیاری از شهرهای دیگر جهان اتفاق افتاد ظرفیت عظیم انقلاب مدرن، انسانی و حق طلبانه مردم ایران را به جهانیان نشان داد. حرکت دیروز شما که همزمان با اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان، اعتصاب و تظاهرات گسترده و سراسری دانشجویان و تجمعات در شهرهای مختلف کشور اتفاق افتاد، پیام روشن خود را به جهانیان رساند که جمهوری اسلامی حکومت منتخب مردم ایران نیست دشمن آشکار آنها، قاتل و سرکوب کننده آنها است. که این حکومت و قوانین عصر حجر آن ربطی به مردم ایران ندارد، که جمهوری اسلامی حکومت زندان و سنگسار و شکنجه و ترور و فتوا علیه زنان و علیه همه مردم است و حجاب و اسلام و قوانین آن تنها و تنها با جنایات عظیمی به مردم تحمیل شده است و امروز مردم در شهرهای مختلف ایران و در شهرهای مختلف دنیا بپاخاسته اند که همه آنها را به گورستان تاریخ بفرستند. حرکت دیروز نقطه عطفی در جلب همبستگی مردم آزاده جهان با زنان و مردم ستمدیده و بپاخاسته ایران بود.

حضور گسترده شما در خیابان های شهرهای جهان پیام روشنی هم به نهادهای بین‌المللی و دولتها داشت که کنار مردم قرارگیرند، از هرگونه مماشاتی با حکومت اسلامی خودداری کنند و آن را به رسمیت نشناسند. آنرا بایکوت کنند،‌ از همه مجامع جهانی بیرونش کنند و سفارتخانه هایش را ببندند تا مردم آن را زودتر سرنگون کنند. حرکت عظیم شما در خیابانهای شهرهای جهان این خواست بحق مردم ایران را با صدای بلند به گوش سران دولتها رساند و به آنها فهماند که مردم ایران هیچگونه مماشاتی با قاتلان خود را فراموش نخواهند کرد.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر به همه شما درود میفرستد، خود را در این انقلاب عظیم سهیم میداند و در تقویت و گسترش آن در ادامه فعالیت های چند دهه گذشته خود، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ اکتبر ۲۰۲۲، ۱۰ مهر ۱۴۰۱

جنایت حکومت اسلامی در زاهدان را بشدت محکوم میکنیم!

در اعتراضات در سراسر کشور از مردم زاهدان اعلام حمایت کنید: خبرها از زاهدان گویای اینست که روز گذشته ۹ مهر جمهوری اسلامی دست به جنایت بزرگی زد و از زمین و هوا مردم این شهر را مورد حمله قرار داد. در این حمله جنایتکارانه دهها نفربه قتل رسیده و تعداد بیشتری مجروح شده اند. جمهوری اسلامی تعداد کشته شده ها را ۱۹ نفر اعلام کرده اما شاهدان محلی از ۳۶ جانباخته صحبت میکنند. بیمارستانها از زخمی ها پر است و مردم نگرانند که این حکومت زخمی ها را نیز دستگیر نماید.

مردم زاهدان در اعتراض به قتل مهسا امینی و همچنین در اعتراض به تجاوز به دختر ۱۵ ساله‌ای در شهر چابهار توسط فرمانده نیروی انتطامی چابهار، همراه مردم در سراسر ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی به خیابانها آمده بودند. بنا به گزارشها با جنایت اخیر نیروهای وحشی جمهوری اسلامی خشم مردم شعله ورتر شد و مردم با جسارت با نیروهای سرکوب مقابله کردند و علیرغم توحش نیروهای حکومت و کشته و زخمی شدن دهها معترض، مردم موفق شدند کلانتری منطقه شیرآباد را به تسخیر خود درآوردند.
خبر جنایت جمهوری اسلامی در زاهدان بازتاب وسیعی داشته و به خشم مردم در سراسر کشور بیش از پیش دامن زده است.
حزب کمونیست کارگری جنایت هولناک جمهوری اسلامی در زاهدان را شدیدا محکوم میکند و همه مردم را به اعلام همبستگی با مردم زاهدان و گسرش اعتراضات و تظاهرات و اعتصاب فرا میخواند. نیروهای جنایتکار اسلامی باید از همه جا بیرون انداخته شوند. حکومت اسلامی باید بداند که با این نوع جنایات بر آتش خشم مردم بیش از پیش می افزاید و راه گریزی از انقلاب مردم نخواهد داشت.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۴
اعتصاب و راهپیمایی کارکنان و رانندگان پایانه حمل و نقل شاهپور در اصفهان
امروز دهم مهرماه اعتراضات مردمی از صبح شروع شده است. کارکنان و رانندگان پایانه حمل و نقل شاهپور استارت اعتصاب و پیوستن به خیابان را امروز در اصفهان زدند. آنها خیابان‌ را بستند و راهپیمایی کردند. این حرکت مقدمه ایست بر ورود کارکنان بخش حمل و نقل به اعتصاب است. همچنین میتواند الگویی برای اعتصابات سراسری و قدرتمند کارگری و سرازیر شدن تمامی این نیروها به خیابانها برای رهایی از شر جمهنم جمهوری اسلامی بدست دهد. یک تاکید فوری حزب کمونیست کارگری اعتصابات سراسری است.
جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰مهر ۱۴۰۱، ۲ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۳
خیزش مردمی وارد سومین هفته خود شد
خیزش مردمی وارد سومین هفته خود شده و شهرها و مناطق و محلات بسیاری را در بر گرفته است. انقلابی قدرتمند در حرکت است. امروز دهم مهرماه اعتراضات مردمی از صبح شروع شده است. همچنین امروز تجمعات اعتراضی دانشگاه ها آغاز شده است. فراخوان به تجمع سراسری است و بنا بر اخبار کنونی دانشجویان در این دانشگاهها تجمع کرده اند.: دانشگاه بابلسر، آزاد شهر قدس، فردوسی مشهد، زنجان، دانشکده فنی دانشگاه تهران ، دانشگاه رازی کرمانشاه، آزاد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامشهر، دانشگاه شیراز، نجف آباد اصفهان، آزاد شهرقدس. دانشگاه ها یک سنگر مهم انقلابند. هم اکنون ۱۱۱ دانشگاه در اعتصابند و در روز گذشته شاهد تجمعات پر شور آنها بودیم.
روز گذشته روزی تاریخی در خیزش انقلابی مردم برای رهایی بود. در این روز هزاران نفر در ایران و در بیش از ۱۵۰ شهر جهان به خیابان آمدند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، زن، زندگی آزادی، جمهوری اسلامی نمیخوایم را فریاد زدند و حماسه آفریدند. در تهران اعتراضات تقریبا تمام محلات را در بر گرفته است. کانونهای داغ اعتراض در این محلات بود: جمهوری، ولیعصر، کریمخان، طالقانی، حافظ، فلسطین، مترو قلهک، پونک، مقابل پاساژ علاءالدین، سعادت آباد، علامه جنوبی، کارگر شمالی، بلوار کشاورز، میدان انقلاب، یخچال، مترو شریعتی، پاساژ چارسوی، لاله زار، چهارراه سردار جنگل، امیرآباد، بزرگمهر، نادری، نصرت، مترو تئاترشهر، الهیه، متروی قیطریه، آزادی تقاطع اسکندری، چهارراه مخبرالدوله، تقاطع شیخ بهایی و پاسداران. علاوه بر تهران تظاهرات و اعتراضات گسترده از جمله در این شهرها شکل گرفت: آبادان، تبریز، بوشهر، شاهین شهر، اصفهان، شیراز، خرم آباد، بندرعباس، رشت، مهاباد، خمینی شهر اصفهان، سنندج، شهرکرد، زاهدان، مشهد، اراک، مریوان، بابل، گرگان، گوهردشت، بوکان، کرمانشاه، قم، شهرقدس، دهگلان. در جاهایی دختران دبیرستانی مدرسه را تعطیل کرده و به اعتراضات پیوستند.
روز گذشته کردستان یکپارچه اعتصاب عمومی بود و شبانگاه مردم در شهرهای مختلف این منطقه وسیعتر از شبهای قبل به خیابانها آمده بودند. در سنندج و مهاباد مردم در خیابان‌های مختلف شهر همراه با فضایی از همبستگی و فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» آتش به پا کردند و خیابانها را در دست داشتند . در دهگلان مردم پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند و با سرکوبگران حکومت درگیر شدند. در زاهدان اعتصاب جریان داشت و علی رغم گسیل گسترده‌ی نیروهای سرکوب به این شهر مردم همچنان در کف خیابان با سرکوبگران در جدال بودند. در اصفهان جمعیت بزرگی با مشتهای گره کرده فریاد میزدند بترسید. بترسید ما همه با هم هستیم. و خیابان‌های رشت نیز به صحنه‌ی جنگ و گریز مردم و مزدوران تبدیل شده بود .
مردم تا پاسی از شب در خیابانند و فرصت لحظه ای استراحت به سرکوبگران را نمیدهند. در این اعتراضات حجابها وسیعا دور انداخته شده است و زنان در صف جلوی اعتراضات قرار دارند. در اراک زنان روسری ها را آتش زدند و مردم همه با هم فریاد شادی سر دادند. بستن جاده با ماشین ها، آتش زدن لاستیک، بوق زدنهای ممتد، درگیری با نیروهای سرکوب و فراری دادن آنها، آتش زدن موتور سیکلتهای نیروهای انتطامی و خودروهایشان، خواندن سرود و برداشتن حجاب و فریاد مرگ بر دیکتاتور و شعارهای ضد حکومتی فضای همه این اعتراضات در تمام شهرها و محلات است. طنین شعار مرگ بر دیکتاتور از پشت بامها در بسیاری از محلات تهران شنیده میشد. در شهرهای مختلفی همین وضعیت حاکم بود. زن، آزادی زندگی به شعار همه مردم تبدیل شده و هشتگ آن برند جهانی شده است. در مشهد مردم با ماشین هایشان ترافیک اعتراض ایجاد کرده و شعار دادند و راه را بر سرکوبگران بستند. کشیده شدن اعتراضات به محلات متعدد و ادامه آن تا پاسی از شب نیروهای سرکوبگر را بشدت فرسوده کرده است.
مردم با فراخوانهایشان تدارک اعتراضات روزهای بعدی را می بینند. فراخوانهایی از شهرهای مختلف برای تجمعات اعتراضی امروز و فردا یازدهم مهرماه منتشر شده است. جمعی از فعالین اجتماعی برای ساعت ۵ امروز یکشنبه ۱۰ مهر ماه فراخوان به تجمعات اعتراضی در تمام شهرها را داده اند. همچنین جوانان محلات تهران بیانیه شماره ۵ خود را منتشر کرده و در آن به سرکوبگران حکومتی هشدار میدهند که در صورتیکه همچنان بر سرکوب مردم اصرار ورزند با شدیدترین واکنش مردمی مواجه خواهند شد. آنها در در راستای ادامه اعتراضات خیابانی بر شعاردهی شبانه، بر بوق زدنهای مکرر در خیابان و پایین آوردن روحیه سرکوبگران و حضور و شعار دادنها در پاساژها و پارکهای پرجمعیت تهران بعنوان راه کم خطر تری برای اعتراض خانواده ها تاکید کرده اند.
ادامه اعتراضات مردمی و گسترده تر شدن دامنه اش عزم و اتحاد مردم را بیش از بیش به نمایش میگذارد. امروز یک تاکید مهم همه مردم اعتصابات سراسری است. گفتنی است که طی اعتراضات مردمی در دو هفته اخیر شمار بسیاری از مردم بازداشت و زندانی شده اند. با نیروی قدرتمند خیزش انقلابی مان میتوانیم در زندانها را باز کنیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۲ اکتبر ۲۰۲۲

کارگران! معلمان! وقت اعتصاب است!
خیزش سراسری مردم گسترده تر میشود و هم اکنون در سراسر کردستان اعتصاب عمومی جریان دارد و بیش از ۱۱۰ دانشگاه نیز در اعتصاب بسر میبرند. تقویت خیزش سراسری مردم اکنون با ابزار اعتصاب بسیار امکان پذیر است. یک ابزار مهم پیشروی و پیروزی ما مردم در شرایط کنونی، دست زدن به اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی در کنار تظاهرات و اعتراضات خیابانی است. با اعتصاب میتوان حکومت را به زانو درآورد.
شما بخشهای مختلف کارگران و همه معلمان کاملا از این قدرت و جایگاه و محبوبیت برخوردار هستید که با اعتصاب سراسری خود نقش تاریخ سازی در خیزش کنونی ایفا کنید و به جریان افتادن اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی را در تمام بخشها کلید بزنید. تجربه اعتصاب سراسری معلمان در سال گذشته و اعتصابات کارگران پیمانی نفت و دیگر بخشهای کارگری نشان داد که به حرکت در آمدن معلمان و کارگران با اعتصابات سراسری کاملا امکان پذیر است. همین امروز نیز اعتصاب به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شده است و کارگران نفت، معلمان، کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران راه آهن اخطار کرده اند که دست به اعتصاب خواهند زد و همکارانشان را به اعتصاب فراخوانده اند. در شرایط حاضر اعتصابات سراسری شما نقش مطلقا تعیین کننده ای در فلج کردن حکومت و کل ماشین سرکوبش و تقویت و گسترش تظاهراتهای شهری خواهد داشت.
با اعتصابات و تظاهرات و خیزشها ما می توانیم و باید این چرخه جنایت و سرکوب و توحش ضد زن و ضد زندگی را متوقف کنیم و جامعه ای انسانی و آزاد را برپا داریم.
پیش بسوی اعتصابات سراسری!
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۲
اعتصاب عمومی در سراسر کردستان و گسترش آن به برخی شهرهای دیگر
امروز نهم مهرماه در کردستان به فراخوان حزب کمونیست کارگری و احزاب دیگر منطقه در پاسخ به بمباران اردوگاه احزاب اپوزیسیون و در اعتراض به جنایات حکومت علیه اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان و در سراسر ایران، و در همبستگی با مبارزات شکوهمند مردمی در سراسری ایران شهرهای کردستان وارد اعتصاب عمومی شدند. بنا بر خبرهای تاکنونی در پاسخ به این فراخوان هم اکنون شهرهای زیادی از جمله سردشت، سقز، پیرانشهر، سنندج ، مریوان، اشنویه، بوکان، مهاباد، بانه، قروه، ربط، روانسر، دیواندره، کامیاران، دهگلان، جوانرود، نی از توابع مریوان در اعتصاب عمومی بسر میبرند. اعتصاب عمومی در کردستان اعتراضات مردمی در این استان را قویتر کرده و بر گفتمان اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی در سراسر کشور قدرت می بخشد. هم اکنون خبرها از اعتصاب عمومی در مناطق دیگری از جمله ایلام، ارومیه و اصفهان گزارش میدهند. همچنین بنا بر خبرها بخشی هایی از بازار در تهران وتبریز تعطیل است.
در کنار این اعتصابات، گفتمان اعتصاب سراسری با قدرت جلو میرود. اعتصابات سراسری در دانشگاهها با قدرت به جلو میرود و بخش های مختلفی از جامعه همچون کارگران رسمی و پروژه ای پیمانی نفت، رانندگان کامیون و کامیونداران، کارگران راه آهن اندیمشک و معلمان طی بیانیه هایی با تاکید بر اینکه اگر بازداشتی ها آزاد نشوند و سرکوبگری ها ادامه یابد اولتیماتوم به اعتصاب داده اند. همچنین جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای با عنوان به شعار #زن_زندگی_آزادی و با فریادهایمان به سایر مردم معترض بر ضرورت اعتصابات سراسری تاکید کرده اند.
این کارگران در بیانیه خود بر اقدام برای ایجاد شوراهای مستقل در محیط های کار و زندگی جهت دخالت در تمامی شئون اقتصادی-سیاسی-اجتماعی تاکید کرده اند.
حزب کمونیست کارگری همه مردم را به حمایت سراسری از اعتصاب عمومی مردم کردستان و اعتصابات سراسری در تمام مراکز کارگری فراخوان میدهد. حزب از کارگران نفت، معلمان، کارگران بخش های خدماتی همچون رانندگان کامیون و بخش های حمل و نقل، کارگران مترو، آتش نشانی ها، شهرداری ها، مخابرات، برق و کارکنان بخش غیر اورژانس درمانی خواستار بر پایی یک اعتصاب سراسری قدرتمند در تقویت اعتراضات در کف خیابان است.
جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۱
تظاهرات و تجمعات امروز صبح در شهرهای مختلف
انقلاب مردم برای رهایی با شتاب بیشتری به جلو میرود و تظاهرات و خیزشهای مردمی در کف خیابان با قدرت ادامه دارد. از آغاز صبح امروز شنبه نهم مهرماه مردم در شهرهای تهران، شیراز، بندرعباس، سقز، زاهدان، گوهردشت، بابل، تبریز، ایرانشهر، رشت و مشهد به خیابان آمده و با شعارهای ضد حکومتی، به اعتراضاتشان ادامه میدهند. دانشجویان در ۱۱۰ شهر تجمع و اعتراض برپا کرده اند. بنا بر خبر ها در تهران در قلهک جوانان مقابل دانشگاه آزاد تجمع داشتند. در بلوار کشاورز مردم بر خیابان تسلط داشتند و در میدان انقلاب مردم بسیار تجمع دارند. در شیراز مردم معترض در دروازه شیراز و خیابانهای جریب و آزاد با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و در فلکه نمازی موتور سرکوبگران را به آتش کشیدند. طبق گزارشات هم اکنون در مشهد جمعیت بزرگی در خیابانند. و در شهر خشمگین زاهدان جوانان آتش برپا کرده و در خیابانند. بدین ترتیب فضای انقلابی بر شهر ها حاکم است
روز گذشته اعتراضات در شهرهایی چون زاهدان، اردبیل، و اهواز در روز آغاز شد. در عصر دیروز نیز مردم مثل روزهای قبل در شهرهای مختلف از جمله در محلات مختلفی از تهران به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سردادند و درگیری با نیروهای سرکوب جریان داشت. جنایت حکومت در روز گذشته که به قتل شمار زیادی از معترضین انجامید خشم مردم را در سراسر کشور گسترش داده است. دیشب در زاهدان مردم تا دیر وقت شب در خیابان بودند. مردم نگران وضع عزیزان زخمی شده شان بودند. تعداد زخمی های روز گذشته بسیار است و یک نگرانی مردم دستگیری زخمی شدگان است. حکومت تعداد قربانیان را ۱۳ نفر اعلام کرده اما مردم میگویند بیش از ۳۰ نفر جان باخته اند.
یک صحنه جالب از جدالهای دیروز فراری دادن نیروهای سرکوب در شهر اردبیل و هو کردن آنها از سوی مردم بود. در اهواز دخترانی را میدیدیم که در خیابان بدون حجاب میرقصیدند و مردم برایشان کف میزدند و رقص و نبرد با هم در جریان بود. در قزوین جوانان تابلو قاسم سلیمانی را تخریب کردند
اعتراضات مردمی همچنین شبانه در محلات مختلف شهرها از جمله در تهران و.... شعار دهی شبانه و فریاد مرگ بر دیکتاتور،‌ مرگ بر خامنه ای طنین انداز بود. یک قدم رو به جلو در اعتراضات فراخوان برای اعتراضات روزهای بعد است. در آبادان مردم در کف خیابان قرار تجمع روز بعد را میگذاشتند. در تبریز بیانیه ای از سوی جوانان آزادیخواه منتشر شده بود که در آن همه مردم اعم از کارگران، معلمان، فعالان اجتماعی، دانشجویان، کادر بهداشت و درمان، اصناف و بازاریان، اعضای سندیکاها و بقیه آحاد زحمتکش جامعه را همزمان با اعتراضات جهانی علیه جمهوری اسلامی به تجمع در خیابان فراخوان داده بودند.
اعتصاب عمومی شهرهای کردستان و کشیده شدن دامنه اش به شهرهای دیگر، گسترش گفتمان اعتصاب سراسری و اولتیماتوم دادن های کارگران و بخش های مختلف کارگری به اعتصاب نشانگر قوام انقلاب و عزم مردم برای سرنگونی حکومت اسلامی است. این انقلاب مردم است که چنین با قدرت شکل میگیرد و به جلو میرود.
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر۲۰۲۲