اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

معلمان احضار شدi خوزستان را باید همراهی کرد. شعبه ۱۲ بازپرسی بیدادگاه اهواز پنج نفر از معلمان را به دادسرا احضار کرده است. این پنج معلم عبارتند از: کوکب بداغی، بهنیا بهمئی‌نژاد، شهریار شیروانی، سیامک چهرازی و اقبال تامرادی که به آنها پنج روز فرصت داده شده به بازپرسی مراجعه کنند.اینبار نیز معلمان از سراسر استان خوزستان میتوانند همراه با معلمان احضار شده در مقابل دادسرای اهواز تجمع کنند و هزینه سیاسی احضارها را برای حکومت سنگین نمایند.

یادآوری میکنیم که معلمان خوزستان روز ۱۷ اسفند سه عضو کانون صنفی معلمان را که به بی‌دادگاه حکومت در اهواز احضار شده بودند همراهی کردند. معلمان اعلام کردند که یاران خود را تنها نمیگذاریم و در این راه از رفتن به زندان ترسی نداریم. معلمان در مقابل دادگاه تجمع کردند و تا زمانی که سه همکارشان فرنگیس نسیم‌پور، علی کروشات و پیروز نامی از دادگاه خارج شدند در جلو دادگاه به حضور خود ادامه دادند.
معلمان قزوین نیز روز ۱۸ اسفند در مقابل دادسرای عمومی قزوین تجمع کردند تا همبستگی و همراهی خود را با ۳ همکار خود که به این دادسرا احضار شده بودند اعلام کنند. مریم زیرک، اسماعیل فرهنگ‌منش و علی الله‌بخش سه عضو کانون صنفی معلمان بودند که به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین احضار شده بودند.
همچنین روز ۲۱ اسفند معلمان چند شهر استان گیلان همکار خود عزیز قاسم‌زاده را که به بیدادگاه رودسر احضار شده بود همراهی کردند، در مقابل دادگستری تجمع کردند و قاسم زاده نیز به سرکوبگران گفت: "برای محاکمه یک معلم تمام شهر و دادگاه را تعطیل کردید. نمی‌توانید با جو امنیتی و ارعاب، صدای معلم را خاموش کنید. ما را هراسی از شما نیست."
هیچ معلمی را نگذاریم تنها به دادگاه برود و هر مورد احضار هر معلم و هر فعال معترضی را به تجمع و راهپیمایی اعتراضی تبدیل کنیم. همراهی کردن معلمانی که به ارگانهای سرکوب احضار میشوند، پشتوانه‌ای قوی برای معلمان احضار شده است و هزینه دستگیری‌ها را برای حکومت افزایش میدهد. این تاکتیک تعرضی، الگویی است برای معلمان در سراسر کشور و برای تمام مردم، کارگران اعتصابی، دانشجویان و سایر فعالیتی که به دادگاه‌های حکومت احضار میشوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵ مارس ۲۰۲۲

بازنشستگان نفت با خشم و اعتراض تجمع کردند
بنا به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز ۲۳ اسفند کارگران بازنشسته نفت در چندین شهر تجمع کردند و برای پیگیری مطالبات فوری خود دست به اعتراض زدند. این تجمعات از جمله در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و شاهین شهر برگزار شد. در تهران یکی از کارگران بازنشسته با خشم و عصبانیت نسبت به حقوقهای پایین اعتراض میکند و میگوید حقوق بازنشستگان نفت در ردیف شانزدهم قرار دارد. او ادامه میدهد که "اینها کی هستند که باید در مورد زندگی ما تصمیم بگیرند؟ ما در سال ۵۷ جلوی رژیم (شاه) ایستادیم و رژیم را عوض کردیم. الان هم باید جلوی اینها بایستیم".
خواستهای فوری کارگران بازنشسته نفت عبارتند از بهبود وضع مستمریها، پرداخت تمام معوقات مزدی ده درصد سال ۹۹، همسانسازی حقوق بازنشستگان و بازماندگان هم سطح شاغلین.
بازنشستگان بخش بسیار معترض جامعه هستند که زیر فشار شدید معیشتی قرار دارند. بازنشستگان تامین اجتماعی، صنایع فولاد، مخابرات و معلمان بازنشسته بارها دست به تجمع و اعتراض زده و با اعتراضات سراسری بر خواستهای خود پافشاری میکنند. با به میدان آمدن بازنشستگان نفت این اعتراضات ابعاد وسیعتری می باید.
از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد. اعتراضات بازنشستگان میتواند در پیوند با اعتراضات کارگران شاغل و معلمان و دیگر بخشهای حقوق بگیر جامعه یک جنبش وسیع و قدرتمند علیه چپاول و اختلاسها و تبعیضات را به جریان بیندازد و توطئه مفتخوران حاکم برای تشدید زندگی زیر فقر به بخشهای مختلف طبقه کارگر را خنثی نماید. بویژه با توجه به تعیین دستمزد ریاضتی و نازل برای سال ۱۴۰۱، بهم پیوستن اعتراضات بازنشستگان و شاغلین و معلمان و پرستاران یک ضرورت حیاتی برای مقابله با چشم انداز محرومیت و فقری است که حکومت اسلامی سرمایه داران میخواهد به همه بخشهای کارگری و اکثر حقوق بگیران تحمیل نماید.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مارس ۲۰۲۲ – ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و مخابرات
روز ۲۲ اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی برای پیگیری مطالبات خود و در ادامه "یکشنبه های اعتراض" در شهرهای مختلفی چون کرمانشاه، رشت، تبریز و اردبیل تجمع کردند. در این تجمعات بازنشستگان با شعار فریاد، فریاد، از اینهه بیداد صدای اعتراضشان را بلند کردند. این تجمعات مقابل ادارات تامین اجتماعی برگزار شد.
تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.
در این روز همچنین بازنشستگان فولاد مثل هفته های گذشته و با مطالبات مشابه بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، اصفهان و دامغان در مقابل دفاتر صندوق بازنشستگی تجمع داشتند و پیگیر مطالباتشان شدند.
تجمع دیگر در این روز از سوی بازنشستگان مخابرات در تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان و وضعیت نامناسب معیشتی و مستمری‌های نازل، برگزار شد. آنها در این روز با راهپیمایی بسوی وزارت مخابرات رفته و آنجا گرد آمدند و شعارهای اعتراضی خود را سر دادند. شعارهای اعتراضی آنها از جمله عبارتند بودند از "وزیر بی لیاقت، استعفا، استعفا"، " فریاد، فریاد، از این همه بیداد"، " روزنامه، رسانه، کجائید، به داد ما بیایید"، " اجرای آیین نامه حق مسلم ماست. تجمع قبلی بازنشستگان مخابرات بطور سراسری و در پانزده شهر در هفدهم اسفند برگزار شد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳ مارس ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462