حزب حكمتيست: مراسم ۸ مارس امسال در شهرها كردستان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست در رابطه با برگزاری مراسم ۸ مارس امسال در شهرها كردستان: امسال در شهرهای كردستان همانند ديگر شهرهای ایران روز جهانی زن علیرغم فشار وسنگینی فضای جنگی همراه با احضار و بازداشت فعالین عرصه زنان برگزار شد. در گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن ازجمله دو اجتماع در تهران، رشت، اصفهان، اجتماعاتی در سنندج، چندین تجمع اعتراضی در مریوان، وگردهمایی در سقز و نقده برگزار گردید. در این اجتماعات اعتراض به قتل زنان و خشونت لجام گسیخته علیه زنان، یکی ازمحورهای اعتراض و سخنرانیها و بیانیه ها بود.

در کنار سرکوب و تلاش رژیم برای جلوگیری از برگزاری تجمعات وگردهمایی های اعتراضی، تشکلهای صنفی معلمان و تشکلهای فعالین کارگری در گرامیداشت روز زن بیانیه و قطعنامه منتشر کردند.
زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در شهرهای کردستان در مقابل فشار سرکوبگران و نیروهای امنیتی که قصد داشتند، با ایجاد فضای رعب و وحشت از تجمعات ۸ مارس جلوگیری کنند، مرعوب نشده و اجازه ندادند، روز زن در سایه سرکوب و اخبار جنگ دراوكراين به فراموشی سپرده شود. فعالین عرصه زن در شهرهای کردستان از هر شیوه ای برای بزرگداشت این روز استفاده کردند تا صدای حق طلبی زنان به هر شکلی منعکس شود. در سنندج و مریوان با پخش گل و شیرینی و اوراق تبلیغی با سر دادن شعار و خواندن سرود، و با سخنرانی و حمل تراکت و پلاکارد در روز زن از قوانین ضد زن، از قتل زنان از محدودیتها و تبعیض ها و سنن پوسیده مردسالار و حمایت قانون از این سنن و فرهنگ سخن گفتند و صدای حق طلبی و اعتراض هزاران، هزار زنی بودند که امکان شرکت و حضور در این اجتماعات را نداشتند. تجمعات گرامیداشت ۸ مارس نشان داد جامعه نه تنها مرعوب نمیشود بلکه در هر تند پیچی راه خود را برای قدمی به پیش پیدا خواهد کرد.
کمیته کردستان حزب حکمتیست به همه مردان و زنان مبارز که در سازماندهی این اعتراضات و تجمعات نقش داشتند و با صدور بیانیه و قطعنامه کیفرخواست زنان علیه وضع موجود را روبه جامعه اعلام کردند، درود میفرستد. ۸ مارس نشان داد جمهوری اسلامی کور خوانده، اگر تصور میکند مردم معترض و متنفر از این حکومت سرکوبگر و ضد زن با احضار و زندان و تهدید، تسلیم و مرعوب میشوند. مردم به تنگ آمده از سرکوب و اختناق در هر فرصتی اعتراض خود را با قدرت علیه عاملین خشونت و سرکوب به انحا مختلف فریاد خواهند زد. تا برپایی دنیایی عاری از ستم، تبعیض و بیحقوقی مبارزه ادامه خواهد داشت.
زنده باد ۸ مارس
زنده باد مبارزات زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری حکمتیست ۱۴ مارس ۲۰۲۲