جنایت کاران حاکم بکتاش آبتین را کشتند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران: بکتاش آبتین، شاعر، فیلم ساز و عضو کانون نویسندگان ایران، در روز شنبه ۱۸ دی ماه در حالی چشم بر جهان فرو بست که جانیان حاکم، مقدمات آن را عامدانه فراهم نموده بودند. تعلل آگاهانه مقامات قضایی و زندان جمهوری اسلامی در دستیابی بکتاش به مراقبت های پزشکی پس از مبتلا شدن به کرونا سرانجام منتهی به جان باختن او شد. مسئولیت جان زندانی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد در همه جای دنیا با حکومت هاست. بنابراین حکومت ایران مسئول مستقیم مرگ آبتین است.

"جرمی" که رژیم جمهوری اسلامی بابت آن بکتاش آبتین را به زندان محکوم کرده بود، خود حاکی از تعهد عمیق او به کرامت انسانی و آزادی و برابری، و در همان حال نشان دهنده درجه آزادی ستیزی جمهوری اسلامی است. بکتاش آبتین به همراه دو عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، رضا خندان و کیوان باژن، در سال ۱۳۹۷ بابت "انتشار خبرنامه داخلی کانون نویسندگان"، "آماده کردن کتاب پژوهشی در باره تاریخ پنجاه ساله کانون نویسندگان" و حضور بر مزار جان باختگان قتل های زنجیری، زنده یادان محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، و شرکت در مراسم سالگرد احمد شاملو، هر کدام به شش سال زندان محکوم شدند. نسبت دادن اتهامات کلیشه ای دستگاه قضایی رژیم به آنان، از جمله "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" مانند هزاران مورد دیگر، روپوشی چرکین برای جرم تراشی و ساکت کردن این سه عضو فعال کانون نویسندگان ایران بود.
ما جان باختن بکتاش آبتین را به همه اعضای خانواده او، کانون نویسندگان ایران و یاران و همبندان او تسلیت می گوییم و خود را در غم آنان شریک میدانیم. این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

یادش گرامی باد
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
هشتم ژانویه ۲۰۲۲

http://etehadbinalmelali.com/ak
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

https://twitter.com/IASWIinfo

www.workers-iran.org