دستگیری رسول بداقی را به شدت محکوم می کنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران: رسول بداقی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلام شهر و نماینده این کانون در شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، در روز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در خانه مسکونی خود توسط پلیس امنیت با هتک حرمت و بطور خشونت آمیز دستگیر شد. در جریان این دستگیری ماموران امنیتی وسایل ارتباطی ایشان و گوشی تلفن همسر او را نیز ضبط کردند و بی شرمانه حتی حق پوشیدن لباس مناسب را نیز از او سلب کردند.

رسول بداقی، این فعال برجسته و سخت کوش معلمان، پیش تر، مدت هفت سال را به دلیل فعالیت های خود در تشکل یابی معلمان و در دفاع از حقوق آنان در زندان گذرانده است. دستگیری رسول بداقی در اولین روز تحصن، اعتصاب و اعتراض سه روزه معلمان با خواست رتبه بندی معلمان و همسان سازی بازنشستگان و دیگر خواسته های معلمان صورت می گیرد. از آغاز سال تحصیلی جدید، معلمان در چندین نوبت به اعتراض و تجمع سراسری اقدام کرده اند؛ دور جدید اعتراضات، سومین حرکت اعتراضی معلمان تنها در یک ماه گذشته است.
هدف حکومت از دستگیری رسول بداقی ایجاد ترس و واهمه بین معلمان و جلوگیری از گسترش بیشتر این حرکت های اعتراضی در میان معلمان است. پیش از دستگیری رسول بداقی نیز ماموران و عوامل رژیم تلاش کرده بودند که با احضار و تهدید عده ای از فعالین معلمان از برگزاری این تجمعات اعتراضی و اعتصاب جلوگیری کنند. با این وجود، بنا به اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، روز گذشته در بیش از ۲۰۰ شهر و منطقه در سراسر کشور اعتصاب و تحصن برگزار گردید.
ما دستگیری رسول بداقی را به شدت محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان هستیم . ما همزمان در تماس با تشکلات بین المللی معلمان از آنها در خواست خواهیم کرد که بر کارزار خود برای آزادی اسماعیل عبدی، رسول بداقی، و دیگر معلمان دربند شدت بخشند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۱۲ دسامبر ۲۰۲۱
http://etehadbinalmelali.com/ak
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید;
www.workers-iran.org;