اخباروگزارش های کارگری یکم و دوم دی ماه 1401

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

پایان چهاردهمین هفته اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران: روز پنج شنبه یکم دی ماه ،اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران بقرارزیر ادامه و چهاردهمین هفته را پشت سر گذاشت: - روز چهارشنبه 30 آذر،گرامیداشت خاطره ھیمن حمزە از جان باختگان اعتراضات سراسری سردشت به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش باشرکت جمعی از اهالی روستای بیوران سردشت - گرامیداشت یاد آرتین رحمانی از جان باختگان اعتراضات سراسری ایذه به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش با شرکت جمعیت کثیری وسردادن شعارهای اعتراضی

- گرامیداشت خاطره فواد محمدی از جان باختگان اعتراضات سراسری کامیاران برسر مزارش در روستای ماویان و با حضور گسترده اهالی شهر کامیاران وسردادن شعارهای اعتراضی
- اعتراض به اعدام در دانشگاه کردستان

- اعتراض دانش‌آموزان در یکی از مدارس جوانرود با سردادن شعارها
نازنین احمدی پور کودک ۱۶ ساله‌ی بلوچ به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد
خبرگزاری‌های محلی گزارش داده‌اند که نازنین احمدی پور کودک ۱۶ ساله که در ۶ آبان ۱۴۰۱، در چابهار بازداشت و با قید وثیقه در ۲۶ آبان آزاد شده بود، به اتهام "تبلیغ علیه نظام، حضور در اعتراضات و تحریک مردم به حضور در اعتراضات" به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۵ میلیون جزای نقدی محکوم شده است.
نازنین احمدی پور متولد ۲۶ تیرماه ۱۳۸۵ ساکن چابهار می باشد که جلسه دادگاه ایشان در تاریخ ۲۸ آذرماه در شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه زاهدان برگزار شده بود.
پریسا حبیب‌پور، دانشجوی اقتصاد دانشگاه کردستان، در تاریخ ۲۸ آذر حین بازگشت به تهران در ترمینال مسافربری سنندج توسط نیروهای امنیتی ربوده شده است.
از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.
علی میرزاپور، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد اهل روستای چله خانه صوفیان استان آذربایجان شرقی، حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است.
وی در این مدت یک‌بار با خانواده تماس داشته و طی تماس درخواست وکیل کرده است.
از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.
علی بوربور، دانشجوی کارشناسی سلولی مولکولی ورودی ۹۸ دانشگاه علم و فرهنگ، در تاریخ ۱۶ آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.
آزادی موقت احسان بامیری به قید وثیقه‌ی یک میلیاردی
احسان بامیری دانش‌آموخته صنایع دستی و دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه هنر که ۲۱ آبان بازداشت شده بود در تاریخ ۲۴ آذر به قید وثیقه‌ی یک میلیاردی آزاد شد. همچنین به دستور قاضی ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌المصاحبه شده‌است.
در اقدامی عجیب و نادر شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بوشهر ابلاغیه‌ای برای رامین صفر نیا وکیل معلم زندانی محمود ملاکی صادر کرده است.
از نکات عجیب این ابلاغیه این است در حین رسیدگی به اتهامات معلم زندانی محمود ملاکی، پرونده‌ی دیگری به طور هم زمان علیه این وکیل و موکل تشکیل شده است که باید رامین صفرنیا از تهران جهت دفاع از خود در دادگاه بوشهر حاضر گردد!
شایان ذکر است در حال حاضر محمود ملاکی نیز در بازداشت می‌باشد و محل نگهداری و علت بازداشت او مشخص نیست. جلسه رسیدگی مورخه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ او به این علت برگزار نگردید.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن تقبیح این اقدامات قانون شکنانه، انتظار دارد مقامات قضایی با بازگشت به مدار قانون و اصول مصرحه در قانون اساسی و حقوق شهروندان، بیش از این با آبروی قضا بازی نکنند.
بازداشت و بی‌خبری از یوسف مرادی کارگر اهل کیاشهر
یوسف مرادی کارگر و صیاد اهل و ساکن بالامحله‌ی بندر کیاشهر طبق اظهارات خانواده‌اش پنج روز گذشته توسط چند مأمور امنیتی و در هجوم مسلحانه به منزلش بازداشت شده است.
خانواده یوسف مرادی علیرغم پیگیری‌های زیاد، از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری وی هیچگونه اطلاعی در اختیار ندارند.
وی سال گذشته نیز توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده و پس از بازجویی و ضرب و شتم، مدت دو ماه را در زندان ازبرم ( زندان شماره یک لاهیجان ) در بازداشت به سر برده بود.
منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
کانون نویسندگان ایران: کتابفروشی در حصر، فرهنگ در حال‌ احتضار
باخبر شدیم کتابفروشی «نشر چشمه» را با تهدید و شعار نویسی به تعطیلی کشانده‌اند. اکنون کار به جایی کشیده است که حاکمیت مستأصل از بحران های فزاینده که هر روز بر شمارشان افزوده می شود، «نشر چشمه» را که از جمله ناشران مستقل است به بهانه‌ی این که در روزهایی به هر دلیل ترجیح داده است در مغازه اش را باز نکند، به اتهام اعتصاب و «اغتشاش» مهر و موم می‌کند و عواملش را کیش می دهد که بروند و بر دیوار آن شعارهای رسوای این چهل ساله را بنویسند و جار بزنند که این هم مزد «انبارگردانی».
کتابفروشی «نشر چشمه» را در عصر ظفرنمونی تخته می‌کنند که تتمه‌ی عرصه‌ی فرهنگ محتضر این سال‌ها به برکت سانسور جهنمی دستگاه دوستاقبانی حکومت آخرین نفس‌ را می‌کشد.
اگر گفته شود مهروموم کردن کتابفروشی«نشر چشمه» نمایان‌ترین نشانه‌ی ورشکستگی فرهنگی حاکمیت کنونی سخنی گزافه گفته نشده است.
دست دستگاه‌های امنیتی از فرهنگ کوتاه!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اخباروگزارش های کارگری 30 آذر ماه 1401
نودوهفتمین روزاعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران
نگاهی به خبرهای روز چهارشنبه 30آذرماه نودوهفتمین روز اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران:
- جنگ وگریز خیابانی در شهرهای:
- سقز
- سنندج
- پرفورمنس اعتراضی دانشجویان در شب یلدای خونین؛ دانشگاه دامغان
- اعتراضات دانش آموزان مدرسەای در اهواز
- خواندن سرود و اجرای کار هنری توسط دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه هیات امنایی ریحانه سنندج به یاد جانباختگان انقلاب ژینا و چهلم یلدا آقافضلی
- تجمع اعتراضی دختران دانش‌آموز دبیرستانی در کرمانشاه درخیابان با شعار زن زندگی آزادی
- خواندن سرود و اجرای کار هنری توسط دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه هیات امنایی ریحانه سنندج به یاد جانباختگان انقلاب ژینا و چهلم یلدا آقافضلی
- اعتصاب جمعی از کسبه های بازار شهر کامیاران
و همچنین
- پیرو فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در تاریخ ۲۴ آذر و تاکید بر پیوستن به روزهای اعتراضی اعلام شده؛ طی دو روز گذشته پیام های متعددی از همکاران ارکان ثالث دریافت کردیم که همگی بر لزوم پیوستن به اعتراضات تاکید داشتند
- تجمع اعتراضی کارگران سیمبان منطقه برق پرند نسبت به عدم تبدیل وضعیت و سطح پایین حقوق
- اعتصاب وتجمع کارگران شرکت طلایه داران مس سرگز اسفندقه جیرفت برای اعتراض نسبت به سطح پایین حقوق
- تجمع اعتراضی اعضای سندیکای کارگران حمل و نقل ترکیه TÜMTİS در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در حمایت از ‎رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، که به دلیل فعالیت های کارگری خود زندانی است، و در همبستگی با اعضای زندانی سندیکا، و کارگران و مردم ایران
پیرو فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در تاریخ ۲۴ آذر و تاکید بر پیوستن به روزهای اعتراضی اعلام شده؛ طی دو روز گذشته پیام های متعددی از همکاران ارکان ثالث دریافت کردیم که همگی بر لزوم پیوستن به اعتراضات تاکید داشتند.
قبل از پرداختن به پیام ها و نتایج تصمیم گیری ها گزارش کوتاهی از فضای اعتراضی در بعضی فازهای پالایشگاهی در دو روز گذشته را ارائه می دهیم:
-نیروهای تعمیرات فاز ۱۹ روز سه شنبه در اعتراض به پایین آمدن حقوق ها و کسر ساعات اضافه کاری دست به اعتراض زدند.
-در فاز ۱۲ هم حقوق ها نسبت به ماههای قبل کمتر واریز شده که موجب اعتراض شدید همکاران شده است.
-حقوق واریزی نیروهای کارگاه مرکزی نیز به بهانه ۱۴/۱۴ شدن با کاهشی ۳ میلیون تومانی مواجه بوده که مشخص شد از سقف اضافه کار نیروها کسر شده و جمعه کاری و تعطیل کاری ها هم پرداخت نشده است.
-نیروهای سرویس کار پالایشگاه یازدهم هم بر اساس حداقل دستمزد و رقمی معادل ۷ میلیون تومان دریافت کردند که به همین دلیل هم روز گذشته این همکاران بر سر کار حاضر نشدند.
-سایر همکاران در بقیه فازها هم به شدت از پایین آمدن حقوق ها ابراز نگرانی و نارضایتی داشتند.
بر اساس مشورت و رایزنی که بین نیروهای چارت پالایشگاهی صورت گرفته،این همکاران روز شنبه سوم دی ماه را برای تجمع اعتراضی و سراسری در همه فازهای پالایشگاهی تعیین کرده اند و مقرر شده در همان تاریخ و در محل برگزاری تجمعات درباره اعتصاب و چگونگی ادامه اعتراضات در محل تجمع تصمیم گیری شود.
بر این اساس:
۱- زمان تجمع روز شنبه سوم دی ساعت ۷ صبح خواهد بود.
۲- محل تجمع اصلی در میدان کاکتوس بلوار سیراف است.
۳- نیروهای پالایشگاههای ۱۲‍‍/۱۳/۱۹/۲۲ و ۲۴ که امکان آمدن به میدان کاکتوس را ندارند تجمع خود را یا در میدان تنبک و یا در جلوی پالایشگاههای خود برگزار کنند.
۴- لطفا نیروهای شبکار پس از خروج در محل های تعیین شده حاضر شوند و نیروهای روز کار هم قبل از شروع تجمع وارد سایت نشوند.
۵- از همه نیروهای پیمانی، قرارداد مستقیم و رسمی تقاضا داریم به این فراخوان پاسخ دهند.
این اعتراض با شعار « ما برده نیستیم » و با خواست های:
حذف پیمانکاران
اجرای طبقه بندی
افزایش حقوق ها
برابری حقوق با نیروهای شرکت های پتروشیمی منطقه
برخورداری از آیتم فوق العاده ها،‌ پاداش ماهانه، کارانه و حق تولید برگزار خواهد شد.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از این فراخوان اعتراضی همکاران ارکان ثالث قویا حمایت کرده و تمامی همکاران در همه واحدها و فازهای منطقه را به حضور گسترده در این اعتراضات فرا می خواند.
تجمع اعتراضی کارگران سیمبان منطقه برق پرند نسبت به عدم تبدیل وضعیت و سطح پایین حقوق
روز سه شنبه 29 آذر، کارگران سیمبان منطقه برق پرند برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و سطح پایین حقوق منجمله عدم اجرای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و لحاظ شدن حق سختی کار دست به تجمع در محل کارشان زدند.
تجمع کنندگان اعلام کردند:چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق منطقه اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم داریم پیگیری مطالباتمان را در هفته‌های آینده به شرک توزیع برق تهران بزرگ و در نهایت به وزارت نیرو ببریم.
آنها به خبرنگاررسانه ای گفتند: چندین سال است ما کارگران سیمبان از مسئولان شرکت درخواست تبدیل وضعیت و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را کرده‌ایم اما تغییری در روند شغلی و میزان دستمزد علارغم افزایش چند برابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد.
کارگران سیمبان منطقه برق پرند روز گذشته (29آذر ماه) به دستمزد حداقلی و نداشتن امنیت شغلی در محل کار خود اعتراض کردند،افزودند: هر یک از کارگران با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط مشغول کار هستند اما حداقل حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد.
آنهاادامه دادند:چندین سال است ما کارگران سیمبان از مسئولان شرکت درخواست تبدیل وضعیت و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را کرده‌ایم اما تغییری در روند شغلی و میزان دستمزد علارغم افزایش چند برابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد.
به گفته کارگران سیمبان منطقه برق پرند، سطح حقوق کارگران سیمبان که به صورت پیمانکاری مشغول کار هستند به نسبت سایر کارگرانی که در شرکت‌های توزیع برق فعالیت دارند، بسیار پایین‌تر است و این تبعیض باید برطرف شود.
آنها گفتند: همه مسئولان به سختی و مشقت‌بار بودن شغل سیمبانی اذعان دارند. در عین حال شماری از سیمبانان در سال‌های و ماه‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند و شماری دیگر مصدوم و قطع عضو شده‌اند لذا علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی و جانی‌مان نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
کارگران سیمبان افزودند: چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق منطقه اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم داریم پیگیری مطالباتمان را در هفته‌های آینده به شرک توزیع برق تهران بزرگ و در نهایت به وزارت نیرو ببریم.
آنها ادامه دادند:رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و بخش زیادی از درآمد ماهانه‌مان به شرکت‌های تامین نیرو و واسطه‌ها تعلق می‌گیرد.
کارگران درباره سایر مطالبات خود گفتند: کارگران در اعتراض روز گذشته خود همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، لحاظ شدن حق سختی کار و دریافت مزایای مزدی، همانند همکاران رسمی برای افزایش حقوق‌ها شدند.
اعتصاب وتجمع کارگران شرکت طلایه داران مس سرگز اسفندقه جیرفت برای اعتراض نسبت به سطح پایین حقوق
روز چهارشنبه 30 آذر، کارگران شرکت طلایه داران مس سرگز اسفندقه جیرفت برای اعتراض نسبت به سطح پایین حقوق دست از کارکشیدند ودرمحل کارشان تجمع کردند.
تجمع اعتراضی اعضای سندیکای کارگران حمل و نقل ترکیه TÜMTİS در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در حمایت از ‎رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، که به دلیل فعالیت های کارگری خود زندانی است، و در همبستگی با اعضای زندانی سندیکا، و کارگران و مردم ایران.

درود بر همقطاران ما در سندیکای کارگران حمل و نقل ترکیه. صمیمانه قدردان حمایت و‌ همبستگی این عزیزان هستیم.
کارگر زندانی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد همبستگی کارگران در ایران، در منطقه و ‌در سراسر جهان
چاره کارگران اتحاد و تشکل است
#رضا_شهابی #داود_رضوی #حسن_سعیدی
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
اول دی ۱۴۰۱
پریسا حبیبیان دانش‌آموخته مترجمی زبان چینی دانشگاه بهشتی، روز ۲۴آذر در منزل خود در تهران بازداشت شد و طی تماسی با خانواده از انتقال به بند ۲۰۹ اوین خبر داده است.
از وضعیت فعلی و اتهامات وارده به ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.
حمله‌ی مجدد به خوابگاه دانشگاه نوشیروانی بابل
بنا به گزارشات رسیده، حوالی ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه ۲۹ آذر به بلوک سوم خوابگاه امینیان دانشگاه نوشیروانی بابل با سنگ حمله شد. طی این حمله که توسط افراد لباس شخصی صورت گرفت پنجره‌های راهرو این خوابگاه شکست.
لازم به ذکر است این اولین حمله به خوابگاه‌های این دانشگاه نبوده‌است. پیش‌تر نیز چنین حمله‌هایی به خوابگاه ریحانه و امنیان صورت گرفته است.
بی اطلاعی از وضعیت علی میرزاپور
علی میرزاپور جوان ۲۲ ساله اهل روستای چله خانه صوفیان استان آذربایجان شرقی و دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد، حدود یک ماه پیش در تبریز بازداشت شده و تا کنون هیچ اطلاعی از علت دستگیری و ارگان دستگیر کننده‌ی او وجود ندارد. او تنها چند روز قبل یک بار طی تماسی از زندان تبریز از خانواده درخواست کرده که برایش وکیل بگیرند.
ملیکا قراگوزلو از بیمارستان روانپزشکی آزاد شد
ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی روز سه شنبه ۲۹ آذرماه با توقف اجرای حکم حبس، آزاد شد.
بنا بر خبری که خانم زهرا مینویی، وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود منتشر کرد: «ملیکا قراگوزلو با توقف اجرای حکم موقتا امشب از بیمارستان روانپزشکی آزاد شد تا ادامه روند درمان و کمیسیون های پزشکی طی شود.»
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران آزادی مليكا قراگوزلو دختر خانم اسکندری از مدیران دلسوز و خوشنام ابتدایی شهر تهران را به خانواده‌ی این همکار گرامی، دانشجویان و مردم آزادیخواه ایران تبریک گفته و خواستار ازادی همه‌ی زندانیان سیاسی علی‌الخصوص دانش‌آموزان و معلمان زندانی است.
آزادی ۴ تن از دانشجویان بازداشتی دانشگاه خواجه نصیر
#ریحانه_هادی‌پور ، دانشجوی کارشناسی ارشد برق ورودی ۱۴۰۱ که در تاریخ ۱۶ آذر بازداشت شده بود، ۲۹ آذر به قید وثیقه آزاد شد.
#کیمیا_کریمی ، دانشجوی کارشناسی فیزیک ورودی ۹۹ که در تاریخ ۱۶ آذر بازداشت شده بود ۲۹ آذر با اخذ تعهد آزاد شد.
#عرفان_زارعی و #آرین_حیدری که در تاریخ ۱۶ آذر بازداشت شده بودند ۲۹ آذر آزاد و به دو سال حبس تعلیقی (به مدت پنج سال) محکوم شدند
حکم پری آقایی، صادر شد
پری آقایی، مشاور ثبت‌نام و حسابدار یک مدرسه غیرانتفاعی که با گزارش دروغین مادر یکی از دانش‌آموزان‌ بازداشت شد. خانم آقایی که روز ۲۱ آذر با قیدوثیقه آزاد شده بود، بدون ابلاغ در ثنا به احکام زیر محکوم شد:
۸ سال زندان برای تشویق به فساد
۴ سال زندان برای اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی
۲ سال محروم از کار
۲ سال محروم از فعالیت در فضای مجازی
ممنوع الخروج تا پایان حکم
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ، ضمن ابراز ناخرسندی از بازداشت و زندانی کردن معلمان، دانش آموزان و آحاد مردم و صدور احکام ناعادلانه توسط نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی را محکوم و در برابر آن سکوت نخواهد کرد. این شورا انتظار دارد پرونده‌های همه‌ی معلمان زندانی در دادگاه‌های قانونی بدون اعمال نظرهای ناصواب و با رویه‌ی صحیح قضایی مورد بازبینی قرار گیرد.
ادامه زندان انفرادی و فشار بر روی مسعود فرهیخته
مسعود فرهیخته، معلم زندانی که از ۱۲ آذر، پس از خروج از آموزش و پرورش البرز، توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد، همچنان در بند امنیتی ۲-الف در شرایط بسیار سخت در زندان انفرادی به سر می برد. آقای فرهیخیە غروب سەشنبه ۲۹ آذر، تماسی بسیار کوتاه با همسرش داشته و چنین بر می آید که ایشان تحت فشار شدید امنیتی است. ایشان در این مکالمە فرصت کافی نداشته که بیش از احوال پرسی معمولی صحبت دیگری داشته باشد. با توجه به اینکه ایشان در این تماس چند بار اعلام کرده که در پی کار من نباشید، نگرانی ها از فشار شدید امنیتی، بر روی این فعال صنفی بسیار بالاست.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، بار دیگر با محکوم کردن بازداشت غیرقانونی این فعال خوشنام و صادق معلمان ایران، خواهان آزادی فوری او و حق قانونی تعیین وکیل انتخابی از سوی او برای دفاع از اتهامات انتسابی است.

 


اخباروگزارش های کارگری 2 دی ماه 1401
آغازهفته پانزدهم اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران
روز جمعه 2دی ماه ،اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی در مقر گشت ارشاد تهران وارد هفته پانزدهم شد:
- پنج شنبه 1 دی،گرامیداشت خاطره امید مویدی از جان باختگان اعتراضات سراسری شیراز بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش
- پنج شنبه 1 دی،گرامیداشت یاد عیسی بیگلری از جان باختگان اعتراضات سراسری سنندج بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش
- پنج شنبه 1 دی،گرامیداشت خاطره عباس شفیعی از جان باختگان اعتراضات سراسری استان البرز باحضورجمعیت کثیری بر سرمزارش
- گرامیداشت خاطره حبیب اللە فتحی از جان باختگان اعتراضات سراسری دیواندره بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش
و
- ادامه جمعه های اعتراضی اهالی استان سیستان وبلوچستان با تجمع وراهپیمایی ذر شهرهای:
- راسک
- زاهدان
- گالیکش

شعارها:
«خامنه ای ضحاک میکشیمت زیر خاک»
«مرگ بر سپاهی»
«مرگ بر بسیجی»
«زندانی سیاسی آزاد باید گردد»

نگرانی پیرامون بیماری چشمی زهره جم
زهره جم دانش‌آموخته دانشگاه تربیت‌مدرس و فعال صنفی-دانشجویی که در تاریخ ۲۸ آذر بازداشت شده مبتلا به عارضه چشمی حاد است و نیاز به عمل جراحی پیوند قرنیه دارد. بنا بر اطلاع‌رسانی مادر ایشان در فضای مجازی، هماهنگی‌ها جهت انجام عمل جراحی در تاریخ ۵ دی انجام شده و عدم انجام این عمل سلامتی وی را که هم‌اکنون در زندان اوین بازداشت است به مخاطره می‌اندازد.
مسئولیت حفظ سلامتی همه بازداشت‌ شدگان اعتراضات مردمی برعهده مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.
محمد بیگی‌منش دانشجوی نقاشی دانشگاه هنر تهران که قریب به ۳ ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به ۵ سال زندان محکوم شده است.
بنابر اخبار واصله به دلیل فشار نهادهای امنیتی بر خانواده وی مبنی بر رسانه‌ای نکردن خبر بازداشت و دادن وعده‌های دروغین تخفیف و تجدید نظر در حکم بدوی، تا کنون نامی از او برده نشده‌بود و با این حال تغییری در وضعیت حکم ایشان ایجاد نشد.
دانیال قزلجایی شاعر ترکمن و دانشجوی سال آخر رشته حقوق دانشگاه گنبد، در تاریخ ۲۵ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.
مونا عبدی فارغ‌ التحصیل رشته زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۲۴ آذر در منزل خود در تهران بازداشت شده و طی تماسی با خانواده از انتقال به بند ۲۰۹ اوین خبر داده است.
از وضعیت فعلی و اتهامات وارده به ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.
آزادی موقت علیرضا چابکرو به قید وثیقه
علیرضا چابکرو دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه چمران اهواز که روز ۱۵آبان با همکاری حراست در خوابگاه‌ بازداشت شده بود، دوشنبه ۲۸ آذر پس از ۴۲ روز بازداشت، به قید وثیقه آزاد شد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 دو