تجمع اعتراضی کارگران قراردادی در نیشکر هفت تپه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

  معلمان بازنشسته در کرمانشاه و اردبیل و یزد و دو خبر دیگر: روز ۷ تیرماه ۱۴۰۲، کارگران رسمی و تعدادی از کارگران قراردادی شرکت نیشکر هفت تپه برای چندمین بار در اعتراض به عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل که میتواند چندرغازی به مزدشان اضافه کند و دیگر خواستهای پاسخ نگرفته شان مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع و اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی مسئولین به خواستهایشان شدند. کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی به نتیجه نرسند به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

روز شش تیر معلمان بازنشسته در کرمانشاه و اردبیل و در چهار تیر در یزد در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی تجمع کردند. در اردبیل بازنشستگان شعار میدادند: "تورم گرانی، ننگ بر این زندگی"، و "معلم زندانی ، آزاد باید گردد".
در کرمانشاه یکی از بازنشستگان طی سخنرانی ای اعتراض خود را به فقر و فلاکت و تبعیض طبقاتی اعلام دشت و گفت: "سرانجام فلاکت به پایان می‌رسد. سرانجام این یلدای طولانی میهن به پایان میرسد. آفتاب عدالت و برابری از پس البرز و دماوند بر سرزمین کهن ایران زمین می تابد. سرانجام همه جلوه های گوناگون ظلم و تبعیضات گوناگون نژآدی، جنسیتی و مذهبی برچیده خواهد شد. سرانجام همه کودکانمان نه در مدارس مختلف بلکه در یک نوع مدرسه آنهم با امکانات به روز به فراگیری دانش و تربیت خواهند پرداخت. سرانجام پدیده شرم آور زباله گردی، کودکان کار، گورخوابی، پارتی بازی و غیره با همت مردم آگاه و متحد نابود خواهد شد. سرانجام فاصله طبقاتی وحشتناک آنهم در کشور ثروتمندی چون ایران رخت برخواهد بست. و سرانجام بازنشستگان آگاه، شجاع ، متحد ، با اراده و مطالبه گر و خستگی ناپذیر به حقوق قانونی خود دست خواهند یافت. به امید آن روز." سخنان این بازنشسته با کف زدن حاضرین همراه شد. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر که امروز رقم آن سی میلیونی است، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها، از جمله خواستهای اعلام شده معلمان بازنشسته در تجمعاتشان بوده است و هم اکنون دور جدیدی از اعتراضات بازنشستگان معلم آغاز شده است.
روز ۶ تیرماه شماری از شهروندان دارای معلولیت در تهران، در اعتراض به "عدم اجرای قانون حمایت از معلولان" و وضع بسیار بد معیشتی خود در مقابل ساختمان قوه قضائیه دست به تجمع زدند.
روز ۶ تیر جمعی از کشاورزان در قزوین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و مساله حقابه و وضع بد معیشتی خود در مقابل درب استانداری، تجمع و اعتراض کردند.
روز ۵ تیر جمعی از نانوایان در مشهد در اعتراض به هزینه های سنگین معیشتی و در آمد بسیار کم خود مقابل اتحادیه نانوایان تجمع کردند.
اعتراض علیه گرانی، فقر و بی تامینی یک محور سراسری اعتراضات مردمی توسط بخشهای مختلف مردم است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳