فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه به تجمع علیه مصوبه شورایعالی کار

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۶۱: تظاهرات بزرگ مردم زاهدان در اولین جمعه سال، فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه به تجمع علیه مصوبه شورایعالی کار و تجمع بازنشستگان در شوش. امروز سه شنبه چهارم فرودین ۱۴۰۲ در اولین جمعه سال جدید و در تداوم انقلاب، جمعیت زیادی از مردم در شهر زاهدان به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این تظاهرات بنرهایی با نوشته های" زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "زن، زندگی، آزادی"، " مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر"، "سلطنت، ولایت، صد سال جنایت"، توجه ها را جلب میکرد.

در این حرکت اعتراضی بزرگ مردم شعار میدادند: "می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت"، "این آخرین پیامه هدف کل نظامه"، " مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر سپاهی"، "مرگ بر خامنه ای"، "خامنه ای حیا کن، مملکتو رها کن"، "توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه"، و "مرگ بر دیکتاتور".
در این تظاهرات مردم همچنین با شعار "استاندار داعشی نمیخوایم، نمیخوایم" اعتراض خود را به انتصاب استاندار جدید سپاهی در این شهر اعلام داشتند. زاهدان یکی از کانونهای داغ انقلاب علیه جمهوری اسلامی است. از مبارزات مردم این شهر باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد. در این روز نیروهای سرکوب به مردم تظاهرات حمله کرده و مردم با شعار بیشرف، بیشرف به راهپیمایی خود ادامه داده و با آنها درگیر میشدند.
طبق خبر ها کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به مصوبه مزدی شورایعالی کار برای روز پنجم فروردین فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند. قرار است کارگران با تجمع در شرکت به سمت فرمانداری حرکت کنند و در مقابل فرمانداری شوش تجمع و اعتراض خود را بیان کنند. همزمان با آنها کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شوش نیز در مقابل فرمانداری اعلام تجمع کرده اند. از این حرکت اعتراضی باید وسیعا حمایت کرد . این تجمعات میتواند الگویی برای کارگران در تمام شهرها در اعتراض به تصمیم جنایتکارانه شورای عالی کار مبنی بر تصویب حداقل مزد ۵ میلیون و سیصد و هفت هزار تومانی و تعرضی دیگر به معیشت کارگران و کل جامعه باشد.
گفتنی است که بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش در روز گذشته دوم فروردین ماه نیز برای پیگیری خواستهایشان در مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند و در شهر راهپیمایی کردند. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای سطح سبد معیشتی بیست سی میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی است. این بازنشستگان برای شنبه پنجم فروردین نیز مقابل فرمانداری تجمع خواهند داشت.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۴مارس ۲۰۲۳