تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی ، آزادی مختار اسدی و تجمع معلولان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۹ گرانی، تورم، دشمن جان مردم: امروز ۲۸ اسفند در آخرین یکشنبه سال بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان دست به تجمعات اعتراضی زدند. این تجمعات در شهرهایی چون شوش، اهواز و شوشتر برگزار شد.در شوشتر بازنشستگان شعار میدادند: "بازنشسته می میرد، ذلت نمیپذیرد"، "تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم"، "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست"، و "گرانی، تورم، بلای جان مردم".

در شوش بازنشستگان با راهپیمایی بسمت تامین اجتماعی رفته و آنجا تجمع کردند. آنها شعار میدادند:"وزیر بی کفایت استعفا، استعفا"، "هزینه ها دلاریه، حقوق ما ریالیه"، "مشکل ما حل نشه، تجمع تکرار میشه"، "ننک ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما"، "فقط کف خیایان، بدست میاید حقمون"، و "وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه".
در اهواز بازنشستگان راهپیمایی کرده و شعار میدادند:"درمان رایگان حق مسلم ماست"، "اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی"، "وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه"، و "گرانی، تورم، بلای جان مردم".
اعتراضات بازنشستگان علیه گرانی و تورم و برای داشتن حق درمان رایگان و زندگی ای انسانی فریاد اعتراض همه مردم در دل انقلاب است. مردمی که در کف خیابان با شعار "فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی" عزم خود را برای سرنگونی حکومت هر روزه فریاد میزنند.
خبر دیگر آزادی مختار اسدی، از معلمان سنندج است که در اعتراضات سراسری معلمان در شانزدهم اسفند در اعتراض به حملات شیمیائی حکومت به مدارس دستگیر شده بود. فراخوان این اعتراضات سراسری آن توسط شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان داده شده بود. تجمعاتی که دامنه اش به ۴۰ شهر رسید و حکومت اسلامی را زیر فشار جدی قرار داد و شماری از معلمان را در این رابطه دستگیر کرد. آزادی مختار اسدی را به او و خانواده و دستانش، به همه معلمان و به مردم شادباش میگوییم.
آخرین خبر اینکه در روز گذشته ۲۷ اسفند شماری از معلولان در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند. اعتراض معلولان به عدم تخصیص بودجه کافی برای حمایت از معلولان و محرومیت از فرصت‌های شغلی متناسب با شرایط جسمانی آنها و پرداخت نشدن طلب هایشان صورت میگیرد. حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراض معلولان با تمام قدرت حمایت و پشتیبانی میکند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹ مارس ۲۰۲۳