گزارشی از تظاهرات در گرامیداشت روز جهانی زن

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

استکهلم -گزارشی از تظاهرات در گرامیداشت روز جهانی زن: بدنبال کارزار تبلیغاتی به مناسبت روز جهانی زن که در بین روزهای اول تا سوم مارچ در استکهلم به دعوت "شورای استکهلم" و با شرکت نیروهای چپ برگزار شد، روز چهارشنبه 8 مارس در بزرگداشت روز جهانی زن تظاهراتی در سلوسن استکهلم برگزار شد. این تظاهرات در شرایطی که هوا به شدت سرد و برفی بود از ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر برگزار شد و بیش از 120 نفر در آن شرکت داشتند.

حزب عدالت سوئد “Rättvisa party" و شورای استکهلم همراه با فعالین سوسیالیست و نیروهای چپ و کمونیست از شرکت کنندگان در این حرکت بودند.
محل تظاهرات با پرچم ها و بنر های گوناگون تزئین شده بود و تعدادی از چپ های سوئد و مبارزین ایرانی در طی این حرکت سخنرانی کردند. یکی از سخنرانهای سوئدی از شرایط سخت اقتصادی در سوئد سخن گفت و تاکید کرد با اینکه قیمت مواد غذائی شدیدا افزایش یافته و کرایه خانه ها نیز بالا رفته اما دستمزد ها به هیچ وجه در همین سطح افزایش نیافته و این امر باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. او تاکید داشت که بالا رفتن قیمتها به مادران تنها و بیکار ضربه سختی زده است. به باور این سخنران باز نشسته ها و کارگران و جوانان شرایط بدتری دارند و اوضاع مثل شرایط قحطی و جنگ شده است.
سخنران دیگری که ایرانی بود از اعدام معترضین سخن گفت و تاکید کرد که در جمهوری اسلامی زنان شهروند درجه دو به حساب می آیند و هر کس که مخالف قانون های قرون وسطایی جمهوری اسلامی باشد، زندان، شکنجه و اعدام می شود. سخنران سپس به جنایت اخیر جمهوری اسلامی و حمله شیمیائی به دختران دانش آموز اشاره کرد که در این زمان تظاهرکنندگان با فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی، نه به سرمایه داری، زنده باد سوسیالیسم، زنده باد آزادی به تائید سخنان وی برخاستند.
یکی دیگر از سخنرانهای سوئدی عقیده داشت که در روز جهانی زن ما احتیاج بیشتر به اتحاد زنها برای مبارزه به منظور تحقق برابری حقوق زن و مرد داریم. ما باید مثل فرانسه اعتصابات عظیمی علیه قوانین ضد زن و ضدکارگری در سوئد راه بیاندازیم. وی همچنین تاکید کرد که باید به جوانهایی که در گروه های مافیای مواد مخدر قرار می گیرندکمک کنیم تا از این مخمصه نجات پیدا کنند.
رفیق دیگری با زنده باد سوسیالیسم و تبریک به همه زنان که در سراسر جهان برای آزادی و برابری حقوق و رهایی مبارزه می کنند صحبتهایش را شروع کرد و درادامه تاکید کرد که زنان حق زندگی بهتر بدون فقر، خشونت و تجاوز را دارند. سخنران سپس گفت سیستم سرمایه داری تنها به سود خود فکر می کند و سعی در ساکت کردن همه دارد؛ تا سود بیشتری از استثمار و فشار کار بدست آورد. در نتیجه زنان حق دارند نه تنها ۸ مارس بلکه هر روز مبارزه کنند و خواسته های خودشان را بخواهند.
دختر جوانی از بنگلادش با اشاره به اتفاقات زیادی که در دنیا میافتد معتقد بود همه جرئت حرف زدن ندارند و اضافه کرد تعداد زیادی از دوستان من تحت فشار دفاع از ناموس بودند و همه نمی دانند چطور باید اعتراض کنند تا به زندگی عادی و بدون کنترل برگردند.
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران با بنر ها و نشریات و اطلاعیه های سازمان در این حرکت شرکت داشتند. برخی شرکت کنندگان در باره مواضع چریکها در مورد شعار زن زندگی آزادی سوال کردند که پاسخ های مقتضی به آنها داده شد. این تظاهرات با شعار زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم در ساعت ۵ بعد از ظهر با موفقیت پایان یافت.

آزادی زن آزادی جامعه است!
نابود باد رژِیم زن ستیز جمهوری اسلامی
سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
18 اسفند ۱۴۰۱ برابر با 9 مارس ۲۰۲۳

لندن: گزارشی از تظاهرات به مناسبت روز جهانی زن
به مناسبت روز جهانی زن، روز چهارشنبه 8 مارس 2023، تظاهراتی از سوی نیروهای چپ و مبارز در لندن در مقابل سفارت رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی برگزار شد. با وجود هوای بسیار سرد و بارانی تعداد قابل توجهی از فعالین سیاسی گروه های چپ و مبارز در این تظاهرات شرکت کردند و با سر دادن شعارهایی به زبان انگلیسی و فارسی علیه جمهوری اسلامی از مبارزات زنان ستمکش و بویژه زنان کارگر و زحمتکش در ایران دفاع کردند. "مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر حکومت بچه کش"، "کشتار دانش آموزان باید متوقف شود"، "زنده باد همبستگی بین المللی"، "تنها یک راه و آن هم انقلاب"، "زنده باد 8 مارس" و ...
در این تظاهرات برخی از فعالین اتحادیه ای انگلیس نیز شرکت کرده و سخنرانی هایی در دفاع از جنبش انقلابی مردم ایران و بویژه مبارزات زنان ایران علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایراد کردند. برخی از آنها در سخنان خود ضمن دفاع بی قید و شرط از مبارزات کارگران و زحمتکشان و جوانان و زنان ایران خواستار اعلام پشتیبانی دولت بریتانیا از انقلاب مردم ایران و بسته شدن سفارتخانه جمهوری اسلامی توسط دولت انگلیس شدند. فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن نیز در این تظاهرات شرکت داشتند. این تظاهرات در ساعت 4 بعد از ظهر شروع و در ساعت 5 بعد از ظهر به پایان رسید.

زنده باد 8 مارس روز جهانی زنان کارگر و زحمتکش!
نابود باد رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی!
پیروز باد انقلاب، زنده باد سوسیالیسم!
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن
9 مارس 2023

استهلکم : برگزاری 3 روز چادر اطلاع رسانی به مناسبت 8 مارس
در روزهای چهارشنبه یکم، پنج شنبه دوم و جمعه سوم مارس به دعوت "شورای استکهلم" همراه با آزادیخواهان سوسیالیست و فعالان چپ و کمونیست در استقبال زوز جهانی زن یک چادر اطلاعاتی در سول توریت بالای میدان سرگل برپا شد. در این سه روز هر روزه از ساعت سه و نیم بعد از ظهر تا ساعت پنج بعداز ظهر تعداد زیادی از آزادیخواهان و چپها و کمونیستها دست به تجمع و تظاهرات می زدند و به اطلاع رسانی در باره انقلاب مردم ایران و همچنین مبارزات زنان تحت ستم ایران می پرداختند.
برگزارکنندگان این حرکت در هر سه روز با پخش ترانه و سرودهای انقلابی فضای پرشور مبارزاتی ایجاد کرده بودند. نوازنده ای به نام "آلبرت" موسیقی مترقی می نواخت و تعدادی از مبارزین سوئدی و ایرانی با سخنرانی های خود به تشریح شرایط سوئد و شرایط زندگی و مبارزه زنان ایرانی پرداختند. در تمام این مدت شعار "مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر" از سوی تظاهرکنندگان فریاد زده می شد.
در این سه روز تعداد زیادی از چادر بازدید کرده و در مورد اهداف حرکت و اوضاع زندگی و مبارزه زنان در ایران به بحث پرداختند. یک زن عراقی که شنیده بود دژخیمان جمهوری اسلامی در زندانها به زندانیان تجاوز می کنند با اظهار تاسف از این جنایت در زندانهای ایران، رژیم ایران را رژیمی مذهبی و قرون وسطایی و مورد انزجار جهانی خواند. مرد جوانی معتقد بود سلطنت یعنی سلطه فاشیسم یعنی کشتار عظیم ستمدیدگان و رفیق بلوچی با اشاره به اوضاع جاری در بلوچستان و ستم طبقاتی گسترده ای که بر زحمتکشان بلوچ اعمال می شود معتقد بود که مسئله بلوچستان باید ریشه ای بررسی و حل شود. یکی از بازدید کنندگان از چادر اطلاعاتی که خانمی مسن بود می گفت چون سلطنت طلبان تنها برای رسیدگی به سرمایه های خود به ایران می روند از فقر و بدبختی مردم بی اطلاع اند او تاکید می کرد که آنها تنها نگران سرمایه های خود هستند. چند جوان سوریه ای و سوئدی که از کشتار جمهوری اسلامی در جریان خیزش انقلابی جاری مطلع بودند ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران، این جنایات را بسیار وحشتناک می دانستند که باید با انقلاب پاسخ داده شود.
فعالین چریکهای فدایی خلق با بنر ها و نشریات و اعلامیه های خود در این حرکت شرکت فعال داشتند. تعدادی از رهگذر ها از بنرهای ما عکس و فیلم می گرفتند. بخصوص برخی از جوانها که آرم چریکها را برداشته و با شوق می گفتند ما کمونیست هستیم!
این حرکت مبارزاتی که با استقبال قابل توجهی روبرو شد سرانجام در روز جمعه سوم مارس در ساعت 5 بعدازظهر به پایان رسید.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
15 اسفند ۱۴۰۱ برابر با 6 مارس ۲۰۲۳