تجمع بین المللی درهمبستگی با مردم ایران!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز شنبه 11 فوریه 2023، تجمعی در حمایت از خیزش های مردمی در ایران به دعوت گروه های چپ و کمونیست درمنطقه ۹ شهر وین و در محل "زیگموند ـ فروید ـ پارک" برگزار شد. همزمان با برگزاری این تجمع در برخی دیگر از شهرهای اروپایی نظیر منچستر، پاریس، اسلو، فرانکفورت، برمن، هامبورگ، گوتینگن، بروکسل، برلین و آمستردام نیز تظاهرات های دیگری در جریان بود که برخا توسط نیروهای چپ سازمان یافته بود. در تجمع وین، سخنرانانی از فعالین کرد، افغانستانی، ایرانی و اتریشی دردفاع از مبارزات مردم آزاده ایران علیه رژیم ددمنش جمهوری اسلامی سخنانی ایراد کرده و درباره سرکوب، شکنجه و اعدام دستگیرشدگان ماه های اخیر به روشنگری پرداختند.

سخنرانان یادآور شدند که بیش از ۴۳ سال قبل در چنین روزی مردم قهرمان ایران با قیام باشکوه خود علیه دیکتاتوری شاه و سلطه امپریالیست ها درسال ۵۷ نشان دادند که خواهان برقراری دموکراسی و یک حکومت مردمی هستند که متاسفانه این انقلاب توسط یک رژیم قرون وسطایی به کمک امپریالیست ها در کنفرانس گوادلوپ که منافع خود را در به قدرت رساندن دار و دسته خمینی پس از فدا کردن سگ زنجیریشان رژیم شاه می دیدند، دزدیده شد.

یکی از سخنرانان معتقد بود که جنبش انقلابی کنونی پتانسیل لازم برای سرنگونی این رژیم جنایتکار را دارد، اگر چه جمهوری اسلامی با تمام امکانات سرکوبش برای برسرکارماندن خود همچنان پافشاری می کند. این رژیم با دستگیری شکنجه و اعدام جوانان انقلابی نشان می دهد که به شدت ترسیده و می داند که تا به پایان حکومت ننگینش زمان کوتاهی باقی مانده است.

در طی مراسم تجمع کنندگان با شعارهای "زن زندگی آزادی" و "زنده باد همبستگی بین المللی" شور و هیجانی به مراسم می دادند.

این تجمع که در ساعت ۱۴ شروع شده بود با اعلام مجدد حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران، در ساعت ۱۶ با پخش سرودهای انقلابی به پایان رسید. در این تجمع حدود ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند. قابل ذکر است که دراین روز همزمان در ۳ نقطه شهر وین تظاهرات و تجمعات دیگری در حمایت از انقلاب مردم ایران برگزار شد.

نابود باد نظام سرمایه داری جهانی!
سرنگون باد رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی!
زنده باد همبستگی بین المللی!
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران، اتریش ـ وین
13 فوریه 2023