آزادی شماری از فعالین ندای زنان ایران، و دیگر زندانیان سیاسی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۹ شامگاه ۲۳ بهمن مریم محمدی و اسرین درکاله از فعالین "ندای زنان ایران" از زندان اوین آزاد شدند. بنا بر خبر منتشر شده در کانال ندای زنان ایران اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله سه تن از فعالین این نهاد از تاریخ ۳۰ مرداد جهت تحمل دوران محکومیت خود زندانی شدند. و اکنون اکرم نصیریان همچنان دربند است. امروز ۲۴ بهمن همچنین محمد رسول اف کارگردان سیمنا به همراه مصطفی عبدی از دراویش گنابادی و اکبر نعیمی فعال مدنی آزاد شدند.

روشن است که این این آزاد کردنها زیر فشار اعتراضات و انقلاب مردم است و با گسترش اعتراضات و انقلاب میتوانیم همه زندانیان سیاسی را آزاد کنیم. حزب کمونیست کارگری آزادی مریم محمدی، اسرین محمدی و محمد رسول اف و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان تبریک میگوید.
امروز همچنین شماری از معلولان در اعتراض به وضعیت اسفبار معیشتی، بودجه ناچیز اختصاص یافته به معلولین در بودجه ریاضتی سال ۱۴۰۲ و بودجه های معوقه توانبخشی مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند. بنا بر خبر ۴۹ درصد از بودجه‌های سازمان بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی، تاکنون پرداخت نشده و جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان را دچار مشکلات مضاعف کرده است!. در این حرکت اعتراضی تجمع کنندگان شعار میدادند: "سازمان مردم ستیز بودجه ما را بدید"، " ننگ ما، ننگ ما، برنامه بودجه ما".
انقلاب در اشکال عمیق تری به پیش میرود. بخش های مختلف جامعه کارگران، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان، معلولان و همه و همه در اشکال مختلف در اعتراض و مبارزه بوده و پیگیر معیشت و حق و حقوقشان هستند. جنبش علیه اعدام و زندان و برای آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی با قدرت جلو میرود و با آزادی های هفته اخیر شماری از زندانیان گام مهمی به جلو برداشته است و در متن این شرایط روز ۲۷ بهمن به مناسبت چهلمین روز قتل حکومتی محمد مهدی کرمی و محمدی حسینی فراخوان به اعتراضات سراسری داده شده و فراخوانهای آن وسیعا در مدیای اجتمایی و شهرهای مختلف پخش شده است. باید وسیعا به این اعتراضات پیوست. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳ فوریه ۲۰۲۳