شمار بیشتری از زندانیان سیاسی آزاد شدند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۱: در ادامه گزارشات قبلی از آزادی زندانیان، امروز بنفشه کمالی شاعر و ویراستاردر یزد، و مینا علیخانی در زندان صفرآباد زنجان آزاد شدند. بنفشه کمالی در دوم مهر بازداشت شده بود و مینا علیخانی در ۱۲ دی دستگیر و توسط دادگاه تجدیدنظر استان زنجان به ۶ ماه حبس تعزیری، ۶ ماه حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. نرگس ادیب و امیر حسین بریمانی نیز در روزگذشته ۱۹ بهمن از زندان فشافویه آزاد شدند. نرگس ادیب در تیرماه سال ۹۹ بازداشت شده بود و امیرحسین بریمانی شاعر، نویسنده و بازیگر تئاتر در مهر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد.

اسامی آزاد شدگان تا کنونی از زندان عبارتند از: بنفشه کمالی، مینا علیخانی، بنفشه کمالی، نرگس ادیب، امیرحسین بریمانی، لیلی پوربابا، متین سلیمانی، محمد حبیبی، کامیار کافکار، رها عسکرزاده، ملیکا آقازاده، مهسا فرهادی، محبوبه موسوی، حمیده زارعی (شیمین)، آرمیتا عباسی، پوران ناظمی، پروانه ناظمی، رقیه (مهوین) بیگدلی، عسل محمدی، هستی امیری، فرنگیس مظلوم، امیر چمنی، نسیم سلطان بیگی، هستی امیری، حسام موسوی، امیر ارسلان مهدوی. دنا شیبانی و محمد خیوه ، نرگس ظریفیان، بیتا حقانی نسیمی ، عالیه مطلب زاده، شهره حسینی، فریبا اسدی، زهرا صفایی، گلاره عباسی ، پرستو معینی، صبا کرد افشاری، نیلوفر شاکری، نگین باقری، شقایق علیزاده . همچنین تمامی ورزشکاران دستگیر شده در شیراز که متهم به "بمب‌گذاری ناموفق در شیراز" بودند و به اعتراف تلویزیونی اجباری ناچار شده بودند، آزاد شدند. آزادی همه این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.
امروز نوزده بهمن به مناسبت چهلمین روز قتل برهان الیاسی در کرمانشاه بازار و کسبه در اعتصاب عمومی بودند. بنا بر خبر دیگری امروز حکومت اسلامی برای جلوگیری از مراسم چهلمین روز قتل حسن گایر در جوانرود قبرستان این شهر را در محاصره کامل قرار داده و شهر را میلیتاریزه کردند. مردم با گرامیداشت یاد جانباختگان عزم خود را برای ادامه انقلاب و سرنگونی حکومت اعلام میکنند.
کارزار آتش زدن بنرهای تبلیغاتی حکومت به مناسبت دهه فجر گسترده تر ادامه دارد. امروز در اهواز دانش آموزان عکس های خمینی و خامنه ای را آتش زدند. در همین راستا شماری از خانواده های کشته شدگان انقلاب با هشتگ «#BoycottIRIDay» از نمایندگان دیپلماتیک کشورهایی که در تهران حضور دارند خواستار شدند که از شرکت در مراسم سالگرد روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران خودداری کنند. در رشت نیز در یکی از مدارس دانش آموزان با سردادن شعارهای ضد حکومتی مراسم دهه فجر را روی سر مسئولین خراب کردند.
آخرین خبر مربوط به تجمع اعتراضی مردم در سوسنگرد بخاطر قطعی آب آشامیدنی است. بنا بر خبر در پی قطع ۷۲ ساعته خط اصلی انتقال آب شهری دشت آزادگان بدون اطلاع قبلی ساکنان شهر سوسنگرد در صف های طولانی بدنبال خرید آب تصفیه شده هستند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۹
آزادی شمار دیگری از زندانیان
شعاردهی در مقابل اوین: حکومت ستمگر نابود باید گردد
بنا بر خبرها امروز بیستم بهمن ماه لیلی پوربابا از زندان تبریز، متین سلیمانی از زندان اصفهان و رضا رمضان زاده زندانی سیاسی سابق که ۱۱ آبان دستگیر شده بود آزاد شدند. همچنین شامگاه روز گذشته ۱۹ بهمن شمار دیگری از زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان انقلاب از جمله محمد حبیبی معلم اخرجی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، رها عسکرزاده فعال عکاس و خبرنگار، کامیار فکور فعال محیط زیست و خبرنگار و توحید امینی از زندان اوین آزاد شدند. محمد حبیبی در دهم اردیبهشت یک روز پیش از تجمع سراسری معلمان ایران، (روز جهانی کارگر) همراه با سه معلم دیگر جعفر ابراهیمی، رسول بداقی و علی‌اکبر باغانی - چهار تن از فعالان صنفی معلمان را بازداشت شده بود. همچنین از زندان قرچک ورامین ملیکا آقازاده از بازداشت شدگان خیزش سراسری و مهسا فرهادی ۲۱ ساله در نوزدهم بهمن آزاد شدند. محبوبه موسوی نیز روز گذشته با پرداخت وثیقه ای معادل یک و نیم میلیارد تومان از زندان آزاد شد. او دختر جوان ۲۶ ساله ای است که در ٢٠ آذر در منطقه کیانپارس اهواز بعد از شلیک اسلحه ساچمه‌ای و پینت بال زخمی شد و همراه با ضرب و شتم دستگیر شده بود. پست محبوبه موسوی بعد از آزادی در اینستاگرامش نشان از فضای جامعه و موقعیت انقلاب زن، زندگی، آزادی دارد. او مینویسد: "سلااااام به همگی من برگشتم بعد یه مدت طولانی. خیلی دوووستتون دارم. ممنون از تک تک کسایی که حمایتم کردن و در نبودم صدای من بودن. خیلی خوشحالم که دارمتون. شما تنها ثروت من هستید. چندتا مشت لگد باعث نشده یادم بره کی بودم، چی بودم و هدفم چی بوده. هیچ چیز یادم نرفته. عقب گرد نداشتم بلکه خشمم بیشتر شده و حالا دلیلی به دلایلم اضافه شده..". آرمیتا عباسی نیز پس از آزادی با انتشار ویدیویی در حساب اینستاگرام خود ضمن تشکر از مردم، خواستار ادامه حمایت مردم از زندانیان سیاسی شد.
یک رویداد جالب این بود که شماری از زنانی که از زندان اوین آزاد شده بودند با سر دادن دسته جمعی شعار "حکومت ستمگر نابود باید گردد، زن، زندگی ، آزادی" ، این آزادیها را موفقیتی در عقب زدن سرکوبگری های حکومت اعلام کرده و شادی کردند.
اسامی آزاد شدگان تا کنونی از زندان عبارتند از: لیلی پوربابا، متین سلیمانی، محمد حبیبی، کامیار کافکار، رها عسکرزاده، ملیکا آقازاده، مهسا فرهادی، محبوبه موسوی، حمیده زارعی (شیمین)، آرمیتا عباسی، پوران ناظمی، پروانه ناظمی، رقیه (مهوین) بیگدلی، عسل محمدی، هستی امیری، فرنگیس مظلوم، امیر چمنی، نسیم سلطان بیگی، هستی امیری، حسام موسوی، امیر ارسلان مهدوی. دنا شیبانی و محمد خیوه ، نرگس ظریفیان، بیتا حقانی نسیمی ، عالیه مطلب زاده، شهره حسینی، فریبا اسدی، زهرا صفایی، گلاره عباسی ، پرستو معینی، صبا کرد افشاری، نیلوفر شاکری، نگین باقری، شقایق علیزاده . همچنین تمامی ورزشکاران دستگیر شده در شیراز که متهم به "بمب‌گذاری ناموفق در شیراز" بودند و به اعتراف تلویزیونی اجباری ناچار شده بودند، آزاد شدند. آزادی همه این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.
همانطور که در گزارش قبلی اشاره شد در ادامه همبستگی های جهانی روز گذشته هشتم فوریه اتحادیه های کارگری ده کشور انگلستان، آلمان، فرانسه، نروژ، دانمارک، هلند، سوئد، اسپانیا، کانادا و آمریکا در همبستگی با کارگران و انقلاب مردمی ایران تجمعاتی داشته و در بیانیه های خود بر خواستهایی چون آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به آزار و اذیت و تعقیب فعالین کارگری، به رسمیت شناخته شدن حق ایجاد تشکل های مستقل و آزادی کارگران، توقف اعدامها و حمایت بی قید و شرط اروپا از خواست مردم ایران برای دموکراسی و حقوق انسانی تاکید کردند. در همین رابطه آموزش بین الملل (فدراسیون‌جهانی معلمان و‌ کارگران آموزش‌و‌ پرورش) در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی اقدام‌ در حمایت از کارگران‌ و‌ اعتراضات مردمی در ایران اعلام‌کرد: "از مقامات ایران می خواهیم که فورا و بدون قید و شرط تمامی کارگران و فعالان صنفی، دانشجویان، معلمان و سایر شهروندان بازداشت شده را آزاد کنند. همه شهروندان جامعه سزاوار حق آزادی تشکل و اجتماع هستند".
خبرها همچنین از وضع بد جسمانی داود رضوی در زندان و خونریزی گوارشی او و عدم اجازه زندان برای معالجه و درمان وی گزارش میدهند. سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن اعلام این خبر بر آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زندانی و رسیدگی فوری پزشکی به نامبرده تاکید کرده است. داوود رضوی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. آخرین خبر اینکه احضار بیش از ۲۵۰ نفر از اهالی روستای "رحمت‌آباد" به دلیل شرکت در مراسم چهلم جواد حیدری از جانباختگان انقلاب در مسیر بازگشت و در روزهای بعد از مراسم از سوی دادگاه ارداق است. همچنین روز نوزده بهمن عثمان اسماعیلی فعال کارگری درسقز بازداشت شد.
فراخوان اعتراضی روز ۲۷ بهمن مصادف با چهلمین روز قتل حکومتی محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، و برای توقف اعدام ها و آزادی فوری همه دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی حرکت مهم این روز است باید به این فراخوان پاسخ مثبت داد و از آن حمایت کرد. با اعتراضی قدرتمند و سراسری میتوانیم با اعدام و زندان و سرکوبگریهای حکومت مقابله کنیم.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۰
ادامه اعتصاب کارگران شرکت اکتشاف نفت و تجمع کارگرن صنایع لاستیک یزد
خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۰
ادامه اعتصاب کارگران شرکت اکتشاف نفت و تجمع کارگران صنایع لاستیک یزد
امروز بیستم بهمن ماه اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت اکتشاف نفت .k.ep. کیش در دره شهر استان ایلام در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و پاسخ نگرفتن مطالباتشان وارد سومین روز خود شد.
در این روز همچنین کارگران صنایع لاستیک یزد به ‌دلیل پایین بودن سطح حقوق و مزایا و مشکلات معیشتی خود تجمع کردند. کارگران شعار میدادند:"کارگر داد بزن حقت رو فریاد بزن"، "بهره وری کافیه، سفره ماه خالیه".
همراه با اعتراضات خیابانی اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران در مراکز مختلف کارگری بطور متوالی جریان دارد. توازن قوا و فضای اعتراضی در محیط های کارگری بستر مناسبی برای شکل دادن به اعتصابات سراسری است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصاب سراسری همه کارگران و تدارک آن از طریق ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در همه جا به عنوان یک گام مهم در پیشروی انقلاب تاکید دارد.
برای روز ۲۷ بهمن ماه در چهلمین روز قتل حکومتی محمد مهدی کرمی و محمد حسینی به اعتراضات سراسری فراخوان داده شده است. حزب کمونیست همه کارگران در تمامی مراکز کارگری را به پیوستن به این حرکت اعتراضی سراسری فرا میخواند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۷
از فراخوان اعتراض سراسری ۲۷ بهمن حمایت میکنیم
ننگ و نفرت بر قاتلان محمد مهدی کرمی و محمد حسینی!
فراخوانی از سوی زنان و جوانان انقلابی،‌ دانشجویان، و جوانان انقلابی محلات با بیش از 50 امضا به یاد دو جان باخته انقلاب محمدمهدی کرمی و محمد حسینی برای تجمعات اعتراضی سراسری داده شده است. به این مناسبت صبح و ظهر ۲۷ بهمن به پرفورمنس اعتراضی، پایکوبی و شعاردهی، تشکیل زنجیره انسانی و همخوانی سرود های انقلابی در مدارس و دانشگاهها و هنگام عصر شرکت اعتراضی در مراسم چهلم این دو جانباخته انقلاب فراخوان داده شده است. بنا به این فراخوان قرار است عصر و شب این روز مردم به تجمعات و راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی در سراسر کشور از ساعت شش عصر ادامه دهند و با فریاد شعارها و اکت های انقلابی در خیابانها و میادین اصلی شهرها و خیابانها و به تصرف درآوردن خیابانها دست به اعتراض بزنند. .
در بخشی از این فراخوان چنین آمده است: "جمهوری اسلامی (=اعدامی) به هر اقدام جنایتکارانه‌ای متوسل شده تا انقلاب زن زندگی آزادی را متوقف کند، اما این انقلاب متوقف نشده و نخواهد شد. در طول تمام مدت این پنج ماه، ما زنان و جوانان انقلابی، دانشجویان، دانش‌آموزان، خانواده‌های دادخواه، زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان، کسبه و بازاریان، کارگران و معلمان، هنرمندان و ورزشکاران با وجدان، به هر شکلی که توانستیم، از جمله اعتراض و اعتصاب، انقلاب‌مان را به پیش برده‌ایم. در هفته‌های اخیر گسترش کارزار شعارنویسی، شعاردهی‌های شبانه، پخش تراکت و اعلامیه، تحریم مسابقات و جشنواره‌ فجر حکومتی، تداوم اقدامات انقلابی در قالب ضرر زدن به اموال حکومتی، به‌شدت افزایش یافته که البته همگی گواه آشکار تداوم انقلاب زن زندگی آزادی است. همچنین در روزهای اخیر حمله گسترده انقلابیون به نمادهای دهه فجر جمهوری اسلامی، جان تازه‌ای به مبارزات بخشیده.
اقدامات اخیر پاسخی است به حکومت جنایتکار اسلامی که سالیان سال تلاش کرده تاریخ را تحریف کند و خود را نتیجه انقلاب ۵۷ و آن انقلاب را «اسلامی» معرفی کند؛ در حالیکه حکومت اسلامی، سرکوبگر آن انقلاب بوده و شمار قابل توجهی از انقلابیون را از دم تیغ گذراند و انقلاب به حق مردم آزادیخواه را با نسل‌کشی انقلابیون آن دوره سرکوب کرد. شکست تبلیغاتی دهه فجر جمهوری اسلامی در دل انقلاب زن زندگی آزادی، بار دیگر توازن قوا را به سمت مردمی که لحظه به لحظه در انتظار سرنگونی حکومت جنایتکاران هستند، چرخاند و زمینه را برای یک فراخوان دیگر مهیا کرده. همانگونه که تاکنون هر یک از مراسم‌های خاکسپاری و یادبود جانباختگان راه آزادی به کانون داغ انقلاب تبدیل شده است، روز پنجشنبه ۲۷ بهمن نیز به خیابان‌ها خواهیم آمد گام‌های استوار خود را به زمین خواهیم کوبید.
ما از چهارگوشه کشور، از تمامی استان‌ها و شهرهای ایران، مردمان انقلابی را فرا می‌خوانیم تا در روز پنجشنبه ۲۷ بهمن، به یاد محمد مهدی کرمی و محمد حسینی و تمامی کشته‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی، در خیابان‌ها گرد هم بیاییم تا باهم و با فریاد سرنگونی این حکومت ضد زن، ضد زندگی و ضد آزادی، یک روز حماسی دیگر در این انقلاب را رقم بزنیم!
ما اعتصاب را یک بازوی دیگر این انقلاب در کنار بازوی اعتراض می‌دانیم و تاکید داریم پیوستن به نهادها و تشکل‌های موجود و ایجاد و تقویت آنها، زمینه‌های برگزاری اعتصاب سراسری در روزها و هفته‌های آتی انقلاب را مهیا‌تر خواهد کرد".
فراخوان زنان و جوانان انقلابی،‌ و دانشجویان، و جوانان انقلابی محلات،‌ گامی به پیش برای پیشبرد انقلاب زن زندگی آزادی است و فصل جدیدی از مبارزه را به روی جامعه میگشاید. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این فراخوانها همگان را به شرکت وسیع در این روز اعتراض سراسری فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۸
آزادی شمار دیگری از زندانیان، جان باختن مریم آروین،‌ و شعاردهی های شبانه
درادامه آزادی زندانیان از زندانهای حکومت، امشب ۱۹ بهمن نیز شماری از زندانیان سیاسی به اسامی عالیه مطلب زاده، شهره حسینی، فریبا اسدی، زهرا صفایی، گلاره عباسی ، پرستو معینی و صبا کرد افشاری از زندان اوین آزاد شدند. صبا کردافشاری فعال حقوق زنان و مخالف حجاب اجباری پس از تحمل حدود ۴۵ ماه و فریبا اسدی پس از تحمل حدود ۱۵ ماه حبس، از زندان آزاد شده اند.
علاوه بر اسامی اعلام شده در گزارش قبلی امروز همچنین نیلوفر شاکری پس از ۴ ماه حبس از زندان کچویی کرج آزاد شد و نگین باقری روزنامه نگار با قرار وثیقه آزاد گردید. روز گذشته شقایق علیزاده دانشجوی دانشگاه هنر تبریز که در تاریخ ۱۵ دی بازداشت شده بود، آزاد گردید.
یک خبر تکان دهنده امروز جانباختن مریم آروین وکیل دادگستری در شهر سیرجان است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان خبر بازداشت او را در ۱۵ ‌ آذر منتشر کرد. مریم آروین هنگام دفاع از موکلانش که از معترضان بازداشتی کرمان بودند، در دادگاه سیرجان بازداشت شد. بنا برخبرها سرکوبگران حکومت هنگام بازداشت او را با مقنعه‌اش مسافتی بر روی زمین کشاندند و همانجا طیبه نظری مادر وی را نیز که قصد داشت از ضرب و شتم دخترش جلوگیری کند، دستگیر نمودند. مریم آروین حدود دو ماه پیش با قبول قرار کفالت از زندان آزاد شده بود و حالا در کمتر از دو ماه به دلیل شکنجه ها و صدمات زندان جان خود را از دست داده است. این جنایت موجی از خشم را در میان مردم و دوستدارانش دامن زده است. به خانواده مریم آروین تسلیت میگوییم.
طی ماه‌های گذشته شماری از دستگیر شدگان پس از آزادی موقت از زندان‌های جمهوری اسلامی، بطور مشکوکی جان باخته‌اند و علت مرگ آنان "خودکشی" اعلام شده است. این موضوع به یک کارزار اعتراضی مهم در جامعه تبدیل شده است.
امشب نیز مثل شبهای دیگر در محلاتی از تهران از جمله در امیرآباد و جنت آباد جنوبی و شهرهای دیگر همچون شهرک بهاران سنندج شعاردهی شبانه جریان داشت. مردم شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای جلاد"، "مرگ بر اصل ولایت فقیه"، "مرگ بر جنایتکار"، "وکالت ولایت دو روی یک جنایت"، "مرگ_بر_خامنه_ای جلاد"، "مرگ بر_جمهوری اعدامی "، "مرگ بر اصل ولایت فقیه"
- امروز همچنین خانواده‌های دانش آموزان در مقابل استانداری قم در اعتراض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای و مشکوک دانش آموزان در شهر قم تجمع کردند در مقابل شانه خالی کردن فرماندار از پاسخ، خانواده ها صدای اعتراضشان بلند شد.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳
tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۶
اعتصاب کارگران نساجی بروجرد، تجمعات کشاورزان اصفهان و پنبه کاران دشت مغان ، کارزار آتش زدن تبلیغات "دهه فجر حکومتی و اخباری دیگر
کارزار پایین کشیدن و آتش زدن بنرهای تبلیغاتی حکومتی به مناسبت حکومتی "دهه فجر" در تهران و شهرهای مختلف گسترش یافته است. همراه با این کارزار شعار دهی های شبانه در محلاتی از تهران از جمله در شهرک باقری و دیگر شهر ها مثل شیراز جریان یافته است. مردم شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه"، "مرگ بر بسیجی"، " مرگ بر سپاهی".
روز ۱۹ بهمن کارگران نساجی بروجرد در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و قطع حق بیمه و دیگر حقوق خود برای سومین روز دست به اعتصاب زدند. بنا بر خبرها در جریان این اعتراضات تعدادی از کارگران بازداشت شده اند. در این روز همچنین کشاورزان در اصفهان در اعتراض به وضع بد معیشتی و خواست حقابه و اعتراض به عدم بازگردانده شدن آب زاینده رود که خواست همه مردم این شهر است مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی تجمع کردند. کشاورزان شعار میدادند: "ننگ ما، ننگ ما صدا و سیمای ما"، "مرگ بر این دولت مردم فریب"، "ننگ ما، ننگ ما دولت الدنگ ما. در این روز پنبه‌کاران پارس‌آباد مغان نیز بخاطر مطالبات پرداخت نشده خود و وضع بد معیشتی خود مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. بنا بر خبرها نزدیک هزار میلیارد تومان پنبه از این کشاورزان خریداری شده است که از این مبلغ تنها ۲٠٠ میلیارد تومان به حساب آنان کاران واریز شده است و با گذشت ۴ ماه هنوز مطالباتشان پرداخت نگردیده است.
روز گذشته هجدهم بهمن مراسم خاکسپاری کوروش گوجانی جوانی نوزده ساله در یزدانشهر در اصفهان با حضور جمعیتی زیاد از مردم برگزار شد. کوروش گوجانی حدود یک ماه پیش توسط مزدوران حکومتی ربوده شده بود و بعد از یک ماه شکنجه در بازداشتگاهای حکومت به قتل رسیده و پیکربی‌جانش در بیابان‌های اطراف یزدانشهر پیدا شده است. یک کارزار مهم مردم امروز اعتراض به اعدام ها و قتل خاموش زندانیان در زیر شکنجه است.
خبر اعتراضی دیگر مربوط به تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در اهواز در هفدهم بهمن در اعتراض به سطح نازل حقوقها و وضع بد معیشتی و عدم تحقق خواستهایشان در مقابل ساختمان مرکزی مخابرات است. این بازنشستگان شعار میدادند:" سفره ما خالیه ، وعده وعید کافیه ".
بنا بر خبرها فرزانه زیلابی وکیل دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری از سوی شعبه سیزده دادسرای اسلامی اهواز احضار شد. اتهامات او "توهین به رهبری، نشر اکاذیب در فضای مجازی جهت تشویش اذهان عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت، و عضویت در گروه های معاند" اعلام شده است. یک جرم او وکالت کارگران نیشکر هفت تپه در جریان اعتراضاتشان در سال گذشته بوده است. او هم اکنون نیز وکالت برخی معترضان در جنبش اعتراضی اخیر، وکالت پرونده بازنشستگان تٲمین اجتماعی خوزستان، برخی خبرنگاران خوزستانی و از جمله دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان پیروز نامی را به عهده دارد. فرزانه زیلابی وکیل مورد حمایت کارگران نیشکر هفت تپه و همه کارگران و همه مردم است. پرونده امنیتی او باید فورا بسته شود و به پیگرد و تهدیدات امنیتی علیه وی خاتمه داده شود.
همبستگی های جهانی از انقلاب ایران جریان دارد. از جمله امروز هشتم فوریه اتحادیه های کارگری ده کشور انگلستان، آلمان، فرانسه، نروژ، دانمارک، هلند، سوئد، اسپانیا، کانادا و آمریکا در همبستگی با کارگران و انقلاب مردمی ایران اعلام تجمع کرده اند. این اتحادیه ها خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به آزار و اذیت و تعقیب فعالین کارگری، به رسمیت شناخته شدن حق ایجاد تشکل های مستقل و آزاد کارگری، توقف اعدامها و حمایت بی قید و شرط اروپا از خواست مردم ایران برای دموکراسی و حقوق انسانی شده اند. اتحادیه های کارگری بریتانیا ، کلکتیو سندیکایی فرانسه که پنج فدراسیون سندیکایی بزرگ فرانسه شامل کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار (اس اف د ت)، کنفدراسیون عمومی کار (س ژ ت)، فدراسیون سندیکایی متحد (اف اس او – فرهنگیان)، اتحادیه سندیکایی برای همبستگی (سولیدر)، اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل (اونسا) ، و اتحادیه های کارگران سوئد (ال او)، اتحادیه های کارگری نروژ، اتحادیه های دانمارک و کانادا از جمله اعلام کنندگان این میتینگ های حمایتی هستند.
همچنین ۳۵ استاد دانشگاه، سیاستمدار، حقوقدان، پژوهشگر و فعال حقوق زنان در بنگلادش، در بیانیه‌ای مشترک حمایت و همبستگی خود را با جنبش اعتراضی زن، زندگی، آزادی (ژن، ژیان، ئازادی) در ایران اعلام کردند. آنها در بیانیه خود با اشاره به سرکوب زنان و معترضان در ایران و کشتار بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ۵۷ کودک و دستگیری بیش از ۱۹ هزار بازداشتی و اعدام معترضین و انحصار قدرت در دست طبقه مذهبی حاکم و استفاده از سرکوب برای کنترل مردم و مصونیت حاکمان ایران از پاسخگویی را به‌عنوان دلایل اصلی بروز جنبش زن، زندگی، آزادی اعلام کرده اند. گیتی‌آرا نسرین، استاد دانشگاه داکا، مشرفه میشو، دبیر کل حزب انقلابی دموکراتیک و رئیس مجمع اتحادیه کارگران صنعت پوشاک، رهنوما احمد، نویسنده مطرح بنگلادشی و رانی یان یان، رهبر بومی و مشاور ارشد رهبر سنتی حلقه بومیان چاکما از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.
تا کنون گروههای زنان بسیاری از کشور های مختلف جهان از جمله از لبنان، سوریه، افغانستان، ترکیه، سودان و کشورهای غربی از انقلاب زن، زندگی، آزادی اعلام حمایت کرده اند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۵
آزادی شماری از زندانیان و جشن پیروزی زندانیان در زندان، محاکمه زندانیان در ارومیه
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
جمهوری اسلامی زیر فشار انقلاب تحت عنوان "عفو" ناگزیر به آزادی شماری از دستگیرشدگان اخیر و زندانیان سیاسی شده است. یکی از این آزاد شدگان حمیده زارعی (شیمین) است که امروز نوزدهم بهمن از زندان کچویی فردیس کرج آزاد شد. بنا بر خبرها دو روز قبل از او خواسته شده بود که درخواست عفو کند ولی او حاضر به امضا نشده بود. حمیده زارعی از بازداشت شدگان در مراسم چهلم حدیث نجفی بود که به اتهام تبانی علیه جمهوری اسلامی محاکمه شده بود.
امروز همچنین پدر آرمیتا عباسی از آزادی دخترش از زندان کچویی کرج خبر داد و نوشت: "بالاخره آرمیتای من آزاد شد. از صمیم قلب آرزو می‌کنم این خوشحالی نصیب همه خانواده‌هایی بشه که عزیزانشون در بند هستند". آرمیتا عباسی دختر جوان ۲۱ ساله در اعتراضات مردمی دستگیر شده و به "سردستگی اغتشاشات" متهم شده بود. او یک هفته پس از دستگیری به خاطر شکنجه و تجاوز جنسی توسط نیروهای جمهوری اسلامی به بیمارستان امام علی کرج منتقل گردید و با مراجعه والدینش به بیمارستانُ معلوم شد که خیلی زود از سوی نیروهای امنیتی به زندان انتقال یافته است. از بند زنان زندان مرکزی کرمان نیز پوران ناظمی با وثیقه صد میلیون تومانی و خواهر وی پروانه ناظمی با قید کفالت آزاد شدند. نیروهای امنیتی روز چهارشنبه ١٢ بهمن، پوران ناظمی و خواهرش پروانه ناظمی را در بیمارستان مهرگان پس از دیدار با پدر بیمارشان و بدون ارائه حکم دادگاه، بازداشت کرده بودند. همچنین بنا بر خبرها در این روز رقیه (مهوین) بیگدلی از فعالین اجتماعی و زندانیان سیاسی سابق طی تماسی به دادگاه مراجعه کرده و حکم آزادی حضوراً به وی ابلاغ شده است. او روز ۸ آذرماه به قید ضمانت موقتاً از زندان قرچک آزاد شده بود.
روز گذشته عسل محمدی، هستی امیری و فرنگیس مظلوم مادر زندانی سیاسی سهیل عربی نیز از زندان آزاد شدند و با آزادی آنها زندانیان سیاسی سرود خواندند و پیروزی خود را جشن گرفتند و شعار"زندانی سیاسی آزاد باید گردد" سر دادند. بعد هم پخش فایل صوتی آن توسط غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده، زندانی سیاسی در مدیای اجتماعی به جشن موفقیت همه مردم تبدیل شد. امیر چمنی فعال کارگری و نسیم سلطان بیگی خبرنگار و فعال دانشجویی و هستی امیری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه علامه و عضو انجمن آزاد اندیش دانشگاه سه نفر دیگر از بازداشت شدگان اخیر هستند که روز گذشته آزاد شدند. امیر چمنی روز ۱۵ آبان دستگیر شد و جهت اجرای حکم ۷ ماه و ۲۵ روز حبس خود به زندان تبریز منتقل شده بود. نسیم سلطان بیگی در ۲۱ دی در فرودگاه بازداشت شده و بعد از ۲۷ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شد. هستی امیری در تاریخ ۹ مرداد برای اجرای حکم یک سال زندان در منزل خود بازداشت شده بود. هستی امیری در تاریخ ۹ مرداد برای اجرای حکم یک سال زندان در منزل خود بازداشت شده بود. در این روز همچنین با آزادی اشراق نجف‌آبادی، حسام موسوی و امیر ارسلان مهدوی، همه ورزشکاران شیرازی که در یک اعتراف تلویزیونی اجباری متهم به "بمب‌گذاری ناموفق در شیراز" شده‌ بودند، آزاد شدند. دنا شیبانی و محمد خیوه هم پیشتر با وثیقه آزاد شده بودند و بنا بر خبر ها پرونده این ورزشکاران مختومه اعلام شده است.
نرگس ظریفیان از فعالین مخالف "حجاب اجباری" نیز دوشنبه ۱۷ بهمن با اتمام حکم یک سال زنان از اوین آزاد شد.در این روز همچنین بیتا حقانی نسیمی دختر جوان ۲۲ ساله اهل ساری، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر از زندان قائم شهر آزاد شد. او در ۲۶ مهر دستگیر و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهام "افساد فی الارض" تبرئه و به ١٨سال حبس تعزیرى، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و “ضبط وسایل ارتکاب جرم” به نفع دولت محکوم شده بود. آزادی تمامی این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم.
جمهوری اسلامی در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی دهها هزار نفر را دستگیر کرده و در زندانها زیر آزار و شکنجه و تجاوز قرار داده و حتی شماری را به اعتراف اجباری به جرائمی که مرتکب نشده اند مجبور کرده است. شماری از آزاد شدگان به جرمهایی متهم شدند که در قوانین حکومت احکام آنها اعدام است. امروز زیر فشار جامعه تحت عنوان "عفو" ناگزیر شده است که شماری را آزاد کند و این یک عقب نشینی آشکار در برابر اعتراضات مردمی در ایران و در سطح جهان به دستگیریها و زندان و اعدام است.
بنا به یک گزارش دیگر دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان در پرونده جوانان محلات ارومیه روز دوازدهم بهمن برگزار شد. در این جلسه که گفته می‌شود ۵ دقیقه طول کشیده، اتهام افراد "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق آموزش کوکتل مولوتف و تبلیغ علیه نظام"ذکر شده که می‌تواند ۲ تا ۵ سال محکومیت برای متهمان در پی داشته باشد. اسامی متهمان این پرونده به این قرار است:
سمانه فتحیِ، مبین صفری، گلسا بشیری‌راد، مهرداد شجاعی، محمدرضا سیف‌الله‌زاده، رضا مرادی، هادی حسنلو، محمد عشقی، علی ابراهیمی، سالار نجف‌زاده، امیرحسین علی‌نژاد، امیررضا نعمتی، حسین عاشوری، محمد عشقی، امیرمحمد حسینی، علی تابع، لیلا علویه.
با ادامه اعتراضات و مبارزات و فشار اجتماعی میتوان همه زندانیان را آزاد کرد، اعدام ها را متوقف نمود و بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری
در همدردی با زلزله زدگان ترکیه و سوریه
حزب کمونیست کارگری ایران فاجعه تکاندهنده زلزله در ترکیه و سوریه را که طبق اخبار تا کنونی هزاران کشته و دهها هزار مجروح بجا گذاشته است به مردم این دو کشور صمیمانه تسلیت میگوید و عمیقا با آنها احساس همدردی میکند.
رخدادهای طبیعی خارج از اراده انسان است اما تلفاتی چنین فاجعه بار و خساراتی چنین گسترده نتیجه نظام های فاسد و ضد انسانی این حکومت ها است. دانش و تکنولوژی و توانایی بشر بحدی رسیده است که میتوان با پیشبینی، برنامه ریزی، صرف منابع و تخصیص امکانات خسارات و تلفات این حوادث را به حداقل ممکن رساند. اما حاکمیت دولت های مرتجع و نظام ضد انسانی آنها مانع اجتناب از این فجایع است.
مردم ایران هر بار که با حادثه ای از جمله حوادث طبیعی چون سیل و زلزله روبرو شده اند نه فقط حکومت به یاری آنها نیامده است بلکه به کرات با گسیل نیروی سرکوب مانع امدارسانی و کمک رسانی داوطلبانه مردم شده و کمک های خارجی را نیز رد کرده است. رفتار جمهوری اسلامی در قبال مردم زلزله زده در شهر خوی در هفته گذشته نمونه آشکاری از سیاست ضد بشری آن است. دهها هزار مردم زلزله زده در این شهر در سرمای زمستان بدون امکانات رها شده اند و حکومت کثیف اسلامی در مقابله با اولین تجمع اعتراضی آنها، نیروی سرکوب و ماشین آب پاش را در سرمای سخت منطقه به جان آنها انداخت.
جمهوری اسلامی اکنون با ارسال کمک به زلزله زدگان ترکیه و سوریه به اقدامات نمایشی تهوع آوری متوسل شده است. در حالیکه پس از یک هفته هنوز مردم زلزله زده خوی در کمترین امکانات زندگی میکنند و جمهوری اسلامی از تامین ساده ترین نیازهای اسکان و زیستی آنها خودداری کرده است، با ارسال کمک به سوریه و ترکیه نمایش انساندوستی میدهد و این خشم مردم را صد چندان کرده است.
بار دیگر همدردی عمیق خود را با مردم مصیبت دیده ترکیه و سوریه ابراز میداریم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۷ فوریه ۲۰۲۳