تجمع بازنشستگان مخابرات، تجمع خانواده زندانیان محکوم به اعدام و دستگیریها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۵  امروز ۲۱ دی بازنشستگان مخابرات سراسر کشور برای پیگیری خواستهایشان و در اعتراض به وضع بد معیشتی خود روبروی مجلس اسلامی در تهران تجمع کردند. همسان سازی کامل حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان است.  بنا بر خبرها امشب نیز شعاردهی و اعتراضات شبانه در محلات مختلف تهران و در برخی شهرها جریان داشت و شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابانها طنین انداخت.

بازداشت ها و سرکوبگریهای حکومت برای مقابله با انقلاب مردم ادامه دارد. بنا بر خبرها روز۲۰ دی شماری از افراد معترض در دیواندره به‌نام‌های زاهد سلیمانی، کاوه کریمیان، ارسلان دیوارگر، سیروان مرادیان، میثم ملاویسه و کاوه کریمیان توسط سرکوبگران حکومت بازداشت شدند و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همچنین در روز هجده دی ارسلان دیوارگر دستگیر شد و به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل گردید. در هفدهم دیماه نیز سیروان مرادیان اهل روستای "بست" در مسیر روستای مذکور به سوی شهر دیواندره توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد. پیشتر نیز، در شامگاه جمعه ٢ دی‌‌ میثم ملاویسه، اهل روستای "ذکی بیگ" از توابع دیواندره، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. همچنین به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان یک نوجوان بنام سهیل قنبری، ۱٧ ساله در پانزدهم دیماه و معید حسینی، دانش‌آموز ۱۷ ساله در ٢٠ دی‌ماە، در جوانرود توسط نیروهای حکومت بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.
در کرج نیز گزارشها از دستگیری دو تن از مردم معترض بنام‌های مهدی آذین ۳۹ ساله و آرمین عباسی ۱۹ ساله خبر میدهند. یک کارزار مهم امروز تلاش برای بیرون کشیدن بازداشت شدگان از چنگ جمهوری اسلامی و توقف دستگیریها، اعدامها و سرکوبگریهای حکومت است. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوان همه بازداشت شدگان را آزاد کرد.
خبر دیگر اینکه مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور خبر داد که حکم اعدام محمد بروغنی یکی از جوانان در خطر اعدام تا حصول نتیجه رسیدگی مجدد دیوان عالی کشور، درمورد تقاضای اعاده دادرسی که توسط وکیل او داده شده است، متوقف شده است. این خبر بیانگر قدرت اعتراض مردم و حضور وسیع آنان در مقابل زندان رجایی شهر در جلوگیری از اجرای ین حکم است. با همبستگی و فشار اعتراضات و تجمعات مانع اعدامها شد. اتهامات محمد بروغنی، "کشیدن سلاح سرد قمه، حمله به فرمانداری، آتش‌کشیدن فرمانداری و حمله و مجروح کردن مأمور دولت حین انجام وظیفه" در اعتراضات پاکدشت عنوان شده است. کارزار علیه دستگیریها و اعدامها با قدرت ادامه دارد. روز دوشنبه شماری از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام زندانهای قزلحصار و زندان مرکزی کرج مقابل ساختمان قوه قضاییه تجمع کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید” و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.
بنا به یک خبر دیگر امروز ۲۱ دیماه نیروهای حکومت بسوی حسن صفاری (منگل) در زاهدان شلیک کردند و او را به قتل رساندند. بنا بر گزارشات نیروهای انتظامی کلانتری ۱۳ در این منطقه ایست بازرسی برپا کرده و به او دستور توقف داده و حسن صفاری به دلیل نداشتن گواهینامه توقف نکرده است. نیروهای جنایتکار نظامی نیز به سمت وی شلیک کرده و باعث قتل او شدند.
آخرین خبر در مورد همبستگی جهانی با انقلاب مردم ایران است. روز ۲۱ دی کایلیا تینک عضو نماینده مستقل شمال سیدنی در استرالیا حمایت خود از مجید کاظمی از معترضین زندانی را اعلام کرد و خواستار حمایت همگانی از وی شد.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳