تجمع کارگران رسمی پتروشیمی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۴: تجمع کارگران رسمی پتروشیمی، بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان علیه اعدامهای اخیر و اخباری دیگر. -صبح روز دهم دیماه کارگران رسمی شاغل در فاز یک پتروشیمی مبین منطقه ویژه برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان مرکزی این پتروشیمی تجمع کردند. اعتراض این کارگران به عدم شفافیت مدیرعامل و روسای امور جهت احقاق کارانه و تبدیل کل پرسنل بهره‌برداری به شیفت ۷- ۷ است.

بنا بر خبر منتشر شده در کانال شورای اعتراضات کارگران پیمانی نفت هیات مدیره و نمایندگان هلدینگ به پرسنل وعده داده اند هفته آینده برای پاسخگویی به منطقه عزیمت کنند. کارگران نیز اعلام کرده اند که در صورت نگرفتن پاسخ به خواستهایشان به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد. اعتراضات در میان کارگران رسمی گسترده است. این کارگران در ۲۶ آذر و دهم دی ماه بزرگترین اعتراضات سراسری خود را داشتند. اجرای ماده ۱۰ و پرداخت پی بک ده ساله آن یک خواست مهم آنان است.
-امروز ۱۰ دیماه دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه در اعتراض به بازداشت علی زیرایی دانشجوی این دانشکده و ابلاغ حکم ۵ سال حبس تعزیری و دوسال ممنوع الخروجی به میلاد عبدی یکی دیگر از دانشجویان علیرغم جو امنیتی دانشکده تجمع اعتراضی برپا کردند و علیه حکومت شعار دادند. دانشجویان از جمله شعار میدادند: "ژن ، ژیان ، ئازادی"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد."، "رئیس حراست ، نماد وقاحت."، "علی زیرایی آزاد باید گردد."، "قسم به خون یاران ، ایستاده ایم تا پایان."، "میلادمون رو بردن ، فقط وعده آوردن."، "هیز تویی هرزه تویی ، زن آزاده منم."، ""اینهمه سال جنایت ، مرگ بر این ولایت."، "دانشجوی زندانی ، آزاد باید گردد."، و "حراست ، بسیجی ، پیوندتان مبارک".
- شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی که بدنبال اعدام دو جوان معترض دیگر انقلاب محسن شکاری و مجید رضا رهنورد به قتل رسیدند را محکوم کرد. این شورا با اشاره به اینکه در سحرگاه سحرگاه ۱۹ دی قرار بود دو جوان دیگر به نام‌های محمد قباد لو و محمد بروغنی نیز به دار آویخته شوند و اعتراض گسترده رسانەای و حضور مردم معترض در همراهی با این دو خانواده مانع انجام این کار شد، بر اهمیت همبستگی و اتحاد برای جلوگیری از اعدام ها تاکید کرد. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران همچنین در بیانیه خود ضمن اعتراض به تداوم اعدام جوانان و محکومیت آن، خواهان توقف احکام اعدام همه متهمان گردید. در بخش آخر بیانیه چنین آمده است:" ...سیاست ترس و فشار تا زمانی که چرخه ظلم و بی عدالتی به مسیر خود پرشتاب‌تر ادامه دهد، نه تنها کمترین اثری ندارد که نهایتا پایەهای ستم و ظلم را خواهد سوزاند". قبلا نیز ۲۳۵ نفر از اعضای تشکل‌های صنفی و اجتماعی اعم از فعالان حقوق زنان، کانون نویسندگان ایران، فعالان کارگری، معلمان، بازنشستگان، مادران دادخواه و خانواده‌های خاوران، هنرمندان، شاعران و دیگر فعالین اجتماعی و مدنی در داخل ایران با تدوین بیانیه‌ای، اعدامها را محکوم کرده و خواستار لغو فوری احکام اعدام شده و اعدام را قتل عمد حکومتی خوانده و خواستار لغو کامل مجازات اعدام شدند.
خبر مسرت بخش اینکه روز دوشنبه ۱۹ دی محمد علی کامفیروزی وکیل دادگستری به قید وثیقه از زندان فشافویه آزاد شد.او وکالت تعدادی از معلمان زندانی و روزنامه‌نگاران بازداشتی و جمعی از دانشجویان را در سال‌های گذشته و اعتراضات اخیر بر عهده داشته است. آزادی محمد علی کامفیروزی را به وی، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. بنا بر خبر دیگر دستگاه جنایتکار قوه قضایی جمهوری اسلامی کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان را در پی پرونده‌سازی نهادهای امنیتی به اتهام "اجتماع و تبانی" به پنج سال حبس و به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس محکوم کرد. کیوان مهتدی در اردیبهشت ماه امسال به همراه با تعداد دیگری از فعالان کارگری و معلمان بازداشت شد و در حال حاضر در زندان اوین بسر میبرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳