اعتراضات شبانه، یادمان جانباختگان انقلاب، آزادی لیلا حسین زاده، گرامیداشت یاد بکتاش آبتین و خبرهای دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۰   اعتراضات سراسری در سومین سالروز شلیک به هواپیمای اوکراینی و در اعتراض به اعدامها.  امروز هجدهم دیماه به مناسبت سومین سالروز شلیک موشک به هواپیمای اکراینی و کشتار فجیع ۱۷۶ سرنشین آن توسط سپاه پاسداران، و در سالگرد خیزش دیماه ۹۸ و در اعتراض به اجرای احکام اعدام دو جوان معترض محمد حسینی و محمد مهدی کرمی، روز اعتراض سراسری در داخل و خارج کشور اعلام شده است. فراخوان این اعتراضات از قبل و از سوی دهها تشکل و جمع دانشجویان، دانش آموزان، جوانان، زنان و مادران انقلابی و پیشرو و پزشکان و کادر درمان داده شده بود.

در خارج کشور نیز به همین مناسبت فراخوانهایی برای روز گذشته و امروز به تجمعات اعتراضی داده شده بود.  امروز در شاهد شهر در محل سقوط هواپیمایی اوکراینی مادران پرواز با همراهی مردم تجمع با شکوهی برپا کردند، در دادخواهی علیه این جنایت بشری سخنرانی کرده و اعلام کیفرخواست کردند، و درختی به نشانه نماد و یاد همه جانباختگان این واقعه تلخ در آنجا کاشتند.
در سقز نیز مردم در آرامستان شهناز بر سر مزار رزگار رحیمی و فرزند خردسالش ژیوان جمع شدند و در اعتراض به جنایات حکومت سرود "بلا چاو" را خواندند. همچنین گروهی از مردم در سنندج در ساعت سه بعد از ظهر برای گرامیداشت جانباختگان انقلاب به آرامستان بهشت محمدی رفتند و همزمان نیروی سرکوب بسیاری در محل حاضر بودند. امروز همچنین تجمعاتی از سوی مردم در نجف آباد و در بلوار هوشیار کرج بر پا شد. در نجف آباد حضور زنان وسیع بود و مردم شعار میدادند: "فقر فساد گرونی میریم بسوی سرنگونی"، "هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه" و "هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم". در کرج نیز شعارهایی چون "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت"، "مهسای ما رو بردن جنازه‌ شو آوردن" در فضای خیابان طنین انداخته بود.
جالب توجه اینکه در برابر تدارک وسیع برای تجمعات اعتراضی امروز، در روز گذشته حکومت اسلامی بنرهایی را در سطح شهر تهران نصب کرده بود که علاوه بر حادثه خواندن این جنایت، بر روی این بنرها نوشته شده بود:" همه همدردیم". مردم به نشانه خشم در جاهایی این پوسترها را پایین کشیدند.
بخشی از فراخوانهای اعتراضی امروز فراخوان به اعتصاب کسبه و بازاریان و بخش های مختلف جامعه بود. در پاسخ به این فراخوان بنا بر خبرهای تا کنونی کسبه و بازار در شهرهای بوکان، شهرک صنعتی سنندج، آبدانان، سقز، بوکان، کامیاران، مریوان، جوانرود، مهاباد و کرمانشاه در اعتصاب سراسری هستند.
امروز دانشجویان در دانشگاههای مختلف با شعار نویسی و پرفورمنس های مختلف و تجمع دست به اعتراض زدند. از جمله دانشجویان دانشگاه سوره در همراهی با فراخوان سومین سالروز سرنگونی هواپیمای اوکراینی و با خواست آزادی دانشجویان دربند تجمع کردند. دانشجویان شعار میدادند: "بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی". طبق گزارشات حراست دانشگاه تهران در پردیس هنرهای زیبا با ضرب و شتم و فحاشی به دانشجویان حمله کرد و دانشجویان درگیر شده و شعار "بیشرف بیشرف" سر دادند. در این روز همچنین در دانشکده ادبیات دانشگاه چمران اهواز و دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر دانشجویان با روشن کردن شمع در یادبود قربانیان هواپیمای اوکراینی و در اعتراض به اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی و علیه اعدامها شمع روشن کردند.
اقدام جالب دیگر در پاسخ به فراخوان اعتراضی سراسری ، نصب تصاویر محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو جوان اعدام شده توسط جمهوری اسلامی، در طاق بستان کرمانشاه در روز گذشته بود. شب گذشته همانطور که قبلا گزارش کردیم شعار دهی ها در تهران وشهرهای مختلفی جریان داشت. از جمله در تهران در محلات گیشا، ستارخان، دربند، توانیر، اکباتان، تهرانسر مردم شعار اعتراضی سر دادند و به استقبال امروز روز اعتراض سراسری رفتند.
در خارج کشور نیز مراسمهای اعتراض در کشور های مختلف برپا شد. از جمله بنا بر اخبار تا کنونی در هیوستن آمریکا، سیدنی و بریزبین در استرالیا ، کاسل آلمان، ونکوور، ویکتوریا و تورنتو در کانادا، نیوزلند اکلند و کپنهاگ و مالمو تجمعات و تظاهرات برگزار شده است. امروز در تورنتو خانواده‌های پرواز و همراهان بعد از گذاشتن گل در کنار درخت یادبود ندا آقاسلطان و سهراب اعرابی، بر مزار مسافران پرواز شاخه‌های گل قرار دادند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ دی ۱۴۰۱، ۸ ژانویه ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۱
۱۸ دی: تجمعات و اعتراضات گسترده مردمی در سومین سالروز شلیک به هواپیمای اوکراینی و در اعتراض به اعدامها
امروز هجدهم دیماه یکی از روزهای پر جنب و جوش و پر از اعتراض در سراسر کشور بود. در این روز در سومین سالروز جنایت هولناک جمهوری اسلامی و زدن دو موشک به هواپیمای اوکراینی، از سوی خانواده های قربانیان این جنایت و با همراهی مردم در محل سقوط هواپیما در شاهد شهر تهران و همچنین در مهاباد مراسمی در یادبود جانباختگان هواپیمای اوکراینی برگزار شد. همچنین در پاسخ به فراخوان اعتراض سراسری، امروز در محلات مختلف تهران و شهرهای دیگر تجمعات اعتراضی برپا گردید و مردم با آمدن به خیابانها شعارهای ضد حکومتی سر دادند.
این تجمعات در تهران در محلات بلوار فردوس، شرق، مردم، تهرانپارس، خیابان شریعتی، چهارراه ولیعصر، انقلاب، آزادی، فلکه اول آریاشهر، اکباتان، هفت حوض، صادقیه، ششم بهمن، ستارخان چهارراه اسدی، چهار راه خسروی و در مترو انقلاب و ایستگاه حبیب الهی و مقابل و حوالی دانشگاه تهران برگزار شد. در شهرهای اصفهان، بندرعباس، نجف آباد، بابل، بندر انزلی، مهاباد، سقز، سنندج، آبدانان، جوانرود، مشهد، گوهردشت کرج، کرمانشاه، شهر دشتی، قزوین نیز از جمله شهرهایی بودند که مردم در آنها دست به تجمع و تظاهرات زدند. در هفت حوض و چهارراه خسروی تهران نیروی های سرکوب به مردم حمله کردند و مردم با فریاد "بیشرف، بیشرف" با آنها مقابله کردند. در میدان انقلاب مردم به سمت چهارراه ولیعصر راهپیمایی کرده و شعار سر دادند. در سنندج و مهاباد و بندرعباس، مردم آتش روشن کردند و خیابان را بستند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. در بلوار وکیل آباد مشهد مردم با شعار مرگ بر خامنه ای به خیابان آمدند.
در این اعتراضات مردم از جمله شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، "قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان"، "امسال سال خونه سید علی سرنگونه"، ""مرگ بر جمهوری اعدامی"، "هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه"، "مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "لعنت بر خمینی"، "مرگ بر حکومت آدمکش"، "مرگ بر خامنه‌ای جلاد"، "فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی"، "آزادی، آزادی، آزادی"، "هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم"، "ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما"، و " این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت".
همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز دانشجویان در دانشگاههای مختلف نیز با شعار نویسی و پرفورمنس های مختلف و تجمع دست به اعتراض زدند. از جمله دانشجویان دانشگاه سوره، دانشگاه بهشتی و دانشگاه تهران تجمع و راهمپمایی داشتند. در این اعتراضات دانشجویان شعار میدادند: "زن، زندگی، آزادی"، "نه زندان، نه اعدام، ایستاده‌ایم تا پایان"، "هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه"، "آزادی آزادی آزادی". در دانشگاه تهران دانشجویان دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی تجمع کردند و سرود زن و آزادی را همخوانی کردند. در دانشگاه صنعتی امیرکبیرو دانشگاه سنندج نیز دانشجویان مراسم یادمان برپا کردند و شمع روشن کردند و سرود اعتراضی خواندند. در عمران و نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر دانشجویان ترانه برای را همخوانی کردند. در این روز دانشجویان دانشگاه شریف نیز تجمع داشتند و دانشجویان دانشگاه با شعار نه زندان، نه اعدام، ایستاده‌ایم تا پایان دست به تظاهرات زدند. بنا بر خبر ها برای جلوگیری از تجمع دانشجویان نیروی سرکوب بسیاری مقابل درب حافظ دانشگاه امیرکبیر مستقر بود. . در این روز همچنین در دانشکده ادبیات دانشگاه چمران اهواز و دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر و دانشجویان دانشکده علوم در یادبود قربانیان هواپیمای اوکراینی و در اعتراض به اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی و علیه اعدامها شمع روشن کردند.
امروز همچنین در چهلمین روز قتل مهران سماک از جانباختگان انقلاب و به یاد جانباختگان هواپیمای اکراینی مراسمی در بندر انزلی برپا شد و مردم بسیار در مراسم شرکت داشتند و جمهوری اسلامی بسوی مردم شلیک کرد و مانع پیوستن بیشتر مردم شد. تجمع کنندگان در این مراسم با شعارهایی چون "هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه" ، "قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان" عزم خود را برای سرنگونی حکومت اعلام کردند.
در این روز خانواده محمد مهدی کرمی نیز بر مزار محمد حسینی که همراه با فرزندشان توسط جانیان اسلامی اعدام شد و از جوانی پدر و مادر خود را از سنین کم از دست داده بود حضور یافتند و برای وی شمع روشن کردند و بر مزارش گل گذاشتند. و همچنین یادمان محمد حسینی در مرکز بازپروری کوهیار تهران، توسط عده‌ای از آشنایان و دوستان وی برگزار شد.
در سقز نیز مردم در آرامستان شهناز بر سر مزار رزگار رحیمی و فرزند خردسالش ژیوان جمع شدند و در اعتراض به جنایات حکومت سرود "بلا چاو" را خواندند. همچنین گروهی از مردم در سنندج برای تجمع به آرامستان بهشت محمدی رفتند. امروز همچنین در شهرهایی چون بوکان، شهرک صنعتی سنندج، آبدانان، سقز، بوکان، کامیاران، مریوان، جوانرود، مهاباد و کرمانشاه در اعتصاب عمومی بود.
امروز همچنین در خارج کشور نیز بنا بر فراخوانهای مختلف مراسمهای اعتراضی برپا شد از جمله در بروکسل، بلژیک، لندن، ژنو، اشتوتگارت، لیون، هیوستن آمریکا، سیدنی و بریزبین در استرالیا ، کاسل آلمان، ونکوور، ویکتوریا و تورنتو در کانادا، نیوزلند اکلند و کپنهاگ، کلن، فنلاند، ماینز، استکهلم، فنلاند و مالمو تجمعات و تظاهرات هایی برگزار شد. در تورنتو خانواده‌های پرواز و همراهان تجمع داشتند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ دی ۱۴۰۱، ۸ ژانویه ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۲
۱۹ دی: اجتماع مردمی مقابل زندان رجایی شهر برای نجات جان دو زندانی
شب گذشته برخی از فعالان و رسانه‌ها خبر دادند که محمد قبادلو و محمد بروغنی دو جوان معترض بازداشتی انقلاب به سلول انفرادی منتقل شده و در خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارند. بدنبال انتشار این خبر به ولوله ای در شهر کزج و در تهران ودر مدیای اجتماعی و در میان مردم تبدیل شد. سیل خودروها بوق زنان و با چراغ های روشن بطرف زندان رجایی شهر کرج حرکت کردند و مردم شب تاریخی دیگری را رقم زدند. پدر و مادر این دو جوان نیز به محل آمده و جمعیت بزرگی مقابل این زندان گرد آمدند. مردم خواب نداشتند و برای نجات جان این دو جوان تا بامداد امروز نوزدهم دیماه در محل ماندند و تجمع همچنان ادامه دارد. شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابان ها طنین انداخته است. ترافیک سنگینی مقابل زندان رجایی شهر شکل گرفته است. همه جا برای رفتن به جلوی زندان طلب کمک میشود.
حضور سنگین مردم برای جلوگیری از قتل محمد قبادلو و محمد بروغنی ستودنی است. مردم شعار میدهند:"امسال سال خونه، سید علی سرنگونه"، این تجمع و شتاب صحنه زیبایی از همبستگی مردمی را به نمایش گذاشت. انقلابی که نجات جان انسان در برابر یک حکومت وحشی و جنایتکار یک موضوع مهمش است.
حرکت همبسته مردم راه مقابله با اعدامها را نشان میدهد. با این قدرت و شرکت وسیعتر در این تجمعات میتوان محمد قبادلو و محمد بروغنی و دیگر زندانیان را نجات داد. میتوان جلوی اعدام ها را گرفت و میتوان تمامی بازداشت شدگان را از چنگ آدمکشان حاکم نجات داد. .
انقلاب ایران تمام لحظاتش بازتاب جهانی دارد. روزگذشته یک نماینده پارلمان آلمان خطاب به دولتها گفت هر لحظه ممکن است آنها اعدام شوند، اقدامات لازم را انجام دهید. نوربرت روتگن، نماینده حزب دمکرات در پارلمان آلمان شامگاه یکشنبه ۱۸ دی‌ماه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "هر لحظه ممکن است آنها اعدام شوند". او خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشت: "تسلیت پس از اعدام، سیاست نیست. اقدامات لازم را انجام دهید."
امروز مردم با گلباران کردن مزار جانباختگان انقلاب، با مراسم های یادمان پر جمعیت، و در اعتراض به اعدامها در مقابل سرکوبها خشم خود را ابراز میکنند. گوهر عشقی مادر دادخواه ستار بهشتی که فرزندش بدست جانیان اسلامی در زندان به قتل رسید یکی از رزمندگان این سنگر است. او بدنبال اعدام محمد حسینی که در روز هفده دی بدست جلادان جمهوری اسلامی اعدام شد، و از کودکی مادر و پدرش را از دست داده بود پیامی ویدوئویی منتشر کرد و گفت محمد فرزند من است. او در این پیام با اشاره به سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی از پیگیری خود برای تحویل پیکر شهید محمد حسینی خبر داد و گفت: "برای اولین و آخرین بار از جمهوری اسلامی خواهش می‌کنم جنازه محمدم را برای خاکسپاری به من بدهند، من مادر محمد حسینی هستم.". زنده باد گوهر عشقی، زنده باد انقلاب زن، زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ دی ۱۴۰۱، ۹ ژانویه ۲۰۲۳

 

Vخیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۳
اعتراضات شبانه، یادمان جانباختگان انقلاب، آزادی لیلا حسین زاده، گرامیداشت یاد بکتاش آبتین و خبرهای دیگر
اعتراضات شبانه در محلاتی از تهران همچون تهرانپارس، اکباتان، دربند، جنت آباد، شهر زیبا و نیز در شهرهای دیگر جریان دارد. مردم شعار میدهند:" مرگ بر سپاهی ، مرگ بر بسیجی"، " مرگ بر خامنه‌ای قاتل"، "نه آب داریم نه هوا لعنت به هر چی عبا"، "قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان"، " مرگ بر خامنه‌ای"، و "مرگ بر حکومت بچه‌کُش".
امروز در سومین روز اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی مراسم یادمان آنها توسط شماری از مردم برگزار شد. همچنین مردم در روستای ملالر بوکان طی مراسمی یاد آوات قادرپور یکی از جانباختگان انقلاب را گرامی داشتند. طبق گزارشات با وجود مسدود بودن مسیر‌ها و بسته شدن آرامستان توسط جنایتکاران جمهوری اسلامی تجمع بزرگی در خیابان برای گرامیداشت یاد "محمد حسینی" برگزار شد. مردم در این سه روز همچنین به مزار این دو عزیز رفته با گلباران آن خشم و نفرت خود را نسبت به آدمکشان حاکم ابراز داشتند.
بنا بر گزارشات امروز نوزدهم دیماه جمهوری اسلامی سه تن دیگر از بازداشت شدگان انقلاب به اسامی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در شهر اصفهان را به اعدام محکوم کرد. این سه نفر بنا بر پرونده سازیهای جمهوری اسلامی، به اتهامات "محاربه از طریق کشیدن سلاح، تشکیل و اداره گروه‌ به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی" به اعدام محکوم شده اند. مردم حق دارند علیه حکومت ظالم و چپاولگر دست به هر اقدامی بزنند بنابراین هیچکدام از این موارد حتی اگر واقعی باشد مطلقا جرم نیست.
و خبر مسرت بخش اینکه امروز لیلا حسین‌زاده از بازداشت شدگان اخیر دانشجویی پس از تحمل ۴ ماه حبس به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد. آزادی وی را به این عزیز، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. با قدرت انقلاب تمامی بازداشت شدگان را میتوانیم آزاد کنیم.
بنا بر خبر ها روز ۱۸ دی جمعی از مردم و تعدادی از نویسندگان و خانواده بکتاش آبتین در محل دفن این شاعر رزمنده و محبوب مردمی درامام‌زاده عبدالله تجمع کردند و یاد او را گرامی داشتند. این مراسم در فضایی کاملا امنیتی و در محاصره‌ نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس‌شخصی برگزار شد. پس از مراسم، مأموران مزدور حکومت هنگام خروج تلفن های موبیل حاضران را بررسی و تصاویر و فیلم‌های مراسم را پاک کردند. بکتاش آبتین یک سال قبل بدلیل تعلل عامدانه حکومت در اعزامش از زندان به بیمارستان جان خود را از دست داد. یادش گرامی باد.
بنا به یک گزارش دیگر از روز گذشته دو جوان به اسامی ارسلان شهنوازی ٣۵ ساله و حمید کهرازهی٣٠ ساله، در خاش بدست یگان امداد حکومت اسلامی به قتل رسیده اند و این جنایات خشم مردم را وسیعا دامن زده است. یادشان گرامی باد.
همراه با اعتراضات خیابانی اعتراضات در مراکز کارگری بطور متوالی در جریان است. امروز کارگران کارخانه قطعات یدکی موتور و فنرسازی “خاو” در شهرک صنعتی ساوه، به دلیل محقق‌نشدن مطالباتشان دست از کار کشیدند و در محوطه کارگاهی این شرکت تجمع کردند. روز گذشته نیز بازنشستگان شرکت‌های هفت‌تپه و کاغذپارس در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شوش دست به تجمع زدند. اجرای کامل همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر و داشتن یک زندگی شایسته انسان، درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن مناسب، پایان دادن به اختلاسها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله مطالبات اعلام شده آنها در مبارزاتشان بوده است. بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله در شهر شوش در سال گذشته اعتراضات درخشانی داشتند.
همبستگی با انقلاب ایران جهانی است. عفو بین الملل تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم اعدام محمد بروغنی را که در جریان اعتراضات مردمی بازداشت و پس از یک محاکمه ساختگی محکوم به اعدام شده است را محکوم و خواستار توقف فوری اعدام وی شد. زیر فشار انقلاب دولتها و مراجع جهانی دولتی در برابر سرکوبگریهای جنایتکارانه جمهوری اسلامی ناگزیر به واکنش و اعتراض شده اند. آخرین خبر اینکه اتحادیه اروپا در اعتراض به "قتلهای حکومتی" سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد تا بر توقف اعدام‌ معترضان تاکید کند. همچنین کشورهای آلمان و فرانسه و انگیس بریتانیا دیپلمات های جمهوری اسلامی را فراخواندند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ دی ۱۴۰۱، ۹ ژانویه ۲۰۲۳