۱۰ دی: خاکسپاری برهای الیاسی در جوانرود

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۶: ۱۰ دی: خاکسپاری برهای الیاسی در جوانرود، فراخوان تجمع مقابل فرمانداری در ایذه و اخبار اعتراضی دیگر: همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در جوانرود در جریان برگزاری مراسم یادمان برای هفت نفر از جانباختگان انقلاب و درگیری با نیروهای سرکوب یکی از معترضین بنام برهان الیاسی با شلیک مستقیم گلوله جنایتکاران جمهوری اسلامی به قتل رسید. این جنایت به خشم مردم شدت بییشتری داد و مردم سرکوبگران را مورد اعتراض و خشم خود قرار دادند.

درگیری سرکوبگران با مردم تا شب ادامه یافت. بنا بر خبرها مردم در این روز بانک کشاورزی جوانرود را بعنوان نماد غارت و چپاول تسخیر کردند و برای موفقیت خود هورا کشیدند و کف زدند، کانکس سرکوبگران را بە آتش کشیدند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند. در این روز علیرغم حضور وسیع نیروهای سرکوب پیکر برهان الیاسی با حضور وسیع مردم در آرامستان حسن گایرِ جوانرود به خاک سپرده شد. در این مراسم مردم با خشم فراوان شعارهای ضد حکومتی سر دادند و یاد برهان را گرامیداشتند. حزب کمونیست کارگری درگذشت برهان الیاسی را به خانواده اش، به مردم جونرود و همگان تسلیت میگوید. جنایات رژیم شعله ای است بر خشم و نفرت عمیق مردم. انقلاب زن، زندگی، آزادی با قدرت تداوم دارد.
در ایذه مردم برای ساعت ده صبح روز دوشنبه ۱۲ دی جهت پس گرفتن اجساد جانباختگن انقلاب از سرکوبگران حکومت فراخوان به تجمع در مقابل فرمانداری شهر را داده اند.
در خرم آباد نیز فردا مراسم خاکسپاری جوانی ۲۲ ساله به اسم هادی عالی پور است. بنا بر خبر او ۹ روز قبل دستگیر شد و زیر شکنجه جان خود را از دست داد. جنایتکاران جمهوری اسلامی جسد او و سه نفر دیگر را به خرم آباد آورده و گفته اند که تصادف کرده اند.
امروز همچنین در بخشی از بازار تهران از جمله بازار کفاشان و در شهرستانها بازار نجف آباد و بازار رشت در اعتصاب بودند. بنا بر خبرها در این روز تجمعی از مردم حوالی بازار برگزار شد و نیروهای سرکوب به مردم معترض حمله کردند. مردم شعار میدادند: " فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی".
امشب نیز اعتراضات و شعاردهی های شبانه در محلات تهران از جمله سعادت آباد و اکباتان و در شهرهای دیگری چون کرج و سنندج جریان یافت. در بلوار دانش آموز کرج جوانان با روشن کردن آتش راهبندان کردند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. در باغستان کرج نیز شعاردهی شبانه جریان یافت. در سنندج مردم در همبستگی با مردم جوانرود به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ دی ۱۴۰۱، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲
http://wpiranfa.com
www.rowzane.com
www.anternasional.com
www.newchannel.tv
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۵
۱۰ دی: اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارش داده است که روز شنبه دهم دی ماه بار دیگر کارگران رسمی نفت در پالایشگاه آبادان و دیگر مناطق نفتی طبق فراخوانی از قبل اعلام شده در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود و برای پیگیری خواستهایشان دست به اعتصاب زده و مقابل ساختمان مرکزی شرکت پالایش نفت آبادان تجمع کردند. بنا بر خبر این تجمع در ادامه یک اعتصاب است و قرار کارگران این است که نیروهای بهره برداری هیچگونه کار تعمیراتی انجام ندهند و نیروهای ایمنی هیچگونه مجوز "پرمیتی" صادر نکنند و واحدهای ستادی تنها به کارهایی که مستقیما به امور پرسنل مربوط است بپردازند. از جمله پرسنل رسمی فاز ۱۲ در این روز به فراخوان پیوسته و هیچ پرمیتی را امضا نکردند. حرکت اعتراضی قبلی کارگران رسمی در ۲۶ دی ماه بود که بصورت تجمعات سراسری در مناطق مختلفی چون عسلویه، ماهشهر، تنگ بیجار، گچساران، جزیزه خارک، اهواز و محمود آباد انجام گرفت.
خواستهای اعلام شده کارگران رسمی نفت عبارتند از: اجرای کامل ماده ده و پرداخت کامل تعویقات ده ساله آن، حذف مالیات های افزایشی از دستمزدها، افزایش حقوق و حذف سقف تعیین حقوق ها، پرداخت فوری پاداش پایان کار بازنشستگان، ابطال اساسنامه صندوق نفت و بهبود خدمات رفاهی و درمانی . کارگران رسمی نفت بر ادامه اعتراضات خود تاکید دارند.
هم اکنون فضای نفت در سطح سراسری ملتهب است کارگران ارکان ثالث بعد از حرکت اعتراضی خود در سوم دیماه و بازداشت ده نفر از همکاران خود پیگیر آزادی بازداشت شدگان هستند. کارگران پیمانی نفت مطالباتشان پاسخ نگرفته است. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مطالبات کارگران نفت حمایت کرده و بر اعتصاب سراسری این کارگران و اعتصابات سراسری در تمام مراکز کارگری تاکید دارد. اعتصابات سراسری یک حلقه مهم در تقویت انقلاب و پیشروی آن است . ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمامی مراکز کارگری و صندوق های اعتصاب دو گام مهم در تدارک اعتصابات سراسری است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ دی ۱۴۰۱، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۴
۱۰ دی: خشم و اعتراض در گرامیداشت هفت نفر از جانباختگان انقلاب در جوانرود
در درگیریها یکنفر با شلیک جنایتکاران به قتل رسید
امروز صبح در جوانرود کرمانشاه به مناسبت چهلمین روز قتل هفت نفر از عزیزان مردم به اسامی بهاءالدین ویسی، مسعود تیموری، جمال اعظمی، جوهر فتاحی و اسماعیل گل عنبر مراسم و تجمع گسترده ای برگزار شد. مردم وسیعا گرد آمدند تا یاد جانباختگان انقلاب را گرامی بدارند. حکومت در هراس از گرد آمدن مردم از شب قبل نیروی سرکوب وسیعی به این شهر گسیل کرده بود و سرکوبگران در آرامستان این شهر حضور وسیعی داشتند. از آغاز صبح مسیرهای منتهی به مزار را مسدود کرده بودند. اما مردم جمع شده بودند و برای ورود به آرامستان با سرکوبگران درگیر شدند. مردم با شعار دادن و هو کردن نیروی انتظامی، از همه سو برای ورود به آرامستان فشار می آوردند. پس از ممانعت نیروهای سرکوبگر برای برگزاری گرامیداشت جانباختگان، اعتراضات به سطح خیابان‌های شهر کشیده شد. مردم چندین محل و خیابان را به کنترل خود درآوردند و نیروهای سرکوب را عقب راندند. سرکوبگران به سوی مردم شلیک کردند و تظاهر کنندگان در خیابانها سنگربندی کرده و مقاومت میکردند.
بنا بر آخرین گزارشات با شلیک مستقیم سرکوبگران به سوی مردم تعدادی از مردم زخمی شدند و با کمال تاسف یکی از جوانان به اسم برهان الیاسی به قتل رسید. یک کودک ۱۴ ساله نیز در میان زخمی شدگان است.
با این جنایت مردم بشدت عصبانی هستند و فضای شهر جوانرود متشنج و یکپارچه اعتراض و خشم است. گروهی از مردم مقابل منزل پدری برهان الیاسی جمع شده اند.
امروز همچنین مردم در شهر سمیرم اصفهان بار دیگر به خیابان آمدند و در مقابل فرمانداری تجمع کردند و شعار دادند " فرماندار داعشی نمی‌خوایم نمی‌خوایم".
در گرگان نیز در چهلمین روز قتل نوجوان ۱۵ ساله مهدی کابلی تجمع و مراسم یادمانی برگزار میشود و خانواده وی از همه مردم دعوت کرده اند که در ساعت دو بعد از ظهر در مزار وی در "امام‌زاده روشن‌آباد" در روستای کفشگیری شرکت کنند. مرگ بر حکومت کودک کش. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ دی ۱۴۰۱، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462