زن ستیزی همزاد فرهنگ پوسیده مردسالاری و ناسیونالیستی در کردستان عراق

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه دفتر کردستان:  شاید تراژیک به نظر برسد که درست بر متن جنبش آزادی زن در ایران در گوشه ای از جهان تعرض به زن از طرف ارتجاع حاکم مایه مباهات باشد. اما این واقعیت تراژیک روز جمعه در محله " هوانه" سلیمانیه در کرستان عراق اتفاق افتاد. تعدادی از جوانان تا مغز استخوان مرتجع با فرهنگ مردسالارانه، ناسیونالیستی و اسلامی در محل نمایش موتورسواری به زن جوانی که برای تماشای این نمایش رفته بود، حمله ور می شوند. این وحوش و این نرینه های مغز پوسیده چنان وحشیانه و بربریستی به این زن حمله میكنند و ایشان را تا سرحد مرگ کتکاری و زیر لگد می گیرند.

تصاویر این تعرض چنان وحشیانه و مشمئز کننده است که مشابهش تنها در امارت اسلامی داعش، در افغانستان زیر سلطه طالبان و در دوران قمه چرخانی حزب اللهی های در جمهوری اسلامی می توان دید.

امروز وجود یک جنبش زنانه و قدرتمند با شعار زن، زندگی، آزادی در ایران در جریان است و تا كنون نه تنها جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته كه كل ارتجاع ضد زن در منطقه را هراسانیده است. این تحول و جنبش عظیم رنگ خود را نه تنها به کشورهای منطقه بلکه به تمام معادلات جهانی زده است. تحولی قدرتنمدی که در حال له و نابود کردن و به زیر کشیدن مناسبات ضد زن و ارتجاعی است که رژیمهای حاکم هر روزه آنرا باز تولید کرده اند. این جنبش عظیم با قدرت در جریان است و چرخ دنده های یک تحول عظیم تاریخی را به حرکت در آورده است.
در چنین اوضاعی در کردستان عراق و زیر سایه حاكمیت احزاب ناسیونالیست كرد، عده ای مرتجع و لمپن و ضد زن جسارت میكنند دست به چنین اعمال وحشیانه ای بزنند.
در این شکی نیست مسئولیت چنین تعرض گستاخانه و مردسالارانه ای مستقیما بر عهده حاکمین در اقلیم کردستان، بر عهده آخوندهای مرتجع اسلامی و ناسیونالیسم کرد است. حاکمینی که به کمک ملاهای مرتجع اسلامی و فرهنگ مردسالارانه ناسیونالیستی نقش عمده و به سزایی در بازتولید فرهنگ و مناسبات ضد زن و ضد انسانیت ایفا کرده اند، حاكمیتی كه زیر سایه حكومتشان كردستان عراق در سه دهه گذشته مركز زن ستیزی و كشتار زنان به نام ناموس و شئون و قوانین اسلامی و ناسیونالیستی حاكم بوده است. مردم آزادیخواه و متمدن در شهر سلیمانیه و کردستان عراق و در راس آن کمونیستها بی گمان حاکمین و مسببین چنین تعرضی را پاسخگو خواهند کرد.
جنبش عظیم آزدیخواهانه كه در ایران و با خواست برابری زن به میدان آمده است، كل منطقه خاورمیانه را در برگفته و حمایت مردم متمدن جهان را جلب كرده است. این جنبش عظیم كه میرود جمهوری اسلامی را به مرگ نزدیك كند، قطعا در كردستان عراق و منطقه دولتها و باندهای زن ستیز و مرتجع آدم كش را از نوع شیعه یا سنی را افسار خواهد كرد. زنان و مردم آزادیخواه در عراق و كردستان عراق اجازه نخواهند داد مشتی مرتجع از گور برخواسته بخواهند زندگی مردم این منطقه را تباه كنند و جنایات داعش و زن فروشی و زن ستیزی را رواج دهند.
دفتر کردستان حزب حکمتیست ( خط رسمی) تعرض وحشیانه و گستاخانه و زن ستیزانه علیه خانم الیا از تهران در نمایش موتور سواری در محله" هوانه" سلیمانیه را به شدت محکوم می کند. دفتر کردستان در کنار حزب کمونیست کارگری کردستان همراه زنان و مردان متمدن در كردستان عراق، علیه هر نوع تعرض زن ستیزانه خواهند ایستاد و عاملین و محركین اصلی این توحش را لگام خواهند زد. دفتر کردستان تاکید می کند که مسُولیت مستقیم چنین تعرض و بازتولید فرهنگ پوسیده و ضد زن، حاکمین بر اقلیم كردستان است و باید به طرف مردم آزادیخواه پاسخگو باشند.

دفتر کردستان حزب حکمتیست( خط رسمی) ٣١ دسامبر
https://hekmatist.com