۹ دی: تظاهرات وسیع مردمی در زاهدان- اعتراضات در مراسم گرامیداشت محمود احمدی، حسین زرین جویی، کاروان قادرشکری و اسعد رحیمی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۲- ۲۴۳  امروز جمعه نهم دیماه هزاران نفر از مردم طبق روال هر جمعه، در اعتراض به سرکوبها و کشتار و جنایات حکومت منفور اسلامی به خیابان آمدند، عکس خامنه ای را در کف خیابان آتش زدند، و راهپیمایی کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. حضور زنان در این روز نیز قابل توجه بود. مردم شعار میدادند: "مرگ بر سپاهی و بسیجی"، "مرگ بر دیکتاتور"، "داعش ما شمایی"، " امسال سال خونه ، سیدعلی سرنگونه"، "میکشم میکشم آنکه برادرم کشت"، " سپاه جنایت میکند ،خامنه‌ای حمایت میکند".

در این حرکت اعتراضی مردم دست نوشته هایی همراه داشتند که از جمله عبارت بودند از:"طناب دار جلاد بر گردن دماوند هرگز اثر ندارد"، "در ایران ما از عدالت پرسیدن مثل سرب داغ است"، " "ترانه علی دوستی آزاد باید گردد" ، "من بلوچم، کردم، ترکم، آذریم، عربم، مازنیم، ترکمنم، گیلکم، بختیاریم، تالشیم، تاتم، لکم، قشقاییم، ارمنیم، لاریم، آشوریم، و... زبان و حقوقم لایق احترام است"، "من مسلمانم، زرتشتی‌ام، بهایی‌ام، مسیحی‌ام، یهودی‌ام، خداناباورم، دین ناباورم، ندانم گرام، و…دین و اعتقادم لایق احترام است"
یک شعار مردم علیه استاندار جدیدا منتسب شده حکومت بود که به خاطر جنایاتش بر این مقام گماشته شده است و مردم شعار میدادند:"استاندار داعشی نمیخوایم،نمیخوایم" . زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ دی ۱۴۰۱، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۳
۹ دی: اعتراضات در مراسم گرامیداشت محمود احمدی، حسین زرین جویی، کاروان قادرشکری و اسعد رحیمی
امروز مردم در روستای پرسوراخ در ایذه لباس های محمود احمدی جوان ۲۱ ساله از جانباختگان انقلاب را در اعتراض به تحویل ندادن جسد او توسط حکومت بصورت نمادین به خاک سپردند. محمود احمدی در روز ۲۹ آذر با حمله ماموران سرکوب حکومت به روستای پر سوراخ تو مزدوران حکومت به قتل رسید. حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی از ترس اجتماع مردم پیکر محمود را به خانواده او تحویل نداد تا مانع تجمع مردم بر مزار او شود. اما مردم خشمگین در مراسم امروز پاسخ دندان شکنی به حکومت منفور دادند و شعار میدادند:"محمود ما را کشتند جنازه اش را ندادند"، مرگ برخامنه ای" ،" مرگ بر دیکتاتور" بنا بر خبرها با وجود دوری روستایی که در آن مراسم برگزار شد به ایذه، حدود دو هزار نفری شرکت داشتند. محمود احمدی مشغول گذران دوران خدمت سربازی بود که در جریان حمله سرکوبگران حکومت به روستای " پرسوراخ "به قتل رسید.
امروز همچنین مراسم گرامیداشت حسین زرین جویی در خرم آباد و کاروان قادرشکری در پیرانشهر در چهلمین روز قتل آنها بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی با حضور وسیع مردم برگزار شد. در بوکان نیز امروز مراسم گرامیداشت اسعد رحیمی از جان‌باختگان اعتراضات مردمی در چهلمین روز قتلش بود و حکومت آرامستان کلتپه محاصره کرده بود. اسعد رحیمی، ۳۰ ساله در تاریخ ۲۵ آبان در اثر شلیک گلوله مزدوران حکومت جان باخت.
فردا شنبه دهم دیماه چهلمین روز قتل هفت نفر از جانباختگان انقلاب در شهر جوانرود به اسامی عرفان کاکایی، بهاءالدین ویسی، جوهر فتاحی، جمال اعظمی، تحسین میری، اسماعیل گل‌ عنبر و مسعود تیموری است. این عزیزان درجریان حمله حکومت به مردم این شهر بدست سرکوبگران حکومت به قتل رسیدند. حکومت اسلامی در هراس از برگزاری مراسم های یادبود، نیروی سرکوب بسیاری را به این شهر گسیل کرده است. مراسم های یادمان جانباختگان انقلاب با حضور وسیع مردمی یک عرصه مهم مبارزه علیه جمهوری جنایتکار اسلامی است.
خبرها همچنین از تداوم شعار دهی های شبانه در برخی از محلات تهران همچون نارمک، بلوار فردوس، سعادت آباد و اطراف اوین و نیز در شهرهای دیگر حکایت میکند. مردم شعار میدهند:" مرگ بر خامنه‌ای"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر حکومت بچه‌کُش".زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۹ دی ۱۴۰۱، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲