برگزاری مراسم یادمان جانباختگان در صد و چهارمین روز انقلاب

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۹ - ۲۴۰ - ۲۴۱
روز ۶ دی برابر با ۲۷ دسامبر، مصادف با سالگرد سر چوب کردن حجاب در خیابان انقلاب تهران توسط ویدا موحد است. این حرکت شجاعانه بر متن اعتراضات دیماه ۹۶ کارزار تکثیر دختران خیابان انقلاب را در پی داشت. بعدتر در پاییز ۹۸ به پیشنهاد زنده یاد فریده آرمان و در کنفرانسی بین المللی و به نام "روز جهانی نه به حجاب اجباری"، این روز بعنوان روز بزرگداشت ویدا موحد و گرامیداشت کارزار تکثیر دختران خیابان انقلاب نامگذاری شد.

امروز در دل انقلاب زن، زندگی، آزادی و برای ارج گذشتن به دختران انقلاب و بر سر چوب کردن حجاب توسط آنان و اعتراضشان به حجاب و بساط آپارتاید جنسی حاکم، تصاویر و پوسترهای بسیاری در فضای مدیای اجتماعی انتشار یافت. اعتراض علیه آپارتاید جنسی و حجاب یک محور مهم انقلاب جاری در ایران است که به آن رنگ زنانه داده است. روز جهانی علیه حجاب و یاد فریده آرمان این فعال رزمنده کمونیست و مدافع حقوق زن را گرامی میداریم. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
برگزاری مراسم های یادمان جانباختگان انقلاب در شهرهای مختلف به بستری از اعتراضات وسیع مردمی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است. امروز چهارشنبه هفتم دی ماه در پیرانشهر، مهاباد و بوکان در چهلمین روز قتل امیر فراستی شاد در پیرانشهر، مهران رحمانی در مهاباد و میلاد معروفی و شهریار محمدی و غفور مولودی در بوکان مراسم بزرگداشتی برگزار شد و جمعیت بسیاری شرکت کردند و با فریاد "هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه" صدای اعتراض خود را علیه جنایتکاران حاکم بلند کردند. بنا بر فراخوان های منتشر شده در سمیرم اصفهان، بهمئی استان قزوین، سنندج و در اهواز فردا هشتم دیماه مراسم چهلمین روز قتل علی عباسی و مهرداد ملک، نگین رادفر و عاطفه نعامی برگزار خواهد شد.
بنا به یک گزارش دیگر امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد مالباختگان شرکت تجارت گستر سرمایه پویش در اعتراض به اختلاسها و بالاکشیدن اندوخته هایشان تجمع کردند. در این روز همچنین جوانان در اراک به دکل مخابراتی کوکتل و در بوشهر به ساختمان بخشداری شهر کوکتل زدند.
همچنین در سنندج کسبه و بازاریان در حمایت از مغازه‌دارانی که بخاطر اعتصابات قبلی محل کسب آن‌ها توسط رژیم پلمپ شده است، دست به اعتصاب زدند. کسبه و بازاریان علاالدین در تهران نیز به علت نوسان شدید دلار و بالا رفتن قیمتها مغازه‌های خود را تعطیل و اعتصاب کردند.
امشب نیز اعتراضات و شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران، بوکان و گرگان جریان دارد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ دی ۱۴۰۱، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲

 

 خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۰
۸ دی: هزاران نفر در مراسم یادمان جانباختگان انقلاب شرکت کردند
پرونده سرنگونی هواپیمای اکراینی در راه دادگاه لاهه
بنا بر خبر منتشر شده از سوی حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی روند قضایی ارجاع پرونده جنایت سرنگونی پرواز PS752 به دادگاه بین المللی لاهه آغاز شده است. طبق خبر ۴ کشور کانادا، اوکراین، بریتانیا و سوئد در این رابطه بیانیه ای منتشر کرده اند. این یک اتفاق سیاسی مهم درادامه مبارزات جانانه بازماندگان قربانیان هواپیمایی اکراینی است. که میتواند راه برای بایکوت کامل جمهوری اسلامی باز کند. شلیک به هواپیمای مسافربری یک جنایت عظیم علیه بشریت است و عاملان و‌آمرانش باید محاکمه و محکوم شوند. حکومتی که عامل چنین جنایت باورنکردنی ای است باید به زیر کشیده شود.
امروز همچنین با شرکت وسیع مردم مراسم هایی به مناسبت چهلمین روز قتل عزیزانی در شهرهای مختلف برگزار شد و طبق روال معمول شعار دادن علیه حکومت آدمکش جمهوری اسلامی وسیعا جریان یافت. در مراسم یادمان علی عباسی در سمیرم، دهها هزار نفر شرکت داشتند و با شعار هایی مثل "مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی" و مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر نفرت خود را علیه حکومت بیان کردند. گرامیداشت یاد حمید رضا روحی در بهشت زهرای تهران، مهرداد ملک در ارداق قزوین، میلاد سعیدیان‌جو در شهرستان ایذه، آرمان عمادی در استان فارس و عاطفه نعامی در روستای عمادآباد مرودشت برگزار شد و مردم بسیاری در این یادمان ها شرکت داشته و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. هزاران نفر از تجمع کنندگان در یادمانهای فوق از جمله شعار میدادند: "مرگ بردیکتاتور"، "مرگ بر حکومت بچه کش"، "خامنه ای قاتله ولایتش باطله"، " هیز توئی هرزه توئی زن آزاده منم"، "کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم"، "بسیجی سپاهی داعش ما شمائید"، "مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر رژیم آدمکش". بنا بر خبر ها در بهشت زهرا جمعیت بزرگی در مراسم گرامیداشت حمید رضا روحی در چهملین روز قتل او شرکت داشتند و علیه حکومت شعار دادند. حکومت نیروی سرکوب بسیاری به این مراسم گسیل کرده بود و مزدوران به سوی مردم گاز اشک آور شلیک کردند. مردم مقاومت کردند و در برابر آنها سنگربندی نمودند و علیه حکومت شعار دادند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ دی ۱۴۰۱، ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۱
۸ دی: تداوم اعتراضات مردمی و شعاردهی های شبانه
امروز چندین مراسم یادمان که به صورت تجمعات و تظاهرات سیاسی در شهرهای مختلف برگزار شد. جمعیت بسیاری در این مراسم ها شرکت کردند. علاوه بر مراسم های گزارش شده در اطلاعیه شماره قبل در دهگلان نیز امروز در چهلمین روز قتل محسن نیازی مردم بسیاری گرد آمدند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. امشب در تهران جمعی از مردم در چهلمین روز قتل حمید رضا روحی مقابل منزل او جمع شدند و سرودی اعتراضی را همخوانی کردند. در مراسم امروز حمیدرضا روحی در بهشت زهرای تهران سرکوبگران با شلیک گاز اشک آور و بمب صوتی بسوی مردم، تلاش کردند مردم را متفرق کنند. مردم با آتش زدن سطل زباله ها و ایجاد راه بندان در برابر سرکوبگران مقاومت می کردند.
امشب همچون شب های دیگر در محلات مختلفی از تهران از جمله پونک، شریعتی و شهرهای دیگر همچون کرج، و رودسر مردم به خیابان آمده و یا از پشت بامها شعارهای اعتراضی سر دادند. در رودسر جوانان آتش روشن کردند و جاده رامدشت رودسر را بستند و شعار دادند. در کرج در شهرک جهان نما مردم از خانه ها آهنگ "برای" را همخوانی کردند. در این اعتراضات مردم شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"، و "مرگ بر حکومت بچه کش".
صبح امروز، هشتم دی ماه، جمعی از زنان در رشت با در دست داشتن پلاکاردهای قیام علیه اعدام و اسامی برخی از معترضان محکوم به اعدام به همراه طناب دار، به صورت نمادین به احکام صادره علیه معترضان اعتراض کردند. برخی از مردم حاضر در پارک نیز با معترضان همراهی کردند.
این گروه اعتراض‌شان را جلوی عمارت کلاه فرنگی پارک محتشم رشت اجرا کردند که بنابر یک روایت، دکتر حشمت از مبارزان مشهور نهضت جنگل در این مکان اعدام شده است. اجرای حکم اعدام سیاسی وی این مکان را به نمادی تبدیل کرد به طوری‌که اعدام‌های دیگری نیز در این مکان انجام گرفت. مردم به اشکال مختلف علیه حکومت اعدام و زندان اعتراض میکنند و انزجار خود را به نمایش میگذارند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ دی ۱۴۰۱، ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲