اعتراضات خیابانی در مهاباد، بوکان و آمل، شعارهای شبانه در مناطقی از تهران و کرج

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

شهرهای مهاباد و بوکان در استان آذربایجان غربی و شهر آمل در استان مازندران شامگاه یک‌شنبه شاهد اعتراضات خیابانی و ضد حکومتی جمعی از شهروندان بود. همزمان در مناطق نارمک در شرق و پونک و شاهین جنوبی در غرب تهران و همچنین مهرشهر کرج نیز جمعی از مردم اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند. در شهر مهاباد، از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی، جمعی از مردم به‌ویژه زنان و دختران معترض، شامگاه یک‌شنبه چهارم دی ماه با برافروختن آتش و بستن برخی خیابان‌ها به سردادن شعارهای اعتراضی، از جمله «زن، زندگی، آزادی» و «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» پرداختند.

شهر بوکان که روز یک‌شنبه با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی شاهد برگزاری چهلم چند تن از معترضان کشته شده بود، شامگاه یک‌شنبه نیز صحنه اعتراضات خیابانی بود.

معترضان شامگاه یک‌شنبه چهارم دی ماه در چندین منطقه از شهر بوکان با روشن کردن اتش و بستن بخشی از خیابان‌ها، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

در تهران مناطق شاهین جنوبی و جنت‌آباد شامگاه یک‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان بود. «مرگ بر خامنه‌ای خونخوار»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» از جمله شعارهایی شبانه‌ای بود که معترضان از داخل خانه‌ها و متجمع‌های مسکونی خود در شاهین جنوبی سردادند.

جمعی از مردم هم در منطقه پونک در شمال غربی تهران یک‌شنبه شب، چهارم دی ماه به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر دیکتاتور» از فراز مجتمع‌های مسکونی و داخل خانه‌های خود پرداختند.

منطقه نارمک در شرق تهران هم در این شب شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض از جمله سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر بسیجی» بود.

همچنین جمعی از مردم در مهرشهر کرج در پی قطع گسترده برق در این منطقه، اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند.

«قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، « مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی» از جمله شعارهای شبانه در مهرشهر کرج بود.

شهر آمل در استان مازندران نیز یک‌شنبه شاهد اعتراضات پراکنده بود و جمعی از معترضان با روشن کردن آتش بخشی از اتوبان این شهر را مسدود کردند.

یکصدمین شب اعتراضات؛ تظاهرات خیابانی در مناطقی از تهران و مراکز ۶ استان دیگر

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که دست‌کم شش منطقه در تهران، و شهرهای مرکزی ۶ استان دیگر شامل کرج، سنندج، اصفهان، مشهد، بندرعباس، و اهواز، همچنین شهر بابل در استان مازندران و شمار دیگری از شهرهای ایران با گذشت یکصد روز از آغاز اعتراضات سراسری شامگاه شنبه سوم دی ماه باردیگر شاهد اعتراضات خیابانی علیه جمهوری اسلامی بودند.

جمعی از مردم معترض شامگاه شنبه سوم دی ماه در هفت حوض نارمک در شرق تهران با شعارهای ضد حکومتی از جمله «خامنه‌ای ضحاک می‌کشمت زیر خاک» و «رهبر مسلمینه، نوکر روس و چینه» به خیابان آمدند.

در محدوده چهار راه ولیعصر و اطراف تئاتر شهر نیز جمعی از مردم تهران شامگاه شنبه به سوی میدان انقلاب اقدام به برگزاری راهپیمایی سکوت کردند.

جمعی از ساکنان شهرک چیتگر در غرب تهران شنبه شب با برپایی تجمع در این شهر و به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» و «ما عاشق این آب و خاک هستیم، هیچ‌جا نمی‌ریم همینجا هستیم» سردادند.

مناطق جردن در شمال، بلوار فردوس در غرب تهران نیز شامگاه شنبه شاهد ادامه اعتراضات شبانه بود و معترضان در شعارهای شبانه خود از جمله فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سردادند.

معترضان در تهرانپارس واقع در شرق تهران نیز در شعارهای شبانه خود از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» را سردادند.

مناطق مناطق گلشهر، گوهردشت و فردیس کرج نیز شامگاه شنبه سوم دی ماه در یکصدمین شب اعتراضات سراسری صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم بود.

در گلشهر کرج که با وجود بارش برف و سرما، گسترده‌ترین اعتراضات شبانه در میان مناطق مختلف کرج شنبه شب در آن برگزار شد، معترضان شعار «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و«توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «امسال میده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام» سردادند.

معترضان در گلشهر همچنین با سردادن شعارهایی چون شعار «قاضی‌هامون قاتلن، کل نظام فاسدن» به اقدام قوه قضائیه جمهوری در اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد و همچنین صدور حکم اعدام برای تعدادی از معترضان بازداشت شده اعتراض کردند.

معترضان در چند منطقه از مشهد، زادگاه علی خامنه‌ای، از جمله بلوار امام رضای این شهر اقدام به اعتراضات خیابانی و شعارهایی چون «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مجید ما رو بردن، جنازه‌اش رو آوردن» سردادند.

در اصفهان هم جمعی از مردم شامگاه شنبه در یکصدمین شب اعتراضات سراسری به خیابان آمده و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و همچنین شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سردادند.

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان هم شامگاه شنبه صحنه اعتراضات خیابانی جمعی از مردم با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بود. نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات خیابانی شنبه شب بندرعباس اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور کردند.

جمعی از معترضان نیز در شهرهای اهواز مرکز استان خوزستان و همچنین شهر بابل در استان مازندران با شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» به خیابان آمدند.

رادیو فردا