تجمع اعتراضی صد هزار نفره در زاهدان و اعتراضات در دیگر شهرها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۰: ۲ دی: تجمع اعتراضی صد هزار نفره در زاهدان و اعتراضات در دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، و دیگر شهرها! امروز دوم دیماه بنا به گزارشات بیش از صد هزار نفر از مردم در زاهدان در ادامه جمعه های اعتراض و در تداوم انقلاب به خیابان آمدند و شعار های اعتراضی علیه حکومت سر دادند. در این حرکت اعتراضی مردم زاهدان از جمله شعار میدادند: "این آخرین پیامه، اعدم کنی قیامه"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر سپاهی"، " مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر جمهوری اعدامی". در این تظاهرات زنان نیز حضور قابل توجهی داشتند.

همچنین در دست تجمع کنندگان بنرهایی علیه اعدام از جمله علیه حکم اعدام شعیب میربلوچ زهی ریگی برجسته بود. در این روز در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان همچون راسک و شهرستان گالیکش نیز تجمع و اعتراض علیه حکومت جریان یافت.
امروز همچنین در سنندج در چهلمین روز قتل عیسی بیگلری بدست حکومتیان تجمعی بر پا شده ومردم شعار میدادند:"زن زندگی آزادی"، "قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان". روز گذشته نیز مراسم یادبود مهسا موگویی دختر ۱۹ ساله ای که در ۳۱ شهریور بدست مزدوران حکومت به قتل رسید، برگزار شد.
حمله به پایگاههای بسیج و مراکز حکومتی و آتش زدن نمادهای حکومتی شکلی از اعتراض مردم است. امروز جوانان در قهدریجان اصفهان به پایگاه بسیج کوکتل زدند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ دی ۱۴۰۱، ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲

محروم کردن زنان از دانشگاه توسط طالبان بشدت محکوم است
گروه تروریستی ـ اسلامی طالبان در یک اقدام نفرت انگیز زن ستیزانه، کلیه دانشگاه‌ها را به روی دختران بست و ادامه تحصیلات عالی دختران را ممنوع کرد. این فرمان قرون وسطایی و ضد بشری از سوی وزارت تحصیلات عالی و با حکم رهبر مرتجع طالبان صادر و اجرایی شده است.
دختران دانشجو در دانشگاه کابل از کلاسهای درس اخراج و یا از ورود ‌آنها به دانشگاه جلوگیری شد. در برخی دانشگاهها پسران دانشجو در اعتراض به این تصمیم و در همبستگی با دختران دانشجو کلاسهای درس را ترک کردند. در دانشگاه ننگرهار در جلال‌آباد، در محوطه دانشگاه پسران و دختران دانشجو دست به اعتراض زدند. موجی از خشم و انزجار افغانستان را فراگرفته است. بیش از بیست استاد ارشد دانشگاه‌های افغانستان در اعتراض به این حکم زن ستیزانه، رسما استعفا دادند و در مدیای اجتماعی اعلام کردند که دیگر به کار برنخواهند گشت. تشکل‌ها و گروه‌های مختلف زنان در اقدامی هماهنگ در شهرهای مختلف در مقابل دانشگاه‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند که با یورش طالبان وحشی مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند. تعدادی از زنان دستگیر و به اداره استخبارات برده شده‌اند. رقیه ساعی یکی از زنان دستگیر شده و از فعالین سرشناس هنوز در گروگان طالبان است.
با بازگرداندن طالبان به قدرت، بیکارسازی و خانه‌نشین کردن زنان بلافاصله شروع شد. بیش از یک سال و نیم است که طالبان یک جهنم واقعی بر جامعه و بویژه زنان حاکم کرده است. مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم به کلی تعطیل شده است. همه آموزگاران زن از کار اخراج و بیکار شده‌اند. رفتن زنان به پارکها و تفریحگاه‌های عمومی،‌ رانندگی و حتی رفتن به حمام‌های عمومی ممنوع شده ات. همه حامیان بیشرم طالبان از دول غربی که خود را به کوری و کری زده‌اند تا متحدین منطقه‌ای ‌آنان شریک این جنایات ضد بشری هستند.
مبارزه جسورانه و غرور آفرین زنان شجاع علیه طالبان از فردای به قدرت رسیدن طالبان شروع شد و بسرعت گسترش یافت و به حق نماینده اعتراض کل جامعه گردید.
خیزش انقلابی مردم ایران، پرچم زن،‌ زندگی، آزادی به چراغ راه مبارزه و به چشم‌انداز رهایی زنان در افغانستان بدل شده است. زنان ایران و افغانستان یک دشمن مشترک دارند! سرنگونی حکومت اسلامی ایران، دروازه رهایی زنان در افغانستان نیز هست.
حزب کمونیست کارگری اقدامات زن ستیزانه طالبان را شدیدا محکوم می‌کند، با تمام قوا در کنار مبارزات زنان أفغانستان ایستاده است و برای پشتیبانی و حمایت از این مبارزات از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ دی‌ماه ۱۴۰۱، ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۹
۱ دی: تجمعات در یادمان جانباختگان، ادامه اعتراضات شبانه و شعار علیه حکومت
امروز پنجشنبه اول دیماه مراسم چهلمین روز قتل چهار نفر از جانباختگان انقلاب به اسامی زانیار الله مرادی، عیسی بیگلری، آرام حبیبی و حمید گلی در بهشت محمدی سنندج بود. مردم شعار میدادند:" زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "مرگ بر جاش" (مزدور)، "کارگر بازاری دانشجو اتحاد اتحاد"، "کردستان کردستان گورستان فاشیستان". در این روز همچنین در ایذه مردم بر سر مزار آرتین رحمانی و حامد سلحشور جمع شدند و شعار میدادند:"آرتین ما، حامد ما، کشته شده دست سپاه"، "مرگ بر خامنه ای". همچنین در کرج مردم با جمع شدن بر سر مزار عباس شفیعی و همخوانی ترانه "برای" و در سمیرم با تجمع در مزار مراد بهرامیان یاد این عزیزان را گرامی داشتند. همانطور که قبلا نیز گزارش کردیم در این روز در روستای ماویان کامیاران نیز مراسم یاد بود فواد محمدی بود و جمعیت بسیاری حضور داشتند. مراسم های یادمان جانباختگان انقلاب کانون تجمعات و ابراز خشم و نفرت علیه جمهوری آدمکش اسلامی است.
اعتراضات شبانه امشب نیز در محلات مختلف تهران و برخی شهرها جریان یافت. در تهران در منطقه صادقیه بلوار کاشانی مردم شعار میدادند:"این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای". در سمیرم و بوکان نیز مردم به خیابان آمده و آتش روشن کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.
مردم با فراخوانهایشان انقلاب خود را برای سرنگونی جمهوری اسلامی تداوم می بخشند. سوم دی ماه صدمین روز انقلاب است و مردم با فراخوانهای سراسری از تهران و شهرهای مختلف فراخوان به اعتراضات سراسری داده اند. یک محور مهم اعتراضات مردم علیه اعدام و سرکوبگریهای حکومت است. این چنین است که مردم با عزم جزم برای سرنگونی حکومت گام بر میدارند. گفتنی است که برای سوم تا پنجم دیماه کارگران پتروپالایش های نفت نیز فراخوان به اعتراض داده اند و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز از این فراخوانها اعلام حمایت کرده و برای مقابله با اعدام بر اعتصابات سراسری کارگران نفت تاکید نموده است. حزب کمونیست کارگری از این فراخوانها حمایت و پشتیبانی میکند. حزب همچنین بر اعتصابات سراسری به عنوان یک قدم مهم در تقویت و تداوم انقلاب تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ دی ۱۴۰۱، ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۸
۱ دی: اعتراضات مردمی در نود و هشتمین روز انقلاب
روز اول دی ماه جمعیتی از مردم در کامیاران در چهلمین روز قتل فواد محمدی بر مزار او در روستای ماویان تجمع کردند وشعارهای ضد حکومتی سر دادند. تجمع کننده شعار میدادند: "این آخرین پیامه اعدام کنید قیامه"، "قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان". روز گذشته نیز در بیوران سردشت در چهلمین روز قتل هیمن حمزه جمعیتی از مردم تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند. یادمان های جانباختگان انقلاب به محل به اتحاد مردمی علیه حکومت جنایتکار و منفور اسلامی تبدیل شده است.
در زاهدان دانش آموزان این نیروی پر شور انقلاب به خیابان آمدند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند.
از سوی دیگر همبستگی های جهانی با انقلاب ایران هر روز گسترده تر میشود. از جمله نزدیک به ۵۰۰ چهره سینمایی جهان خواستار آزادی ترانه علیدوستی سینما گر زندانی شدند. در داخل کشور نیز در چند روز اخیر شماری از سینماگران با تجمع هر روزه خود خواستار آزادی ترانه علیدوستی و پایان یافتن سرکوبگری های حکومت شدند. ادامه تجمع آنها توجه زیادی به خود جلب کرده است.
همچنین ۱۱ نهاد جامعه پزشکی آلمان در تاریخ ۲۵ آذر در نامه ای سر گشاده خطاب به اولاف شولتس و آنالینا بربروک صدر اعظم و وزیر خارجه این کشور، ضمن اعلام همبستگی با مردم معترض در ایران، سرکوب و اعدام ها توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده و درباره «فاجعه انسانی» و «امنیت جانی» مردم در ایران، هشدار دادند.
حزب کمونیست کارگری خواهان بایکوت کامل جمهوری اسلامی در سطح جهان است و همه مردم را به فشار به دولتها برای بایکوت کامل این حکومت خونخوار فرا میخواند. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوان دولتها را وادار به بایکوت رژیم جنایتکار و کودک کش جمهوری اسلامی کرد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲

جمهوری اسلامی باید از کنوانسیون حقوق کودک اخراج شود!
جمهوری اسلامی تنها در سه ماه گذشته نزدیک به هفتاد کودک، کیان ها، ساریناها، نیکاها و اسراها را به قتل رسانده است. به مدارس لشگرکشی کرده، صدها کودک را زندانی کرده و آنها را مورد شکنجه و انواع اذیت و آزار قرار داده است. این حکومتی است که معصومه چهارده ساله را بخاطر بی حجابی دستگیر کرد، در زندان به او تجاوز کرده، و جسدش رابه خانواده تحمیل داده است. این حکومت کودک کش نمیتواند عضو یک سازمان حقوق کودک باشد.
جنایت علیه کودکان توسط جمهوری اسلامی سابقه ۴۳ ساله دارد و به سه ماه گذشته محدود نیست. در طول حاکمیت این رژیم کودکان زیادی به دار آویخته شده اند و هزاران هزار دختر بچه تحت عنوان ازدواج شرعی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. این رژیم حجاب اجباری و آپارتاید جنسیتی را حتی در کودکستانها و مدارس ابتدایی به کودکان تحمیل کرده است، کودکان را با خرافات مذهبی در مدارس مغزشوئی کرده و کتابهای درسی آنان را به لجنزاری از تبعبض و تحقیر علیه زن و علیه کودک تبدیل کرده است. صدها هزار کودک را به جرم تابعیت غیر ایرانی بی هویت و بی شناسنامه کرده است. اینها گوشه ای از جنایات جمهوری اسلامی علیه کودکان است. جمهوری اسلامی را به جرم چنین جنایات هولناکی باید در سطح جهان بایکوت کرد و از همه نهادهای بین المللی اخراج کرد. اخراج این جانیان از کنوانسیون حقوق کودک گام موثری در این جهت است.
حزب کمونیست کارگری از همه مردم جهان، از سازمانهای حقوق کودک، از سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست، از همه دول غربی و مشخصا از سازمان ملل و یونیسف میخواهد که بعنوان یک اقدام معین جمهوری اسلامی را فورا از کنوانسیون حقوق کودک اخراج کنند و این حکومت را برای توقف کشتار و اعدام کودکان و آزادی کلیه کودکان زندانی تحت فشار قرار دهند. حزب کلیه فعالین سیاسی و اجتماعی، تشکل های کارگری و مردمی، نویسندگان و هنرمندان و همه مردم آزاده را فرامیخواند که برای اخراج این حکومت کودک‌کش و کودک‌ستیز از کنوانسیون حقوق کودک و برای بایکوت جمهوری اسلامی در سطح جهانی دولتها و نهادهای بین المللی را تحت فشار قرار دهند.
همانطور که به قدرت انقلاب این حکومت را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کردیم، میتوانیم و باید آنرا از کنوانسیون حقوق کودک هم اخراج کنیم. با تمام قوا در دفاع از جان و حقوق و حرمت کودکانمان به میدان بیاییم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲