پیام تشکر و قدردانی: ناصر کمانگر و آرزو مولانایی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

با درودهای گرم و صمیمانه: از طرف خودم و همسرم آرزو مولانای که در مسیر فرار از برزخ پناهجویی در ترکیه توسط پلیس ژاندرمه مرزی مارماریس همراه ۱۴۰ مهاجر دیگر در تاریخ ۱۵ دسامبر بازداشت شده بودیم با همت و تلاش جمعی شما رفقا و دوستان گرامی آزاد شدیم. ما از تمام نهادها ، گروها، انجمنها ، رسانه ها، احزاب سیاسی ، اشخاص حقیقی و حقوقی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.بدون شک حمایتهای وسیع و بیدریغ شما عزیزان توان و انرژی تازه ای برای ادامه مبارزه مصمم و استوار ما با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ما و تمام کسانی که پا در مسیر وصف ناپذیر و پر مخاطره فرار به کشورهای پناهنده پذیر می گذارند می دانند دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.
ما نیک می دانیم هر ساله هزاران نفر در مسیر کوچ اجباری جان خود را از دست می دهند.
و این واقعیت دردناک را درک و میدانیم عوارض این کوچ بسیار خطرناک ممکن است هیچ وقت از حافظه کودکان (که هیچ نقشی در فرار و این کوچ ندارند) پاک نشود.
اما وقتی با بی تفاوتی کمیساریای عالی پناهنده گان سازمان ملل، اداره مهاجرت ترکیه روبرو می شویم و عمل تبعیض آمیز و نژاد پرستانه کشورهای پناهنده پذیر مواجه می شوید ، زندگی همان مفهوم مرگ را در ذهنت تداعی می کند.
ما بعد از بیش از ۱۰ سال آوارگی و دربدری هیچ عکس العمل مناسب برای خود و کودکان خردسالمان از مجامع بین المللی و حقوق بشری ندیدیم.
این شرایط اسفناک و غیر قابل وصف ، ما را ناچار کرده مسیر مرگبار راه قاچاق را در پیش بگیریم .
اگر کمیساریا عالی پناهنده گان مراحل بازاسکان را به کشورهای پناهنده پذیر انجام می داد بدون شک کمتر کسی دست به این ریسک پر مخاطره (قاچاق) می زد.
سالها انتظار در کردستان عراق و ترکیه، محرومیت از ابتدایی ترین حق و حقوق انسانی ، امید نجات از شرایط موجود را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده است .
آن چنان که میدانیم وحشی گری و قصاوت رژیم توتالیتر اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
چرا نباید پناهجویان ایرانی فراری از؛ زندان ، شکنجه ، تجاوز ، ترور، اعدام و...در اولویت پذیرش پناهنگی باشند!؟

در اینجا بار دیگر نهایت تشکر ، سپاس و قدردانی بابت همکاری و همراهی برای نجات ما از کمپ دیپورتی را از همگان داریم.
لازم به ذکر است پس از چند روز بازداشت ما، در همان کمپ متاسفانه دو فعال سیاسی با هویت حسین منبری و شوگار محمدی که به صورت غیر قانونی وارد ترکیه شده بودند، حکم دیپورت از طریق اداره مهاجرت موغلا دریافت کردند و هر لحظه احتمال دیپورت به ایران را دارد و در صورتی که چنین شود، این دو فعال سیاسی با توجه با شرایط کنونی حاکم بر ایران با مجازات سنگین از جمله اعدام مواجه خواهند بود و لازم به ذکر است بار دیگر از تمامی نهادهای حقوق بشری ، احزاب سیاسی ، رسانه های اجتماعی و تمامی انسانهای آزادیخواه از سراسر جهان درخواست داریم برای نجات جان این دو فعال سیاسی اقدامات عاجلانه خود را از هر طریق ممکن انجام داده تا مانع دیپورت به ایران گردند

۱۸ دسامبر ۲۰۲۲

 

خطر تحویل آرزو مولانائی، ناصر کمانگر و بیش از ۱۰۰ انسان دیگر به جمهوری اسلامی

نادر ثانی: از دو روز پیش، روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ (برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲) آرزو مولانائی، همسرش ناصر کمانگر، از فعالین سیاسی و حقوق بشری ساکن ترکیه که ۱۳ سال رنج پناهجویی در این کشور را پشت سر گداشته‌اند به اتفاق دو فرزند خردسال خود و بیش از صد نفر دیگر توسط پلیس ترکیه بازداشت و به اردوگاه اخراج از کشور منتقل شده‌اند. تمامی مبارزان و انسانهای آزاده به خوبی می‌دانند که بازگرداندن پناهجویان سیاسی به جمهوری اسلامی، که از ارتکاب هیچ جنایتی برابر معترضان و مخالفان کوتاهی نکرده و نمی‌کند، با خطرات بسیار برای آنان مواجه خواهد شد.

بدون شک بازگرداندن آرزو مولانائی وناصر کمانگر منجر به دستگیری، بازداشت، بازجویی، زندان و شکنجه آنها خواهد شد و حتی خطراعدام جان این دو پناهجو را تهدید می‌کند.
وظیفه خود و تمامی ما می‌دانم که با استفاده از هر شیوه ممکن از خطر بازگرداندن آنان به جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم.
شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۲)