۲۳ آذر: نودمین روز انقلاب مردمی و فراخوانهای اعتراضی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۰: امروز چهارشنبه ۲۳ آذر هفتمین روز اعدام جوان معترض محسن شکاری بود. علیرغم محدودیت نیروی های سرکوب و فضای امنیتی شدید به این مناسبت شماری از خویشاوندان ونزدیکان او در مزار محسن شکاری در بهشت زهرا در قطعه‌ی ۹۲ بهشت زهرا جمع شدند و شعار اعتراضی سر دادند. امشب نیز جوانان محله ستارخان که محسن شکاری در آنجا بازداشت شده بود، فراخوان به تجمع داده اند.

امروز همچنین در چهلمین روز قتل عرفان زمانی در سیاهکل نیروهای سرکوب حکومت از وحشت تجمع مردم تمام مسیرهای منتهی به این شهر را مسدود کردند. مراسم های یاد بود به محلی برای تجدید عهد و اتحاد مردمی برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. برای فردا ساعت دو تا سه عصر ۲۵ آذر به مناسبت چهلمین روز قتل علیرضا کریمی در اعتراض به اعدامها و کشتار و سرکوب حکومت فراخوان عمومی به تجمع در آرامستان باغ رضوان داده شده است.
امروز جوانان معترض نیز برای نشان دادن خشم و اعتراض خود در سادات شهررامسر یک بنر حکومتی را آتش زدند. در طرقبه و شاندیز به فرمانداری شهر کوکتل زدند و در فیروز آباد و یاسوج یک پایگاه بسیج را به آتش کشیدند.
حکومت از وحشت اعتراضات و تجمعات دانشجویان و دانش آموزان و معلمان، به بهانه آلودگی هوا مدارس و دانشگاهها را در استانهای تهران، البرز، اصفهان و در شهرهای تبریز، قزوین و تاکستان و آبیک در این سه روز تعطیل اعلام کرده است.
گزارشات از حدود هفتصد کشته در طول ۹۰ روز انقلاب خبر میدهند. در این مدت چند ده هزار نفر نیز دستگیر و زندانی شده اند. بساط بیدادگاه ههای حکومت بر پاست و برای شماری از بازداشت شدگان احکام محاربه و مواردی اعدام صادر شده است. بعلاوه اینکه شماری هم به احکام سنگین زندان محکوم شده اند. از جمله رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم زندان برای ۴۰۰ معترض بازداشت‌ شده خبر داده است. بنا بر این خبر ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا ۲ سال و ۷۰ نفر به مجازات‌های جریمه نقدی محکوم شده اند. مردم نگران وضع بازداشت شدگان هستند و در این مدت خانواده های دستگیرشدگان چندین تجمع مقابل اوین و در شهرهایی چون آبدانان و مرند داشته اند. این تجمعات را باید سراسری کرد. با تمام قدرت باید برای آزادی بازداشت شدگان تلاش کرد.
اعدام محسن شکاری و بدنبال آن مجید رضا رهنورد با موجی از اعتراض روبرو شده است. یک فراخوان به اعتصاب و تظاهرات و راهپیمایی و اعتراضات سراسری برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر با ۳۳ امضا منتشر شده است. امضا کننده گان این فراخوان شامل دانشجویان و نهادهای دانشجویی از دانشگاههای مختلف در شهرهای تهران،‌اصفهان،‌ کرمان، سنندج، اهواز، فلاورجانُ، مهاباد، شهرکرد، شیرازُ، نجف آباد و دانش آموزان انقلابی تهران و جمع ها و نهادهایی از جوانان انقلابی در ژاوه رود، پیرانشهر،‌دزلی، زاهدانُ‌ و زنان مبارز و انقلابی کردستان هستند. این فراخوان رو به دانشجویان، جوانان، زنان، دانش‌آموزان، کارگران صنایع مادر، کادر درمان و کسبه است. در بخشی از این فراخوان چنین آمده است:"برای تداوم و پیشروی انقلاب جاری در ایران، لازم می‌دانیم بار دیگر سه روز ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر (دوشنبه تا چهارشنبه) را به عنوان روزهای فراخوان سراسری اعلام کنیم. صبح و ظهر اعتصاب سراسری در سطح شهرها به ویژه مراکز کسب و کار و مراکز صنعتی و ... همچنین اجرای پرفورمنس اعتراضی، شعارنویسی و راهپیمایی اعتراضی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس - و عصر و شب تجمعات اعتراضی و تظاهرات و راهپیمایی شهری برپا خواهیم کرد.
حزب کمونیست کارگری وسیعا از این فراخوان حمایت کرده و کارگرانُ‌، معلمان و همه بخش های مختلف جامعه را به پیوستن به این سه روز اعتراضی فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۱
اخراج حکومت اسلامی از کمیسیون مقام زن و اخباری از اعتراضات مردمی
امروز جمهوری اسلامی متحمل یک شکست در سطح بین المللی شد و در نشست اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل همانگونه که انتظار میرفت از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با اکثریت آرا اخراج شد. این شکست نتیجه بارز خیزش مردمی علیه حکومت اسلامی است. انزوای بین المللی حکومت منفور اسلامی در حدی است که میتوان در ادامه با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی دولتها را وادار به بایکوت کامل آن و اخراج آن از تمامی نهادها و مراجع بین المللی کرد.
امشب در نودمین روز انقلاب اعتراضات و شعاردهی شبانه در محلاتی از تهران از جمله در تهرانپارس، اکباتان و هفت حوض و جنت آباد و نیز در دانشگاه شریف جریان داشت. در جنت آباد مردم شعار میدادند:" فکر نکنید امشبه، قرار ما هر شبه". در سقز نیز مردم در محلات مختلف به خیابان آمدند و شعار دادند و سرکوبگرن تیراندازی کردند. در کرج نیز مردم شعار میدادند:"مرگ بر خامنه‌ای"، "امسال سال خونه، خامنه سرنگونه".
مردم با تجمعات اعتراضی و فراخوانهایشان به تجمعات، در برابر سرکوبگریهای حکومت به مقابله برخاسته اند. مراسم های یادبود جانباختگان کانونی برای ادامه اعتراضات اجتماعی و توده ای مردم علیه جنایات رژیم است. مردم برای ساعت ۲ تا ۳ روز ۲۵ آذر در چهلمین روز جان باختن محمد رضا فردوسی به تجمع بر مزار او در فرچک امامزاده ابراهیم ولی آباد فراخوان داده اند. محمدرضا (حسام) فردوسی جوانی ۲۴ ساله بود که در روز جمعه، ۱۳ آبان مقابل مسجد جامع قرچک با شعار مرگ با خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور به خودسوزی اعتراضی دست زد. محمدرضا چند ساعت قبل از اقدام به خودسوزی در پستی اینستاگرامی نوشت: مردم! به امید روزهای بهتر مردم من دوستتون دارم. زنده‌باد ایران زنده‌باد زندگی"
کوکتل و آتش زدن به پایگاهها و حوزه های علمیه و سوزاندان نمادهای حکومتی بخشی از مقابله مردم با حکومت است. امشب در ایذه جوانان به دفتر سازمان تبلیغات جمهوری اسلامی کوکتل زدند و آنرا به آتش کشیدند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران

گزارشی دریافتی از تجمع پزشکان و کادر درمان در تهران و شهرستانها
در مورد تجمع اعلام شده پزشکان علیه حکم اعدام برای حمید قره حسنلو و دیگر احکام اعدام گزارشی دریافت کرده ایم که اینجا عینا بازتاب میدهیم. "ساعت دوازده ظهر روز ۲۳ آذر بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در اعتراض به حکم اعدام دکتر حمید قره حسنلو و احکام فله ای اعدام، شماری از پزشکان وکادر درمان برای برپایی تجمع به مقابل وزارت بهداشت درتهران رفتند. محل تجمع دردیگر استانها مقابل درب اصلی دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده بود. بنا بر گزارشات در تهران تعدادی از پزشکان و کادر درمان خیلی زودتر برای تجمع به محل آمده بودند. بنا برگزارش در محل تجمع سه مینی بوس با حدود ۲۰ تا ۳۰ مامور سرکوب حکومتی که عمدتا در سنین ۱۶ تا ۲۵ سال بودند در محل مستقر بودند. مامورین مسلح به کلاشینکوف و گاز اشکاور بودند. هیچ کدام از ون ها نیز پلاک نداشت. گویی به جنگ داعش رفته ند. درسمت چهار راه پایین چند موتور سوار ایستاده بودند. لباس شخصی ها و موتور سوارها از کسانی که در اطراف وزارت بهداشت بودند عکس میگرفتند. اینها همه بیش از هر چیز نشانگر ترس و وحشتشان از تجمع و اعتراض بود. از ساعت یازده صبح مامورین سرکوب در محل شروع به پراکندن جمعیت کرده و مانع تجمع شدند. اما اطراف وزارت هنوز پراز پزشک بود ولی امکان برپایی تجمع نبود. حدود ۱۲ ظهر حدود دويست سيصد نفر مامور با موتور و ون خيابون و جلوي وزارت رو اشغال كرده بودند. حتی در خیابانهای اطراف نیز هرجا چند نفری جمع بودند فورا متفرق میکردند. و اجازه نمیدادند کسی در یک جا بایستند. حوالی ساعت یک عصر شمار لباس شخصی ها و ماشین های نیروی انتظامی و ون افزایش یافته بود و همه جا پر بود. برخی از پزشکان معترض در فاصله ای تا وزارت بهداشت در ماشینهایشان منتظر بودند تا فرصتی شود و تجمع را برگزار کنند. گفته میشود که در این روز حدود دوازده نفری از افرادی که برای تجمع به محل آمده بودند دستگیر و سوار ون کردند. اما طبق آخرین خبرها بازداشت شدگان با گرفتن تعهد آزاد شده اند. . بدینگونه این تجمع پایان یافت. اما تجمع کنندگان با اعلام اینکه اجازه نمی دهند که حسنلو اعدام شود و علیه احکام اعدام بازهم تجمع خواهند کردُ و با تاکید بر اعتصابات سراسری، خبر اعتراض خود را رسانه ای کردند. گفته میشود در برخی از استانها پزشکان و کادر درمان توانسته اند تجمع کنند. اما اخبارش هنوز منتشر نشده است".
بنا بر گزارشی در اصفهان دانشگاه علوم را تعطیل کرده بودند. ولی تعدادی تلاش کردند وارد دانشگاه شوند. مابقی جمعیت که برای گردهمایی اعتراضی به محل آمده بودند پشت درب ماندند. در اصفهان نیز نیروی سرکوب دو طرف خیابان ردیف بوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

تجمع و اعتصاب در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر
در حمایت از فراخوان ۳۴ دانشگاه،‌ جوانان و دانش آموزان
دانشجویان دانشگاههای مختلف و دانش‌آموزان و جمعهائی از جوانان در تهران و چند شهر دیگر
مردم را به سه روز تجمع و اعتصاب در سراسر کشور در روزهای دوشنبه ۲۸ آذر تا چهارشنبه ۳۰ آذر فراخوانده‌اند. ما قویا از این فراخوان حمایت میکنیم و همه مردم، کارگران، دانشجویان سراسر کشور، معلمان و دانش آموزان، جوانان، کارمندان و کسبه و بازاریان را به اعتصاب و تجمع در این روزها فرامیخوانیم.
انقلاب حکومت را به استیصال کشانده، شکاف های درونی آنرا عمیق تر کرده و آنرا بشدت تضعیف کرده است. در سطح بین المللی نیزرژیم به منزوی ترین دوران حیاتش رسیده است. علیرغم دستگیری دهها هزار نفره، علیرغم کشتار صدها نفر از مردم معترض و علیرغم اعدام معترضین و صدور احکام اعدام، مردم نه تنها مرعوب نشده بلکه رادیکال تر و سازمانیافته تر از قبل به انقلاب ادامه میدهند. سه روز تجمع و اعتصاب در چنین اوضاعی فراخوان داده شده است. فراخوان قبلی برای سه روز اعتراض و اعتصاب در روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر با موفقیت بالایی روبرو شد. فراخوان سراسری برای اعتصاب و تظاهرات و راهپیمایی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر میتواند با اتکا به تجربه فراخوان موفق ۱۴ تا ۱۶ آذر و با اتکا به سازمانیافتگی بیشتر دانشجویان و جوانان و دانش آموزان با گستردگی بیشتری پاسخ بگیرد.
از همه مردم، از کارگران مراکز کلیدی و خدماتی، از معلمان و دانش‌آموزان، از دانشجویان و جوانان، از کسبه و بازاریان، از تشکل های مختلف کارگری و بازنشستگان، از نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران و از همه فعالین میخواهیم با تمام قوا از فراخوان ۳۴ تشکل دانشجویان، جوانان و دانش آموزان حمایت کنید.
از ایرانیان مقیم خارج نیز میخواهیم که روز چهارشنبه در حمایت از فراخوان سراسری جوانان و دانشجویان دست به تجمعات سراسری بزنید تا بهمراه مردم در ایران گام بلند دیگری انقلاب را به پیش ببریم و حکومت تبهکار جمهوری اسلامی را به سقوط محتومش نزدیک تر کنیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
تاریخ ٢۳ آذرماه ١٤٠١، ١۴ دسامبر ٢٠٢٢