تورنتو: آکسیون در محکومیت حکم اعدام محسن شکاری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز شنبه 10 دسامبر 2022 تظاهراتی در شهر تورنتوی کانادا در محکومیت اعدام جوان مبارز، محسن شکاری وهمچنین علیه دستگیری و شکنجه زندانیان سیاسی و احکام وحشیانه اعدام صادر شده برای جمعی از معترضین دربند، برگزار شد. در این آکسیون مبارزاتی که در میدان "مل لست من" برگزار شد جمعی از نیروها و افراد مبارز، چپ و کمونیست شرکت کردند. وجود پرچم های سرخ در محل تظاهرات تجلی این واقعیت بود که این تظاهرات متعلق به طیفی ست که از آرمان های طبقه کارگر ایران هواداری می کنند و مبارزات خود را در این جهت به پیش می برند.

وجود تصاویری از جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم و همچنین وجود عکس های برخی اعدام شدگان در محل، توجه رهگذران را به محل تظاهرات و شعارهای شرکت کنندگان جلب می کرد. پخش مرتب سرودهای انقلابی نیز در طول آکسیون ادامه داشت. در طول این حرکت سخنرانی های کوتاهی هم در توضیح شرایط ایران و افشای جنایات جمهوری اسلامی از سوی تعدادی از شرکت کنندگان صورت گرفت. این حرکت با تشویق و اعلام همبستگی تعدادی از رهگذران در محل روبرو شد.
آکسیون تورنتو از ساعت 2 بعد از ظهر آغاز و به رغم سرمای شدید تا ساعت سه و نیم بعد از ظهر ادامه یافت. فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در کانادا از زمره نیروهای فراخوان دهنده این تظاهرات بودند که تجلی حرکت کمونیست ها و مبارزین در دفاع از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران و دفاع از خواست های بر حق توده های به پا خاسته برای "نان، کار، مسکن و آزادی" بود.

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد سوسیالیسم!
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در کانادا-تورنتو
12 دسامبر 2022

*****************

استکهلم: تجمع اعتراضی نسبت به برگزاری جلسه نایاک دراین شهر
روز سه شنبه 6 دسامبر روزبه پارسی (برادر ترتیا پارسی که هردو از مهره های رسوای "نایاک" این سازمان رژیم ساخته و مزدور هستند) برای عادی سازی چهره خونبار جمهوری اسلامی مبادرت به سازماندهی کنفرانسی در مقابل وزارت امور خارجه سوئد در موزه مدیترانه نموده بود. با مطلع شدن نیروهای آزادیخواه از چنین برنامه ای تعدادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در ساعت 5 بعد از ظهر این روز در مقابل محل کنفرانس برای افشای چهره ضد خلقی جمهوری اسلامی و نایاک و همچنین فریبکاری دولت سوئد به عنوان میزبان این جلسه رسوا، دست به تجمع زدند. تعدادی از معترضین با رفتن به داخل موزه سعی در گرفتن وقت برای شرکت در مباحثات کنفرانس نمودند که با ترتیباتی که برگزارکنندگان داده بودند عملا میسر نشد. اما رفیقی موفق شد درب اطاق روزبه را باز کرده و فریاد بزند"مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر تو نایاکی"! جدا از این همچنین شعار هایی هم در آنجا علیه جمهوری اسلامی و نایاک سر داده شد. همچنین با آمدن شورا اسماعیلیون، جمعیت با اشاره به ۶ بار رفتنش به ایران و همکاری با جمهوری اسلامی و همدست بودن با روزبه پارسی با او برخورد کرده و فریاد سر دادند که همه شما "بی شرف" هستید.
با نزدیک شدن زمان کنفرانس هم تعداد جمعیت در ساختمان و اطرافش و هم بر شت تلاش برای ورود جوانان معترض به ساختمان بیشتر شد و شعارها هم کوبنده تر گردید. معترضین فریاد می زدند: "روزبه بیشرف نایاکی"، " مرگ بر جمهوری اسلامی" .آنها همچنین با کوبیدن پا بر زمین، ساختمان محل سالن کنفرانس را به لرزه در آورند. چند نگهبان و پلیس مانع ورود جمعیت به سالن شدند اما با فشار و فریاد "نهاد آمریکایی نایاک صدای مردم ایران نیست" جمعیت به پشت درب کنفرانس رسید. ولی تلاش برای ورود به سالن عملا امکان پذیر نبود. در این زمان برغم اینکه دو نفر آسانسور را متوقف کرده بودند تا پلیس ها نتوانند بیایند اما تعداد افراد پلیس بیشتر شده و آنها با تهاجم و خشونت شدید به جمعیت معترض یورش بردند. آنها با هُل دادن و پرتاب کردن معترضین به دیوار ها نشان دادند که برای سرکوب خوب آمادگی دارند. عکس العمل جمعیت فریاد "بیشرف"، "بیشرف"بود. اما برغم این پلیس نهایت خشونت را از خودش نشان داد. بطوری که دست یک پسر جوان آسیب دید و پلیس ها مانع نزدیک شدن جمعیت به وی می شدند. در این جریان دو نفر دستگیر شدند و بالاخره پلیس ها جمعیت را به بیرون از ساختمان فرستادند. در بیرون از ساختمان هم پلیس به شدت جمعیت را متفرق می کرد اما جمعیت فریاد می زد :"اینهمه لشکر آمده به جنگ نایاک آمده".
بعد از خروج جمعیت از ساختمان و جمع شدن در میدان، ما بنر آرم چریکها را بالا گرفتیم که جوان ها می گفتن چه خوب چریکهای فدایی خلق هم در این حرکت شرکت دارند. در موقع بالا بردن بنر عکس سه رفیق بنیانگذار سازمان، یک سلطنت طلب جلو آمد و با خشم گفت که این پرچم را پایین بیاور!. رفیقی به او گفت: تو پرچمت را پایین بیاور!، چون آن پرچم نمایانگر قتل تمامی این جوانها در سیاهچال های شاه می باشد. وقتی سلطنت طلب وقیح این جواب را شنید گفت ما اجازه این تظاهرات را گرفته ایم. رفیقی به او پاسخ داد اگر شما امروز اجازه گرفته اید، ما چهل سال است که با جمهوری اسلامی می جنگیم! و اجازه هم داریم! سرانجام سلطنت طلب رسوا مجبور به دور شدن از رفقای ما شد. یکی از نکات برجسته این تظاهرات انعکاس نادرست آن در مظبوعات سوئد بود. رئیس موزه در مصاحبه با روزنامه داگنز نیهتر گفت که درمحل پلیس امنیتی حضور داشت. رئیس ستاد موزه های فرهنگ جهانی در این رابطه گفت: این بسیار غیر عادی است که شرایط در هنگام برگزاری یک جلسه اینقدر مضطرب باشد! سخنگوی مطبوعاتی پلیس استکهلم هم اعلام کرد که: میتوانم بگوئیم مجبور شدیم از زور استفاده کنیم. ماله کش رژیم روزبه پارسی نیز گفته است که من ندیدم بیرون چه اتفاقی افتاد اما گفتگوی مهم و خوبی در باره نایاک داشتیم. بعد هم در حالیکه جمهوری اسلامی هر صدای مخالفی را خفه می کند مدعی شد که:"متاسفانه عده ای حاضر به گفتگو نیستند و می خواهند مسئله را به شیوه دیگر حل کنند" این مردور اصلا برویش نمی آورد که نایاک وظیفه اش تلاش برای ایجاد رابطه بین جمهوری اسلامی و دولت ایالات متحده آمریکاست و در جببه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایستاده و عمل می کند. نایاک جریان طرفدار رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ست که با لابی گری می کوشد جنایات دیکتاتوری حاکم را در خارج از ایران شسته و کرکس را کبوتر جلوه دهد.
البته برغم تبلیغات روزبه پارسی و ادعای وی مبنی بر اینکه گفتگوی خوبی داشته و کنفرانس اش موفق بوده است. کلیپی که از سالن در فضای مجازی منتشر شد نشان می دهد که نیمی از سالن تقریبا خالی بود و بیشتر شرکت کنندگان هم سوئدی های مُسِن بودند. این حرکت اعتراضی افشاگرانه سرانجام در ساعت هشت و نیم پایان یافت.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
11 دسامبر 2022

***********

گزارشی از آکسیون ده دسامبر در استکهلم
روز شنبه ۱۰ دسامبر در میدان سرگل استکهلم تظاهراتی در دفاع از جنبش انقلابی توده های ستمدیده برای سرنگونی رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و اعتراض به اعدام ددمنشانه کارگر مبارز محسن شکاری و محکوم کردن احکام اعدام معترضین دربند برگزار شد.
در این تجمع اعتراضی که با شرکت نیروهای چپ، سوسیالیست و کمونیست در هوای بسیار سرد برگزار شد شعارهای بسیاری به زبان سوئدی و فارسی سرداده شد و سخنرانی هایی نیز صورت گرفت.
برخی از سخنران ها از بربریت جمهوی اسلامی در اعدامها و اینکه محسن شکاری به خاطر مبارزات درخشان و اعتراضات خیابانی مردم رنج دیده در سه ماه اخیر هدف قرار گرفت و مورد انتقام واقع شد، سخن گفتند. یکی از سخرانها تاکید داشت که دیکتاتوری حاکم دوباره آزمایش می کند تا ببیند آیا امکان ادامه سرکوبگری را دارد اما این بار از مردم پاسخ گرفتند: "خامنه ای فاسد، ما همه محسن هستیم ". سخنرانها بر ضرورت همبستگی مردم جهت جلوگیری از گسترش اعدامها تاکید داشتند و برخاً خواهان قطع روابط اقتصادی اروپا با جمهوری اسلامی شدند. سخنرانی هم ضمن فریاد" نابود باد کاپیتالیسم ، زنده باد سوسیالیسم " تاکید کرد که برغم سرکوب های وحشیانه دیکتاتوری حاکم اما تظاهرات اعتراضی برای برچیده شدن نظام سیاه جمهوری اسلامی صد برابر شده است. تظاهراتی که نشان می دهد مردم در پی خواست آزادی و برابری برای خوشبختی هستند.
در این تظاهرات ضمن تاکبد بر خواست توده های به پا خاسته برای انقلاب و نابودی رژیم جهت رسیدن به نان ، کار ، مسکن ، آزادی و استقلال تعدادی سرود مترقی پخش شد . همچنین فایل صوتی زندانی سیاسی لیلا حسن زاده نیز پخش شد که در آن ضمن بر شمردن توهین ها و شکنجه های دژخیمان جمهوری اسلامی گفته شده بود که مسئولین به او فشار می آورند که هزینه هایت را خودمان می دهیم از ایران برو . آنها " می خواستند از من اپوزیسیون صادراتی بسازند".
از جمله شعارها ئی که در این آکسیون سر داده شد شعارهای زیر می باشد:"سرنگون باد رژیم تروریستی ایران"، "اعدام در ایران را متوقف کنیم"، "کارگر زندانی ، زندانی سیاسی به همت توده ها آزاد باید گردد"، "سفارت تروریست ایران بسته باید گردد" .
فعالین چریکهای فدایی خلق با بنر ها وآرم سازمان در این حرکت شرکت داشته و نشریات سازمان از جمله پیام فدایی، ماهنامه کارگری و اعلامیه های مختلف را پخش کردند. در طی این حرکت چند خبر نگار از بنر ها عکس گرفتند و دو رفیق کرد با تشریح شرایط کردستان و سرکوب های جمهوری اسلامی بر ضرورت مبارزه مسلحانه برای برانداختن جمهوری اسلامی تاکید نمودند. این تظاهرات در ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر با موفقیت به پایان رسید.

جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
11 دسامبر 2022