اعلامیه حزب حکمتیست: اعدام یک انقلابی دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

انقلاب برای زندگی با اعدام متوقف نخواهد شد. امروز سحرگاه ۲۱ آذر، #مجیدرضا_رهنورد ۲۳ ساله و کارگر میوه فروشی از مبارزان انقلابی مشهد، توسط جلادان خامنه ای اعدام شد. میزان نوشت که مجید با اتهام «محاربه» در «ملأ عام» اعدام شده است. بزدل ها دروغ میگویند، مجید را در «ملأ خاص» در جمع بسیجی ها به دار آویحتند. از مجید با شکنجه اعتراف اجباری گرفتند و بسرعت طی دو هفته اعدام کردند.
مجید رهنور و محسن شکاری را اعدام کردند و شادمان احمدی را زیر شکنجه کشتند.

تا امروز دستکم ۴۸۰ نفر از انقلابیون را کشته اند. شهرها و دانشگاه و مدارس میلیتاریزه شده، اوباش گشت زنان حزب اللهی در متروها و شهرها مستقر شدند تا در مورد «بدحجابی و بی حجابی» تذکر دهند. این انقلابی برای آزادی و برابری زن و مرد، برای بازپس ستاندن زندگی های نابود شده است. بازداشت و اعدام و زندان و تحمیل مجدد حجاب، نسخه خامنه ای برای سرکوب انقلاب و اعاده اوضاع سابق است.
امروز با پخش خبر اعدام مجید، دانش آموزان منطقه احمد آباد مشهد با شعار «مجید رضا را بردند جنازه شو آوردن» دست به تظاهرات زدند. دانش آموزان در شیراز نیز با شعار «مجید رضا خوابیدی ما همه بیدار شدیم» و «این آخرین پیامه اعدام کنید قیامه» دست به اعتراض زدند. راستی چند نفر را میخواهید بکشید؟ انقلاب با اعدام عقب نمی نشیند، نهایتا دچار وقفه ای کوتاه خواهد شد که قدرتمندتر برخیزد. ما یک دنیا خشم علیه کثافت جمهوری ترور و شکنجه و اعدام هستیم. ما یک دنیا خشم علیه استثمار و فقر و فلاکت و فساد هستیم. ما با علم به جنایتکار بودن شماها بپاخاسته ایم. سیاست اعدام انقلاب را متوقف نمی کند تنها راه و روش برخورد با حکومتی ها را تغییر میدهد.
ما با تمام وجود خشمگین و مملو از دردیم اما عزا نمی گیریم، وقت عزا نیست هنگامه خشم است. قانون انقلاب اینست که جای همسنگران را پر کنیم و راه را ادامه دهیم. راه بازگشتی وجود ندارد، سازشی بین مردم و جنیاتکاران ممکن نیست، اعدام هم قادر به مقابله با انقلاب نیست چرا که انقلاب علیه حکومت فقر و تبعیض و اعدام شکل گرفته است. مبارزات را گسترش دهیم. اعتراض و اعتصاب و اجتماع مقابل زندانها را محوری کنیم. تعرض به سرکوبگران و حکومتی ها را روزمره کنیم. همین امشب در محلات و مناطق به پیامشان پاسخ دهیم. جنگ تازه آغاز شده است. جنایتکاران تک تک تان حساب پس خواهید داد.

مرگ بر حکومت صد هزار اعدام
آزادیُ برابری، حکومت کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۱ آذر ۱۴۰۱- ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲