۱۶ آذر: ادامه تظاهرات و تجمعات وسیع در تهران و شهرهای مختلف

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۹۴: همانطور که گزارش کردیم امروز در تهران جهت برپایی تجمع سیل جمعیت بسوی آزادی حرکت پیاده و با خودرو و بوق زدنهای ممتد حرکت کرده اند و فریاد مرگ بر دیکتاتور در تمام محلات بلند است. مردم در برخی متروها و اتوبوس‌های مسیرهای منتهی به خیابان‌های آزادی و انقلاب شعارهای ضد حکومتی میدهند. دانشجویان دانشگاه علامه و شریف نیز که امروز در دانشگاه تجمع داشتند به سمت مرکز شهر راهپیمایی کردند.

در نقاطی از شهر مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور با نیروهای سرکوب درگیر شده اند. در داخل اتوبوسهای بی آرتی که به سمت انقلاب و آزادی حرکت میکنند مردم شعارهای ضد حکومتی میدهند. مامورین سرکوب همچنان تلاش در پراکنده جمعیت را دارند. نیروهای سرکوب خسته و فرسوده و از خشم فراوان در مواردی بسوی مردم در پشت پنجره ها تیراندازی کرده اند. ترافیک سنگینی در اطراف آزادی بوجود آمده است و نیروهای سرکوب در میدان انقلاب بسوی مردم تیراندازی کردند. در تهران همچنین در جاهایی جوانان به پایگاه بسیج با کوکتل حمله کردند. در یوسف آباد نیز مردم به خیابان آمده و شعار میدهند.
در اهواز در نادری و کیانپارس خیابان ۱۳ جمعیت به خیابان آمده اند و شعار میدهند. در اردکان یزد از ساعات ابتدایی شامگاه مردم بسیاری به خیابان آمده اند. در نجف آباد مردم با شعار "فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی" به خیابان آمده و دست به تظاهرات زده اند. در یاسوج مردم به خیابان آمده و خودروی یکی از سرکوبگران را در میدان آریوبرزن آتش زدند. در قروه مردم دست به راهپیمایی زدند و سرکوبگران حکومت بسوی مردم تیراندازی کردند. در بندرعباس مردم به خیابان آمده و راهبندان نمودند و به مدت طولانی ای شعارهای اعتراضی سر دادند. در سنندج مردم به خیابان آمدند و در خیابان حسن آباد آتش روشن کردند. در اصفهان جمعیت زیادی به خیابان آمده و خودرو ها به قدری زیاد است که ترافیک در مرکز شهر و اطراف چهارباغ قفل شده است و گروههای از مردم با خودروهایشان از شهرهای اطراف به سمت شهر اصفهان حرکت کردند . در این شهر جوانان بسوی یکی از پایگاههای بسیج کوکتل زدند. در بندرعباس نیز جوانان عکس قاسم سلیمانی جنایتکار را آتش زدند. تجمعات در شهرهای مختلف ادامه دارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶آذر ۱۴۰۱، ۷ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۹۳
۱۶ آذر: حرکت سیل جمعیت به طرف میدان آزادی
هم اکنون سیل جمعیت با راهپیمایی و همچنین با اتومبیلها از محلات مختلف تهران به سوی میدان آزادی، انقلاب، ولی عصر، و ونک و تجریش در حرکت است. شمار زیادی از مردم از محلات مختلف همچون نواب، چیتگر و امیرآباد در حرکت بسمت میدان آزادی هستند. از کرج و قیطریه مردم با خودروهایشان بسمت آزادی حرکت میکنند. جمعیت زیادی در خیابان انقلاب جمع شده و شعار میدهند. در میدان آزادی جمعیت در حال گرد آمدن است و هر دم بر شمار جمعیت افزوده میشود. در مترو ها از جمله مترو تاتر شهر فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در خطوط بی آری که به سمت انقلاب و آزادی حرکت میکنند مردم شعار مرگ بر دیکتاتور میدهند.
مامورین سرکوب حکومت در خیابانها تلاش میکنند جمعیت را متفرق کنند. چند بار با گاز اشک آور صف مردم را جدا کردند. اما جمعیت همچنان به پیش میرود و در حال حرکت به محلهای تجمع هستند. ترکیب جمعیت را زن و مرد و از سنین مختلف و از اقشار دانشجوی و کارگر و بخشهای دیگر مردم تشکیل میدهند.
شکل گیری تجمعات بزرگ بعد از دو روز اعتصابات و تجمعات در روزهای 14 و 15 آذر صورت میگیرد و تا همینجا نقطه عطفی را در پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی رقم زده است. در شهرهای دیگر نیز تجمعات در حال شکل گیری است. از جمله گزارشات از مشهد و کرج و اصفهان گویای اینست که مردم بسیاری به خیابان آمده اند. در اصفهان گروهی از مردم در خیابان چهارباغ راهپیمایی میکنند. در کرج مردم در خیابانها آتش روشن کرده اند. مردم عزم خود را جزم کرده اند که حکومت منفور اسلامی را به گور بسپارند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶آذر ۱۴۰۱، ۷ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۹۲
۱۶ آذر روز دانشجو، سومین روز فراخوان به اعتراضات سراسری
امروز شانزده آذر روز دانشجو در سومین روز فراخوان به اعتصابات و اعتراضات سراسری، تجمعات دانشجویان از آغازصبح آغاز شده است. بنا بر گزارشات تا کنونی دانشگاههایی که در آنها تجمع بر پا شده عبارتند از: دانشگاه بهشتی (ملی)، تهران، پلی تکنیک، دانشگاه هنر و معماری پارس، خواجه‌ نصیرالدین طوسی، دانشجویان امیرکبیر مقابل دانشکده ریاضی، تربیت مدرس، جندی‌شاپور اهواز، پردیس مرکزی دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده ادبیات و زبان خارجه علامه، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم و تحقیقات، روانشناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران. شمار بسیاری از دانشگاههای دیگر نیز فراخوان به اعتصاب و تجمع داده اند.
این تجمعات علیرغم فضای امنیتی در دانشگاهها بر پا شدند و دانشجویان زیادی در آنها شرکت داشتند و یک موضوع اعتراض دانشجویان سرکوبگریها و بازداشتهاست. در این اعتراضات دانشجویان با سر دادن شعارهای اعتراضی و همخوانی سرود و در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی صحنه های پر شوری از اعتراض را آفریدند. دانشجویان از جمله شعار دادند: :"هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم"، "هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه"،"یه دانشجو کم بشه اینجا قیامت میشه"، "کردستان، کردستان، گورستان فاشیستها"، "آزادی ازادی ازادی"، ،"بترسید بترسید ما همه باهم هستیم"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "بسیجی بی غیرته قاتل این ملته"، "‏امسال میده کشته سپاه مرگ بر کل نظام"، "دانشجوی آزاده راهت ادامه داره"، "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد"، "دانشجو بیدار است از استبداد بیزار است"، "دانشجو کارگر،‌ اتحاد اتحاد"، " دانشگاه امنیتی نمی‌خوایم"، "فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی"، "مرگ بر دیکتاتور"،"مرگ بر خامنه‌ای"، " زن زندگی آزادی" ، "آزادی آزادی آزادی"، "آزادی حق ماست، ژینا اسم رمز ماست" ، و "فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم".
در دانشگاه تهران دانشجویان بطور پی در پی با یورش نیروهای حراست به سرکردگی حسین ایزدیار، معاون حراست دانشگاه روبرو شده و درگیر شدند. بنا بر خبرها دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در میدان علوم تجمع داشتند با نیروی حراست درگیر شدند. گفتنی است که استادان دانشگاه فنی و حرفه ای دولتی دخترانه اهواز سه روز است در اعتصابند.
علاوه بر دانشگاهها امروز اعتصاب در مراکزی چون سیمان سپاهان دیزیچه و سیتی سنتر ادامه یافت. بنا بر خبرها بدلیل تداوم اعتصاب رانندگان کامیون در چابهار مشکل تخلیه و حمل و نقل بار از بندر بهشتی بوجود آمده و تقاضای فوری اعزام کامیون شده است. در تربت جام نیز تراکتور داران اعتصاب کرده اند. همچنین امروز برای سومین روز بازار در مناطق مختلفی از تهران و شهرهای دیگر تعطیل است. بنا بر گزارشات تا کنونی شهرهایی که در آنها بازار تعطیل است عبارتند از: تهران، اصفهان، زرین شهر، کرمان، کرمانشاه، بانه، اراک، قروه، سرابله، شیراز، سنندج، کرج، قزوین، اسلام‌ آباد غرب، جوانرود، کامیاران، دیواندره، مریوان، ایلام، لاهیجان، اشنویه، بوکان، مهاباد، نجف‌آباد، زاهدان، موچش، قزوین، آبدانان، کرند غرب، کوزران، سقز، دهگلان،‌ شاهین شهر، فولادشهر، بابل، زنجان، پاوه، مرودشت، زرینه، بهبهان، اسفراین، قروه، هفشجان، خشکبیجار، بندر گناوه، شهر کرد،
مدارس نیز در بسیاری از شهرها در حال اعتصاب و تعطیلند. از جمله مدارس کرمانشاه و سنندج تعطیل هستند. طبق گزارشی دانش آموزان دبیرستان دخترانه الزهرا تجمع کرده و در مقابل مدیر جدیدی که به جای مدیر قبلی منتصب شده شعار بیشرف، بیشرف سردادند. مدیرجدید اولیای دانش آموزان را تهدید کرده که یا با او همکاری میکنند یا بطور کامل فرزندانشان را اخراج میکند و اولیای دانش آموزان نیز دست به اعتراض زده اند.
اخبار همچنین حاکی از استقرار نیروی سرکوب بسیار در شهرهای قروه و بوکان است. در قروه مردم به خیابان آمده و آتش روشن کرده و شعار دادند. طبق خبر ها نیروهای سرکوب در مسیر سنندج به کامیاران پست ایست و بازرسی گذاشته و مردم را تفتیش میکنند.
در انزلی نیز بدنبال مراسم یادبود مراسم هفتم مهران سماک در روز گذشته، نیروی سرکوب با ادوات جنگی مستقر شده اند. همچنین در تهران نیروهای سرکوب با گاز اشک آور و باتوم به مردم معترض در پاساژ میرداماد حمله کردند. در بانه مردم با بر پایی آتش به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سر دادند و در تهران نیز شماری از مردم در پاسخ به فراخوانهای اعتراضی اعلام شده به سمت میدان آزادی حرکت کردند.
همبستگی های جهانی با انقلاب ایران ادامه دارد. بنا بر آخرین خبرها جمهوری اسلامی در هراس از اعتراضات قدرتمند ایرانیان در خارج کشور در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت غایب بود. و بنا بر خبرها بیش از پانصد نویسنده، هنرمند، دانشگاهی و فعال فرهنگی در رشته‌های مختلف از سراسر دنیا با امضای بیانیه‌ای خواستار تحریم جمهوری اسلامی در عرصه‌های هنری، فرهنگی و دانشگاهی جهان شدند. امضا کنندگان این بیانیه اقدامات حکومت ایران در قبال مبارزات مردم را "جنایت علیه بشریت" خوانده و خواستار محاکمه عاملان سرکوب در دادگاه‌های بین‌المللی شده اند. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی دولتها را وادار به بایکوت جمهوری اسلامی میکنیم و سران جنایتکار این رژیم به پای محاکمه میکشانیم. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶آذر ۱۴۰۱، ۷ دسامبر ۲۰۲۲