اعتصاب عمومی در ۴۰ شهر و تظاهرات در بسیاری از شهرها و دانشگاهها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۳۰: انفجار خشم در سراسر جامعه در سالگرد آبان خونین! امروز ۲۴ آبان مردم در سراسر کشور سالگرد آبان خونین سال ۹۸ را با خشم و با فریادهای سرنگونی گرامی داشتند. اعتصاب عمومی در بیش از ۴۰ شهر و تجمعات و تظاهرات در اکثر دانشگاهها، تظاهرات و تجمعات گسترده در خبایانهای شهرهای مختلف جریان دارد. امروز مردم عزم خود را برای عملی کردن کار ناتمام آبان ۹۸ ابراز کردند. انقلاب زن زندگی آزادی، امروز گام بزرگ دیگری به جلو برداشت.

شهرهایی که تا کنون گزارش اعتصاب عمومی در آنها دریافت شده عبارتند از: سنندج، گرمسار، کرمان، بندرعباس،‌ تهران، رشت، مرودشت، اراک، کیش، شیراز، اصفهان، یزد، بندرگناوه، نجف آباد،‌ کرمانشاه، کامیاران،‌ جوانرود، اشنویه، دیواندره، بانه، مریوان، مهاباد، بوکان، لاهیجان،‌ بندرعباس، مشهد، خرمشهر،‌ کرج، سقز، تبریز، ساری، بجنورد، مرودشت، ایلام، پاوه، دهگلان، پیرانشهر، قروه، شاهین شهر، شهرکرد، و کازرون.
در تهران بخشهای مختلف بازار تعطیل است و جمعیت بزرگی از بازاریان همراه با مردم دست به تظاهرات زده و با شعار این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت راهپیمایی کردند. در اصفهان اعتصاب بازار گسترده است. در سنندج شهرک صنعتی تعمیر کاران نیز در اعتصاب است و در رشت بازاریان اعتصابی با شعار "‌پاساژ باید ببنده" کل بازار را به اعتصاب فرا میخوانند.
تجمعات مردمی در کف خیابان در محلات مختلفی از تهران و دیگر شهرها نیز آغاز شده است. در تهران جمعیت زیادی از مردم در چهارراه امیر اکرم خیابان لبافی نژاد تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. همچنین در محلات متعدد دیگری از تهران از جمله خیابان جمهوری، سر شیخ هادی، شهرک غرب، کارگر جنوبی، میدان ولیعصر، جنت آباد مردم در حال تظاهراتند. درجاهایی مردم سنگر بندی کرده و با سرکوبگران درگیر شده اند. در جاهایی موتورهای نیروی های سرکوب را آتش زده اند. در متروی میدان صنعت تهران نیز مردم جمع شده و شعار مرگ بر دیکتاتورسر میدهند. در شیراز مردم به خیابان آمده و شعار "توپ،تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه" سر میدهند و در خیابان انوری جوانان آتش برپا کرده اند. در خیابانهای مختلف مردم با بوق زدن ممتد خودروهایشان فضای اعتراضی برپا کرده اند. در سنندج مردم مثل روزهای دیگر به خیابان آمده اند و جوانان کلاترزان از آغاز صبح تجمع کردند. در بوشهر جوانان به خیابان آمده و تصاویر خامنه ای را آتش زدند. در مهاباد مردم با روشن کردن آتش در خیابان دست به تجمع زدند. در کرمانشاه در شهرک امام جوانان برای رویارویی با سرکوبگران سنگربندی کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند. در یزد در بامداد امروز بسوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه آتش پرتاب کردند. در مرودشت مغازه داران با پخش آب معدنی رایگان تجمع کنندگان را همراهی میکنند. در گوهردشت کرج نیز مردم به خیابانها آمده اند.
در دانشگاه ها تجمعات گسترده ای جریان دارد. دانشگاههایی که تا کنون در آنها تجمع برپا شده عبارتند از: دانشکده کامپیوتر دانشگاه بهشتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه بهشتی، دانشگاه شریف، رازی کرمانشاه، دانشگاه علوم انسانی اصفهان، آزاد کرج، آزاد تهران، دانشکده ریاضی و علوم پایه دانشگاه گیلان، آزاد تبریز، علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه خمینی‌شهر، دانشگاه سوره – تهران، دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، دانشکده حقوق دانشگاه تهران، چمران جندی شاپور اهواز، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده فنی انقلاب اسلامی یافت آباد، نوشیروانی بابل، تربیت مدرس، فنی دانشگاه تهران، دانشکده سینما و تئاتر (ورزنده) دانشگاه هنر تهران.
دانش آموزان نیز از جمله در مدارسی از تهران، کرمانشاه، کرج و اصفهان با شعارهای"مرک بر دیکتاتور"، "آزادی، آزادی، آزادی" به خیابان آمده اند.
امروز همچنین کارگران مجتمع سیتی‌سنتر اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب زده و در محوطه این مجتمع تجمع برپا کردند. کارگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در بخش‌های مختلف شرکت در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع کردند. از ترس گسترش این اعتراضات مدیریت شرکت برای ممانعت از اعتصاب کارگران اقدام به واریز مبلغ یک میلیون تومان به حساب آنها نموده است.
در اعتراضات امروز مردم از جمله شعار میدهند:" قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان"، "۱۵۰۰نفر کشته‌ی آبان ماست"، "زاهدان کردستان چشم و چراغ ایران"، "آزادی آزادی آزادی"، "مرگ بر خامنه ای"، "خامنه ای قاتله ولایتش باطله"، "مرگ بردیکتاتور"، "آزادی حق ماست، مهسا اسم رمز ماست"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "زن زندگی آزادی"
فراخوان به تجمعات و اعتراضات سراسری به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ فردا و پس فردا را هم در بر میگیرد. بخش هایی از پزشکان و کادر درمان و معلمان نیز به این مناسبت فراخوان به اعتصاب داده اند.
اعتصاب عمومی امروز همراه با تجمعات و اعتصابات سراسری دانشجویان، تجمعات دانش آموزان و تظاهرات هایی که در شهرهای مختلف شروع شده، نقطه اوجی در انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی است و عمق و وسعت انقلاب و عزم راسخ مردم برای تداوم انقلاب و سرنگونی حکومت را بیش از پیش آشکار میکند. رویدادهای امروز در سالروز آبان خونین ۹۸ پیش درآمد روزهای تاریخی بزرگتری است.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۵ نوامبر۲۰۲۲