قاتلان آبان خونین راه فرار ندارند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

سالگرد آبان خونین فرا رسید. انقلاب عظیمی که حکومت تبهکار اسلامی را درآستانه سقوط قرار داده است آشکارا اعلام میکند که آبان ادامه دارد و قاتلان ۱۵۰۰ نفر از عزیزانمان در آبان ۹۸ راه فراری در مقابل خود ندارند. آبان فصلی تازه در تاریخ جنبش سرنگونی بود که به اشکال مختلف در طول سه سال گذشته بی‌وقفه و در اشکال مختلف ادامه یافت و نهایتا از شهریور امسال وارد فاز انقلابی دیگری به مراتب عظیم‌تر از آبان ۹۸ شد. زن، زندگی، آزادی شعار این انقلاب است. شعاری ناظر بر رهایی زن از سلطه مذهب و حکومت ضد زن، آزادی از دخالت مذهب و سرکوب و همه بیحقوقی‌ها و رفاه و منزلت و معیشت.

این یک شعار بنیادی است که تار و پود این نظام را نشانه گرفته است و تا همینجا دستاوردهای بسیار مهم و غیر قابل بازگشتی داشته است. کافی است به بیحجابی در شهرها نگاه کنیم تا ببینیم چه اتفاق مهمی افتاده است. انقلابی که نشانی از مذهب و ناسیونالیسم و قومگرایی ندارد، همبستگی وسیع افکار عمومی جهان را بخود جذب کرده و دولتهای مماشاتگر با جمهوری اسلامی را به مخمصه انداخته است. انقلابی که با تداوم خود اقشار متنوع‌تر و چهره‌های رادیکال‌تری را به میدان میکشاند، متشکل‌تر میشود و خواست‌هایش شفاف‌تر و صریحتر میشود.
به مناسبت سالروز آبان ۹۸ فراخوان‌های متعددی برای ..روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان داده شده است. میتوانیم و باید این روزها را به روزهای برآمد انقلاب تبدیل کنیم، تجمعات در خیابان ها را گسترده‌تر کنیم، دانشگاهها و مدارس این دو سنگر مهم انقلاب را به صحنه تجمعات و اعتصابات سراسری و قدرتمندتر تبدیل کنیم و شهرهای سراسر کردستان را به اعتصاب بکشانیم. هزاران خانواده دادخواه آبان و دهه شصت میتوانند دست به تحرک وسیعی بزنند و خانواده های دستگیرشدگان با تجمع و تحصن در مقابل زندانها جبهه مهم دیگری ایحاد کنند.میتوانیم آبان ۹۸ را با آبان تاریخی دیگری تداوم بخشیم. جمهوری اسلامی باید سرنگون شود و با انقلاب مردم آنرا سرنگون خواهیم کرد و بر ویرانه های آن جامعه ای آزاد و شاد و برابر و مرفه را که خواست و آرمان عزیزانمان در آبان بود برپا خواهیم کرد.
پیش بسوی یک آبان تاریخی در سالروز آبان ۹۸
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۹
۲۳ آبان: اعتراضات شبانه در جریان است
امشب نیز در تهران در محلات سعادت آباد، میدان کاخ، ولیعصر، مختلف تهران و شهرهایی چون اراک، رشت، تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی سردادند. در سنندج مردم بسیاری امروز در مراسم خاکسپاری متین نصیری جوان ۱۹ ساله ای که بدست سرکوبگران جمهوری اسلامی به قتل رسید شرکت داشتند و شعارههای "زن، زندگی، آزادی"، "آزدی، آزادی، آزادی" سر دادند. متین نصیری مشغول گذراندن دوره سربازی وظیفه بود. او پس از امتناع و سرپیچی از دستور فرماندهان مزدور و جنایتکار خود برای سرکوب مردم مبارز و انقلابی در خیابان‌ها، به صفوف مردم معترض پیوست و توسط اوباش بسیج به قتل رسید. در سعادت ‌آباد در میدان کاخ تهران نیز مراسم یادبود یلدا آقافضلی بود و مردم در خیابانها شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در کرج نیز در هفتمین روز قتل دریا نظم‌ده توسط حکومت جمعیت زیادی جمع شدند و یاد او را با فریاد شعارهای سرنگونی و اعتراضی گرامی داشتند. دریا نظم‌ده روز ۱۲ آبان در مراسم چهلمین روز درگذشت حدیث نجفی دستگیر و در هفدهم آبان خبر کشته شدن وی به خانواده اش داده شد. همینطور در روستای بیوران سردشت مراسم یادبود هیمن حمزه، کولبری که بدست سرکوبگران حکومت به قتل رسیده بود با شرکت جمعیت زیادی برگزار شد. یلدا جوان ۱۹ ساله، روز چهارم آبان بازداشت شد و ده روز پس از اینکه آزاد شده بود درگذشت و مردم بدرست جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او میدانند. جانیان اسلامی برای پوشاندن جنایت خود دلیل فوت این دختر را خودکشی وی اعلام کرده اند. مراسم خاکسپاری وی روز شنبه ۲۱ آبان تحت تدابیر شدید امنیتی در گورستان تهران (بهشت‌زهرا) برگزار شد و امروز مردم به خیابان آمدند تا فریادشان را علیه جنایات رژِیم بلند کنند.
علاوه بر سعادت آباد امشب در تهران در متروی چهارراه ولیعصر نیز تجمع و اعتراض بود. امروز همچنین دانش آموزان در مدرسه ای در جوانرود با شعار "زن، زندگی، آزادی"، و در تهران با شعار "هر یک نفر کشته بشه هزار نفر پشتشه" و در رشت با شعار مرگ بر "دیکتاتور" به خیابان آمدند.
درکنار اعتراضات در کف خیابان کارگران ، معلمان، و بازنشستگان با فراخوانهای اعتراضی شان جلو می آیند. از جمله شماری از معلمان و اعضای قبلی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی اقدامی به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ برای روزهای ۲۴, ۲۵و۲۶ آبان فراخوان به اعتصاب دادند و از اولیای دانش آموزان خواستار شده اند که فرزندان خود را به مدرسه نفرستند. به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ فراخوان های بسیاری برای تجمعات سراسری داده شده است.
آخرین خبر اینکه سحر زکریا و شراره دولت آبادی، دو تن دیگر از هنرپیشگان سینمای ایران با برداشتن حجاب حمایت خود را از انقلاب اعلام داشتند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۴ نوامبر۲۰۲۲

تجمع بازنشستگان، بیانیه ۲۰ تشکل و گروه از کارگران، بازنشستگان،‌ مدافعین حقوق زن و دانشجویان و بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان
‏روز ۲۲ آبان بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به خواستهایشان با شعار"فقط کف خیابون بدست میاد حقمون" دست به تجمع زدند. اعتراض به حقوقهای زیر خط فقر، محرومیت از درمان رایگان و دیگر حقوق پایه ای، و اعتراض به اختلاسها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت از جمله موضوعات اعتراضی بازنشستگان در اعتراضاتشان بوده است. یک خواست فوری بازنشستگان اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر و حق داشتن یک زندگی انسانی بوده است.
در یک اقدام دیگر ۲۰ تشکل و گروه و نهاد از کارگران، بازنشستگان، فعالین دفاع از حقوق کودک، فعالین دفاع از حقوق زن و دانشجویان طی بیانیه ای عمومی علیه سناریوی اعدام بازداشت شدگان در خیزش سراسری تحت عنوان "ماشین اعدام و کشتار باید متوقف شود"، صدای اعتراض خود را بلند کردند. در بخشی از این بیانیه ضمن اعتراض به کشتار مردم معترض از جمله کشتار بیش از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان زیر هفده سال و دیگر سرکوبگری های وحشیانه حکومت چنین آمده است:"حکومت برای زهر چشم گرفتن از مردم بپا خاسته برای دفاع از حقوق برابر و پایان دادن به هر گونه تبعیض، برای دفاع از حق زندگی، رفاه، امنیت و آسایش و به دست گرفتن سرنوشت خود بدون وجود هر گونه آقابالاسری که با شعار کلیدی و سراسری "زن، زندگی، آزادی" در اعتراضات و تظاهرات‌های روزانه فریاد زده می شود، دستگاه قضایی و دادگاه‌های انقلابش که طی ۴۳ سال گذشته بخشی از دستگاه سرکوب مردم بوده اند را با تمام توان و شتاب بکار گرفته است تا سناریوی اعدام بازداشت‌شدگان در خیزش جاری را عملی نماید". و در ادامه بیانیه با تاکید بر عزم راسخ مردم در مبارزاتشان میگوید: مردم به جان آمده طی این مدت ثابت کرده اند که نهایت ددمنشی و جنایات سرکوبگران نتوانسته است خللی در عزم راسخشان برای رسیدن به خواستهایشان را ایجاد کند. شعار عمومی "هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه" امروز به یک واقعیت در مبارزات مردم تبدیل شده است. حضور ده ها هزار نفری در مراسمات جانباختگان معتبرترین گواه بر این ادعاست که مردم دیگر با سرکوب و کشتن و اعدام کردن توسط حکومت دچار ترس و عقب نشینی نمی شوند". در خاتمه بیانیه بر آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در خیابان، دانشگاه، مدرسه، کارخانه و هر جا و هر مکان عمومی و اجتماعی و بر توقف ماشین اعدام و کشتار حکومت تاکید کرده است. امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: ۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، ۲- -سندیکای نقاشان البرز، ۳- ندای زنان ایران، ۴- گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه، ۵-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه، ۶-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه، ۷- گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه، ۸- گروهی از کارگران اداره آب و فاضلاب کرمانشاه، ۹- گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز، ۱۰- گروه هایی از کارگران ساختمانی سقز، ۱۱- گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز، ۱۲- گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز، ۱۳- گروهی از کارگران لوله کشی ساختمانی سقز، ۱۴- گروهی از جوانان محله کریم آباد سقز، ۱۵-گروهی از جوانان محله تپه شافعی سقز ، ۱۶- گروهی از جوانان محله تپه‌ مالان سقز ، ۱۷- گروهی از جوانان محله برد بران سقز، ۱۸- گروهی از جوانان محله بهارستان سقز، ۱۹- گروهی از زنان خانه‌دار سقز، ۲۰-گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران
- شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای در اعتراض به گرانی ها و وضع بد معیشتی همه مردم اقشار مختلف جامعه را به عدم پرداخت قبوض آب، برق وگاز فراخوان داده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:"شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت و به رسمیت شناختن حضور مسالمت آمیز مردم در خیابان ها و همچنین نکوهش و محکوم نمودن سرکوب عریان و غیر انسانی نیروهای سرکوب در راستای حقوق مشروع، قانونی و نافرمانی های مدنی از همکاران خود، اقشار مختلف و مردم فهیم و نجیب ایران می خواهد به منظور کاهش و تحدید بخشی از درآمدهای دولت که صرف سرکوب و کشتار کودکان و زنان آزاده می شود از پرداخت قبوض آب برق و گاز خودداری نمایند و به پرداخت این قبوض نه بگویند و این را حق مردمی می داند که به مراتب زیر فشار و خط فقر تحمیلی واقع شده اند. همچنین این شورا حمایت خود را از رویکرد تحریمی مردم نسبت به شرکت ها و نهادهایی که در جریان این سرکوب های خشونت آمیز، بازوی نیروهای سرکوبگر بوده اند، اعلام داشته، توسعه و اشاعه ی آن را لازم و ضروری می داند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۴ نوامبر۲۰۲۲