جوزپ بورل: مقامات جمهوری اسلامی مسئول جان همه زندانیان هستند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری آمریکا را به "ترور و تخریب" در ایران متهم کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت زندان اوین ابراز نگرانی کرد. سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از "ربوده شدن" ۵ دانش‌آموز در کردستان خبر داد.ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران آمریکا را متهم کرد که از مشکلات و ناامنی‌ها احساس خوشحالی دارد و افزود: «اظهارنظرهای رئیس جمهور آمریکا که به خود اجازه می‌دهد به آشوب، ترور و تخریب در کشوری دیگر دامن بزند، یادآور سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی است که آمریکا را شیطان بزرگ خواند.»

رئیس‌جمهوری ایران در جلسه هیات دولت گفته است: «در ریشه‌یابی بیشتر خرابکاری‌ها، ترورها و اغتشاشات منطقه آمریکا نقش داشته است.»

ابراز نگرانی شدید جوزپ بورل درباره وضعیت زندان اوین
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار شفافیت از سوی حکومت جمهوری اسلامی در رابطه با آتش‌سوزی زندان اوین شد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه ۲۴ مهر در توئیتی خطاب به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درباره وضعیت زندان اوین به‌شدت ابراز نگرانی کرده و در توئیتی نوشته است: «مقامات ایرانی مسئول جان همه زندانیان از جمله مدافعان حقوق بشر و اتباع اتحادیه اروپا هستند. انتظار داریم شاهد شفافیت حداکثری در رابطه با این وضعیت باشیم.»
پیش از این وزیر امور خارجه آلمان نیز در واکنش به حوادث دیشب در زندان اوین، در توییتی نوشته بود: «آتش در زندان اوین ممکن است خاموش شده باشد؛‌ توجه ما به این افراد که در آنجا [اوین] زندانی هستند و حقوق انسانی‌شان، متوقف نمی‌شود و نخواهد شد.»

"ربوده شدن" ۵ دانش‌آموز در کردستان
سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در گزارشی از "ربوده شدن" دست‌کم پنج دانش‌آموز در روزهای گذشته در شهرستان سروآباد استان کردستان خبر داده است.
هه‌نگاو با اعلام اسامی این دانش‌آموزان، گفته است، هر پنج دانش‌آموز ۱۷ ساله هستند و حین شعارنویسی در مدرسه بازداشت شده‌اند.
یکی از این نوجوانان به نام مبین مرادی پس از سه روز در حالی که مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، از سوی ماموران امنیتی آزاد شده است اما از دیگر دانش‌آموزان به نام‌های پروا و شنیا حسینی، اشکان ابراهیمی و آریا مرادی اطلاعی در دست نیست.

حدادعادل: عده‌ای القا می‌کنند که ایران در حال فروپاشی است
غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مدعی است، "در فضای مجازی ایرانی ساخته شده که کاملا مغایر با ایران واقعی است". او در این راستا با انتقاد از شبکه‌های اجتماعی گفته است: «در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز تبدیل به ابزاری برای دنیای استکبار شده، آنچنان خبر و شایعه می‌سازند که از ایران جز خرابی و اغتشاش و درهم‌ریختگی خبر دیگری نیست.»
حدادعادل معتقد است، "عده‌ای می‌خواهند چنین القا کنند که ایران بر باد رفته و در حال فروپاشی است اما ایران واقعی، ایرانی است که خار چشم دشمنان است و مقتدرانه و باشکوه در حال حرکت به سوی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است."

رزمایش سپاه در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی
فرمانده نیروی زمینی سپاه جمهوری اسلامی از آغاز مرحله اصلی رزمایش "اقتدار نیروی زمینی سپاه" از روز دوشنبه ۲۵ مهر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی خبر داده است.
این خبر در حالی منتشر شده است که این دو استان در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای در ادامه اعتراضات سراسری مردمی ایران در یک ماه گذشته بود.
سردار محمد پاک‌پور، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است: «پیام این رزمایش برای دشمنان آن است که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای کشور است و هرگونه تهدید را قاطعانه پاسخ می‌دهد.»

فیروز نادری: کی گفته اینا کشور را اداره می کنند؟
فیروز نادری، از مدیران ارشد ناسا در توئیتی در واکنش به اعتراضات سراسری مردم ایران که بیش از یک ماه از آغاز آن می‌گذرد و آینده آن نوشته است: «بعضی‌ها می‌پرسند بعد از اینا کی کشو را اداره می‌کند؟ دوتا جواب: اول اینکه کی گفته اینا کشور را اداره می‌کنند؟ دوم اینکه فقط توی زندان اوین انقدر نخبه و ادم حسابی هست که با اون میشه شروع کرد.»

دویچه وله