۱۸ مهر : اعلام اعتصاب کارگران نفت برای فردا و اخبار اعتراضات شبانه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۴۶: خبرها از امنیتی شدن فضای عسلویه توسط نیروی حراست و سپاه و نیروی انتظامی گزارش میدهند. اما کارگران اعلام کرده اند که همه مراکز کاری را میبندند و دست به اعتصاب خواهند زد. در شهرهای مختلف تظاهرات و اعتراضات شبانه دوباره بر قرار است. در تهران در نقاط مختلف مردم از جمله صادقیه، نظام آباد ، نازی آباد به خیابان آمده اند و در صادقیه درگیری شدید بوده است. مردم برای اعتراضات روزهای آتی فراخوان هایشان را میدهند. در شیراز در عفیف آباد و در سنندج در مناطق دوشان، ویلا شهر ، بهاران ،کارآموزی و نایسر درگیری ها شدید است.

در تجمع اعتراضی امشب بر اثر شلیک نیروهای سرکوب تعدادی از مردم زخمی شده اند. سپاه پاسداران در اطراف شهر نیرو مستقر کرده است. در درگیری های دوشان مردم یکی از سرکوبگران را گوشمالی دادند. صدای تیر اندازی بسیار است. اینترنت قطع است. امکان دسترسی مردم به وسایل پانسمان و درمان کم است. مردم جانانه در جدالند. در مریوان، سقز و دهگلان نیز امشب مردم در محلات مختلف با سرکوبگران درگیرند و در خیابانها آتش روشن کرده اند. در سقز زن و مرد شعار زن، زندگی، آزادی سر میدهند. در بانه و کرمانشاه نیز امشب مردم به خیابان آمدند. در بانه تجمعات در خیابان ساحلی در جریان بود. همچنین امروز در پیرانشهر و اصفهان نیز شماری از دختران دانش‌آموز با شعار زن زندگی آزادی به خیابان‌ها آمدند.

امشب مردم در مرودشت استان فارس نیز به اعتراضات شبانه پیوستند و بنر قاسم سلیمانی جنایتکار را به آتش کشیدند وشعارمرگ بر خامنه ای سر دادند. در کازرون نیز مردم با نبردهای سرکوب درگیر شدند. همچنین در تبریز مردم در خیابانها دست به تظاهرات زدند و اینترنت قطع است.

دانشجویان دانشگاهها در اعتصاب سراسری بسر میبرند و امروز نیز در شهرهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدند. از جمله دانشجویان علامه طباطبایی در پاسخ به سخنان اژه ای جلاد شعار مرگ بر دیکتاتور، همش میگن گفت‌وگو، ننگ بر دروغ‌گو سردادند. همچنین بار دیگر جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی بیانیه ای بر ادامه اعتراضات و همبستگی با مردم معترض تاکید کردند.

فشار انقلاب دولت انگلیس را هم به واکنش وادار کرد و این دولت گشت ارشاد و دو فرمانده ارشد آن را در لیست تحریم ها گذاشت. با قدرت انقلاب تمام دولت ها را به بایکوت جهانی جمهوری اسلامی وادار میکنیم.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲