نامه سرگشاده به دولت‌ها در رابطه با تظاهرات اخیر در ایران!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران، نامه زیر را به دولتهای چهل کشور دنیا و اتحادیه اروپا ارسال کرده و خواستار فشار به رژیم اسلامی برای آزادی بازداشت شدگان شده است.
شما نیز درکشور محل اقامتتان میتوانید با فشار به دولت مربوطه ازآنها بخواهید رژیم اسلامی را مجبور به آزادی بازداشت شدگان کنند.

متن انگلیسی و ترجمه آن را در زیر مشاهده می کنید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲

www.cfppi.org

متن انگلیسی نامه به دولت‌ها

https://wp.me/p9yWrK-39n

ترجمه فارسی نامه را در زیر ملاحظه میکنید.

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲

نامه سرگشاده به دولت‌ها در رابطه با تظاهرات اخیر در ایران!

معترضان دستگیر، مجروح، کشته شده اند و خانواده هایشان توسط پلیس مورد حمله قرار گرفته اند!

در پی قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد اسلامی در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ایران، هزاران تظاهرات در سراسر کشور به راه افتاده است. صدها تظاهرکننده توسط پلیس رژیم اسلامی بازداشت و خانواده های آنها مورد تعرض قرار گرفته اند. ما از شما می‌خواهیم قبل از اینکه رژیم اسلامی تعداد بیشتری از آنها را در خیابان‌های ایران قتل عام کند، رژیم اسلامی را مجبور کنید تا بازداشت‌شدگان را آزاد کند و سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان را متوقف کند.

اعتراضات اخیر در ایران از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ و در پی کشته شدن مهسا امینی زن 22 ساله آغاز شد. از آن زمان، این اعتراضات به بیش از صد شهر در سراسر ایران گسترش یافته است. نیروهای امنیتی رژیم با شلیک گلوله مستقیم به سوی معترضان به آنها حمله کرده و صدها نفر را کشته و هزاران نفر را مجروح کرده اند. نیروهای امنیتی فشار خود را با یورش به منازل و دستگیری فعالان ، دانشجویان دانشگاه و سایر افراد برای ایجاد ترس در میان مردم افزایش داده اند.

همانطور که مطلع هستید، اعتراضات اخیر در سراسر ایران به دنبال مرگ مهسا امینی که بر اثر شکنجه در بازداشتگاه تهران جان باخت، آغاز شده است. مهسا امینی زن 22 ساله به همراه خانواده خود از استان کردستان برای دیدار اقوام خود به تهران سفر کرده است. زمانی که در تهران بود با برادرش در خیابان راه می رفت که توسط گشت ارشاد رژیم دستگیر شد. برادرش مورد حمله قرار گرفت و مهسا با خشونت به بازداشتگاه منتقل شد. در آنجا بود که او را مورد ضرب و شتم قرار دادند که باعث آسیب شدید سر و بدن او شد. او در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به کما رفت و بر اثر جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

مردم ایران ۴۳ سال شدیدترین ستم ، فقر گسترده و سرکوب خشونت آمیز را تجربه کرده اند. زنان تحت شدیدترین قوانین زن ستیزانه و جنایات علیه زنان قرار گرفته اند. این جنایات مستقیماً به دستور مقامات رژیم اسلامی، خامنه ای و سپاه پاسداران انجام شده است. مهسا امینی یکی از میلیون ها زنی است که توسط رژیم اسلامی شکنجه شده و صدها نفر کشته شده اند. مردم ایران هرگز رژیم اسلامی را نپذیرفتند و مدام از قوانین آن سرپیچی کردند. اما اکنون زنان شجاع در خیابان ها و در مقابل چشمان نیروهای مسلح حجاب خود را به آتش می کشند. آنها با وجود مواجهه با حملات شدید نیروهای امنیتی رژیم به اعتراضات خود در خیابان ها ادامه می دهند.

مردم ایران به حمایت فوری شما نیاز دارند!

من از شما میخواهم که از معترضان حمایت کنید، از زنان ایرانی حمایت کنید و به رژیم اسلامی ایران فشار بیاورید تا خشونت علیه معترضان را متوقف کند. شما می توانید با احضار سفیر رژیم در کشورتان کمک کنید و آنها را مجبور کنید که فورا و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان در ایران را آزاد کنند.

هر دقیقه بر تعداد بازداشت شدگان افزوده می شود و خانواده های آنها در مقابل زندان های ایران مورد حمله خشونت آمیز قرار گرفته اند. رژیم اسلامی اینترنت را در سراسر کشور قطع کرده است تا از انتشار اخبار خشونت‌های جنایتکارانه آنها به جهان خارج جلوگیری کند. مردان و زنان در ایران اکنون به حمایت بین المللی نیاز دارند و پیش از این که تعداد بیشتری از آنها توسط ماموران رژیم به قتل برسند.

دولت شما می‌تواند نقشی حیاتی در لابی کردن جامعه بین‌المللی برای برداشتن گام‌های مؤثر و فوری برای وادار کردن رژیم اسلامی به آزادی همه بازداشت‌شدگان، توقف تعرض به خانواده‌های آنها و بازگرداندن اینترنت در سراسر کشور ایفا کند.

مهسا امینی یکی از هزاران زنی است که توسط رژیم اسلامی مورد شکنجه و قتل قرار گرفت. مهسا امینی هم آخرین نفر نخواهد بود. رژیم قبلا

عمداً بسیاری از زنان و مردان دیگر مانند حدیث نجفی را در حالی که در تظاهرات بود با هدف قرار دادن و شلیک شش گلوله مستقیم به سوی او به قتل رساند. مردم در ایران به حمایت شما نیاز دارند قبل از اینکه تعداد بیشتری از آنها در ایران توسط رژیم اسلامی ایران سلاخی شوند.

شیوا محبوبی
سخنگو
کمپین آزادی زندانیان سیاسی در ایران (CFPPI)
www.cfppi.org این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید