نامه سرگشاده به دولت آمریکا و سازمان ملل

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ابراهیم رئیسی نباید به مجمع سازمان ملل راه داده شود: او باید بخاطر جنایت علیه بشریت دستگیر شده و محاکمه شود.حکومت اسلامی ایران اعلام کرده است ابراهیم رئیسی در نظر دارد که در مجمع عمومی سازمان ملل که از تاریخ ۱۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد شرکت کند. از دولت آمریکا می خواهیم از صدور ویزا به رئیسی بخاطر نقش وی در کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت و همچنین فعالیت های تروریستی در خاک آمریکا خودداری کند.

ابراهیم رئیسی یک جنایتکار تحت پیگرد است. وی یکی از چهار عضو "هیات مرگ" تهران بود که هزاران زندانی سیاسی را در تابستان ۱۳۶۷ بطور جمعی کشتار کرد. رئیسی، طی چندین دهه بعنوان دادستان و سپس بعنوان رئیس قوه قضائیه مسئول دستگیری، شکنجه، شلاق زدن، اعتراف گیری های اجباری و اعدام هزاران فعال سیاسی و افراد بیگناه بوده است. در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه به مامورین دولتی و نیروهای انتظامی که صدها تن از معترضین را کشتار کردند مصونیت داد. وی بعنوان عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در تصمیم به شلیک عامدانه به پرواز مسافربری پی اس ۷۵۲ در ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ که به کشتار همه ۱۷۶ سرنشین آن انجامید شرکت داشت.

پس از انتصاب بعنوان رئیس جمهور حکومت اسلامی، رئیسی در راس دولتی بوده است که سرکوب فعالین سیاسی و اجتماعی را ادامه داده، مجازات اعدام را در مورد صدها نفر بمورد اجرا گذاشته، گله های "عفاف و حجاب" را در خیابان ها برای حمله وحشیانه به زنان رها ساخته و تنها در چند هفته گذشته وحشیانه ترین مجازات های اسلامی مانند قطع انگشتان دست و کور کردن چشم را اجرا کرده است.

در عین حال، دولت رئیسی اقدامات تروریستی خود در خارج کشور و از جمله در آمریکا برای ترور و آدم ربائی (با هدف انتقال به ایران، بازجوئی زیر شکنجه، اعتراف گیری اجباری و نهایتا اعدام) را ادامه داده است. علاوه بر آن، به بازداشت شهروندان خارجی و افراد دو تابعیتی بجرم واهی جاسوسی بمنظور باج گیری از دولت های خارجی برای پول، امتیاز گیری سیاسی و یا استرداد تروریست های محکوم شده اش ادامه داده است. سوء قصد به نویسنده سرشناس سلمان رشدی به خواست جمهوری اسلامی، که فتوای قتلش را خمینی صادر کرده بود و سران حکومت مرتبا خواهان کشتن وی بعنوان یک وظیفه اسلامی بوده اند، از آخرین نمونه های تروریسم جمهوری اسلامی در خارج کشور است.

جنایتکاری مانند ابراهیم رئیسی که مسئول چنین جنایات هولناکی است نباید اجازه ورود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشد. تنها سناریوئی که در آن به رئیسی باید اجازه داده شود که وارد آمریکا یا هر کشور غربی دیگر شود برای حضور در دادگاه برای رسیدگی به جنایات او علیه بشریت است. در همین رابطه، ماه گذشته یکی از همدستان رئیسی در جریان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، یعنی حمید نوری، بدنبال یک دادگاه تاریخی در سوئد بدلیل دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی به جرم قتل و جنایات جنگی به حبس ابد محکوم شد.

یک بار دیگر از دولت آمریکا می خواهیم که از صدور اجازه ورود به آمریکا به ابراهیم رئیسی خودداری کند. جای رئیسی نه در مجمع عمومی سازمان ملل، بلکه در دادگاه برای رسیدگی به جنایات او علیه بشریت است. اجازه ورود دادن به رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل توهینی بزرگ به مردم ایران، مردم آمریکا و خانواده های داغدار قربانیان بیشمار این فرد است.

ما بر خواست خود برای بایکوت همه جانبه سیاسی، تسلیحاتی، فرهنگی و ورزشی جمهوری اسلامی تاکید مجدد می کنیم. نه کنار آمدن و مماشات، بلکه انزوای سیاسی و فشار جهانی تنها پاسخ درست به وحشی گری و تروریسم ابراهیم رئیسی و حکومت اوست.

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ اوت ۲۰۲۲

(ترجمه از اصل نامه به انگلیسی)

https://wpiran.org/english/
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آزادی واله زمانی را به همگان شادباش میگوییم
بنا بر اخبار منتشر شده امروز یکشنبه ۶ شهریور واله زمانی فعال شناخته شده کارگری، کارگر سابق نفت و عضو سندیکای نقاشان، آزاد شد. او بطور موقت و با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد گردید. آزادی واله را به او، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. واله زمانی در روز ۹ خرداد در جریان سناریو سازی رسوای رژیم علیه وی و شماری از معلمان، فعالین کارگری و اجتماعی بعد از بازداشت دو فعال کارگری فرانسوی به اسامی ژاک پاری و سیسل کولر بازداشت گردید. اتهام آنها "همکاری با دسیسه جاسوسی" بود. قبل از او اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی از معلمان زندانی و آنیشا اسداللهی و ریحانه انصاری نژاد از فعالین اجتماعی که با همین پرونده بازداشت شده بودند آزاد شدند. این آزاد کردنها هر چند با وثیقه های سنگین انجام گرفته و موقت است، اما بدنبال نزدیک به ۴ ماه حبس و زندان و شکنجه و فشار آوردن برای اعتراض اجباری نشانه شکست سناریوسازی های حکومت و موفقیتی برای کارزار علیه سناریو سازی های حکومت و آزادی زندانیان سیاسی است. هم اکنون علاوه بر سیسل کولر و ژاک پاری، ۴ نفر دیگر از بازداشت شدگان مربوط به این پرونده از جمله رضا شهابی، حسن سعیدی، رسول بداقی و کیوان مهتدی در زندانند تمامی این عزیزان باید فورا و بدون قید و شرط آزد شوند و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای همه این بازداشت شدگان باید فورا مسدود گردد.

واله زمانی علیرغم ابتلا به بیماری حاد کبدی هپاتیت و نیاز مبرم به درمان نزدیک به چهار ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بسر برد. تعویق افتادن درمان او و هر گونه ضایعات جسمی ای که در نتیجه آن برای واله زمانی بوجود آمده مسئولش جمهوری اسلامی است. او باید فورا تحت درمان ومعالجه قرار گیرد و باید از سوی دولت امکانات لازم درمانی و رایگان در اختیارش قرار گیرد. کارزار برای لغو پرونده های امنیتی تمامی این بازداشت شدگان و آزادی تمامی معلمان زندانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی ادامه دارد. حزب بر کارزاری سراسری و اتحاد همه مردم علیه سرکوبگری های حکومت تاکید دارد.
- روز یکشنبه ۶ شهریور جمع بزرگی از کارگران و کارمندان شهرداری کوهدشت لرستان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواستهایشان دست به تجمع زدند. تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل آن، قراردادهای موقت کاری و نداشتن ایمنی محیط کار از جمله موضوعات مشترک اعتراضات کارگران شهرداریها در سطح سراسری است.
روز ۶ شهریور سرایداران و خدمتگزاران مدارس در استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح پایین حقوق‌ها مقابل مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری تجمع کردند.
- روز ۵ شهریور جمعی از جوانان بیکار در امیدیه در خوزستان با دست گرفتن بنری که رویش نوشته شده بود "ما بیکاریم" صدای اعتراض خود را به بیکاری و بی تامینی بلند کردند. این تجربه را باید در تمام شهرها تکثیر کرد.
- روز ۴ شهریور کارگران شرکت آبادراهان عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌های معوقه‌شان دست به اعتصاب زده و درب ورودی شرکت را بستند. این کارگران از اردیبهشت‌ماه تاکنون، حقوق دریافت نکرده‌اند
- روز جمعه ۴ شهریورهمسر سه معلم زندانی اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و رسول بداقی با در دست گرفتن بنری با نوشته های " معلمان زندانی آزاد باید گردند"، "جای معلم در زندان نیست" اعتراض خود را به ادامه بازداشت معلمان اعلام داشتند.
حزب کمونیست کارگری ایران

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۸اوت ۲۰۲۲

واله زمانی فعال کارگری آزاد شد

روز ششم شهریور واله زمانی فعال کارگری در میان استقبال دوستانش از زندان اوین آزاد شد. آزادی این عزیز را به او، به خانواده اش، و به همگان تبریک میگوییم. واله زمانی با وثیقه دو میلیارد تومانی بطور موقت آزاد شده است. پرونده تشکیل شده برای واله زمانی باید بسته شود و او بدون وثیقه و بدون قید و شرط و محدودیت آزاد شود.

واله زمانی فعال کارگری، با سابقه سالها کار در مراکز نفتی و از اعضای سندیکای نقاشان البرز است. او روز ۹ خرداد بدنبال دستگیری ژآک پاری و سیسل کولر از شهروندان فرانسه و همراه با تعدادی معلم ، فعالین کارگری و اجتماعی در یک سناریو سازی مسخره و با اتهام"همکاری در دسیسه جاسوسی"توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود. جمهوری اسلامی واله زمانی را علیرغم ابتلا به بیماری حاد کبدی و هپاتیت ث که نیاز به درمان فوری داشت، دستگیر کرد. تا جاییکه در زندان آنزیم های کبدی او در حد خطرناکی بالا رفت و در خطر مرگ قرار گرفت. با محرومیت او از درمان طی مدت زندان، همچنان خطر جانی واله را تهدید میکند و جمهوری اسلامی مسئول وضعیت واله زمانی و واله زمانی هاست. او باید فورا تحت درمان و معالجه قرار گیرد و حکومت برای تامین هزینه درمان او مسئول است.

گفتنی است که علاوه بر واله زمانی مسعود نیکخواه، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، آنیشا اسداللهی و ریحانه انصاری از دیگر بازداشت شدگان این پرونده آزاد شده اند و کمپین برای آزادی کارگران زندانی ضمن تبریک به همگان برای آزادی این عزیزان بر بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای همه آنها تاکید دارد. کمپین برای آزادی کارگران زندانی مراتب قدردانی خود را از حمایت های مردمی و بین المللی از کارزار علیه سناریوی سازی رژیم و برای آزادی این دستگیر شدگان اعلام میکند.

بعلاوه در حال حاضرهمچنان ژاک پاری، سیسل کولر، رسول بداقی، رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی از دیگر بازداشت شدگان این پرونده در زندانند که باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

https://free-them-now.com

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۸اوت ۲۰۲۲