احکام شلاق برای کارگران آذرآب گستاخی علیه همه کارگران است

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بنا بر خبرمنتشر شده در روزهای اخیر حکم دادگاه ۲۱ کارگر شرکت آذرآب اراک صادر شد. بر اساس این خبر چهار نفر از این کارگران تبرئه و برای هفده نفر حکم وحشیانه ۳۰ ضربه شلاق و سه ماه حبس صادر شده است. این حکم تعلیقی است اما یک توهین آشکار به همه کارگران و کل جامعه است. باید وسیعا و شدیدا این احکام وحشیانه علیه کارگران را محکوم کرد و از حق کارگران برای اعتراض و اعتصاب دفاع کرد. یک مشت مفتخور بی خاصیت مدام دارند بطور نجومی از دسترنج کارگر دزدی میکنند و پروار میشوند و وقتی کارگران به زندگی زیر خط فقر اعتراض میکنند دست به انبان کثیف توحش ۱۴۰۰ سال پیش میبرند و احکام شلاق صادر میکنند.

جواب کارگران به این گستاخی و به چنین قوه قضائیه و کل حکومت اینست که شما و کل بساطتان را از این جامعه جارو میکنیم. حکومت شلاق و زندان و قصاص و چپاول جایش در جامعه بشری نیست و باید در سطح جهان منزوی و بایکوت شود و نهایتا از صحنه جامعه جارو گردد.
ماجرا از این قرار است که در پی واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی و خصولتی شدن آن مشکلات و تعطیلی کارخانه آذرآب آغاز شد. به گفته کارگران تمامی پیمانکاران و طرف‌های قراردادهای کاری آذرآب دولتی بوده و چپاولگری های پشت پرده شغل و معیشت آنها را به یغما بزد. و اکنون نزدیک به یک سال است که کارگران آذرآب بیکار هستند، دستمزدهایشان پرداخت نشده است و در فشار معیشتی سختی بسر میبرند. چندین سال است که کارگران آذرآب و در دفاع از زندگی و معیشتشان در اعتراضند و بارها همراه با کارگران هپکو که وضعیت مشابهی دارند علیه دزدی ها و چپاولگری ها و بحرانی شدن وضع این کارخانجات دست به تجمع و راهپیمایی زده اند و اعتراضات آنها انعکاس وسیعی در شهر اراک و در جنبش کارگری داشته است.
در جریان اعتراضات آبانماه ۹۸ کارگران آذرآب بین ۴۱ تا ۴۳ نفر بازداشت شدند که بعد زیر فشار اعتراضات کارگران به قید وثیقه آزاد شدند. اعتراضات آنها به خصوصی‌سازی شرکت ودزدی های پشت پرده و پرداخت نشدن چند ماه دستمزدشان بود. بعد از آن در تیرماه ۹۹ از سوی شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری اراک در یک حکم بی سابقه برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در راهپیمایی اعتراضی سال ۹۸ شرکت داشتند، حکم حبس، شلاق و بیگاری صادر گردید. بر اساس این حکم این کارگران به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه بیگاری به مدت سه ساعت در روز در راه‌آهن شهرستان اراک محکوم گردیدند. این حکم با موجی از اعتراض در میان این کارگران و در جنبش کارگری روبرو شد. زیر فشار این اعتراضات این خبر تکذیب شد و خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران انتشار آنرا «عملیات روانی ضدانقلاب علیه آذرآب» خواند. بعد نیز عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم برائت ۱۵ نفر از کارگرانی که تحت عنوان " تبلیغ علیه نظام " حکم گرفته بودند، خبر داد.
با ادامه وضعیت نابسامان شغلی و معیشتی و فشارهای امنیتی بر شرکت، کارگران خشمگین آذر آب در یازدهم خرداد ماه سال جاری به این دلیل که یکسال است قراردادی با آنها بسته نشده و بیکار هستند و دو ماه مزد آنها پرداخت نشده بار دیگر دست به اعتراض زدند.

بدنبال چنین کشاکش سختی اکنون خبرها حاکیست که ۱۷ کارگر شرکت آذر آب بخاطر شرکت در اعتراضات خرداد ماه هر یک به ۳ ماه حبس تعلیقی (تعلیق یکساله) و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده اند. وسیعا از کارگران آذرآب حمایت کنیم و به حکم دادگاه منفور اسلامی اعتراض نماییم.
#اتحاد_علیه_سرکوب
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰ اوت ۲۰۲۲

اطلاعیه خبری

تجمع معلمان
روز ۲۹ مرداد تعدادی از معلمان طرح مهرآفرین در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و با خواست استخدام دائمی و رسمی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. این بخش از معلمان در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، تحت عنوان "طرح مهرآفرین" استخدام شده و ۱۴ تا ۲۰ سال است که به تدریس مشغولند و قراردادهای برخی از آنان هنوز پیمانی است. در این حرکت اعتراضی معلمان معترض با حمل پلاکارد و سردادن شعار صدای اعتراض خود را بلند کردند.
- روز ۲۹ مرداد سه نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز با اتهام "تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی" از طریق برپایی تجمعات اعتراضی جهت آخرین دفاعیاتشان به شعبه سیزده بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز احضار شدند. اسامی این بازنشستگان که بیست روز در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بودند عبارت است از ناصر سعیداوی، محمد زمان کامروا،مراد ظهرابی.
یک مطالبه فوری بازنشستگان پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان است. اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراض به فقر و بی تامینی و وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی شان بخاطر گرانیهای روزافزون است. اعتراض آنها به تبعیض و نابرابری و اختلاس ها و دزدی هاست. نیمی از سال میگذرد و بدنبال اعتراضات هر روزه آنها بالاخره اعلام شد که مصوبه دولت کنار رفته و حقوق ماهیانه بازنشستگان غیر حداقل بگیران (سایر سطوح) ۳۸ درصد افزایش خواهد یافت. بازنشستگان خواستار اجرایی شدن این افزایش از آغاز سال ۱۴۰۱ و دیگر مطالباتشان هستند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر هجده میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی است. گفتنی است که فرزانه زیلابی وکیل انتخابی بازنشستگان در بازداشت است.
- روز ۲۶ مرداد کارگران پروژه‌ای شرکت کیان نصب شاغل در پتروشیمی بوشهر در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰ اوت ۲۰۲۲
http://wpiranfa.com

از فتوی و تبلیغ جنایت تا ترور فاصله‌ای نیست!
۴۳ سال است که در داخل و خارج کشور،‌ تمام امکانات مالی، اقتصادی، سیاسی یک مملکت را بکار گرفته‌اند تا بچاپند، سرکوب کنند، سنگسار کنند و جامعه‌ای مدرن و امروزی را زیر عبای سیاه و قرون وسطی‌ای مذهب ساکت و رام و مقید به آیین و قوانین ارتجاعیشان کنند!

مذبوحانه به کارشان ادامه میدهند چون موفق به سرکوب نشده‌اند .

مردم در ایران و منطقه ۴۳ سال است که برای زیستن آزاد میجنگند! برای رفاه، برای تساوی حقوق انسانی و برای رهایی از جور و جهل قرون وسطی‌ای مشتی انگل بی‌خاصیت که حافظ منافع سرمایه‌دارانند.

حمله هفته اخیر چاقوکش و آتش‌به‌اختیار خامنه‌ای به سلمان رشدی مجدداً پرونده جهنمی سالها ترور در داخل و خارج کشور را گشوده است! پرونده سیاهی که نه فقط سران مافیاهای درونی رژیم اسلامی را نشانه میرود که سرمایه‌گذاری سیاسی دول غربی بر روی مهرهای رسوا و تبهکار جمهوری اسلامی را هم بازگشایی میکند!

سالهاست که “سفرای حسن نیت” رژیم که در صف مبلغین و کاربدستان رژیم اسلامی بوده‌اند در ساحل امن و امان دول اروپایی و امریکا با استفاده از بهترین امکانات مالی و در پناه حفاظت پلیس به جهان غرب صادر میشوند! تا احکام اسلامی قصاص و ارتداد و زن ستیزی را در دانشگاه‌ها توضیح بدهند و رسانه‌های فارسی زبان بعنوان کارشناس و نواندیش و مفسر بکارشان بگیرند تا چهره سیاه رژیم اسلامی و اسلام سیاسی را بزک‌کند.

به کارنامه مختصری از چند نفر از عمله اکره رژیم در اروپا و امریکا توجه کنید!

سید عطاالله مهاجرانی پیش از فتوی خمینی سلسله ستون‌هایی علیه سلمان رشدی بقول خودش مرتد نوشت و بعداً این ستون‌ها را در قالب کتابی تحت عنوان “نقد توطئه آیات شیطانی” منتشر کرد تا اوباش و لمپنها و مزدورانش را به ضرورت قتل رشدی و مترجمین و ناشرین کتاب “آیات شیطانی” متقاعد کند او هنوز هم از این یاوه گویی‌هایش دفاع میکند و کتابش در ایران به هزینه دولت متبوعش تجدید چاپ میشود.

مهاجرانی پس از ترور قاسم سلیمانی، در حساب تویتریش با گذاشتن عکسی از بوسه خامنه‌ای بر صورت قاسم سلیمانی، سلیمانی را “قهرمان ملی ایران و اسلام” نامید و در حساب توییتریش، مردمی را که در مناسک مسخره کفن و دفن حاج قاسم در کرمان، زیر دست و پا جان له شدند را “شهیدان وداع” معرفی کرد.

این کارگزار و مبلغ بدنام در لندن و در امنیت به شغل کثیف ترویج جنایت مشغول است.

شخصیت رسوای دیگر در این میان حاجی حسین موسویان است که در سال ۱۳۶۹ بعنوان سفیر به جاسوسخانه رژیم اسلامی در شهر بن آلمان ارسال شد تا بر کشتار میکونوس و سلاخی فریدون فرخزاد نظارت داشته باشد. دادگاه رسیدگی به ترور و جنایت رستوران‌ میکونوس در آلمان او را به اتهام همدستی در این ترور و چندین ترور دیگر در اروپا، عملاً از خاک آلمان اخراج کرد. وی هم‌اکنون در دانشگاه پرینستون در ایالت نیوجرسی آمریکا به عنوان پژوهشگر مشغول فعالیت و “روشنگری!” و تبلیغ و ترویج تبهکاری اسلامی ایست.

محمدجعفر محلاتی سفیر پیشین جمهوری اسلامی در سازمان ملل “استاد صلح!” در دانشگاه “ابرلین” در “ایالت اوهایو” آمریکا است او در سال ۱۹۸۹ میلادی از فتوی خمینی حمایت کرد.

حسین حاج فرج‌الله دباغ معروف به سروش دباغ یکی از ضد کمونیست‌ترین چهره‌های قدرت‌گیری جنبش اسلام سیاسی و سرکوب انقلاب بهمن ۱۳۵۷ عضو “ستاد انقلاب فرهنگی” در سال ۱۳۵۹ یکی از اصلی ترین مهرهای رهبری اوباش حزب الله در حمله به دانشگاه و کتابسوزان و کشتار خرداد ۶۰ بود. ستاد به دستور خمینی و با هدف:”گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی” تشکیل شده بود.

امروزه “حاجی حسین حاج فرج‌الله دباغ” معروف به “سروش دباغ” سخت مشغول حک و اصلاح و ترمیم‌چهره‌کریه اسلام سیاسی و “راحة‌الحلقوم” ساختن از آن برای بچه مسلمانهاست، ایشان استاد مهمان در دانشگاه‌های پرینستون، ییل، هاروارد و آمستردام و پژوهشگر مهمان در مرکز دین، صلح و فعالیت‌های جهانی در دانشگاه جرج‌تاون بوده‌است و درس‌های اسلام‌شناسی و مولوی‌شناسی را در این دانشگاه‌ها تدریس کرده‌است.

سالها سیاستمداران جهان غرب و فعالین جنبش ارتجاعی “نسبیت فرهنگی” هزینه کرده‌اند و این خطرناکترین آفت‌های انسانیت، تمدن و فرهنگ را بجان مردم اروپا و تبعیدیان ایرانی انداخته‌اند تا شاید اپوزیسیونی در درون خود مافیاهای نظام را سازمان دهند.

در این سالها انسانهای بیگناه زیادی به قتل رسیده‌اند و هنوز این اجناس بنجل صدور انقلاب اسلامی در اروپا ول می‌چرخند، ساپورت مالی می شوند و در سنگر امن دمکراسی مروج سیاه‌ترین نوع تروریسم ضد بشر هستند.

فاجعه ترور سلمان رشدی محصول این تبلیغات و این باز بودن دست مبلغین ترور و کشتار است.

کارگزاران و مبلغین ترور باید دستگیر، محاکمه و اخراج شوند!

دول اروپایی از حمایت مالی و امنیتی آنها دست بردارند و دادگاه‌ها به جرایمشان رسیدگی کنند.

رژیم ضد بشری اسلامی را بایکوت کنید!


سرنگون باد رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی و برابری!

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اوت ۲۰۲۲