موج اعدامها توحش سازمانیافته قتلهای دولتی برای ارعاب!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

از دو ماه گذشته شاهد موج تصاعدی اعدامها در زندانهای مختلف از طرف جمهوری اسلامی هستیم. بر مبنای گزارش عفو بین الملل، ایران با اعدام ۳۱۴ نفر در سال ۲۰۲۱، عملا بیش از نیمی از اعدامهای دنیا را به تنهایی به خود اختصاص داده است. آمار اعدامها در این ماهها به شدت افزایش داشته است. بنا بر گزارش آماری سایت حقوق بشری هرانا، تنها در خرداد ماه امسال ۹۷ نفر در ایران اعدام شده اند. زندانهای رجایی شهر کرج، زندانهای بلوچستان، ارومیه، کرمانشاه، زنجان و ... به میدان یک توحش سازمانیافته و به مرکز قتلهای سازمانیافته دولتی تبدیل شده اند.

جمهوری اسلامی به بهانه های متفاوت از جمله جرائم مواد مخدر، قتل عمد و ارتداد و ...، تلاش کرده این توحش و این قتل عام انسانهای قربانی سیاستهای نظام اسلامی را توجیه کند.

جمهوری اسلامی در حالی ماشین کشتار و جنایات سازمانیافته را به حرکت درآورده که از طرف پایین جامعه با قدرت زیر ضرب قرار گرفته است. این رژیم بورژوا- اسلامی، ناکارآمدی و فساد سیستماتیکش، بحران اقتصادی و بی جوابی اش به فقر و فلاکت، بی جوابی به خواست و مطالبات رفاهی و برابری طلبانه جامعه را می خواهد با قتل و کشتار و اعدام و زندان جواب بدهد. اعدامهای این دوره و توحش افسارگسیخته در به قتل رساندن فله ایی آدمها و اسیران سیاه چالهای جمهوری اسلامی قرار است ارعابی در جواب به مطالبات آزادیخواهانه، انسانی، برابری طلبانه و رفاهی جامعه باشد. این جامعه و این مردم معترض و انقلابی، با این اعتماد به نفس و با تجربه چهاردهه مبارزه زیر استبداد سیاه یكی از درنده ترین حاكمیتهای بورژوایی تاریخ بشر ، با قاطعیت جواب خواهد داد. جمهوری اسلامی با این توحش پرونده جنایاتش را سنگینتر خواهد کرد و این برایش گران تمام خواهد شد.

موج اعتراضات اجتماعی، موج حرکت از پایین جامعه برای یک زندگی انسانی، موج گسترش اعتراضات کارگری و اقشار محروم جامعه رابطه مستقیمی با موج اعدامها و توحش وحوش اسلامی حاکم را نشان می دهد. تنها گزینه جمهوری اسلامی بر متن بن بست همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و بحران حاکمیتش ، سرکوب، اعدام و زندان است. ام و به یمن مبارزات وسیع طبقه كارگر و مردم آزادیخواه، ماشین سرکوب و رژیم پلیسی نظام با وجود اعدامهای افسار گسیخته، با وجود یک قتل عام سازمانیافته و با وجود سبعانه ترین تعرض به انسانیت زمینگیر و بی خاصیت شده است. با هر درجه از سبعیت، با هر درجه از قتل و کشتار، با هر درجه از وحشیگری، این ماشین کشتار و این حکومت جلادان حرفه ایی توانایی ساكت كردن و تسلیم جامعه را از دست داده است. وجود فضای شور و شوق اعتراضی در بند به بند سلولهای جامعه، وجود اعتماد به نفس بالا برای تعرض سازمانیافته از پایین، و جود اتحاد و همسرنوشتی و همسنگری برای شکست کامل و سرنگونی انقلابی این نظام، پایه های حاکمیت را به لرزه درآورده است. اعدامها قرار است تغییر توازن قوای موجود را به نفع حاکمیت رقم بزند چیزی كه بالاترین مقامات حكومت هم اكنون آنرا بی فایده میدانند و از سر استیصال و درماندگی به آن متوصل میشوند . تلاشی که عملا با این سطح از نفرت جامعه و با این سطح از اعتراض و تعرض پایین جز شكست نتیجه ای نخواهد داد.

این حاكمیت باید برود ، این حكم طبقه كارگر و اقشار محروم جامعه است! این حاكمیت باید سرنگون شود و دست این جانیان از تعرض به زندگی مردم باید كوتاه شود. نباید اجازه داد این نکبت بورژوا-اسلامی از این بیشتر به جامعه خون بپاشد. تنها راه سد کردن این توحش و افسار زدن حاكمیت، تعرض و اعتراض میلیونی و اجتماعی وسیعتر، حضور در میدان متحدانه تر و هر روزه در تقابل با این حکومت فاسد و آدم کش است.

حزب حکمتیست (خط رسمی) در کنار مبارزه مردم بر علیه اعدام، در صف مقدم اعتراض و مبارزه برای مطالبات انسانی و رفاهی و در راس ایجاد اتحاد و همبستگی صفوف كارگران، زنان، جوانان و مردم برابری طلب برای ایجاد آمادگی جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی خواهد بود. حزب حکمتیست (خط رسمی) اعدامها و قتل عمد و سازمانیافته جمهوری اسلامی برای ایجاد ارعاب و زهر چشم گرفتن از مردم را به شدت محکوم می کند و مردم آزادیخواه را به اعتراض و مبارزه گسترده تر، متحدانه و سراسری تر فراخوان میدهد.

حزب حکمتیست( خط رسمی)
۲۶ ژوئن ۲۰۲۲

**********

پیام همدردی با مردم افغانستان

در ساعات اولیه روز چهارشنبه اول تیر، زلزله ای نیرومند برخی از شهرهای افغانستان را ویران كرد. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، حاکی از رانش زمین و تخریب گسترده ساختمان‌هاست. گفته می شود که بیش از هزار نفر - عمدتاً در شهر پکتیکا - جان خود را در این زلزله از دست داده و احتمال می‌رود شمار دیگری هنوز در زیر آوار خانه‌های ویران شده مانده‌ باشند. این فاجعه زمانی رخ داد كه بسیاری از مردم خواب بودند.

باند سیاه طالبان كه افسار آن توسط دولت آمریكا برای هجوم دوباره به شهرها و روستاهای این كشور و قتل عام و فراری دادن گسترده مردم بیگناه افغانستان شل شده است، از "جامعه جهانی" در رابطه با زلزله اخیر، درخواست كمك كرده است. "جامعه جهانی" هم كه اسم رمز دول غربی و در راس همه دولت آمریكاست، مشغول چرتكه انداختن است و اعلام كرده است كه كمك ها و همكاری های بین المللی منوط به "روابط دیپلماتیك" شان با طالبان است. مستقل از اینكه طالبان، این گله آدمكش های "جهان متمدن" كیست و چه تقلای مذبوحانه ای برای ورودش به كلوپ "جامعه جهانی" از جانب دولت های فخیمه غربی صورت میگیرد، و علیرغم تمام تلاشهای نافرجام كه دول غربی در طی این مدت كرده اند تا حاكمیت طالبان را پایبند به امنیت، ثبات و آرامش در افغانستان و در افكار عمومی مردم دنیا جا بزنند و به مردم افغانستان حقنه كنند، اما در این وسط قربانیان مستقیم این دیپلماسی ضد انسانی كسی جز مردم جنگ زده و زلزله زده افغانستان نیست.
برای دول غربی، "روابط دیپلماتیك" با طالبان، دروغی بیش نیست، صورت مسٸله نیست و هیچوقت هم نبوده است. اینها نسخه بهتری از طالبان برای مردم افغانستان نداشته اند. مشكل دولت آمریكا و دول غربی اینست كه مردم افغانستان، طالبان را نمیخواهند و به این نسخه سیاه و كریه دولت آمریكا و دول غربی تن نمیدهند؛ وگرنه دولت طالبان به اندازه دولت زلنسكی در اوكراین از زاویه آمریكا و قدرتهای غربی، مشروع، "مردمی" و "دمكرات" است. هم طالبان و هم دول غربی از مردم افغانستان باج میخواهند، بندگی و تسلیم مردم در برابر طالبان را میخواهند. "روابط دیپلماتیك" با طالبان شرط كمك رسانی "جامعه جهانی" به مردم زلزله زده افغانستان نیست. برعكس، پذیرش حاكمیت طالبان از جانب مردم پیش شرط هر نوع دیپلماسی نزد قدرتهای غربی است. قبلتر از این زلزله، و بیشتر از ابعاد كشتاری كه این زلزله تاكنون آفریده است، كلوپ "جهان متمدن" و طالبان شان، هر دو در ركاب یكدیگر، مشمول یك نسل كشی تمام عیار از مردم افغانستانند. از هم پاشیدن شیرازه های مدنیت در افغانستان با نسخه طالبان از سوی دول غربی و گرو گرفتن نان و آذوقه مردم توسط آنها با حربه "روابط دیپلماتیك" با طالبان، ادامه سیاست ضد انسانی دولت آمریكا و همپیمانان آن از پایان جنگ سرد تا امروز علیه بشریت بوده است كه اینبار در فاجعه زلزله و عدم كمك رسانی به مردم افغانستان و زیر لوای "روابط دیپلماتیك با طالبان" خود را نشان میدهد.
هیچ چیز انسانی تر از كمك به مردم زلزله زده افغانستان نیست؛ هیچ چیز مشروعتر از كمك به مردمی نیست كه با وصف بیش از سه دهه تحمیل جنگ، كشتار و آوارگی، اما سر تعظیم و بندگی در برابر بمب افكن های ناتو، دولت آمریكا و باند سیاه آن، طالبان در افغانستان، خم نكرده اند. هیچ وجدان و شرافتی، طبقاتی‌تر و انسانی‌تر از اعلام همبستگی با مردم مجروح و داغدیده افغانستان نیست. هر دیپلماسی كه علیه مردم افغانستان، علیه خوشبختی و رفاه و سعادت این مردم كار كند، تماما از نقطه نظر طبقه كارگر و بشریت متمدن جهان محكوم است و درب این نوع دیپلماسی را باید با گل گرفت.
بیدرنگ باید به یاری مردم جنگ زده و زلزله زده افغانستان شتافت. حزب حكمتیست (خط رسمی)، همدردی عمیق خود را با مردم و بازماندگان اخیر فاجعه زلزله در افغانستان اعلام میكند. به هر شیوه ممکن، برای تامین ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های انسانی، از خوراک و پوشاک تا پناهگاه و سقفی برای زنده ماندن و نفس کشیدن را با مردم محروم افغانستان شریک شویم.

حزب كمونیست كارگری – حكمتیست (خط رسمی)
۲۴ ژوٸن ۲۰۲۲