اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ادامه اعتراضات در آبادان، دزفول، شهر ری، تهران، اندیمشک: اعتراضات علیه مسببین فاجعه فروریزی ساختمان متروپل درآبادان و قربانی شدن شمار زیادی از مردم و زد و بند های پشت پرده چپاولگران حکومتی برای لاپوشانی ماجرا،‌ ادامه دارد. بنا بر آمارهای دولتی و به گفته استاندار منفور خوزستان در این فاجعه هولناک تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده که هویت سه نفرشان روشن نیست و ۳۸ نفر نیز مفقود الاثر هستند.

آبادان همچنان یکپارچه خشم و اعتراض است و شب گذشته در این شهر مثل چند شب قبل مردم بسیاری به خیابان آمده و با شعار " فرمانده کل قوا استعفا استعفا " و دیگر شعارهای ضد حکومتی فریاد اعتراضشان بلند بود. بنا بر خبرها بامداد امروز نیز در این شهر مردم و جوانان با سنگ به گارد ویژه جمهوری اسلامی حمله کرده و آنها را فراری دادند.

در اهواز مردم برای سومین شب به خیابان آمدند و با شعار ما همه اهل جنگیم، بجنگ تا بجنگیم! دست به اعتراض زدند. در این شهر جاده ساحلی توسط مامورین امنیتی کاملا بسته و اجازه تردد به مردم داده نمیشد. به همین دلیل مردم تجمع خود را در این شب در یکی از خیابانهای محله کیانپارس برگزار کردند و با روشن کردن شمع یاد جانباختگان را گرامی داشتند. حضور زنان در این تجمعات چشمگیر بود.

بنا به گزارشها در تهران نیز شب گذشته در محله فلاح نیروهای سرکوبگر با مردم معترضی که در همبستگی با مردم آبادان به خیابان آمده بودند، درگیر شدند. در میدان ولیعصر نیز مردم به خیابان آمده و در همبستگی با آبادان شمع روشن کردند. اما لباس شخصی ها تلاش کردند مردم را متفرق کنند. در میدان قدس مردم معترض به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و بنا بر خبرها در این شب برای جلوگیری از اعتراضات، نیروی گارد ویژه و لباس شخصی ها به تعداد زیاد در دولت آباد تهران مستقر بودند. در شهر ری نیز شب گذشته در همبستگی با مردم آبادان، مردم به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

در دزفول هم بنا بر خبرها شب گذشته تجمعات جریان داشت و شمار زیادی از نیروهای انتظامی حکومت فضا را امنیتی کرده و به تجمعات اعتراضی مردم حمله کرده و درگیر میشدند. شمار نامعلومی از معترضین بازداشت شدند. اینترنت در شهر دزفول و شهرهای دیگر خوزستان در ساعات بسیاری از روز قطع و یا بشدت ضعیف بود. همچنین در اندیمشک شب گذشته مردم به حمایت از اعتراضات مردمی در آبادان به خیابان آمدند. در این تجمع مامورین انتظامی با مردم درگیر شدند و هنگامیکه یکی از آنان به صورت یکی از زنان در تجمع سیلی زد، مردم خشمگین تر شدند و با هو کردن و فریاد بیشرف، بیشرف، مامور جنایتکار را مورد حمله قرار دادند و او را کتک زدند. تظاهر کنندگان شعار میدادند:" خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله"، و " مرگ بر دیکتاتور". ،

خبرها از دستگیری شماری از تظاهر کنندگان آبادان و شهرهای دیگر گزارش میدهند.از جمله دو شب قبل بیش از بیست نفر از درشهر آبادان بازداشت شده اند. شب گذشته نیز تعدادی دستگیر شدند که اطلاع دقیقی از تعداد آنها نیست. بعلاوه دیروز بعد از ظهر نیروهای انتظامی هنگام بعد از ظهر به مغازه داران فشار آوردند که برای جلوگیری از تجمع مردم کار خود را تعطیل کنند. اما مغازه داران مقاومت کرده و حاضر به این کار نشدند و تعدادی از آنها دستگیر شدند. بر اساس گزارشات دریافتی تعدادی از بازداشت شدگان همان مردمی هستند که در امر کمک رسانی برای بیرون آوردن زیر آوار ماندگان تلاش میکردند. از جمله برخی از آنها کارگران فاز دوم پالایشگاه آبادان هستند که از غروب روز اول با تجهیزاتی که خود تهیه کرده و کار برش تیرآهن ها و باز کردن راه ورود به طبقات زیر زمینی ساختمان را فراهم میکردند. آزادی بازداشت شدگان یک خواست فوری مردم است. بنا بر همین گزارشات خانواده ها پیگیر وضع بازداشت شدگان هستند. اما به آنها پاسخی داده نمیشود. بعلاوه خبر ها از امنیتی بودن فضای شهرهای اندیمشک، دزفول، ایذه ، اهواز و شیراز که در شب قبلتر در همبستگی با مردم آبادان به خیابان آمده بودند گزارش میدهد. آزادی بازداشت شدگان یک خواست فوری مردم است.

دامنه اعتراضات مردمی در همبستگی با آبادان گسترش می یابد. علاوه بر تظاهراتهای اعتراضی در همبستگی با مردم آبادان در شهرهای مختلف مردم در اشکال دیگر از جمله انتشار بیانیه های حمایتی همبستگی خود را با مردم آبادان اعلام میکنند. از جمله در این مدت تشکلهای معلمان از شهرهای مختلف، کانون نویسندگان ایران، مادران دادخواه، جمع هایی از ورزشکاران، تشکلهای مختلف کارگری از جمله اتحادیه آزاد کارگران ایران و سندیکای نیشکر هفت تپه حمایت و همبستگی خود را با مردم آبادان اعلام کرده و ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و سیاست های سرکوبگرانه حکومت در قبال مردمی که قربانی داده اند، از خواست ها و مبارات مردم در این شهر حمایت و پشتیبانی کرده اند. و امروز مدیای اجتماعی به کانون ابراز اعتراض و همبستگی با مردم آبادان تبدیل شده است. فاجعه انسانی آبادان آتشی دیگر بود که خشم مردم را که در همین دو هفته اخیر در اعتراض به سونامی گرانی و کل جهنم جمهوری اسلامی به خیابان آمده بودند، شعله ور تر کرد. محاکمه عاملین و مسببین فاجعه متروپل، پرداخت خسارات به آسیب دیدگان و بازماندگان قربانیان، بیرون رفتن سرکوبگران حکومت از این شهر و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان اعتراضات در آبادان و شهرهای دیگر، خواستهای فوری مردم است. با گسترش تجمعات اعتراضی، با انتشار بیانیه های مشترک و جمعی و اعتصابات حمایتی باید بر این مطالبات همه جا تاکید کرد . اعتصابات سراسری، همبستگی و اتحاد جنبش های اجتماعی مختلف با یکدیگر بر سر خواستهای فوری و در دفاع از زندگی و امنیت و معیشت، نقش مهمی در تقویت و تداوم اعتراضات خیابانی دارد و گام مهمی در جلو بردن جنبش برای خلاصی از شر جمهوری اسلامی میباشد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۹ مه ۲۰۲۲

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی ، پرستاران، و معلمان در تهران و یک خبر دیگر
- روز ۸ خرداد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اعتراض به سطح نازل حقوقها و وضع بد معیشتی شان در شهرهای تبریز، اهواز، کرمانشاه، و مشهد تجمع کردند. در مشهد بازنشستگان با در دست داشتن بنری که بر روی آن نوشته شده بود "گرانی تورم بلای جان مردم" و با سر دادن شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند.اعتراض بازنشستگان به سونامی گرانی و وخامت هر روز بیشتر وضع زندگی و معیشتشان است و این موضوع اعتراض همه مردم است. همانند مورد کارگران پیمانی در بخش های مختلف شهرداری و در نفت، در مورد بازنشستگان نیز مصوبه شورای عالی کار حکومت در خصوص میزان افزایش حداقل دستمزدها که خود دستمزدی چند بار زیر خط است، اجرایی نشده است. تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.

- روز ۸ خرداد پرستاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی در تهران در مقابل این سازمان در اعتراض به گرانی ها و وضع بد معیشتی و شرایط نامناسب کار و عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در قبال آنها تجمع داشتند. از جمله خواسته‌های این معترضان بازنشستگی بر اساس بخشنامه‌های «تجمیع و تنقیع» و بازنشستگی با سابقه کاری ۲۵ سال به علت سختی کار است.

- روز ۷ خرداد تعدادی از معلمان در تهران با تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش خواستار تغییراتی در بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان شدند. به گفته معلمان قرار بر این بوده که آن دسته از معلمانی که ۳ سال نقل و انتقال موقت داشتند، می‌توانستند درخواست انتقال دائم دهند و در همان استان درخواستی، حضور دائم داشته باشند. اما این امکان چند سال است وجود ندارد و این موضوع وضع معیشتی آنها را دچار مشکل کرده است.

-- روز ۸ خرداد کارگران و کارکنان راه آهن زاگرس بدلیل دریافت نکردن حقوق و مزایای خود دست به اعتصاب زدند. در همین رابطه در هفته گذشته کارگران راه آهن در لرستان نیز دست دست به اعتصاب و تجمع زدند.
اعتراضات بازنشستگان، معلمان، کارگران و بخش های مختلف جامعه و اعتراضات مردمی در کف خیابان بیان درد مشترک کل جامعه علیه فقر و فلاکت و بساط چپاولگری حاکم است. اتحاد جنبش های مختلف اجتماعی و رفتن به سوی اعتصاب عمومی و سراسری یک حلقه مهم در قدرتگیری و تداوم مبارزات مردمی و اعتراضات در کف خیابان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

در آکسیون اعتراضی مقابل سازمان جهانی کار در نهم ژوئن شرکت میکنیم

جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود

اجلاس بین المللی سازمان جهانی کار از ۲۷ ماه مه آغاز میشود. کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) همانند هر سال در مقابل این سازمان اکسیون اعتراضی برپا خواهد کرد و به حضور نمایندگان حکومت اسلامی دراین اجلاس اعتراض میکند. امسال از سوی اتحادیه های کارگری فرانسوی و برخی جریانات مختلف سیاسی قرار است در ساعت ۱۱ صبح روز نهم ژوئن تجمعی علیه حضور جمهوری اسلامی مقابل اجلاس سازمان جهانی کار برگزار شود. فری دم ناو (FTN) کمپین برای آزادی کارگران زندانی، در این آکسیون اعتراضی شرکت خواهد کرد. بعلاوه فری دم ناو برنامه هایی برای بازتاب صدای اعتراض کارگران و کل جامعه در سطح بین المللی را در دستور کار دارد. اکنون در مقطع تشکیل اجلاس سازمان جهانی کار و در مقطع اعتراضات گسترده مردمی در ایران و ادامه جنایات و سرکوبگریهای حکومت، ما طی نامه ای سرگشاده خطاب به اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سطح بین المللی بر سه خواست فوری اعتراض به حضور حکومت اسلامی در کنفرانس آی ال او، تحریم هیات رژیم اسلامی در سازمان جهانی کار، فشار آوردن برای آزادی کارگران و معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید داریم. جمهوری اسلامی نیز باید همچون حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی در سطح جهان بایکوت شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و چند تشکل مستقل صنفی دیگر نیز طوماری خطاب به هیأت‌های نمایندگی شرکت‌کننده در کنفراس به‌ویژه نمایندگان اتحادیه های کارگری بین المللی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته‌اند که به‌ دلیل عدم اجرای مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار و نقض حقوق اولیه کارگران در ایران، حکومت اسلامی از هیأت مدیره سازمان جهانی کار کنار گذاشته شوند. معلمان در این نامه بر نکات مهمی تاکید کرده اند: رفع فوری و بی‌قید و شرط تمامی اتهامات منتسب شده به تمامی فعالین صنفی محبوس در ایران و آزادی تمام دستگیر شدگان، ملزم کردن جمهوری اسلامی به رعایت حقوق بنیادین کارگران و معلمان و مزدبگیران از جمله حق آزادی بیان وحق تجمع و اعتراض، اعزام هیاتی بین المللی از سوی سازمان جهانی کار و فدراسیون های بین المللی اتحادیه ای جهت بررسی شرایط نیروی کار به ایران ونشست با تشکلهای مستقل صنفی و دیدار با فعالین صنفی زندانی در ایران و خانواده‌های آن‌ها، و اخراج نمایندگان دولت‌ساخته‌ی ایران از هیئت مدیره سازمان جهانی کار و عدم حمایت از انتخاب مجدد آن‌ها در این‌هیات مدیره به‌دلیل نقض مداوم مقاوله نامه‌های بین‌المللی.

تا کنون ۳ هزار نفر طومار اعتراضی معلمان را امضاء کرده اند. این طومار صدای اعتراض همه کارگران و مردم علیه سرکوبگری های حکومت و قدم مهمی در جلب همبستگی بین المللی است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) از این طومار و خواستهای معلمان حمایت میکند. خواست اخراج هیات جمهوری اسلامی از هیات مدیره آی ال او کارزار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار را قدرت میبخشد. کمپین بری آزادی کارگران زندانی همه بخشهای جامعه را به امضای طومار اعتراضی معلمان و پیشبرد این کارزار مبارزاتی فرا میخواند. فری دم ناو همچنین بر شرکت وسیع در آکسیون اعتراضی مقابل اجلاس آی ال او فراخوان میدهد. جمهوری اسلامی باید در سطح جهانی بایکوت و از آی ال او اخراج شود.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی https://free-them-now.com/

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۸ مه ۲۰۲۲

حمایت اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا از معلمان در ایران
سازمان "آموزش بین الملل" شعبه بریتیش کلمبیا در پاسخ به نامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) طی پیامی تصویری حمایت و همبستگی خود را با معلمان ایران اعلام داشت. این پیام بدنبال تماس مسعود ارژنگ عضو کمپین با این سازمان،‌ به تاریخ ۵ خرداد به کمپین ارسال شده است. نامه کمپین برای ازادی کارگران زندانی خطاب به اتحادیه های کارگری و سازمان آموزش بین الملل بود و در آن ضمن ارائه گزارشی در مورد ماجرای دستگیری دو شهروند فرانسوی خانم سیسیل کولر و همسر وی ژاک پاری با اتهام رسوای جاسوسی و ایجاد آشوب در کشور و بر اساس آن تعدادی از فعالین معلم و کارگری ( رسول بداقی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه ، رضا شهابی و حسن سعیدی ، آنیشا اسد اللهی، کیوان مهتدی، ریحانه انصاری نژاد) بر حمایت و همبستگی با معلمان و کارگران زندانی در ایران تاکید شده بود. در بخشی از این نامه چنین آمده است: " فری دم ناو از اتحادیه های کارگری و معلمین و نهادهای انساندوست در سراسر جهان انتظار دارد که انزجار خود را به این سیاست کثیف جمهوری اسلامی ابراز کنند و خواستار آزادی فوری دو معلم بازداشتی فرانسوی و معلمان زندانی، کارگران در بند و همه زندانیان سیاسی در ایران شوند و به دولت های خود فشار بیاورند که قاطعانه در مقابل این نوع گروگانگیریها و سیاست های قلدری حکومت اسلامی قاطعانه بایستند. جمهوری اسلامی این حکومت سرکوب و جنایت که پایه ای ترین حقوق انسانها را زیر پا میگذارد باید در سطح جهان منزوی و بایکوت شود و از جمله نمایندگانش از سازمان جهانی کار اخراج گردند. ما منتظر نامه های اعتراضی تمامی اتحادیه های کارگری و معلمین در سطح جهانی در محکومیت این عمل بشدت ضد انسانی و جنایتکارانه جمهوری اسلامی هستیم".

کارزار در حمایت از خواستها و مبارزات معلمان و برای آزادی معلمان زندانی و کارگران دستگیر شده ادامه دارد. کارگران زندانی، معلمان دربند وهمه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید وشرط آزاد شوند. جمهوری اسلامی باید از تمام مراجع جهانی از جمله سازمان جهانی کار اخراج شود. ما همه اتحادیه های کارگری و معلمان را به حمایت از معلمان در ایران و محکوم کردن سیاستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی فرا میخوانیم.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

https://free-them-now.com/

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۸ مه ۲۰۲۲

لینک پیام حمایت ویدئویی اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا از معلمان در ایران

https://free-them-now.com/?p=3663