اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اخبار نفت: اعتصاب کارگران قرارداد موقت نفت و گاز و حفاری
روز شنبه ۲۴ اردیبهشت کارگران قراردادی مدت موقت در اهواز، گچساران و خارک در اعتراض به سطح نازل حقوقها و گرانی ها و پاسخ نگرفتن مطالباتشان وارد اعتصاب شدند و تجمع کردند. در اهواز کارگران قرارداد موقت و مدت معین نفت و گاز و حفاری در برابر شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب در بلوار پاسداران تجمع کردند.

این تجمع با فراخوان قبلی و در پی تجمع اعتراضی روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه کارگران قراردادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران صورت گرفته است. همانطور که قبلا گزارش کرده ایم علی رغم مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد، دستمزد فروردین ماه کارگران قرارداد موقت که مشمول قانون کار هستند، هنوز افزایش نیافته است و بر اساس آخرین خبرها قرار است دستمزد آنها تنها ۱۰ درصد اضافه شود و کارگران به این موضوع شدیدا معترضند. خواست فوری کارگران قراردادی نفت افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل به میزان مصوبه شورای عالی کار حکومت است. بعلاوه کارگران نفت اعلام کرده اند که مزد هیچ کارگری نباید کمتر از ۱۶ میلیون تومان در ماه باشد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵ مه ۲۰۲۲

۲۵ اردیبهشت: تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر
امروز ۲۵ اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود و در کوران خیزش های مردمی علیه سونامی گرانی، در چند شهر دست به تجمع زدند و با بلند کردن صدای اعتراضشان به فقر و گرسنگی، پیگیر مطالباتشان شدند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات در شهرهای ایلام، مشهد، اصفهان، اراک، قزوین و اهواز برگزار شده است.
در این تجمعات بازنشستگان با شعار "فقط خیابون بدست میاد حقمون" و با کف زدن و فریاد زدن، اعتراضشان را به فقر و بی تامینی ابراز کردند. وزیر بی کفایت استعفا، استعفا، اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی، یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، در فضای پوشالی، وعده های توخالی ازدیگر شعارهای تجمع کنندگان بود .
در این روز همچنین رانندگان و کارگران بازنشسته شرکت واحد در اعتراض به سطح نازل حقوقها، افزایش سرسام آور قیمت ها و عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور و سنوات خدمت مقابل اداره مرکزی شرکت واحد تجمع کردند.
اعتراضات بازنشستگان، معلمان، کارگران و بخش های مختلف جامعه و اعتراضات مردمی در کف خیابان بیان درد مشترک کل جامعه علیه فقر و فلاکت و بی تامینی و بساط چپاولگری حاکم است. اتحاد جنبش های مختلف اجتماعی و رفتن به سوی اعتصابات عمومی و سراسری یک حلقه مهم در قدرتگیری و تداوم مبارزات مردمی است. جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵ مه ۲۰۲۲
tel:00447435562462